abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91504571
Ik ben aan het overwegen om mijn Lancia Delta om te ruilen met de buurman.
Hij heeft een Volvo S40 uit 96. Mijn Lancia is uit 97.

Volvo is prima in orde en mijn Lancia ook.

Voor de mensen die roepen van ruilen krijg je huilen, het is ons allebei duidelijk dat we de ander er niet met de nek op aankijken mochten we met onze "nieuwe" auto tegen een onverwachte reparatie aanlopen en dit zal dan ook onze relatie niet beïnvloeden.

Wat zouden jullie doen? Ja of nee? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_91504630
Ow, we leveren allebei onze auto's af met een nieuwe APK mocht het doorgaan :)
vosss is de naam,
pi_91504642
Dat zijn beide auto's die tussen de 1500 en 2500 euro waard zijn?
In principe zijn ze beide bij elk groot onderhoud 'total loss', dus reken er maar op dat er kosten komen. Beide ook niet goedkoop. Als jullie er mee kunnen leven lijkt het me niet zo'n probleem :+
pi_91504688
Volvo is vele malen betrouwbaarder.

Ik zeg doen ! *O*
pi_91504694
Een Lancia ruilen voor een Volvo is ALTIJD een goede deal.
Behalve als je een Delta Integrale hebt dan natuurlijk niet :(
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_91504702
Tuurlijk komen er kosten.

Ik was dan ook van plan om die Volvo gewoon op te rijden en dan om de sloop te flikkeren :)
vosss is de naam,
pi_91504723
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef Stokstaart het volgende:
Een Lancia ruilen voor een Volvo is ALTIJD een goede deal.
Behalve als je een Delta Integrale hebt dan natuurlijk niet :(
Geen integrale, maar wel een HF turbo met elektronisch geregeld sportonderstel ;)
vosss is de naam,
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:30:27 #8
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_91504752
Met de Volvo kun je jezelf nog wel een keer om een boom vouwen.
Er goede auto's.
pi_91504774
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:30 schreef JamFlava het volgende:
Met de Volvo kun je jezelf nog wel een keer om een boom vouwen.
Er goede auto's.
Dat kan met die Lancia ook. Sterker nog, dat kan met elke auto! ;)
vosss is de naam,
  FOK!fotograaf dinsdag 18 januari 2011 @ 10:31:58 #10
13368 NiGeLaToR
pi_91504802
Pcies, dit model Volvo was bepaald geen topper. Best leuke auto, maar ook genoeg gebreken. Zo is de wegligging de slechte ooit - van een Volvo :)
pi_91504818
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat kan met die Lancia ook. Sterker nog, dat kan met elke auto! ;)
Maar of je er dan nog levend uitstapt is de vraag :p Volvo is al jaren hoog geindigd in de NCAP testen.
pi_91504828
Ik wil hem voornamelijk gebruiken om op mn dooie gemak op en neer naar mn werk te rijden.

Daar lijkt ie mij prima voor, en wat zuiniger dan die Lancia ook :)
vosss is de naam,
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:33:24 #13
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_91504846
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:32 schreef ditiseenusername het volgende:

[..]

Maar of je er dan nog levend uitstapt is de vraag :p Volvo is al jaren hoog geindigd in de NCAP testen.
Inderdaad. Hoewel bij nieuwe auto's een Renault het meest veilig is.
pi_91504911
Veiligheid geeft bij mij geen enkele doorslag om een bepaalde auto wel of niet te nemen, hoewel ik weet dat Volvo's altijd hoog scoren.

De Volvo zit een nieuwe startmotor, een nieuwe accu en een nieuwe dynamo op.
Tevens zomerbanden en winterbanden.

Mijn Lancia zit een nieuw oliefilter, nieuwe bougies, nieuwe uitlaat, nieuw luchtfilter, nieuw oliefilter , nieuw benzinefilter en nieuwe banden op.

:)
vosss is de naam,
pi_91505019
Nog even buiten het hele 'welke auto is beter' geneuzel om he.
Maar waarom zou je in eerst instantie willen ruilen dan?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:43:11 #16
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_91505123
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:39 schreef Stokstaart het volgende:
Nog even buiten het hele 'welke auto is beter' geneuzel om he.
Maar waarom zou je in eerst instantie willen ruilen dan?
Dat idd, en gezien het imago van de Volvo, ben ik ook benieuwd waarom je buurman wil ruilen?
pi_91505341
Ik wil een zuinigere auto en eentje met 4 deuren.
Mijn buurman wil een sportieve auto.

