Oow, daar. Ja, maar wel smoky dan weer. Wat ze nou echt met light bedoelen weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens dat schema hierboven!Light van smaak enzo, niet rich. (Helemaal links bovenin.)
Waarschijnlijk weinig smaak naast dat smokey, en daar ben ik het absoluut niet mee eens.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:37 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Oow, daar. Ja, maar wel smoky dan weer. Wat ze nou echt met light bedoelen weet ik ook niet.
Wacht, ik heb Nederlandse uitleg gevonden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weinig smaak naast dat smokey, en daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Official Bottlings, oftewel bottelingen door de distilleerderij/moedermaatschappij zelf uitgebracht.quote:
In theorie heb je gelijk.quote:Waarom kan je een cask strength whisky niet vergelijken met een "normale" botteling? In theorie zou het toch niet uit moeten maken of je de whisky voor het bottelen of pas in het glas verdunt tot hetzelfde percentage?
Nee zeker nietquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:53 schreef ToT het volgende:
Ah, duidelijk!
Tja in Laphroaig proef ik turf, zeewier en jodium. Echt light wil ik dat niet noemen.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:04 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
[..]
Nee zeker niet![]()
Hier vanavond ff geproeft. Zo glaasje nummer twee. Zonder paar drupjes water is 't erg ziltig, met een paar drupjes word ie wat zachter; en damn, zalig die rook, en dat turf.![]()
![]()
Volgende whisky in de lijn der aanschaf wordt de Lagavulin 16yo, ben ik erg benieuwd naar.
Met cask strength whikseys is er absoluut een verschil; met 1 theelepeltje water wordt de smaak echt veel rijker.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:11 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik drink alles altijd puur, nog nooit water bij gedaan. Maakt dat veel verschil?
Ah ok. Ik drink eigenlijk best vaak whisky maar ben eigenlijk nog steeds een noob.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Met cask strength whikseys is er absoluut een verschil; met 1 theelepeltje water wordt de smaak echt veel rijker.
Same here hoor!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ah ok. Ik drink eigenlijk best vaak whisky maar ben eigenlijk nog steeds een noob.
oh, heb je die lege fles nog? als je hem niet wil, mag ik m dan? ik ben op zoek naar zo'n fles, maar heb hem nog niet kunnen vinden (ook nog niet heel erg gezocht trouwensquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze heb ik laatst opgemaakt. Ook een glaasje aan huisgenoten gegeven, die er vervolgens sinas (!) bij deden. Dat doe ik dus ook niet meer... De whisky zelf was wel prima, maar niet heel bijzonder eigenlijk.
3 a 4 Druppels water is genoeg om de aroma's los te krijgen, alles wat je meer doet is alleen maar verdunning van de whisky en levert niets extra's op...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Met cask strength whikseys is er absoluut een verschil; met 1 theelepeltje water wordt de smaak echt veel rijker.
oh, is dat het!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:34 schreef ToT het volgende:
Duitsland kent geen accijns op alcohol, en ik geloof dat de BTW maar 6% is i.p.v. 19%.
Scheelt dus ehhh....een flinke slok op een borrel!
Nee, sorry, al in de glasbak. Maar per sé die fles of gewoon een fles? Hier bestellen kan: http://www.whiskyvanzuyle(...)kys&naam=Glen+Scotiaquote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:30 schreef maen het volgende:
[..]
oh, heb je die lege fles nog? als je hem niet wil, mag ik m dan? ik ben op zoek naar zo'n fles, maar heb hem nog niet kunnen vinden (ook nog niet heel erg gezocht trouwens) of waar kan ik een volle kopen?
Maar is het in Duitsland echt zo veel goedkoper? Want dan stuur ik mijn papa een verlanglijstje voor bij zien bierboodschappen
Nou, een fles van Glen Scotia, om de naamquote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:39 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nee, sorry, al in de glasbak. Maar per sé die fles of gewoon een fles? Hier bestellen kan: http://www.whiskyvanzuyle(...)kys&naam=Glen+Scotia
En verder koop ik het vaakst bij 'drankhandel de traverse' in hoog catharijne, Utrecht. De winkel zelf ziet er een beetje twijfelachtig uit, maar aanbiedingen, aanbiedingen! En grote collectie whisky. Ook veel port trouwens.
Kdenk het wel hoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:41 schreef maen het volgende:
[..]
Nou, een fles van Glen Scotia, om de naammaar ik ben ook erg benieuwd naar de whisky zelf! Hebben ze die ook in Utrecht dan?
Zoek dan deze, de oude botteling. Toch wel beter dan de nieuwe in de nieuwe verpakking:quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:41 schreef maen het volgende:
[..]
Nou, een fles van Glen Scotia, om de naammaar ik ben ook erg benieuwd naar de whisky zelf! Hebben ze die ook in Utrecht dan?
oh die is nog veel mooier! maar is die nog te krijgen dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoek dan deze, de oude botteling. Toch wel beter dan de nieuwe in de nieuwe verpakking:
[ afbeelding ]
Geen idee of het dat merk is, maar bij de C1000 hadden ze altijd echt een heerlijke soort. Die is een tijdje geleden helaas vervangen voor een veel slapper, zoeter prutje van een ander merk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:11 schreef ChickenSpikey het volgende:
Geen whisky, wel Schots: Crabbies Ginger Beer.. Iemand wel eens op?
Flesje meegekregen bij Peperkamp. Smaakte best!
De oude bottelingen zijn nog wel verkrijgbaar bij whisky speciaalzaken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:56 schreef maen het volgende:
[..]
oh die is nog veel mooier! maar is die nog te krijgen dan?
de drankenhandel hier heeft er inderdaad zo eentje staan, maar die wil die niet verkopen... en de nieuwe heeft ie niet.
maar dan maar eens in Utrecht kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |