Wat ben jij een baas!quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:18 schreef eucalyptus het volgende:
Oh huppa, ik ben ook aanwezig!
1e keer trouwens..
Begrijp je reactie welquote:Op woensdag 2 februari 2011 11:21 schreef friekin_ het volgende:
[..]
godzijdank. Die hoef ik daar ook echt niet te hebben.
Zijn anders toch echt wel helden hoorquote:Op woensdag 2 februari 2011 11:21 schreef friekin_ het volgende:
[..]
godzijdank. Die hoef ik daar ook echt niet te hebben.
Al op LL geweest. En idd te groot. Doe maar gewoon Arcade Fire oidquote:Op woensdag 2 februari 2011 14:01 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zijn anders toch echt wel helden hoor
Het is geen LL band meer.. Het is een arena act geworden. Dat is mijn argument. Sowieso, voor het bedrag dat Muse komt, kun je op zijn minst 8 andere acts nemen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:09 schreef indiaantje89 het volgende:
Heb ze nooit gezien op Lowlands nee, maar heb ze wel op 7 verschillende locaties zien optreden en 7x geweldig. Dus dan moet Lowlands ook wel kunnen. Alleen de drukte inderdaad, maar dat ligt niet aan de band.
Ik heb ook dat Takkie shirt! Met achterop zelf een Lowlands logo erop gepimpt, yes!quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:33 schreef GotC het volgende:
Ben gelijk weer in Lowlands sfeer![]()
Vandaag m'n 'Takkie is my best friend' shirt aan, met gepimpte Lowlands All Stars
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:36 schreef Dupje het volgende:
[..]
Ik heb ook dat Takkie shirt! Met achterop zelf een Lowlands logo erop gepimpt, yes!
die komen toch sowieso al op Pinkpop?quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:58 schreef Gitaarmat het volgende:
Zullen Foo Fighters ook te groot zijn? Ze zijn veel op 3FM te horen ook live en dan op LL '05 ofzo.
Bekijk het maar zo: als ik met mijn dronken hoofd in een plas kots val, lig jij lekker thuis in je fijne bedje.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:19 schreef Prenzlauer het volgende:
geen lowlands voor mij dit jaar
ik troost mij met de gedachte dat Lowlands nu toch niet meer leuk is. Ik bedoel wat is er nou leuk aan 3 dagen niet slapen, alleen maar bier tot je beschikking hebben en de hele dag door modder en herrie te moeten banjeren...
Die eerste lowlands quote kon ik nog begrijpen, maar dit gaat me te ver qua lowlands gevoelquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:27 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Bekijk het maar zo: als ik met mijn dronken hoofd in een plas kots val, lig jij lekker thuis in je fijne bedje.
Dit is ook geen lowlandsgevoel, dit id Faye en lompe acties. Bij appelpop ging ik in pis zitten en met pinkpop vond ik verse modder wel lekker liggen...quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:19 schreef t0mmyb0y199 het volgende:
[..]
Die eerste lowlands quote kon ik nog begrijpen, maar dit gaat me te ver qua lowlands gevoel
Dan noem je ook wel twee lompe festivals zegquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:34 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Dit is ook geen lowlandsgevoel, dit id Faye en lompe acties. Bij appelpop ging ik in pis zitten en met pinkpop vond ik verse modder wel lekker liggen...
Awesome! Ik zeg gewoon doen Ericquote:Wat is je verlanglijstje voor 2011?
(Denkt even na) "Arcade Fire zou ik erg graag willen hebben. Interpol, Arctic Monkeys komen met nieuw werk. En het is altijd leuk als Radiohead een keer komt. Zijn eigenlijk te groot, maar ik zou het wel aandurven. Ja, dat zijn dingen die we wel op de kop zouden willen tikken dit jaar."
http://www.lowlove.nl/nie(...)rdenburg-arcade-fire
Als die allemaal komen is de line-up voor mij al 100% geslaagd!quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:56 schreef Haunter het volgende:
[..]
Awesome! Ik zeg gewoon doen Eric
Goed om te horenquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:56 schreef Haunter het volgende:
[..]
Awesome! Ik zeg gewoon doen Eric
quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:39 schreef RedGuy het volgende:
Arcade Fire komt toch sowieso niet op een festival in Nederland, dacht ik gisteren te horen op 3FM.
Niet op PinkPop geloof ikquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:39 schreef RedGuy het volgende:
Arcade Fire komt toch sowieso niet op een festival in Nederland, dacht ik gisteren te horen op 3FM.
quote:In de vorige twee delen van ons interview (deel een en deel twee) met Eric van Eerdenburg ging hij uitgebreid in op hoe Lowlands in de jaren nul groeide en het snelle uitverkopen van de editie van 2011. Het nodigt uit om eens verder te kijken: kan Lowlands nog groeien?
Niet op dit terrein in ieder geval, daar is Van Eerdenburg erg stellig in. "Er is geen enkele manier om de capaciteit te vergroten. Zou je dat doen, dan wordt je als Roskilde. Dan moet je de Bravo, de India, de X-Ray en de Ogonogo weghalen en daar één groot podium neerzetten. Alpha wordt de tweede tent, Grolsch de derde. Thats it. Nee, het is mooi zo."
