abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91434940
Wij waren laatst in Japan en daar belandden we in de nieuwjaarsuitverkoop. De uitverkoop daar gaat anders dan bij ons. Je koopt een 'lucky bag'. In die lucky bag kan van alles zitten. Je weet alleen het merk en de maat. In Nederland zou ik niet snel zo'n tas durven kopen, maar in Japan kennen ondernemers nog eer en wordt de klant wat minder snel belazerd. Na een dag shoppen zaten we in Harajuku even bij te komen buiten een winkel. Daar zag ik opeens een vrouw met een lucky bag van Patrizia Pepe rondlopen. Nu is Patrizia Pepe het favoriete merk van mijn vriendin. Ze gaat een paar keer per jaar naar Antwerpen omdat daar de dichtsbijzijnde winkel van PP zit. Goedzak die ik ben, stond ik op, liep achter de dame met PP tas aan en tikte haar op de schouder om te vragen waar ze die tas vandaan had. Nadat ze van de schrik bekomen was stuurde ze ons naar Shibuya. Hoe de sale er daar uitzag kun je hier zien: http://tokyofashion.com/fukubukuro-pictures-shibuya-2011/

en dit is de wijk waar we waren toen ik de tas spotte:

http://tokyofashion.com/fukubukuro-pictures-harajuku-2011/

Voor de liefhebbers staan hier wat foto's van Tokyo at night :-) Japan #19 op de Shibuya Crossing!

Anyway, wij naar Shibuya om de spreekwoordelijke speld in de hooiberg op te duiken. Snugger als ik ben, bedacht ik dat het slim zou zijn om bij de fameuze Shibuya Crossing te gaan wandelen, in de hoop nog iemand met zo'n tas tegen te komen en daar een verdere routebeschrijving te vragen. Klaarblijkelijk waren the gods of retail met ons, want binnen een paar tellen zagen we al iemand met de tas lopen. Fluks de dame aangesproken en zij verwees ons naar Parco, een warenhuis op een steenworp afstand van waar we op dat moment stonden. Dat was dus zo gevonden. Daar aangekomen was het nog een hele klus om uit te vinden waar ze de lucky bags hadden, want de Parco is best groot en het was heeeel druk. Maar mijn meisje had inmiddels prooi geroken en zou niet opgeven totdat ook zij een Patrizia Pepe lucky bag in haar knuistjes had :+

Enfin, wij vinden de store-in-a-store van PP en schaffen het een en ander aan. Teruggekomen in het hotel blijken er een paar topstukken in te zitten. M'n lief is dolblij. Zo blij dat we de volgende dag terug zijn gegaan om te kijken of er nog tassen over waren. Dat was het geval en nu heeft m'n vriendin genoeg mooie kleding voor op kantoor voor het hele jaar ;) Vrijwel alles paste, op een jas en een mantelpakje na. Die stukken bieden we dan ook aan. Het is niet voor iedereen, maar voor de dames met een klein maatje die dit merk graag dragen, is dit een uitgelezen kans om voor een topprijs een paar mooie stukken te scoren. Je moet wel een klein maatje hebben. M'n vriendin draagt hier in Nederland maat 34/36, maar is behalve bankmeisje ook yogalerares en heeft daardoor relatief stevige schouders en bovenbenen. De jas is haar iets te krap rond de schouders en het kokerrokje, dat bij het mantelpakje hoort, is te krap rond haar bovenbenen. Leuk detail: bij het mantelpakje zit ook een vlinderdasje. De maat in het label is 38. Een Japanse 38, welteverstaan. Hou het voor Nederlandse begrippen op een 34 tot 36, tenzij je erg sportief bent, dan is het meer 32/34. Hoe dan ook, 't is wat klein :)

Wat wil ze er voor hebben? Vraagprijzen: ¤ 300.- voor de jas en ¤ 200.- voor het mantelpakje. Dit zijn vraagprijzen en zijn onderhandelbaar. Genoeg geouwehoerd nu, foto's! De kwaliteit daarvan is overigens niet goed. Je moet deze kleding echt aan zien. Maar goed, als je in dit merk geīnteresseerd bent, dan ken je de stijl, stoffen en pasvorm :-)

Hoe het er uitziet als het wel goed past? Dit is een foto van een jas van Patrizia Pepe die ze al had:

En dit zijn de items waar het om gaat:

zondag 16 januari 2011 @ 22:09:29 #2
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_91436864
Patrizia Pepe heeft idd mooie kledingstukken ^O^
My mama didn't raise no fool
pi_91445085
Haha, leuk verhaal! Ik vind de jas erg mooi O+ maar nogal boven mijn budget, dus bij deze volg ik het topic in de hoop dat jullie heeeel veel in prijs ga zakken of ik iets van een financiële meevaller krijg ;)
pi_91452807
Haha, bedankt. De post werd wat langer dan bedoeld, aar ik wilde het hele verhaaltje graag vertellen. Je had haar gezicht moeten zien toen ik de PP tas voor het eerst spotte :) De jas is ook erg mooi. En driehonderd euro - hoewel veel geld - is echt niet duur voor zo'n jas. De zwarte jas die ze op de bovenste foto draagt, heeft ze tijdens de zomeruitverkoop gekocht in Antwerpen voor - ik meen - 550 euro. In de paarse jas zit een prijskaartje van 115000 yen. Da's een kleine 1100 euro :)

Overigens is de 300 euro een vraagprijs en er zit best wel wat ruimte in. M'n meisje past 'm niet en het is zonde om zo'n mooie jas in de kast te hangen. Dan kan ie beter naar iemand gaan die 'm waardeert en draagt :-) Ik heb 'm expres wat hoog ingezet omdat men hier over het algemeen erg laag biedt. Voor mensen die serieus geīnteresseerd zijn willen we best wat doen. Nogmaals, we willen het kwijt en dan liefst aan iemand die net zo van het merk houdt als m'n lief :)
pi_91453416
Zijn de kledingstukken ook ergens te passen/bewonderen?
pi_91455992
Tuurlijk :) Je kunt in Amsterdam even passen. Wel een beetje vantevoren aangeven, want zowel mn meisje als ik hebben een vrij volle agenda...
pi_91524504
En omhoog :) (met een plaatje uit tokio)

pi_91571769
En nog even onder de aandacht :)

Er mag overigens ook geboden worden hoor ..
pi_91571816
Vind de blazer heel erg mooi, maar neem aan dat je die ten eerste niet los wilt verkopen en ten tweede is ie eigenlijk te duur xD
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_91584302
Te duur kunnen we over praten, natuurlijk. Zoals ik al zei; het is zonde om het in de kast te hangen. Er is dus behoorlijk onderhandelingsruimte ;)

Het setje uit elkaar halen vindt ze niet zo'n tof plan, denk ik... Of er moet een liefhebster voor het rokje te vinden zijn?
pi_91619157
En nog een keertje up :-)
pi_91754116
Prijsverlagingkje dan maar :)

De jas gaat naar ¤ 250.- en het mantelpakje mag voor ¤ 150,- weg.
pi_91755082
Jas is tof! Maar valt dus klein?
pi_91761631
valt op zich mee, tenzij je nogal fanatiek sport :) maatje is een 34/36
pi_91808099
en weer omhoog. weer met fotootje uit japan. en nee, d'r handtas is niet te koop :+

dit was bij het standbeeld van Hachiko. Daarover zegt wikipedia:

In 1924, Hidesabur Ueno, a professor in the agriculture department at the University of Tokyo took in Hachik as a pet. During his owner's life Hachik greeted him at the end of the day at the nearby Shibuya Station. The pair continued their daily routine until May 1925, when Professor Ueno did not return. The professor had suffered from a cerebral hemorrhage and died, never returning to the train station where Hachik was waiting. Every day for the next nine years the golden brown Akita waited at Shibuya station.

Hachik was given away after his master's death, but he routinely escaped, returning again and again to his old home. Eventually, Hachik apparently realized that Professor Ueno no longer lived at the house. So he went to look for his master at the train station where he had accompanied him so many times before. Each day, Hachik waited for the return of his owner.

The permanent fixture at the train station that was Hachik attracted the attention of other commuters. Many of the people who frequented the Shibuya train station had seen Hachik and Professor Ueno together each day. They brought Hachik treats and food to nourish him during his wait.

This continued for nine years with Hachik appearing precisely when the train was due at the station
pi_91814933
Leuk verkooppraatje :D
Past je vriendin em helemaal niet? Zou je misschien een foto willen maken met haar in de jas? :P
Ik twijfel nogal, heb normaal maat 36 maar als ie enigszins als 34 valt denk ik dat ie te klein is. Hangt er ook vanaf of het een winterjas is of een tussenjas?
pi_91817768
Dank je. :D Waarom nou juist die foto? Was bij Shibuya Station, uit de openingspost.

Foto met haar in de jas wordt ff lastig. Onze schema's verschillen nogal en we wonen niet samen. Misschien morgenavond en anders woensdag overdag lopen we elkaar wel ff tegen het lijf en dan hijs ik 'r wel even in die jas :+

Wat ik me er van herinner is dat 'ie te wat krap zat rond haar schouders.

Over de dikte: 't is een zware stof, maar volgens mij is het niet echt een winterjas.
pi_91909495
Nog even wat fotootjes met de kleding aan :-) Het zit dus een beetje k*t, want te klein voor mn prinses :)

pi_91909678
Hartstikke bedankt voor de moeite maar gezien het slanke postuurtje van je vriendin vrees ik dat ie voor mij ook te klein zal zijn ;(
pi_91913454
Geeft niets. Jammer dat 'ie te klein is voor je. Gaan we gewoon door met zoeken naar een tehuis voor deze prachtjas :)
pi_92053945
En weer even onder de aandacht met een mooi plaatje :-)

pi_92111688
Aaaah die jas! O+ Helaas veel te vadsig :(
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_92125272
En omhoog :)
pi_92269698
En weer een mooi plaatje om de kick te verhullen :+

pi_92401233
Geen dames met kleine maatjes in de buurt die in de markt zijn voor een mooie jas? :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')