abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:49:36 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91515320
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:22 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Wie weet is er verse pow :Y)
Ik ben dan alweer thuis dus.... ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91522382
Check deze shit :P, Ik ben rechts!!!

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_91522482

:7

Het gaat weer de goede kant op.
pi_91523197
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:03 schreef GenesiZ het volgende:

[ afbeelding ]
Goeie grutten! _O_ :D ^O^
Zie ik daar een Nidecker?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_91524200
Jeps :P

Ik ben nog aardig hard op mijn bek gegaan, soort van jib-op-je-bek-flip style :D Is gefilmd maar komt over een tijdje pas online :)

Boarden ging best goed, tot ik mijn voorste schoen meer flex gaf, toen ging ik telkens onderuit.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:07:57 #56
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_91525288
quote:

[ afbeelding ]
Hij is leuk! Al zie je er toch nog moderner uit dan menig Duitser op de piste hoor ;-)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:36:28 #57
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_91526441
quote:

[ afbeelding ]
omg wat is dees?!

Dat heuptasje is echt de beste :P
  FOK!fotograaf dinsdag 18 januari 2011 @ 19:07:35 #58
159915 -Menn0-
MNO
pi_91527899
Vrijdag naar Val Thorens! Ziiiiiiiiiiin in! :D

Vandaag even m'n bindingen "afgesteld". Tailback aangepast en de afstand tussen de bindingen.

Klopt het dat Burton Customs een maximale hoek van 25 graden hebben? Ik heb beide kanten nu op 25 graden staan: ...\..../..... ( tekenskills :') ) maar volgens mij had ik eerst 30 - 15 of vergis ik me nu als snowboardgear n00b?

[ Bericht 0% gewijzigd door -Menn0- op 18-01-2011 20:43:10 ]
,,/
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:42:21 #59
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_91533294
quote:

[ afbeelding ]
Haha prachtig :)
If you can't beat them, join them.
pi_91539533
Ik ben toch ook een beetje begonnen met kijken naar een nieuw boardje. Triple8Sol ook maar ff een PM gedaan :). Ik neig op het moment ook wel redelijk naar de Goliath of Jam (om maar ff met de hype mee te gaan, haha). Maar ik weet niet of jullie zo nog andere boardjes weten die ook wel interessant zijn om naar te kijken?
Ik rij nu op een Burton Elite 157 met Burton Missions en Flow boots (geen idee welke). Ik zoek een redelijk allround snowboard (rij als beginner toch nog vooral op de piste) maar ik vind een beetje jibben en park toch wel leuker dan hard carven. Ik board nu 8 weken, ben 1.83, 74kg, maat 42,5. Nog ideeën? :)
pi_91539863
* Wild_Snake kijkt verdrietig naar alle mooie verhalen en mensen die zin hebben om te gaan baorden.

We hebben net besloten de reis te annuleren als ik morgen niemand anders vind die mee wilt gaan. Het kan nu nog redelijk goedkoop (15% van de reissom).

Dus geen sneeuwpret voor mij :'(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:40:31 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91544234
quote:

[ afbeelding ]
Die plank is serieus zo fout dat hij vet is :D

Hoe lang heb je eigenlijk met die gear rond gereden?

Ik moet ook nog eens gaan hardbooten. Kijken of ik het nog kan :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:43:52 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91544414
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:07 schreef -Menn0- het volgende:
Vrijdag naar Val Thorens! Ziiiiiiiiiiin in! :D

Vandaag even m'n bindingen "afgesteld". Tailback aangepast en de afstand tussen de bindingen.

Klopt het dat Burton Customs een maximale hoek van 25 graden hebben? Ik heb beide kanten nu op 25 graden staan: ...\..../..... ( tekenskills :') ) maar volgens mij had ik eerst 30 - 15 of vergis ik me nu als snowboardgear n00b?
Het moet wel verder kunnen. Moet je nog maar eens goed kijken denk ik. Ik weet niet precies tot hoeveel graden, maar als het goed is wel een heel stuk verder dan 25.
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:06:13 #64
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91545437
Genesis, die foto is echt superdol!!!!
Da Heuptasje van je maat is echt baas!
I live for snowboarding!!!
  FOK!fotograaf woensdag 19 januari 2011 @ 00:10:08 #65
159915 -Menn0-
MNO
pi_91545652
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het moet wel verder kunnen. Moet je nog maar eens goed kijken denk ik. Ik weet niet precies tot hoeveel graden, maar als het goed is wel een heel stuk verder dan 25.

Die schroefjes kunnen niet verder dus kunnen ze toch niet verder draaien?
,,/
pi_91547529
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:10 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die schroefjes kunnen niet verder dus kunnen ze toch niet verder draaien?
Ik snap wat je bedoeld nu, met de burton binding met normale disk kon je ze zeker verder dan 25 graden draaien. Met die EST blijkbaar niet, al snap ik niet waarom je dat zou willen? 15/-15 is een mooie stand toch? (of iets in die buurt) Volgens mij is 25 graden ook al niet zo best meer voor je knieên, en 15 komt wel redelijk in de buurt van een beetje normale stand (van de knieên).
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  FOK!fotograaf woensdag 19 januari 2011 @ 01:14:31 #67
159915 -Menn0-
MNO
pi_91547878
Mij staat iets van dat ik 30/-15 had vorige jaren, maar ik weet het niet zeker want ik hield me er nooit mee bezig. Maar nu ik een eigen board heb, wil ik zoveel mogelijk weten.

Ik ga het gewoon proberen zaterdag kijk wel of het lekker board ja of nee :) Heb standaard schroevendraaier enzo mee dus kan altijd midden op de piste (bij wijze van spreken) m'n bindingen anders zetten.
,,/
  woensdag 19 januari 2011 @ 09:17:15 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91550820
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 01:14 schreef -Menn0- het volgende:
Mij staat iets van dat ik 30/-15 had vorige jaren, maar ik weet het niet zeker want ik hield me er nooit mee bezig. Maar nu ik een eigen board heb, wil ik zoveel mogelijk weten.

Ik ga het gewoon proberen zaterdag kijk wel of het lekker board ja of nee :) Heb standaard schroevendraaier enzo mee dus kan altijd midden op de piste (bij wijze van spreken) m'n bindingen anders zetten.
Ik had even geen rekening gehouden met EST bindingen. Ik heb niet zo veel verstand van die dingen, maar zoals jij ze er op kunnen staan ziet er wel goed uit en als ze dan niet verder kunnen dan 25 graden is dat blijkbaar zo.
Burton's manier om iedereen aan de duck te krijgen en af te gaan van die zinloze plus stand :P
Iets wat sowieso bijna niemand meer doet....

Ik zou in ieder geval niet voor 25/-25 gaan. Dan staan je knieën wel erg ver naar buiten wat ze niet fijn vinden. Ik zou max 15/-15 staan.
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:29:57 #69
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91552409
Nou ik heb mijn te kleine Burton hail boots terug kunnen brengen en er een tegoedbon van 185 euro voor terug kunnen krijgen.... Iemand nog tips voor comfortabele schoenen? Daar heb ik niet veel beters kunnen vinden...
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:37:44 #70
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91554657
Ik krijg achter elkaar facebook berichten dat het sneeuwt in Gerlos *O*
pi_91555212
Klopt inderdaad, komt met kleine bakken uit de hemel al heel de ochtend. Nog geen dikke laag maar de bomen worden aardig wit :P
pi_91555262
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:40 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die plank is serieus zo fout dat hij vet is :D

Hoe lang heb je eigenlijk met die gear rond gereden?

Ik moet ook nog eens gaan hardbooten. Kijken of ik het nog kan :P
Uurtje maar, toen was ik zo op mijn plaat gegaan dat ik niet veel zin meer had. Ik ga vandeweek weer een keertje maar dan langer :D
pi_91555310
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:06 schreef kupsani het volgende:
Genesis, die foto is echt superdol!!!!
Da Heuptasje van je maat is echt baas!
True, True :D
pi_91557695
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 11:37 schreef Komakie het volgende:
Ik krijg achter elkaar facebook berichten dat het sneeuwt in Gerlos *O*
Nice :) lag ook echt nog maar 60cm zag ik net op de site, dus op de dalafdaling van de Isskogel lag nog maar 5 waarschijnlijk :P
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:01:48 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91557835
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:58 schreef StepIntoTheRealm het volgende:

[..]

Nice :) lag ook echt nog maar 60cm zag ik net op de site, dus op de dalafdaling van de Isskogel lag nog maar 5 waarschijnlijk :P
20cm als ik het goed heb.
Maar die afdaling is goed besneeuwd dus daar blijft de sneeuw sowieso wel lang liggen. Daarnaast ook een hang die niet zo heel snel zonder sneeuw zit.
pi_91566260
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:22 schreef Wild_Snake het volgende:
* Wild_Snake kijkt verdrietig naar alle mooie verhalen en mensen die zin hebben om te gaan baorden.

We hebben net besloten de reis te annuleren als ik morgen niemand anders vind die mee wilt gaan. Het kan nu nog redelijk goedkoop (15% van de reissom).

Ik heb hetzelfde probleem. Blijkbaar heb ik in het 3e studie kwartaal allemaal verplichte dingen staan, en kan ik waarschijnlijk niet voor een 2e keer op wintersport dit seizoen :{ Ga nog wel proberen een weekend winterberg te pakken ofzo :)
W0ei ?
pi_91571362
*O* Het heeft weer gesneeuwd! *O*
pi_91580896
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:17 schreef StepIntoTheRealm het volgende:
Ik ben toch ook een beetje begonnen met kijken naar een nieuw boardje. Triple8Sol ook maar ff een PM gedaan :). Ik neig op het moment ook wel redelijk naar de Goliath of Jam (om maar ff met de hype mee te gaan, haha). Maar ik weet niet of jullie zo nog andere boardjes weten die ook wel interessant zijn om naar te kijken?
Ik rij nu op een Burton Elite 157 met Burton Missions en Flow boots (geen idee welke). Ik zoek een redelijk allround snowboard (rij als beginner toch nog vooral op de piste) maar ik vind een beetje jibben en park toch wel leuker dan hard carven. Ik board nu 8 weken, ben 1.83, 74kg, maat 42,5. Nog ideeën? :)
Iemand??

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:13 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem. Blijkbaar heb ik in het 3e studie kwartaal allemaal verplichte dingen staan, en kan ik waarschijnlijk niet voor een 2e keer op wintersport dit seizoen :{ Ga nog wel proberen een weekend winterberg te pakken ofzo :)
Dat heb ik dus ook, ik heb echt noooit verplichte colleges behalve als ik op wintersport ga :S. Vorig jaar me ziek moeten melden en ook dit jaar moet ik wat verzinnen om 2 weken te kunnen missen.

quote:
Ik snap nog steeds niet wat cab is :P. Maar tof is het wel!
pi_91584955
Cab is een frontside spin die je switch inzet en land. Als je regular bent rij je goofy aan en je land hem goofy.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:24:07 #81
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91592285
Ja hoor, heb vandaag toch nog een nieuw paar Burton hail boots weten te bemachtigen via downtown.nl Alleen nu een maatje groter. Zit ik nog wel met een intersport tegoedbon van 185euro maar die gaat wel weer op aan andere dingen.

Iemand nog naar La Plagne over 2 1/2 week? Hopen dat daar ook nog een dikke meter sneeuw bijvalt!
pi_91600036
Nog een maandje duimen voor een goed pak sneeuw op de Feldberg en bij Bernau :D
'k Krijg steeds meer de kriebeledokus! :P
pi_91600322
Sinds kort kijk ik erg graag vette snowboard films. That's it that's all en the first descent heb ik al gezien.

Wat zijn nog meer pareltjes van snowboard films??
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:34:36 #84
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91600450
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:22 schreef Wild_Snake het volgende:

Hoezo moet er per se iemand anders mee als je al met meerderen bent?
Ik zeg altijd, waar een wil is...

Gewoon goed zoeken als je graag wilt en misschien iets meer er voor apart zetten. Go for it! *O*
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:17:03 #85
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91601058
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:46 schreef StepIntoTheRealm het volgende:

[..]

Iemand??
Check mijn post richting Aardengel aan het begin van het topic. Trek van de lengte van de boards ongeveer 2 of 3 centimeter af en je komt aardig in de buurt wat je zoekt :)

quote:
Dat heb ik dus ook, ik heb echt noooit verplichte colleges behalve als ik op wintersport ga :S. Vorig jaar me ziek moeten melden en ook dit jaar moet ik wat verzinnen om 2 weken te kunnen missen.
[quote]

School was altijd zo ruk. Bij de middelbare school was dat al. Dan had je een week vrij, had je daarna gelijk een proefwerkweek. Want dan kon je mooi in de vakantie leren |:(

[quote]
Ik snap nog steeds niet wat cab is :P. Maar tof is het wel!
Ok, laat ik het eens proberen :P

Cab:
Je rijdt met je verkeerde been (fakie of switch genoemd) richting een kicker (dus als je links voor bent, met rechts voor en andersom). Als je afzet spin je met je gezicht richting het dal (frontside spin). Dus net als wanneer je een bocht over je hakken maakt. Je blijft doorspinnen totdat je landt.
Afhankelijk van het aantal rondjes die je spint geef je het cijfer aan. Dus 1 rondje is een cab 3 (van 360 graden) 2 rondjes is cab 7, etc.

Ik weet niet helemaal zeker of het klopt wat MarcoD zegt over dat je alleen hele rondjes kunt draaien (dus dat je ook switch moet landen), want ik hoor ook regelmatig over een cab5 (540 graden) en dat is anderhalf rondje.

Bij het roteren in de lucht heet alles trouwens precies andersom dan bij bochten draaien. Zo heet een bocht over je hakken maken een backside bocht, maar als je dezelfde richting op roteert heet het een frontside spin. Verwarrend.... (ook nooit begrepen waarom...)

Dit is een heel mooi filmpje over een cab 3. Goed kijken ;)

pi_91602129
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 08:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hoezo moet er per se iemand anders mee als je al met meerderen bent?
Ik zeg altijd, waar een wil is...

Gewoon goed zoeken als je graag wilt en misschien iets meer er voor apart zetten. Go for it! *O*
We zouden met z'n tweeën gaan, dus dat gaat nu niet door. Ik heb vanmorgen de reis geannuleerd.

Ik ga misschien zelf nog wel, even kijken waar naar toe, en met wie.
Ik had al zitten kijken naar het NSSK (11 maart - Risoul). Daar kan ik nog bij mee, en dan ben ik niet alleen. (ik houd niet van in mijn eentje boarden....) Zijn er meer mensen die hier bij meegaan?
Of weet iemand nog iets waar ik me bij aan kan sluiten eventueel?

Eerst even afwachten wat de dokter zegt. Het lijkt allemaal reuze mee te vallen (ze kan er al bijna weer op lopen). Als de dokter zegt dat ze nog mag snowboarden kunnen we last minute nog gaan, of naar Dutchweek in de meivakantie.

Dus misschien is de sneeuwpret voor mij nog niet helemaal bedorven :s)
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:10:29 #87
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91602293
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:04 schreef Wild_Snake het volgende:

[..]

We zouden met z'n tweeën gaan, dus dat gaat nu niet door. Ik heb vanmorgen de reis geannuleerd.

Ik ga misschien zelf nog wel, even kijken waar naar toe, en met wie.
Ik had al zitten kijken naar het NSSK (11 maart - Risoul). Daar kan ik nog bij mee, en dan ben ik niet alleen. (ik houd niet van in mijn eentje boarden....) Zijn er meer mensen die hier bij meegaan?
Of weet iemand nog iets waar ik me bij aan kan sluiten eventueel?

Eerst even afwachten wat de dokter zegt. Het lijkt allemaal reuze mee te vallen (ze kan er al bijna weer op lopen). Als de dokter zegt dat ze nog mag snowboarden kunnen we last minute nog gaan, of naar Dutchweek in de meivakantie.

Dus misschien is de sneeuwpret voor mij nog niet helemaal bedorven :s)
Als ik er alleen al aan denk dat ik een seizoen niet zou kunnen boarden zou ik gek worden. Dus ik help het je hopen :)
pi_91602390
Kogel is door de kerk, ik heb het huur materiaal ge annuleert, dus ik moet nu wel eigen gear gaan halen! en net te horen gekregen dat ik de 2e week vrij kan krijgen van m'n werk dus dat wordt 2x dit jaar! beide keren naar Briancon (iemand ervaring met de pistes daar?)
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:45:31 #89
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91603308
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 08:23 schreef Stansfield het volgende:
Sinds kort kijk ik erg graag vette snowboard films. That's it that's all en the first descent heb ik al gezien.

Wat zijn nog meer pareltjes van snowboard films??
Ik vond "Deeper" ook erg vet!
Zit je op nieuwsgroepen, tik dan op binsearch.info "tgr deeper" in en je krijgt een hele vette film op je pc ;-)
pi_91603610
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:45 schreef kupsani het volgende:

[..]

Zit je op nieuwsgroepen, tik dan op binsearch.info "tgr deeper" in en je krijgt een hele vette film op je pc ;-)
Tnx. De torrent loopt ;)
pi_91605225
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Check mijn post richting Aardengel aan het begin van het topic. Trek van de lengte van de boards ongeveer 2 of 3 centimeter af en je komt aardig in de buurt wat je zoekt :)

[..]

Ok, laat ik het eens proberen :P

Cab:
Je rijdt met je verkeerde been (fakie of switch genoemd) richting een kicker (dus als je links voor bent, met rechts voor en andersom). Als je afzet spin je met je gezicht richting het dal (frontside spin). Dus net als wanneer je een bocht over je hakken maakt. Je blijft doorspinnen totdat je landt.
Afhankelijk van het aantal rondjes die je spint geef je het cijfer aan. Dus 1 rondje is een cab 3 (van 360 graden) 2 rondjes is cab 7, etc.

Ik weet niet helemaal zeker of het klopt wat MarcoD zegt over dat je alleen hele rondjes kunt draaien (dus dat je ook switch moet landen), want ik hoor ook regelmatig over een cab5 (540 graden) en dat is anderhalf rondje.

Bij het roteren in de lucht heet alles trouwens precies andersom dan bij bochten draaien. Zo heet een bocht over je hakken maken een backside bocht, maar als je dezelfde richting op roteert heet het een frontside spin. Verwarrend.... (ook nooit begrepen waarom...)

Dit is een heel mooi filmpje over een cab 3. Goed kijken ;)

Ok de cab is een switch (nollie)frontside 360, 720 1080 etc.. nu heb je ook de half cab dus switch frontside 180 maar de cab is (origineel) alleen hele rondjes. Iemand is ooit begonnen met het roepen cab 5 maar dat klopt technisch gezien dus niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door MarcoD op 20-01-2011 11:51:45 ]
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:16:52 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91606434
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:46 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ok de cab is een switch (nollie)frontside 360, 720 1080 etc.. nu heb je ook de half cab dus switch frontside 180 maar de cab is (origineel) alleen hele rondjes. Iemand is ooit begonnen met het roepen cab 5 maar dat klopt technisch gezien dus niet.
Hmm dat wist ik niet. :)
pi_91609858
ik zou er op zich niet zon moeite mee hebben om alleen te gaan boarden maar veel accomodaties gaan uit van minimaal 2 personen... tenzij er iemand hier tips heeft :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:33:20 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91612212
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:45 schreef Salatrel het volgende:
ik zou er op zich niet zon moeite mee hebben om alleen te gaan boarden maar veel accomodaties gaan uit van minimaal 2 personen... tenzij er iemand hier tips heeft :P
Vrijgezellenreizen? :P
pi_91612554
ik kwam wel bizztravel tegen waar je voor 1 persoon kunt boeken incl. vervoer en skipas enzo
pi_91620664
In je eentje is op zich we nice, maar zekere als je wat meer buiten de pistes gaat enzo is het toch wel fijn als je met zijn 2'en bent.
pi_91620739
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:45 schreef kupsani het volgende:

[..]

Kan niet te bedoeling zijn :P _O-
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:06:37 #98
324038 kupsani
every day is good day!
pi_91624205
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 17:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hey, die versie had ik nog nie ;-)
pi_91626624
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zou voor de bluray gaan, goede kwaliteit! :D
pi_91627485
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:38 schreef Fugie het volgende:
In je eentje is op zich we nice, maar zekere als je wat meer buiten de pistes gaat enzo is het toch wel fijn als je met zijn 2'en bent.
http://www.demorgen.be/dm(...)-SOS-in-sneeuw.dhtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')