abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91625151
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:16 schreef Terecht het volgende:
In Vrij Nederland staat deze week wel een aardige recensie van Umberto Eco's nieuwe boek 'De begraafplaats van Praag'. Het boek gaat over een beroepsintrigant die zijn geld verdient door samenzweerderige feuilletons te schrijven over de illuminatie, de joden, de jezuïeten, vrijmetselaars etc. In de 18e en 19e eeuw waren er veel van zulke feuilletonschrijvers, het samenzweringsdenken over zulke genootschappen bestaat dus al een tijdje - zelfs populair gemaakt door broodschrijvers die er hun geld mee verdienden. In hoeverre is de discussie van nu terug te voeren op de verhalen van toen? Volgens mij doet de mythevorming van toen nog steeds de rondte.
Dan zijn de complotten misschien een mix van werkelijkheid en fictie.
Zoals een verhaal wat doorverteld wordt in de loop van de tijd ook vaak spannender gemaakt wordt. Beetje opgespiced als het ware.
pi_91628964
Dus.. Ook de mensen hier gaan uit van de (echte/oorspronkelijke) Bijbel?
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:26:07 #253
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91629032
antwoord op het aantal intercepties van vliegtuigen ongeoorloofd in onze "zone " van een F16 is dus 50 keer per jaar waarvan 4 maal de russen.

kon ff geen 9/11 draad vinden
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_91629130
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:26 schreef DeMolay het volgende:
antwoord op het aantal intercepties van vliegtuigen ongeoorloofd in onze "zone " van een F16 is dus 50 keer per jaar waarvan 4 maal de russen.

kon ff geen 9/11 draad vinden
Huh?

Ohja, ik wacht op mijn maitlje DeMolay, haha. :D
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:31:06 #255
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91629301
Een oude interceptie piloot vertelde het net op de TV , Typisch hij komt er nu aan ! :)
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
pi_91629621
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:31 schreef DeMolay het volgende:
Een oude interceptie piloot vertelde het net op de TV , Typisch hij komt er nu aan ! :)
Ah, en je wil hiermee zeggen dat het dus redelijk vaak voor komt zo'n onderschepping van vliegtuigen? Dus als de vliegtuigen wel gekaapt geweest waren, hadden ze ze gewoon moeten/kunnen onderscheppen?
pi_91631275
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan zijn de complotten misschien een mix van werkelijkheid en fictie.
Zoals een verhaal wat doorverteld wordt in de loop van de tijd ook vaak spannender gemaakt wordt. Beetje opgespiced als het ware.
Zie mijn intelligente post over hoe de waarheid altijd tussen de extremen in ligt. Zo werkt het vaak, plus dat geschiedenis--->legende--->mythe
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_91631328
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:25 schreef Typisch het volgende:
Nee. Wat is de oorspronkelijke echte bijbel in jouw beleving?
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:34:01 #259
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91632902
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:25 schreef Typisch het volgende:
Als het een open vraag is voor iedereen antwoord ik nee. De ondergrond zal waar wezen maar er staat vlgs mij veel in wat in de loop der tijd gekleurd erin is gekomen omdat mensen volgen.
Wat zou jij doen als je wist dat je een boek aan het stellen was wat geloof moest brengen.. een succesverhaal zou gaan worden?
Daarbij denk ik ook dat er nog wel meer evangelieen opgetekend zijn die er niet in voorkomen, want beter omdat zie boven.
Denk ik he.
The truth was in here.
pi_91633668
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als het een open vraag is voor iedereen antwoord ik nee. De ondergrond zal waar wezen maar er staat vlgs mij veel in wat in de loop der tijd gekleurd erin is gekomen omdat mensen volgen.
Wat zou jij doen als je wist dat je een boek aan het stellen was wat geloof moest brengen.. een succesverhaal zou gaan worden?
Daarbij denk ik ook dat er nog wel meer evangelieen opgetekend zijn die er niet in voorkomen, want beter omdat zie boven.
Denk ik he.
Precies. Tijdens een aantal vage bijeenkomsten is bepaald dat sommige boeken wel en anderen niet in de bijbel hoorde. Waarom? Tja, bijvoorbeeld omdat in sommige boeken vrouwen wel belangrijk waren en de belangrijke heren het daar niet mee eens waren. Oftewel: de kerk was toen al een treurig zooitje met een verborgen agenda. De katholieken deden er nog een schepje bovenop door het allemaal nog ingewikkelder te maken. Ach, wat is dan de echte bijbel. Is dat de KingJames vertaling die er voor verantwoordelijk is dat er zoveel spraakverwarring over Lucifer is? Of hanteer je als Nederlander de Statenvertaling? Of de Jip en Janneke nieuwe bijbelvertaling waarin complete betekenissen door een slechte vertaling verloren zijn gegaan en waarin sommige stukken gewoon zijn verdwenen?
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:03:13 #261
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91634765
quote:
Ah, en je wil hiermee zeggen dat het dus redelijk vaak voor komt zo'n onderschepping van vliegtuigen? Dus als de vliegtuigen wel gekaapt geweest waren, hadden ze ze gewoon moeten/kunnen onderscheppen?
meer als bewijs dat als het in NL zo is het in de USA nog erger is....maar ze beweren van NIET!
Δημοσθένης
pi_91635078
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:45 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Precies. Tijdens een aantal vage bijeenkomsten is bepaald dat sommige boeken wel en anderen niet in de bijbel hoorde. Waarom? Tja, bijvoorbeeld omdat in sommige boeken vrouwen wel belangrijk waren en de belangrijke heren het daar niet mee eens waren. Oftewel: de kerk was toen al een treurig zooitje met een verborgen agenda. De katholieken deden er nog een schepje bovenop door het allemaal nog ingewikkelder te maken. Ach, wat is dan de echte bijbel. Is dat de KingJames vertaling die er voor verantwoordelijk is dat er zoveel spraakverwarring over Lucifer is? Of hanteer je als Nederlander de Statenvertaling? Of de Jip en Janneke nieuwe bijbelvertaling waarin complete betekenissen door een slechte vertaling verloren zijn gegaan en waarin sommige stukken gewoon zijn verdwenen?
Tjah en de geschriften die niet in de Bijbel opgenomen werden, werden verbrand zodat niemand ze meer kon lezen, want die geschriften waren ketters.
pi_91635419
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Tjah en de geschriften die niet in de Bijbel opgenomen werden, werden verbrand zodat niemand ze meer kon lezen, want die geschriften waren ketters.
Dat gold gelukkig niet voor al die geschriften. Maar het vreemde aan de Bijbel (en het hele Christendom) blijft natuurlijk dat ze constant leentjebuur spelen bij oude mythe en sagen, oudere godsdiensten en deze zo omvormen dat het lijkt alsof het een Christelijke traditie of een Christelijk verhaal is. Dat maakt de godsdienst zo ongeloofwaardig, omdat het fundament (als je er eens voor gaat zitten) gewoon aan alle kanten rammelt. Dat begint bij Genesis en dat gaat vrolijk door tot aan de paasviering zoals we die nu kennen. Of het gezwier met wierrook bij een begrafenis. Het Christendom heeft niets eigens. Misschien is dat (hoewel inmiddels voor de meerderheid wel ontmaskerd) het grootste complot uit de geschiedenis.
pi_91635524
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat gold gelukkig niet voor al die geschriften. Maar het vreemde aan de Bijbel (en het hele Christendom) blijft natuurlijk dat ze constant leentjebuur spelen bij oude mythe en sagen, oudere godsdiensten en deze zo omvormen dat het lijkt alsof het een Christelijke traditie of een Christelijk verhaal is. Dat maakt de godsdienst zo ongeloofwaardig, omdat het fundament (als je er eens voor gaat zitten) gewoon aan alle kanten rammelt. Dat begint bij Genesis en dat gaat vrolijk door tot aan de paasviering zoals we die nu kennen. Of het gezwier met wierrook bij een begrafenis. Het Christendom heeft niets eigens. Misschien is dat (hoewel inmiddels voor de meerderheid wel ontmaskerd) het grootste complot uit de geschiedenis.
Het Christendom heeft niets eigens? Dat vind ik nogal een uitspraak. En Jezus dan?
pi_91635755
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het Christendom heeft niets eigens? Dat vind ik nogal een uitspraak. En Jezus dan?
Die is niet Christendom-eigen. Alleen heeft het Christendom hem een status gegeven die hij in andere geloven niet had. De joden vinden hem een bedriegende loser, de Moslims vonden hem wel een aardige profeet, maar de Christen hebben er een hoop onzin bij verzonnen omdat ze vonden dat hij wel mooie verhaaltjes vertelde. Dat is: als hij überhaupt geleefd heeft, want dat kan niemand bewijzen.
pi_91635805
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zelfs Jezus is (onder vele andere namen) heel vaak in het verleden verschenen. Ali_Kannibali zei eens dat de duivel dat was die met de kennis die hij van God kreeg voor zijn opstand tegen Hem, zich in die profeten manifesteerde om zo de uniekheid van Jezus ongedaan te maken. :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:22:33 #267
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91636080
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Het vaticaan, die heeft ze opgeslagen of verbrand.
The truth was in here.
pi_91636211
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het vaticaan, die heeft ze opgeslagen of verbrand.
Het Vaticaan heeft idd de enige volledige Bijbel, en ongetwijfeld ook veel meer geschriften.
De Dode Zee Rollen mochten bijvoorbeeld alleen door hun vertrouwelingen gerestaureerd en vertaald worden.
pi_91636462
En daarom vind ik religie (in ieder geval het Christelijk geloof) de ULTIEME manier van brainwashing: mensen geloven blindelings in een boek dat door een select groepje is samengesteld, terwijl de instantie die velen hier in BNW minachten (het Vaticaan) waarschijnlijk de waarheid in pacht heeft, maar deze niet wil delen. Mensen volgen als makke schapen (HEY! ;) ) wat hen voorgeschoteld wordt! :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:32:18 #270
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91636707
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:28 schreef ToT het volgende:
En daarom vind ik religie (in ieder geval het Christelijk geloof) de ULTIEME manier van brainwashing: mensen geloven blindelings in een boek dat door een select groepje is samengesteld, terwijl de instantie die velen hier in BNW minachten (het Vaticaan) waarschijnlijk de waarheid in pacht heeft, maar deze niet wil delen.
Boeit het? Wat de waarheid zal wezen van de bijbel? Worden we er anders van? Neuh denk ik niet.. zal er iets in staan over buitenaardse bezoeken, of het ware woord van jezus, de eindtijd, het vallen van het vaticaan zelf... het maakt toch niet uit. Ik zou er niet anders van gaan leven, en wat gaat gebeuren gaat toch wel gebeuren.
Ik hang helemaal geen religie aan, geen introcdinatie, vrij zijn.. wat mij nog het meeste doet passen bij het boedhisme. Ik ben geen boedhist.
The truth was in here.
pi_91636778
Redelijk wat Zeitgeist aanhangers hier, heb ik de indruk.
pi_91636885
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Boeit het? Wat de waarheid zal wezen van de bijbel? Worden we er anders van? Neuh denk ik niet.. zal er iets in staan over buitenaardse bezoeken, of het ware woord van jezus, de eindtijd, het vallen van het vaticaan zelf... het maakt toch niet uit. Ik zou er niet anders van gaan leven, en wat gaat gebeuren gaat toch wel gebeuren.
Ik hang helemaal geen religie aan, geen introcdinatie, vrij zijn.. wat mij nog het meeste doet passen bij het boedhisme. Ik ben geen boedhist.
Tjah kweenie, stel dat er ergens geschriften zijn waarin zeer duidelijk dingen omschreven staan die de Bijbel tegenspreken, dan zou het leven van zeer veel mensen hier op aarde compleet veranderen. Jij en ik gaan misschien gewoon door met ons leven, maar de wereld zal op z'n kop staan!
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:35:22 #273
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91636907
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:33 schreef Loppe het volgende:
Redelijk wat Zeitgeist aanhangers hier, heb ik de indruk.
Ken m niet, maar hang dus ook niemand aan. Geen geloof.
The truth was in here.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:43:58 #274
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91637491
quote:
In Vrij Nederland staat deze week wel een aardige recensie van Umberto Eco's nieuwe boek 'De begraafplaats van Praag'. Het boek gaat over een beroepsintrigant die zijn geld verdient door samenzweerderige feuilletons te schrijven over de illuminatie, de joden, de jezuïeten, vrijmetselaars etc. In de 18e en 19e eeuw waren er veel van zulke feuilletonschrijvers, het samenzweringsdenken over zulke genootschappen bestaat dus al een tijdje - zelfs populair gemaakt door broodschrijvers die er hun geld mee verdienden. In hoeverre is de discussie van nu terug te voeren op de verhalen van toen? Volgens mij doet de mythevorming van toen nog steeds de rondte.
Terecht......ik ben echt overtuigd dat "Umberto Eco " het is........lol...jij begrijpt wat ik bedoel gezien je euwige leuke schrijfwijze
Δημοσθένης
pi_91637953
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:35 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ken m niet, maar hang dus ook niemand aan. Geen geloof.
je bent nog jong O~)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')