Dat is het eik :)
vosss is de naam,
pi_91505825
Zijn er nog bepaalde aandachtspunten bij zo een S40 waar ik op moet letten? :)
vosss is de naam,
pi_91505971
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:02 schreef vosss het volgende:
Zijn er nog bepaalde aandachtspunten bij zo een S40 waar ik op moet letten? :)
Als ik zo'n topic zou starten zou ik beginnen met de echt relevante informatie geven aan je lezers, zoals specificaties, kilometerstand e.d. Daarna pas bovenstaande vraag stellen ;)
pi_91506055
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:07 schreef Palomar het volgende:

[..]

Als ik zo'n topic zou starten zou ik beginnen met de echt relevante informatie geven aan je lezers, zoals specificaties, kilometerstand e.d. Daarna pas bovenstaande vraag stellen ;)
Volvo is uit 96 met ik geloof iets van 220 op de klok, 1.8 16v uitvoering :)
vosss is de naam,
pi_91506076
En ik hoef er geen jaren in te rijden. :)
vosss is de naam,
pi_91507099
pi_91507282

Die is de mijne.

De Volvo S40 heb ik geen foto's van, maar die ziet er dus zo uit:

Ook in die kleur :)
vosss is de naam,
pi_91507506
Mijn verstand zegt doen, mijn hart zeg 'no way!'
pi_91507573
Dat is dus een beetje het dilemma waar ik mee zit :+

Anyway, mochten we daadwerkelijk omruilen dan kan ik er zo nu en dan best nog een rondje in rijden, dus dat is wel ok :)
vosss is de naam,
pi_91513741
Ik zou het niet doen, als je een andere auto wil lekker inruilen bij de dealer, hier krijg je gezeik mee.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_91514327
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:18 schreef DroogDok het volgende:
Ik zou het niet doen, als je een andere auto wil lekker inruilen bij de dealer, hier krijg je gezeik mee.
Zo ongunstig is dit denk ik niet hoor. Denk dat TS zn buurman beter kan vertrouwen dan een garage of willekeurige particulier qua (bekende) verborgen gebreken. Een garage doet bij zo'n auto ook niet meer dan even kijken of ie rijdt en rechtstreeks doorverkopen. Garantie heb je ook niet bij zo'n oude auto.

Of het een goede ruil is weet ik nog niet. Die Lancia is echt een liefhebbersauto. Die doe je lijkt me alleen weg als er iets mee is wat heel duur is om te fixen. Anders zou ik hem niet zomaar ruilen tegen zo'n saaie volvo ;) Qua verbruik ontlopen ze elkaar ook niet veel. Of het moet al echt om die 4 deuren gaan tov. 2. Bijv. als je kinderen hebt.
pi_91546575
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:18 schreef DroogDok het volgende:
Mijn auto is niet inruilbaar bij aanschaf van een andere auto.

De dealers en handelaren kunnen er niets mee. Iedereen vind het een mooie auto, maar niemand wil hem hebben.

Dat is ook een beetje het probleem, ik wil met de tijd een andere auto en de huidige gewoon inruilen zonder gezeur of voor belachelijk weinig geld. Ik heb geen zin om particulier te verkopen, zeker deze auto niet, je verkoopt hem aan een snotneus van 20 en een week later staat ie kwaad op de stoep omdat de turbo ertussenuit geblazen is.

Daar heb ik heul geen zin in.

En mijn buurman weet precies wat er aan mijn auto gedaan is en wat eraan zit te komen. Sterker nog, we hebben hem begin vorig jaar samen uit de stalling gehaald en een grote opknapbeurt gegeven (de lancia dus).

En die Volvo weet ik ook van hoe en wat.

Qua verbruik ontlopen ze elkaar wel veel. Autotrader zegt geloof ik 1 op 9 voor die lancia. Dikke lul 3 bier, dat haal (ik in elk geval) je bij lange na niet. Als je er mee rijdt zoals ie bedoeld is dan is 1 op 6 een heel stuk reëler. En dat kan ook nog veel ongunstiger en ja ook op snelwegkilometers. :)

Er is verder niks mis mee al kan ik niet in de motor kijken of in de turbo of in de versnellingsbak.
Die kan er morgen vastlopen, ertussenuit blazen of eronderuit lazeren. Dat kan ook nog probleemloos 30dkm goed gaan.

Datzelfde geldt ook voor die Volvo. Die kan morgen ook gewoon stuk gaan.

En daar hebben we al van gezegd geen scheve gezichten naar elkaar toe mocht zoiets gebeuren en dat verwacht ik ook niet :)

En nee ik heb geen kinderen :+
vosss is de naam,
pi_91570886
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
Pcies, dit model Volvo was bepaald geen topper. Best leuke auto, maar ook genoeg gebreken. Zo is de wegligging de slechte ooit - van een Volvo :)
Heb zelf een S40 uit 2000 en die heeft prima wegligging, maar goed ik heb een later model als die jij bedoelt.

Verder lijkt het me geen verkeerde ruil TS :).
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_91595609
Nouja ik ga er niet van uit dat ik haaks net zo debiel hard de bocht om kan als met die Lancia van mij natuurlijk.

Het zijn heel andere auto's wat dat aangaat :)

Van het weekend nog maar eens serieus met de buurman over hebben. Misschien dat we het volgende week al zouden kunnen regelen :)
vosss is de naam,
pi_91595948
qua verbruik wel doen natuurlijk, als je dat zo belangrijk vind..
Maar qua auto zou ik t nooit doen, zo'n volvo is kapot saai vergeleken met je lancia..
Vind die volvo ook een beetje een ouwe lullen bak, zeker ook in die kleur..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_91603971
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:33 schreef FalleNk810i het volgende:
qua verbruik wel doen natuurlijk, als je dat zo belangrijk vind..
Maar qua auto zou ik t nooit doen, zo'n volvo is kapot saai vergeleken met je lancia..
Vind die volvo ook een beetje een ouwe lullen bak, zeker ook in die kleur..
Ik bén een ouwe lul :+
vosss is de naam,
pi_91606451
Gewoon doen. Je wilt die Delta toch al een tijd kwijt? Je zegt dat je een auto zoekt om rustig naar je werk en terug te rijden, dat zal die Volvo prima doen en een stuk goedkoper (qua verbruik).
Ruilen en die Volvo rijden tot hij op is.
pi_91606532
Dat was het plan.

De buurman zit nu ergens in het buitenland voor zn werk, die is dit weekend weer thuis dus dan zal ik het er nog eens over hebben :)
vosss is de naam,
pi_91629014
Als die Volvo je daadwerkelijk financieel wat voordeel oplevert, kun je het best doen. Ook nog eens omdat, wanneer daar iets aan kapot gaat, de reserve-onderdelen geheid wat goedkoper zijn.

En mocht ie nou inderdaad in no-time in de soep draaien: van die Volvo kom je makkelijker voor een prikkie af dan van die Lancia.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91631528
Sleutel zit in mn zak. We ruilen voor 1 week om te kijken hoe het bevalt.

Als het ons allebei goed bevalt zetten we allebei op onze oude auto's nog een nieuwe APK en dan laten we ze overschrijven :)

Dalijk richting werk met de Volvo :)
vosss is de naam,
pi_91632395
Nou hopen dat ie hem wel heel laat B-).
pi_91676439
toen voss nog Foxxx was reed ie gewoon een dikke auto en lag ie niet te zeiken over een burgelijke middenklasser
pi_91682700
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:47 schreef BroesWillems het volgende:
Mijn verstand zegt doen, mijn hart zeg 'no way!'
Dat dus. Een schitterende exlusieve auto ruilen voor een saaie volvo met vergane glorie ;(

Eeuwig zonde. Ik zou serieus spijt krijgen als ik na de ruil naar buiten zou kijken en de Volvo en de Delta naast elkaar zou zien staan.
pi_91703363
Het is geen Integrale he ;)

Als dat het geval was zou ik op zeker niet ruilen :)
vosss is de naam,
pi_91703777
Mijn persoonlijk mening hierover is, dat wanneer de dagwaarde van de auto's gelijk zijn.. het geen punt is.

Als je er zelf op vooruit gaat door een mainstream auto in te ruilen, die je later makkelijker kwijt kan dan je Lancia, is het ook een pre natuurlijk :D

Je moet denk ik niet, zodra je geruild hebt, de auto met dikke winst doorverkopen... ook al heb je afgesproken dat je geen scheve gezichten zal trekken, ben ik bang dat dat toch gebeurt.

Maar het blijft een risico hoor. Heb 1 keer in het verleden een origineel NL Kreidler blok geruild tegen een snelle duitse 5 bak met snelle cilinder. Binnen 2 weken het blok op een hoop en een niet 100% origineel zijnde Kreidler in de schuur, wat hem dus gelijk minder waard maakte dan een met "matching numbers"
pi_91704142
Dagwaarde van de auto's ligt ongeveer gelijk en onze relatie naar elkaar toe zal niet veranderen wat er ook gebeurd met die auto's. Dat hebben we afgesproken zo.

Tuurlijk blijft het tricky, maar dat heb je met auto's van vergelijkbare waarde ook die je bij een handelaar koopt. Daar kan ook morgen de versnellingsbak onderuit lazeren. Dat blijft toch een beetje koffiedik kijken denk ik :)
vosss is de naam,
pi_91704259
Jezus ben je dat hok nog niet kwijt?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:16:14 #44
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_91705044
Het lijkt me duidelijk dat je je keus al gemaakt hebt.
Als ik de foto's zie, zou ik nooit ruilen. Maar als ik je verhaal lees, zou ik het toch doen. Ook is de Volvo een saaie burgerbak, ben je toch van die Lancia af...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')