abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91629501
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:38 schreef Fugie het volgende:
In je eentje is op zich we nice, maar zekere als je wat meer buiten de pistes gaat enzo is het toch wel fijn als je met zijn 2'en bent.
Lijkt mij maar eenzaam. Aan de andere kant, hoef je met niemand rekening te houden.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_91630703
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Lijkt mij maar eenzaam. Aan de andere kant, hoef je met niemand rekening te houden.
Ik heb vorig jaar een ochtendje zelf geboard omdat vrienden totaal niet opschoten met aankleden etc en ik dus maar gewoon weggegaan ben en gezegd heb dat ze maar moesten bellen als ze klaar waren.

Was top! Lekker je eigen weg kiezen en niet noodgedwongen een bepaalde route doen.
Gewoon naar een lift boarden, lift in, lift uit en dan kiezen of je nou links of recht of rechtdoor gaat en dan weer naar een volgende lift gaan en dan herhaald het proces zich weer :P . Best relaxed om een keer te doen!
Maar om dat een hele week te doen... Met vrienden erbij dwing je jezelf af en toe toch om wat nieuws te proberen, stukkie switch, kicker pakken, alle mogelijkheden pakken dat je kan springen. En dat heb je in je eentje vaak toch wel een stuk minder.
En het grootste nadeel is dat als je dan wat meemaakt dat er niemand is om je verhaal te bevestigen! :o

Maar het is inderdaad wel lekker om een keer te doen!
Oh en offpiste moet je gewoon niet in je eentje doen, zorg dat er altijd iemand bij je is.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:39:43 #103
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91633304
Wie van jullie waxed zijn snowboard zelf? Ik ga het zelf proberen, iemand nog tips? Hoe kun je trouwens zien onder welke hoek je kanten zijn geslepen? Op mijn slijper staat 88 en 90 graden geschreven. Welke moet ik hebben?
I live for snowboarding!!!
  FOK!fotograaf donderdag 20 januari 2011 @ 23:59:03 #104
159915 -Menn0-
MNO
pi_91641356
Over 48 uur ben ik heerlijk aan het boarden in Val Thorens O+

Ziiiiin iiiiiin!!! O+
,,/
  vrijdag 21 januari 2011 @ 07:23:59 #105
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91646738
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:56 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar een ochtendje zelf geboard omdat vrienden totaal niet opschoten met aankleden etc en ik dus maar gewoon weggegaan ben en gezegd heb dat ze maar moesten bellen als ze klaar waren.

Was top! Lekker je eigen weg kiezen en niet noodgedwongen een bepaalde route doen.
Gewoon naar een lift boarden, lift in, lift uit en dan kiezen of je nou links of recht of rechtdoor gaat en dan weer naar een volgende lift gaan en dan herhaald het proces zich weer :P . Best relaxed om een keer te doen!
Maar om dat een hele week te doen... Met vrienden erbij dwing je jezelf af en toe toch om wat nieuws te proberen, stukkie switch, kicker pakken, alle mogelijkheden pakken dat je kan springen. En dat heb je in je eentje vaak toch wel een stuk minder.
En het grootste nadeel is dat als je dan wat meemaakt dat er niemand is om je verhaal te bevestigen! :o

Oh en offpiste moet je gewoon niet in je eentje doen, zorg dat er altijd iemand bij je is.
Ja, dat offpiste is in je Remi onverstandig.

Ik heb ook wel eens een paar dagen achtereen "alleen" geboard. Want ik was nog echt beginner en wilde nog op de rustige hellingen. Dat was op zich wel relaxed. Gewoon op mijn eigen tempo de dingen mij eigen maken.

en het sneeuwt maar door :D
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 07:26:47 #106
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_91646750
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:59 schreef -Menn0- het volgende:
Over 48 uur ben ik heerlijk aan het boarden in Val Thorens O+