Het festival verhuizen zit er ook niet in, en niet alleen omdat er voor miljoenen onder de grond zit aan infrastructuur. "De nachtvergunning voor drie nachten achter elkaar, dat maakt Lowlands bijzonder. Dat heeft geen enkel ander festival en die krijg je nergens meer in Nederland." Van Eerdenburg vertelt wel over een ander initiatief dat de druk van Lowlands af zou kunnen halen. "We gaan in 2012 waarschijnlijk een klein rommeldingetje erbij doen. Op een andere plek, een andere tijd van het jaar. Gaat geen Lowlands heten, maar wordt wel iets met hetzelfde type inhoud. We denken aan vijf- tot zesduizend man, om te beginnen."
Lowlands heeft het groene denken traditioneel hoog in het vaandel staan. Wie Van Eerdenburg hoort praten over het klimaat met betrekking tot zijn festival, merkt dat hij er veel mee bezig is. "Het grote issue is: over veertig tot vijftig jaar is de energie op. Ook onze industrie, die van de muziekpodia, is erg vervuilend. We willen dat verschonen. Dat proberen we ook, maar ik communiceer dat pas als het echt gelukt is."
Over één idee wil hij wel al iets meer vertellen. "Ik ben met Wubbo Ockels bezig om te kijken of de Alpha een permanente installatie kan worden, met zonnecellen erop. Zoiets kan het hele jaar stroom leveren en wordt onderdeel van de vaste infrastructuur. We breken niet meer af en bouwen m niet meer op. De rekensommetjes om te zien of dat mogelijk is zien er best bemoedigend uit."
En het publiek zelf, die wil je toch ook opvoeden richting het groene denken?
"Ik heb daar een hard hoofd in, hoor (lacht). Maar toch: het Lowlandspubliek mag je rekenen tot de weldenkende nieuwe burgers van Nederland, die gaan de toekomst van het land bepalen. Die zou je een flinke mate van ideologie moeten kunnen meegeven."
Merk je dat de Lowlander lakser wordt nu het sneller uitverkoopt, dat je nu minder van die weldenkende nieuwe burgers hebt rondlopen?
"Nee, de Lowlander wordt niet lakser. Het is bemoedigend dat er minder rotzooi achterblijft de laatste jaren. Kijk: ik verwacht niet dat iedereen opeens alles netjes achterlaat, maar ik zie dat het wel kán. Op Japanse festivals wordt zelfs as van een sigaret niet op de grond gegooid. Dat is een mentaliteit. Op Leeds/Reading is het een zooitje, op Latitude is het wel weer erg schoon."
Hoe ziet Lowlands 2015 eruit?
"Niet wezenlijk anders dan nu. We blijven proberen bovenop de muzikale trends voor dit publiek te zitten. We kijken hoe we het festival nog meer van het publiek te laten zijn. Ik las wel eens op een forum dat iemand zei die klootzakken van Mojo Concerts moeten met hun takken van ons festival afblijven'. Dat vond ik een compliment. Hoe meer je vanuit het publiek dingen kunt laten ontstaan, hoe beter het is. Daarom is die gedachte al op veel plaatsen latent aanwezig. De workshops en de Ogonogo, bijvoorbeeld. Ook voor de website zou zoiets kunnen gelden, eigenlijk zouden we alleen de rss-feed moeten vrijgeven. Of het in 2015 is of niet, ik denk er veel over na. Wij zouden eigenlijk alleen maar moeten zorgen dat de spullen er staan."
Wat is je verlanglijstje voor 2011?
(Denkt even na) "Arcade Fire zou ik erg graag willen hebben. Interpol, Arctic Monkeys komen met nieuw werk. En het is altijd leuk als Radiohead een keer komt. Zijn eigenlijk te groot, maar ik zou het wel aandurven. Ja, dat zijn dingen die we wel op de kop zouden willen tikken dit jaar."
quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:39 schreef RedGuy het volgende:
Net of die rukkers van 3fm er kijk op hebben. Wat een stelletje Egotrippendebandwagonspringers. Ik kots zo langzamerhand van het zoveelste Neo soul plaatje dat weer een 3fm hit moet worden. Serious music, my ass !!!quote:
brr echt niet om aan te zienquote:Op woensdag 2 februari 2011 11:33 schreef GotC het volgende:
Ben gelijk weer in Lowlands sfeer![]()
Vandaag m'n 'Takkie is my best friend' shirt aan, met gepimpte Lowlands All Stars
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:57 schreef rubbereend het volgende:
Zo vanavond Basement Jaxx met het Metropole orkest gezien..... dat zou hel tof zijn op Lowlands
quote:
Frits Philips toch?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]Zo bijzonder mooi/gaaf/uniek/speciaal
Wat een geluid als zo'n orkest ineens die muziek uitvoertmet een koor erbij en de zangeressen en zanger van Basement Jaxx. Ze vonden het zelf ook heel bijzonder. Echt genieten. En heel apart om zo'n zaal ineens helemaal te zien dansen
Alles is opgenomen dus ik hoop dat ze er nog wat mee gaan doen.
quote:
wtf?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:37 schreef rubbereend het volgende:
Het blijft een beetje crapy kwaliteit natuurlijk van zo'n mobiel maar
http://www.mobypicture.com/user/Domien/view/8648500
quote:Op maandag 7 februari 2011 11:15 schreef julian6 het volgende:
[..]
wtf?
Dit klinkt toch voor geen meter?
Dat is awesomequote:Op maandag 7 februari 2011 11:03 schreef friekin_ het volgende:
Ik kan je er 1 geven uit vertrouwelijke bron.
Twin Shadow, naar alle waarschijnlijkheid.
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |