abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91505773
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypocriet

"Hypocrisie of huichelarij is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen, in het bijzonder bij het bekritiseren van anderen. De term wordt vaak gebezigd in tegenstelling tot oprecht (zie integriteit)."

Zo treffend op het hele topic echt waar!
pi_91505782
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nee hoor, zijn stukje komt er vooral op neer dat A bewering B niet moet doen, omdat bewering B ook van toepassing is op A.
Nee hoor. Kijk maar:

quote:
Zolang jij NIET ALLES doet dat je meer mannelijk zou maken heb je geen recht van spreken op vrouwen die NIET ALLES doen dat hun meer vrouwelijk maakt.
Dat is een 100% Ad Hominem gebaseerd op iemand anders zijn uiterlijk.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:01:57 #253
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91505805
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat zal best, maar IK heb geen moeite om een partner/scharrel oid te vinden :).

Dus zal wel hypocriet zijn, ik kan vast nog 100 dingen aan mezelf verbeteren, maar ik word niet met 1 blik meteen als "niet neukbaar" gezien, die stekelteven wel :).
En als zij het nou niet erg vinden om als "niet neukbaar" gezien te worden?

[moraalridder modus]
Je kan mensen ook in hun waarde laten in plaats van ze af te kraken omdat hun uiterlijk je niet bevalt.
[/moraalridder modus]
pi_91505820
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:00 schreef Flammie het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypocriet

"Hypocrisie of huichelarij is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen, in het bijzonder bij het bekritiseren van anderen. De term wordt vaak gebezigd in tegenstelling tot oprecht (zie integriteit)."

Zo treffend op het hele topic echt waar!
Dus wat je eigenlijk zegt is dat mensen die hun uiterlijk niet voor het uitkiezen (lelijkheid) hebben geen kritiek mogen hebben op mensen die hun uiterlijk wel voor het uitkiezen hebben? (kort kapsel) En dat probeer je dan vervolgens te verkopen als hypocrisie? Grappig.
pi_91505833
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

[moraalridder modus]
Je kan mensen ook in hun waarde laten in plaats van ze af te kraken omdat hun uiterlijk je niet bevalt.
[/moraalridder modus]
_O_
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:03:10 #256
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91505838
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee hoor. Kijk maar:

[..]

Dat is een 100% Ad Hominem gebaseerd op iemand anders zijn uiterlijk.
Zeggen dat iemand geen recht van spreken heeft, staat niet gelijk aan zeggen dat die persoon ongelijk heeft.
pi_91505841
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:59 schreef Michielos het volgende:

[..]

hoe heet dit dan volgens jou? :)
Interesse waarom iemand zo fel kan reageren op een KLB topic :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:03:28 #258
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91505846
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat zal best, maar IK heb geen moeite om een partner/scharrel oid te vinden :).

Dus zal wel hypocriet zijn, ik kan vast nog 100 dingen aan mezelf verbeteren, maar ik word niet met 1 blik meteen als "niet neukbaar" gezien, die stekelteven wel :).
De post draait dan ook niet helemaal om jou, maar toch tof dat je jezelf wil verdedigen. Het is gewoon een observatie die hij maakt zeg maar. Ik bedoel, je kunt best stellen dat pittige koppies niet je type zijn, dat je het niet mooi vind e.d. , ik vind er zelf ook geen drol aan maar om dan de diverse zaken te beweren die in dit topic aan bod komen is bijzonder hypocriet. Nee, het is niet naar jou gericht ;P
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:03:30 #259
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91505848
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

[moraalridder modus]
[/moraalridder modus]
Dan hebben de mensen hier toch OOK gelijk? Het boeit ze niet meer om aantrekkelijk te zijn. Prima, maar dat heeft als (dhuuh) logisch gevolg dat mensen je niet meer aantrekkelijk vinden. En als je dat expres doet, krijg je commentaar.

Je krijgt als Emo/Goth etc ook commentaar, welkom in de echt wereld :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_91505865
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus wat je eigenlijk zegt is dat mensen die hun uiterlijk niet voor het uitkiezen (lelijkheid) hebben geen kritiek mogen hebben op mensen die hun uiterlijk wel voor het uitkiezen hebben? (kort kapsel) En dat probeer je dan vervolgens te verkopen als hypocrisie? Grappig.
Je snapt er werkelijk de tering van :') Ik heb het niet over mensen die het uiterlijk NIET voor het uitkiezen hebben;

ik heb het over alle mannen met lang haar, paardenstaart, bierpens, modeloze kledij, en alle andere bewuste keuzes dat je als man sexueel minder aantrekkelijk maakt.

Ga maar weer lekker spelen :')
pi_91505871
Het punt is gewoon, iemand ontmoet een vrouw, mooie dame met mooie lange haren op d'r hoofd. Ze trouwen of krijgen samen een baby, en de vrouw transformeert ineens in een gedrocht. Wat moet jij dan doen? Haar scheiden? Die optie bestaat natuurlijk altijd. Maar als je samen een kind hebt wordt het al wat gecompliceerder.

Zelfde met vrouwen die als ze een vriend/man hebben binnen een paar jaar moddervet zijn, "omdat ze toch al een vriend hebben en er niet meer mooi uit hoeven te zien"

:')
De klaagbaak is een machine.
pi_91505877
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:03 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Zeggen dat iemand geen recht van spreken heeft, staat niet gelijk aan zeggen dat die persoon ongelijk heeft.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:53 schreef Flammie het volgende:
Je kunt niet op andermans foute keuzes zeuren als je zelf die foute keuzes ook maakt en waarschijnlijk in 10-voud :') Dat noemt men hypocriet.
Volgens Flammie dus wel :) Hij begint immers over 'fouten' :)
pi_91505884
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:03 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

En dit.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:05:12 #264
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91505895
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, want we spreken hier over zaken die je KUNT veranderen, niet over een quasimodo die levend verbrand is.

Bijvoorbeeld de jongen met wolvenshirt, 200kg wegend in Blind guardian shirts met baard die zegt dat vrouwen met kort haar hun seksualiteit verneuken en ze lelijk zijn. Smaak mag je best hebben maar om dan te zeggen dat er verschil tussen man en vrouw moet zijn, dat pittig kort haar aseksueel is e.d. is bijzonder hypocriet.
pi_91505902
Sowieso mensen zonder game :')
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_91505911
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Jij vind het een foute keuze dat iemand een pittig kort kapsel neemt omdat het sexueel niet meer aantrekkelijk is.

Om diezelfde reden moet je het ook als fout zien wanneer je zelf een bierbuik hebt, etc etc etc lang haar etc etc etc omdat dit zo werkt volgens je wereldbeeld nietwaar?
pi_91505922
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:03 schreef Flammie het volgende:

[..]

Je snapt er werkelijk de tering van :') Ik heb het niet over mensen die het uiterlijk NIET voor het uitkiezen hebben;
Vooral blijven schelden om je punt kracht bij te zetten, dat siert je als mens.

quote:
ik heb het over alle mannen met lang haar, paardenstaart, bierpens, modeloze kledij, en alle andere bewuste keuzes dat je als man sexueel minder aantrekkelijk maakt.
Ah, dus de door jou opgelegde normen en waarden gelden wel voor mannen die kritiek hebben op vrouwen, maar niet voor de groep die toevallig wel goed uitziend te boek staat? Grappig :D

quote:
Ga maar weer lekker spelen :')
Ik vind jouw gedachtegang veel te interessant.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:05:53 #268
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91505924
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:05 schreef Chuck_Norris het volgende:
Sowieso mensen zonder game :')
Dat is een klacht in itself mijn waarde :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:06:46 #269
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_91505963
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vooral blijven schelden om je punt kracht bij te zetten, dat siert je als mens.

[..]

Ah, dus de door jou opgelegde normen en waarden gelden wel voor mannen die kritiek hebben op vrouwen, maar niet voor de groep die toevallig wel goed uitziend te boek staat? Grappig :D

[..]

Ik vind jouw gedachtegang veel te interessant.
zucht , hij haalde enkel aan waarom het hypocriet is omdat je het eerst na 5x lezen nog niet begrepen had.
pi_91505974
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:05 schreef Flammie het volgende:

[..]

