Dat klinkt als een behoorlijke klote situatie... Ik zou inderdaad doen wat MisterSqueaky zegt, serieus advies inwinnen..quote:Op zondag 16 januari 2011 16:21 schreef LightBulb het volgende:
Oke, een korte situatieschets:
Ma is overleden, Pa blijft achter. Pa is van het oude stempel en vrij autoritair. Contact tussen kinderen en Pa was niet echt goed en is nu nog slechter geworden.
De erfkwestie is slechts een deel van het probleem. De noodzaak om de zaken nu te regelen is de angst dat Pa alle waardevolle zaken weg zal sluizen, zowel financiële zaken als emotioneel waardevolle zaken. Grote kans dat binnenkort de sloten van het ouderlijk huis worden vervangen en wij dus ook niet meer bij de persoonlijke spullen van mijn moeder kunnen, bovendien liggen er ook nog allemaal spullen uit onze kindertijd bij mijn ouders opgeslagen, die wij graag terug willen hebben.
Ook moeten er allerlei andere dingen voor haar geregeld worden, abonnementen opgezegd en dat soort zaken, maar die papieren zitten allemaal in de administratie van mijn ouders.
Het wordt lastig om daar mee aan de slag te gaan als mijn vader niet meewerkt. Vandaar ook mijn vraag uit de OP.
Wat betreft dingen abonnementen etc....daar is je vader voor verantwoordelijk als weduwnaar. Hij krijgt ook de rekeningen dus als hij ze niet opzegt heeft hij alleen zichzelf daarmee.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:21 schreef LightBulb het volgende:
Oke, een korte situatieschets:
Ma is overleden, Pa blijft achter. Pa is van het oude stempel en vrij autoritair. Contact tussen kinderen en Pa was niet echt goed en is nu nog slechter geworden.
De erfkwestie is slechts een deel van het probleem. De noodzaak om de zaken nu te regelen is de angst dat Pa alle waardevolle zaken weg zal sluizen, zowel financiële zaken als emotioneel waardevolle zaken. Grote kans dat binnenkort de sloten van het ouderlijk huis worden vervangen en wij dus ook niet meer bij de persoonlijke spullen van mijn moeder kunnen, bovendien liggen er ook nog allemaal spullen uit onze kindertijd bij mijn ouders opgeslagen, die wij graag terug willen hebben.
Ook moeten er allerlei andere dingen voor haar geregeld worden, abonnementen opgezegd en dat soort zaken, maar die papieren zitten allemaal in de administratie van mijn ouders.
Het wordt lastig om daar mee aan de slag te gaan als mijn vader niet meewerkt. Vandaar ook mijn vraag uit de OP.
Dat zit ook zeker in de pijp, maar wilde hier op Fok ook even peilen.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
Vraag serieus juridisch advies. Notaris, advocaat...
Niet Fok!.
Toch moet hij opzeggingen doen, snapt hij niet dat het hem geld kost terwijl het dingen zijn die hij niet gebruikt of interesseert het hem niet?quote:Op zondag 16 januari 2011 16:37 schreef LightBulb het volgende:
Wat betreft het afhandelen van de lopende zaken van mijn moeder. We weten dat mijn vader daarvoor verantwoordelijk is, maar hij is al in de 70 en wij achten hem daar niet toe in staat.
We proberen zo goed en zo veel mogelijk met hem te communiceren en dingen te bespreken, maar het draait steeds uit op ruzie.
Maakt dan toch niet uit als hij het niet wil doen, kost jullie verder niets dat er een abbo van iets blijft lopen of je vader moet dement aan het worden dat hij zoiets niet meer kan maar dan praten we over hele andere dingen.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:37 schreef LightBulb het volgende:
Wat betreft het afhandelen van de lopende zaken van mijn moeder. We weten dat mijn vader daarvoor verantwoordelijk is, maar hij is al in de 70 en wij achten hem daar niet toe in staat.
We proberen zo goed en zo veel mogelijk met hem te communiceren en dingen te bespreken, maar het draait steeds uit op ruzie.
Leuke reactie, vooral voor een mod. Over bah gesproken.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:50 schreef Isabeau het volgende:
Wat een lijkenpikkers
Laat je vader nu eerst maar eens even rouwen. Dan kan dat gedoe toch later wel eens worden besproken? Of ben je bang dat pa nu ook vlot de pijn uitgaat.
Echt bah.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |