Wij waren laatst in Japan en daar belandden we in de nieuwjaarsuitverkoop. De uitverkoop daar gaat anders dan bij ons. Je koopt een 'lucky bag'. In die lucky bag kan van alles zitten. Je weet alleen het merk en de maat. In Nederland zou ik niet snel zo'n tas durven kopen, maar in Japan kennen ondernemers nog eer en wordt de klant wat minder snel belazerd. Na een dag shoppen zaten we in Harajuku even bij te komen buiten een winkel. Daar zag ik opeens een vrouw met een lucky bag van Patrizia Pepe rondlopen. Nu is Patrizia Pepe het favoriete merk van mijn vriendin. Ze gaat een paar keer per jaar naar Antwerpen omdat daar de dichtsbijzijnde winkel van PP zit. Goedzak die ik ben, stond ik op, liep achter de dame met PP tas aan en tikte haar op de schouder om te vragen waar ze die tas vandaan had. Nadat ze van de schrik bekomen was stuurde ze ons naar Shibuya. Hoe de sale er daar uitzag kun je hier zien:
http://tokyofashion.com/fukubukuro-pictures-shibuya-2011/en dit is de wijk waar we waren toen ik de tas spotte:
http://tokyofashion.com/fukubukuro-pictures-harajuku-2011/Voor de liefhebbers staan hier wat foto's van Tokyo at night :-)
Japan #19 op de Shibuya Crossing!Anyway, wij naar Shibuya om de spreekwoordelijke speld in de hooiberg op te duiken. Snugger als ik ben, bedacht ik dat het slim zou zijn om bij de fameuze Shibuya Crossing te gaan wandelen, in de hoop nog iemand met zo'n tas tegen te komen en daar een verdere routebeschrijving te vragen. Klaarblijkelijk waren the gods of retail met ons, want binnen een paar tellen zagen we al iemand met de tas lopen. Fluks de dame aangesproken en zij verwees ons naar Parco, een warenhuis op een steenworp afstand van waar we op dat moment stonden. Dat was dus zo gevonden. Daar aangekomen was het nog een hele klus om uit te vinden waar ze de lucky bags hadden, want de Parco is best groot en het was heeeel druk. Maar mijn meisje had inmiddels prooi geroken en zou niet opgeven totdat ook zij een Patrizia Pepe lucky bag in haar knuistjes had
Enfin, wij vinden de store-in-a-store van PP en schaffen het een en ander aan. Teruggekomen in het hotel blijken er een paar topstukken in te zitten. M'n lief is dolblij. Zo blij dat we de volgende dag terug zijn gegaan om te kijken of er nog tassen over waren. Dat was het geval en nu heeft m'n vriendin genoeg mooie kleding voor op kantoor voor het hele jaar

Vrijwel alles paste, op een jas en een mantelpakje na. Die stukken bieden we dan ook aan. Het is niet voor iedereen, maar voor de dames met een klein maatje die dit merk graag dragen, is dit een uitgelezen kans om voor een topprijs een paar mooie stukken te scoren. Je moet wel een klein maatje hebben. M'n vriendin draagt hier in Nederland maat 34/36, maar is behalve bankmeisje ook yogalerares en heeft daardoor relatief stevige schouders en bovenbenen. De jas is haar iets te krap rond de schouders en het kokerrokje, dat bij het mantelpakje hoort, is te krap rond haar bovenbenen. Leuk detail: bij het mantelpakje zit ook een vlinderdasje. De maat in het label is 38. Een Japanse 38, welteverstaan. Hou het voor Nederlandse begrippen op een 34 tot 36, tenzij je erg sportief bent, dan is het meer 32/34. Hoe dan ook, 't is wat klein

Wat wil ze er voor hebben? Vraagprijzen: ¤ 300.- voor de jas en ¤ 200.- voor het mantelpakje. Dit zijn vraagprijzen en zijn onderhandelbaar. Genoeg geouwehoerd nu, foto's! De kwaliteit daarvan is overigens niet goed. Je moet deze kleding echt aan zien. Maar goed, als je in dit merk geīnteresseerd bent, dan ken je de stijl, stoffen en pasvorm :-)
Hoe het er uitziet als het wel goed past? Dit is een foto van een jas van Patrizia Pepe die ze al had:
![5335901305_5ba7627f6e_b.jpg]()
En dit zijn de items waar het om gaat:
![5360108261_4da7b40dc9_b.jpg]()
![5360724830_232718eb6f_b.jpg]()
![5360727502_060750ec34_b.jpg]()
![5360729404_0f226945c6_b.jpg]()
![5360115831_1119c0db48_b.jpg]()
![5360116263_987990ddf9_b.jpg]()
![5360731918_e3cfed6cfe_b.jpg]()
![5360117945_8321b8be39_b.jpg]()