Jij vind het een foute keuze dat iemand een pittig kort kapsel neemt omdat het sexueel niet meer aantrekkelijk is.
Wait, what? Waar zeg ik dat? Ik zeg dat ik het persoonlijk niet mooi vind staan. Niks sexueels aan.

quote:
Om diezelfde reden moet je het ook als fout zien wanneer je zelf een bierbuik hebt, etc etc etc lang haar etc etc etc omdat dit zo werkt volgens je wereldbeeld nietwaar?
Dat ligt er helemaal aan wat de smaak van desbetreffende persoon is nietwaar? De vrouw in kwestie staat zich vrij om over mijn eventuele bierpens, lang haar of slechte kleding te beklagen (iets wat alle vrouwen overigens doen, lang haar of niet hebbende)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:08:19 #271
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91506019
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan hebben de mensen hier toch OOK gelijk? Het boeit ze niet meer om aantrekkelijk te zijn. Prima, maar dat heeft als (dhuuh) logisch gevolg dat mensen je niet meer aantrekkelijk vinden. En als je dat expres doet, krijg je commentaar.

Je krijgt als Emo/Goth etc ook commentaar, welkom in de echt wereld :').
Oke, maar ik vraag me af hoe leuk de mensen het hier vinden als een meisje hun met haar vriendinnen belachelijk maakt vanwege hun uiterlijk.

quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Nog steeds zegt (of impliceert) hij hier niet dat de bewering onwaar is. Het is dus geen Ad Hominem

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:04 schreef Multivitamine het volgende:
Het punt is gewoon, iemand ontmoet een vrouw, mooie dame met mooie lange haren op d'r hoofd. Ze trouwen of krijgen samen een baby, en de vrouw transformeert ineens in een gedrocht. Wat moet jij dan doen? Haar scheiden? Die optie bestaat natuurlijk altijd. Maar als je samen een kind hebt wordt het al wat gecompliceerder.

Zelfde met vrouwen die als ze een vriend/man hebben binnen een paar jaar moddervet zijn, "omdat ze toch al een vriend hebben en er niet meer mooi uit hoeven te zien"

Ook weer een voorbeeldje van iets dat mannen net zo goed doen.
pi_91506144
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wait, what? Waar zeg ik dat? Ik zeg dat ik het persoonlijk niet mooi vind staan. Niks sexueels aan.
Het topic gaat dan ook niet alleen om jou. Er zijn hier zat mensen die vinden dat deze vrouwen er voor kiezen om "minder vrouwelijk, minder aantrekkelijk, minder sexueel etc te zijn" maar dit zijn meestal mannen die zelf "minder mannelijk (lang haar), minder aantrekkelijk (bierpens) en minder sexueel zijn. Daar gaat het om. Dat mag je vinden maar om dan je uitgesproken mening zo stoer over het internet te roepen vind ik nergens op slaan. Je kan ook gewoon zeggen dat het je type niet is. Ja het is zonde maar dat is een bierbuik ook, super dik is ook zonde, lang haar op een jongen ook etc etc etc

De mening mag wat minder uitgesproken als je zelf ook niet aan de eisen van "aantrekkelijke man" voldoet. Ja je mag smaak hebben, ja het hoeft je type niet te zijn dat ben ik helemaal met je eens maar ik vind het raar om een heel topic vol te brullen over een keuze die gemaakt is (haren kort) terwijl er aan de andere kant soortgelijke keuzes staan; dik, lang haar, etc etc etc

En dan nog doen alsof je hun keuzes niet kunt "begrijpen" :D
pi_91506240
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:04 schreef Multivitamine het volgende:

Want mannen zijn nooit moddervet? Die drinken zich ook vol als ze eenmaal gesettled zijn terwijl ze voetbal kijken met hun vrienden :D Of ineens willen ze een snor etc etc

ALlemaal dingen die mannen net zo goed doen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:15:38 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91506288
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:14 schreef Flammie het volgende:

[..]

Want mannen zijn nooit moddervet? Die drinken zich ook vol als ze eenmaal gesettled zijn terwijl ze voetbal kijken met hun vrienden :D Of ineens willen ze een snor etc etc

ALlemaal dingen die mannen net zo goed doen.
En allemaal dingen waar, terecht, net zo hard over geklaagd wordt :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_91506389
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En allemaal dingen waar, terecht, net zo hard over geklaagd wordt :').
Dat zou alleen terecht zijn als je je er zelf niet schuldig aan zou maken (of aan soortgelijke acties) en daar gaat het om. Anders blijft het een pot en ketel verhaaltje :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')