quote:
Op donderdag 27 januari 2011 17:56 schreef Pumatje het volgende:wij bij het Bataljon hebben er al grote problemen mee, terwijl wij de enige eenheid in 2012 zijn die Operationeel gereed is gezien het feit dat alle andere aan het bijkomen zijn van Uruz...
geen papier voor de printers, A eskadron heeft nog anderhalf peloton voor het gevechtsgedeelte....ipv 3. Heeft deels te maken met vervelende timingen van contracten maar ook op de aanname stop.
oefeningen die zijn geschrapt, of zijn verandert naar Oirschot van 08:00 tot 17:00 ....
onderdelen zijn er grappig genoeg wel, nieuwe eindaandrijving, nieuwe Warmtebeeld, 2 nieuwe rekenaars.. heb t allemaal in mijn tank zien/horen gaan..
dat zijn best dure onderdelen zeg maar

aantal jaarsalarissen.
Nou, inmiddels dus .. is de situatie ietsie pietsie anders
no more hiding for infantry..
volgende bezuinigingen..
Ur next
![afbeelding-7_1.png]()
de tanks zijn bijna weg. De complete krijgsmacht is in stille paniek, en soms actief effectief in paniek zoals in Havelte. Wat ik hoor is iedereen al bijna zijn spullen aan het pakken op het KCT na, van wie we een wervingspraatje hadden vandaag.
Het is fantastisch, aangezien wij de enige bataljons zijn die compleet worden geschrapt... dus bezig zijn met complete schoonmaak als voorbereiding op het stallen in een MOB complex, jullie weten hoe de voertuigen daar aan moeten komen. Helemaal compleet, in orde, en schoon.
Daar hebben we het druk zat mee, en er is verkondigd dat pas 9 mei actieve sollicatie kan plaatsvinden op een andere functie, en er totaal geen zorgen hoeft te worden gemaakt aangezien iedereen van dezelfde kansen genieten mag, en eerlijk wordt beoordeeld... dat is dus lekker fijn behalve voor ons, want het is al donders goed duidelijk dat iedereen aan het ronselen is waar maar een functie te krijgen valt op de Infanterie na.. want ja met dat voorstel komen ze nu ook.
Wil je naar de infanterie is het kappen met de tanks in an instant, 1 belletje en je zit in een cv90 als schutter, dat wordt ook collectief geregeld. Natuurlijk fijn voor die paar die dat willen.. maar er zit niemand in mijn peloton die daar maar intresse in heeft.
Wij zijn dus de sjaak.. want we hebben het te druk met de tanks om ook te ronselen, op zoek te gaan tussen de gelederen door naar een andere functie, een luxe die de andere eenheden die inkrimpen wel genieten.. die hoeven niet alles op te doeken.
Ik vind het kut, de tanks horen in de KL, wat is een leger nou zonder tanks.. kom op. Net een ziekenhuis zonder Ambulances. Maar het sociaal beleidskader gaan ze er ook nog eens bij inkrimpen.. ik hoorde zelfs dat Defensie wil gaan proberen te kijken of er iets aan de rechten van de Militair die op straat komt te staan gedaan kan worden.... want tjah.. bezuinigingen enzo.. Crisis.. moeten we maar slikken.
Ik dacht meteen, zijn ze helemaal lekker daar? Even in de rechten snijden.. tjah wat maakt het uit. Het is maar een Akte van aanstelling, die tot een verbintenis leid waar beide partijen aan zijn gebonden. Dit pik ik niet.. echt niet. Ik sta in den haag 16 juli. Wat willen ze nou van me ? Ik heb een werkgarantie tot 2015 van ze gekregen.. Ik hoorde al dat het de aangeboden keuze zou moeten worden, of pech.. en succes met een studie die bijna altijd overheids georiënteerd moet zijn.
En dan steekt het kader en PC het wel weer bovenuit. Heel mooi om te zien, dat de kracht van het trekken van de kar niet komt van het programma wat van de hogere leiding van de Krijgsmacht komt, maar van je directe leidinggevenden. Ze gaan echt heel goed met de situatie om.. erg professioneel. Was een eer om deel uit te maken van 11tank.. Vooral mijn luit, erg onervaren gast.. maar heeft personeelszorg erg hoog staan.. dat geeft wel wat hoop.. OPC is ook een echte tanker.. en pakt het allemaal best licht op. Hij had er denk ik heel veel van verwacht.
De sfeer is gedrukt, iedereen is redelijk sip. Eerst was er soort van gelukzang onder wat personeel. Kut tanks.. altijd dat onderhoud..slijtage, zware werk aan de voertuigen in weer en wind. Maar nu ze echt weg gaan.. is niemand meer blij.. en heb ik in lange tijd niet zoveel verborgen leed gezien van zoveel lui.
het is kut lui.. echt heel erg jammer.