Ziiiiin iiiiiin!!! O+
Ik nog zo'n 30 uur, dan sta ik op de piste in Valmorel :D
Eindelijk.
If you can't beat them, join them.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:37:08 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91647331
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kan niet te bedoeling zijn :P _O-
:')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:42:33 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91647417
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:39 schreef kupsani het volgende:
Wie van jullie waxed zijn snowboard zelf? Ik ga het zelf proberen, iemand nog tips? Hoe kun je trouwens zien onder welke hoek je kanten zijn geslepen? Op mijn slijper staat 88 en 90 graden geschreven. Welke moet ik hebben?
Even een handleiding opzoeken op internet.
Alleen het verhaal dat je waxverwijderaar moet gebruiken zou ik niet doen. Ik heb slechte ervaring met dat spul. Misschien als je een wax erop doet die voor een totaal andere temperatuur is dat je het kunt doen, maar anders niet.
Dat is er misschien nog wel 1. Zorg ervoor dat je wax neemt van een temperatuur die veel voorkomt. In een winkel weten ze meestal wel welke daarvoor de beste is.

Ik zou op 90 graden slijpen. 88 graden is heel goed voor carven, maar ook een heel stuk lastiger om je board onder controle te houden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:50:40 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91647521
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 07:23 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ja, dat offpiste is in je Remi onverstandig.

Ik heb ook wel eens een paar dagen achtereen "alleen" geboard. Want ik was nog echt beginner en wilde nog op de rustige hellingen. Dat was op zich wel relaxed. Gewoon op mijn eigen tempo de dingen mij eigen maken.

en het sneeuwt maar door :D
Toen ik op seizoen was reed ik hele dagen alleen. Je had wel eens van die dagen dat iedereen op z'n nest lag omdat het heel laat was geworden en de rest aan het les geven was. Dan ging de Ipod aan en lekker zelf een beetje cruzen.
Het nadeel is wel inderdaad wat MarcoD zegt. Vaak als je met anderen aan het boarden bent ga je nieuwe dingen proberen die zij wel kunnen en jij niet. Dat heb je dan niet. Je kunt wel de tricks die je al kent verbeteren natuurlijk. Of als je een heel duidelijk doel hebt (bijvoorbeeld een backside 360 springen) kun je daar natuurlijk zelf mee aan de gang, maar voor nieuwe dingen heb je toch een beetje inspiratie nodig. :)

Alleen buiten de piste doe ik soms wel eens alleen, maar dan alleen kleine stukjes die niet te ver van de pistes af zijn, niet lawine gevaarlijk en niet erg lastig zijn. Daarnaast moet het een stuk zijn waar ik snel gevonden kan worden als er iets mis mocht gaan :P
Ik ga niet hele afdalingen doen waarbij het uren duurt voordat iemand bij me is of waar ik de kans heb dat ik onder een lawine kom te liggen.

Vaak komt het neer op stukjes langs de piste, of dat ik een piste afsnij omdat er een lekker stukje poeder ligt :)
pi_91647562
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:56 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik heb dat twee jaar geleden ook wel af en toe gedaan. 's Ochtends brood halen in het dorp, en dan met 3 baguettes in je rugzak naar de top met de lift en lekker op maagdelijke pistes rijden naar het apartement (Valmorel). Heerlijk :s).

Maar om een hele week in je eentje te zijn is niet heel relax. Dus als iemand ook in z'n eentje gaat, of met zo'n massale groepsreis en alvast een 'bekende' mee wil hebben, laat maar weten!!
pi_91647836
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Check mijn post richting Aardengel aan het begin van het topic. Trek van de lengte van de boards ongeveer 2 of 3 centimeter af en je komt aardig in de buurt wat je zoekt :)

[..]

Dankje, had die post over het hoofd gezien maar idd bijna dezelfde situatie.

Een dagje/ ochtend alleen boarden lijkt me toch echt wel wat anders dan een hele week in je eentje zitten. Sowieso savonds na het boarden. Moet je dan maar in je eentje gaan eten en dan naar bed ofzo? Zou ik geen week lang volhouden :P
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:37:46 #112
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_91650091
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:39 schreef kupsani het volgende:
Waxen (en slijpen) lijkt misschien lastig, maar is het absoluut niet. Waxen geeft alleen een enorme pestzooi ;-) Ik heb wel wat gehad aan deze twee 'tutorials' op youtube:

Waxen:

Slijpen:

pi_91650630
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:37 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Waxen (en slijpen) lijkt misschien lastig, maar is het absoluut niet. Waxen geeft alleen een enorme pestzooi ;-) Ik heb wel wat gehad aan deze twee 'tutorials' op youtube:

Waxen:

Slijpen:

Waxen zelf kan je wel binnen doen gewoon een paar oude kranten neerleggen om eventuele waxdruppels op te vangen en dan buiten of in de schuur schrapen.
En als je het goed doet en niet teveel wax op je board heb laten druppelen ben je met het schrapen in 5 minuten klaar en zit je met niet super veel troep.
Ik had de eerste paar keer ook best veel wax gebruikt en toen was het ook een rotzooitje, tegenwoordig valt dat wel mee ^O^
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:37:39 #114
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_91652211
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:53 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Waxen zelf kan je wel binnen doen gewoon een paar oude kranten neerleggen om eventuele waxdruppels op te vangen en dan buiten of in de schuur schrapen.
En als je het goed doet en niet teveel wax op je board heb laten druppelen ben je met het schrapen in 5 minuten klaar en zit je met niet super veel troep.
Ik had de eerste paar keer ook best veel wax gebruikt en toen was het ook een rotzooitje, tegenwoordig valt dat wel mee ^O^
En laat je wax niet "voor de zekerheid" een uur afkoelen in de kou. Dan lijkt het schrapen meer op afbikken.
If you can't beat them, join them.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:47:18 #115
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91652524
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:12 schreef StepIntoTheRealm het volgende:

[..]

Dankje, had die post over het hoofd gezien maar idd bijna dezelfde situatie.

Een dagje/ ochtend alleen boarden lijkt me toch echt wel wat anders dan een hele week in je eentje zitten. Sowieso savonds na het boarden. Moet je dan maar in je eentje gaan eten en dan naar bed ofzo? Zou ik geen week lang volhouden :P
Het heeft wel als voordeel dat als je een keer iemand opdoet in de kroeg je geen rekening hoeft te houden met je kamergenoten als je de betreffende persoon mee naar huis neemt ;)

Always look on the bright side of life tudu tudutudutudu :P
pi_91653340
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:37 schreef 44pje het volgende:

[..]

En laat je wax niet "voor de zekerheid" een uur afkoelen in de kou. Dan lijkt het schrapen meer op afbikken.
Als je dat niet doet kan je bijna net zo goed niet waxen, als je niet teveel wax gebruikt en een scherpe schraper gebruikt is het echt geen bikken hoor! ;)
pi_91655446
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het heeft wel als voordeel dat als je een keer iemand opdoet in de kroeg je geen rekening hoeft te houden met je kamergenoten als je de betreffende persoon mee naar huis neemt ;)

Always look on the bright side of life tudu tudutudutudu :P
Haha, als ik met mn vrienden ga voorzie ik op dat gebied geen problemen. Maar ik ga ook nog met mn familie, dan ligt de situatie iets anders :P
pi_91661201
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:07 schreef StepIntoTheRealm het volgende:

[..]

Haha, als ik met mn vrienden ga voorzie ik op dat gebied geen problemen. Maar ik ga ook nog met mn familie, dan ligt de situatie iets anders :P
kun je haar gelijk voorstellen :+
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:24:48 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91662067
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:07 schreef StepIntoTheRealm het volgende:

[..]

Gewoon er voor zorgen dat je naar haar kamer gaat. :P

Ik had altijd de regel dat tot 3:00 mochten ze doen wat ze wilden. Dan kon ik nog de kroeg in, maar als ik daarna thuis kom wil ik slapen en zoeken ze het maar uit ;)
pi_91662422
ah de goede oude tijd waarop je thuis komt in je kamer en er iemand naast je ligt te krikken...brings back memories!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:52:23 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91663358
We dwalen wel een beetje af van het snowboard topic :P
pi_91666396
*O*

Goggles zijn binnen. Ik was al bang dat ik het niet op tijd binnen zou krijgen. Dinsdag besteld op eBay, vandaag ontvangen. Vanuit de UK.

* DoorgestokenKaart blij is
  FOK!fotograaf vrijdag 21 januari 2011 @ 18:09:24 #123
159915 -Menn0-
MNO
pi_91669207
Wat een files vandaag ;(
,,/
pi_91670138
voor de pro's: electric of anon bril?
pi_91670292
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 18:34 schreef Martinous het volgende: