abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91882985
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 08:52 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Okee, InterAccess valt dus ook af als toekomstige werkgever. ;)

Zijn er dan ook nog goede werkgevers?
ik denk voornamelijk de kleinere bedrijven. ik ben zelf van 10.000+ naar 600+ naar 60+ gegaan en iedere stap was een verbetering :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_91883084
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 08:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Logica is steeds minder serieus te nemen, dus zij ook niet...
Daar heb ik ook al gewerkt, daar kwam mijn eerdere opmerking over Logica ook vandaan. :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:18:23 #228
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_91883292
Ik ken veel mensen die voor Logca hebben gewerkt inderdaad...vroeger.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_91883471
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 08:59 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik denk voornamelijk de kleinere bedrijven. ik ben zelf van 10.000+ naar 600+ naar 60+ gegaan en iedere stap was een verbetering :P
Grappig, die ervaring heb ik ook.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_91883559
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ken veel mensen die voor Logca hebben gewerkt inderdaad...vroeger.
Tja, heel jammer. Ik ben benieuwd of Logica hun naam in de nabije toekomst nog iets kan verbeteren.
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:12:17 #231
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91884660
Tekort aan ICT'ers is de grootste fabel in tijden.
Het is gewoon een smoes om zoveel mogelijk IT te oursourcen naar landen zoals India.
ABN Amro is hier een mooi voorbeeld van.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 januari 2011 @ 12:01:04 #232
862 Arcee
Look closer
pi_91888245
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 02:11 schreef slashdotter3 het volgende:
ter aanvulling:

http://webwereld.nl/nieuw(...)rsoneelstekort-.html
2 posts boven je. :P
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:24:21 #233
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91891277
Schandalig.
Het zoveelste kul onderzoek om outsourcing te rechtvaardigen.

quote:
Om het verwachte tekort op de Amsterdamse markt voor ict'ers op te vangen, moet de hoofdstad meer buitenlandse ict'ers werven. Belanghebbenden moeten daarvoor duurzaam samenwerken om de regio op de juiste manier te promoten. Dat schrijven onderzoekers aan het Amsterdam ICT Cluster, een samenwerkingsverband van gemeenten Amsterdam en Almere, de Kamer van Koophandel, de twee hoofdstedelijke universiteiten en enkele ict-dienstverleners.
Computable : Amsterdam moet buitenlandse ICT'er werven
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:40:38 #234
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_91900305
quote:
13s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:24 schreef Muridae het volgende:
Schandalig.
Het zoveelste kul onderzoek om outsourcing te rechtvaardigen.

[..]

Computable : Amsterdam moet buitenlandse ICT'er werven
Dat gevoel kreeg ik er inderdaad ook al heel sterk bij. Ontzettend veel ICT-ers die momenteel nog steeds geen werk hebben, maar niet voldoen aan het plaatje dat die bedrijven voor zich hebben (lees: goedkope arbeidskrachten die ook weer makkelijk aan de kant geschoven kunnen worden als ze niet meer nodig zijn). Maar nee, ze kunnen dan gewoon heel makkelijk als excuus gebruiken dat de "kandidaat niet voldoet aan de functie-eisen" en dan kan er weer een bericht de lucht in geschopt worden dat er geen geschikte ICT-ers te vinden zijn.
Don't let my username fool you...
pi_91900829
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:40 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat gevoel kreeg ik er inderdaad ook al heel sterk bij. Ontzettend veel ICT-ers die momenteel nog steeds geen werk hebben, maar niet voldoen aan het plaatje dat die bedrijven voor zich hebben (lees: goedkope arbeidskrachten die ook weer makkelijk aan de kant geschoven kunnen worden als ze niet meer nodig zijn). Maar nee, ze kunnen dan gewoon heel makkelijk als excuus gebruiken dat de "kandidaat niet voldoet aan de functie-eisen" en dan kan er weer een bericht de lucht in geschopt worden dat er geen geschikte ICT-ers te vinden zijn.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je aan deze inzichten komt. M'n vriendin werkt voor een recruitmentbureau, een goede, dus niet zo een die in het wilde weg rondspamt, maar het valt op dat het zondermeer moeilijk is om aan mensen te komen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:02:44 #236
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91901336
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:51 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je aan deze inzichten komt. M'n vriendin werkt voor een recruitmentbureau, een goede, dus niet zo een die in het wilde weg rondspamt, maar het valt op dat het zondermeer moeilijk is om aan mensen te komen.
Dat komt doordat er vaak verkeerde requirements gesteld worden.
Ik heb vaak vacatures voorbij zien komen waarbij er allerlei senior ervaring wordt gevraagd terwijl er een junior salaris wordt geboden. Andere voorbeelden zijn tegenhangende rollen die men samenvoegt tot een nieuwe "onmogelijke" functie.
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:38:52 #237
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_91911078
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:51 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Jouw vriendin heeft dan vast geen technische inhoudelijke kennis, anders had je wel geweten dat er vaak een compleet onmogelijk lijstje van eisen in een vacature staan en zoals mijn voorganger ook al zegt, met daar tegenover een zeer magere beloning. Men vraagt iemand die Microsoft, VMware, ITIL, Prince2, Linux, Citrix en ga zo maar door allemaal tot in de puntjes beheerst, maar met 2 jaar werkervaring omdat dat anders te duur wordt. Dat kan gewoon niet. Of er staat weer een of andere vacature met een tekst waarbij je bullshitbingokaart na één zin al vol is, denk je dat dat aantrekkelijk is? Die kom ik namelijk héél vaak tegen.

Daarbij: als iemand ergens goed zit, waarom zou diegene dan weg moeten? Zekerheid opgeven voor een behoorlijke onzekerheid, want de bedrijven die met recruitmentbureaus werken willen nu zo hard mogelijk nieuwe mensen, maar dat zijn wel diezelfde bedrijven die bij het minste of geringste het personeel ook weer de straat op knikkeren.
Don't let my username fool you...
pi_91931350
Van de week nog een mooie actie. Ik heb in het verleden bij een detacheerder gewerkt waar het, net als bij alle andere, even niet zo goed ging.

Inmiddels zit daar dus ook een nieuwe dame op Recruitment en die stuurde mij via LinkedIn een berichtje of ik zin had in een nieuwe uitdaging, terwijl er vrij prominent op m'n profiel staat dat ik al bij hun gewerkt heb.

Ik heb dus maar even de moeite genomen om een mooi mailtje te sturen waarin ik duidelijk probeer te maken dat ze iets beter haar best moet doen om iemand los te weken uit een vast contract.
pi_91932588
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jouw vriendin heeft dan vast geen technische inhoudelijke kennis, anders had je wel geweten dat er vaak een compleet onmogelijk lijstje van eisen in een vacature staan en zoals mijn voorganger ook al zegt, met daar tegenover een zeer magere beloning. Men vraagt iemand die Microsoft, VMware, ITIL, Prince2, Linux, Citrix en ga zo maar door allemaal tot in de puntjes beheerst, maar met 2 jaar werkervaring omdat dat anders te duur wordt. Dat kan gewoon niet. Of er staat weer een of andere vacature met een tekst waarbij je bullshitbingokaart na één zin al vol is, denk je dat dat aantrekkelijk is? Die kom ik namelijk héél vaak tegen.

Daarbij: als iemand ergens goed zit, waarom zou diegene dan weg moeten? Zekerheid opgeven voor een behoorlijke onzekerheid, want de bedrijven die met recruitmentbureaus werken willen nu zo hard mogelijk nieuwe mensen, maar dat zijn wel diezelfde bedrijven die bij het minste of geringste het personeel ook weer de straat op knikkeren.
Hahaha ja zo herkenbaar, in de categorie 'Mission Impossible', komen ze aankakken met 2500 euro bruto voor iemand met 3 jaar werkervaring :') Wat denk je zelf _O-
pi_91932610
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 08:45 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

de meeste dingen speelden juist nadat de nieuwe CEO er was (die volgens mij van Logica Atos Origin afkomstig was :') )

ik ben zelf maar 'gevlucht' :P

EDIT: net op de site gekeken: zie dat ze alweer een andere CEO hebben. Die gast ken ik niet dus daar doe ik geen uitspraken over :)
Fixed
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_91933192
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Fixed
Logica NL heeft toch ook een CEO die van Atos afkomstig is? Oh, Kieboom is ondertussen ook weer opgestapt zo te zien.
pi_91933208
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Daar ligt juist een schone taak voor recruitmentbureau's. Het is inderdaad zo dat veel opstellers bedrijven die vacatures opstellen eisen en wensen met elkaar verwarren. Dan krijg je die bizarre lijsten. Een beetje recruitmentbureau gaat dan ook niet als een kip zonder kop zoeken naar iemand die hier exact aan voldoet maar je hebt idd massa's beunhazen die dat wel doen maar probeert gewoon een geschikte kandidaat te vinden en stelt die voor, incl de nodige voorbewerking om de bedrijven wat meer realismezin bij te brengen. Dat werkt veel beter dan met hagel te schieten en te gaan spammen.

Oja, dat 'blijkt moeilijk te zijn' waar ik het over had gaat ook voor een groot deel over m'n eigen vrienden/kennissenkring. Ik heb een technische IT achtergrond en heb ook eens in m'n eigen netwerk gevist, maar mensen lijken inderdaad zo goed als allemaal onder de pannen te zijn.
quote:
Klopt. Niemand hoeft van mij weg. Dat wil niet zeggen dat mensen per definitie niet open staan voor iets nieuws, omdat ze daar zelf ook iets mee kunnen opschieten.
pi_91933410
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Fixed
de vorige Michel de Meijer (dus degene tussen de huidige en de originele ceo(Gerard Willemse)) kwam niet van atos, maar van Getronics PinkRoccade (en dus niet logica zoals ik dacht)

:)
pi_91933704
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hahaha ja zo herkenbaar, in de categorie 'Mission Impossible', komen ze aankakken met 2500 euro bruto voor iemand met 3 jaar werkervaring :') Wat denk je zelf _O-
Nja, salaris is een andere discussie want dat ligt voor techneuten nu eenmaal aan de lage kant.. maar die tegenwoordig haast harde eis van 3 jaar werkervaring is wel erg pijnlijk voor schoolverlaters. En die eis kom je inderdaad bijna overal tegen. En als er al een startersbaan is, dan is die bijzonder slecht betaald of wenst men alleen welhaast briljante kandidaten..
pi_91933900
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

de vorige Michel de Meijer (dus degene tussen de huidige en de originele ceo(Gerard Willemse)) kwam niet van atos, maar van Getronics PinkRoccade (en dus niet logica zoals ik dacht)

:)
De gene voor kieboom (Paul Schuyt) kwam wel degelijk vanuit Logica zelf?
pi_91934064
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De gene voor kieboom (Paul Schuyt) kwam wel degelijk vanuit Logica zelf?
Paul Schuyt kwam inderdaad vanuit Logica zelf, maar ik denk dat Leipo het heeft over InterAccess??
pi_91934283
Ik heb meer koffie nodig. :')
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:53:27 #248
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91934504
Werving bij de IT, breek me de bek niet open :')
Opvallend is de slecht functionerende P&O bij veel bedrijven. In zo'n gesprekje wind je ze zo om je vingers, terwijl de vacature nergens op slaat. Zo krijg je wel een bias ja. In de praktijk komen de meeste goede collega's er via hun netwerk.

Maar goed, het is me ook opgevallen in mijn beperkte ervaring (ben al snel doorgegroeid) dat de meeste IT'ers nogal 'mak' zijn, waardoor ze zich makkelijk laten naaien. Daar komt dan ook de lage salariseis en de vreemde eisen vandaan denk ik zo.
Aan de andere kant wordt de bijzonderheid van een beetje kunnen programmeren ook wel overschat ;)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:57:28 #249
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91934629
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:33 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ik keek daar ook nog even rond. Ik vond de salarissen wel erg laag. Lijkt mij mogelijk het gevolg van de gebrekkige assertiviteit van de gemiddelde tweaker.

Als je als hogeropgeleide developer met 3+ jaar evaring nog onder de 2500 euro bruto zit dan doe je echt iets fout, dat zie je daar maar al teveel.
eehm niet assertief genoeg? Ik denk gewoon dat er in veel takken van ICT voor 'jou 10 anderen zijn' dus je pakt wat je pakken kunt!

ICT-ers /systeembeheerders/netwerkbeheerders/techneuten staan sinds 2003 al niet meer op een voetstuk, maar zijn eerder voetveeg geworden imho.

Overigens ben ik het ermee eens dat veel papieren echt overrated zijn. Tuurlijk moet je een ICT basis hebben, en kunnen aantonen dat je op een bepaald niveau werkt, maar vasthouden aan HBO-er van max 22, voor 10.000 euro aan cursussen op zijn CV eisen, voor een vacature systeembeheer bij een spijkerbroekenfabrikant op kantoor vind ik te ver gaan. (en ja ik heb goed gezocht, het is allemaal hetzelfde) Ze vragen HBO-eisen, tegenover een MBO salaris. maar praktijkgerichte mensen hoeven ze dan ook niet te verwachten imho. Ik kan nu HBO gaan doen, en over 3 jaar vragen ze weer heel iets anders in de IT,dan ineens ervaring zeker! Die ik dan heb gemist omdat ik terug naar school moest om fatsoenlijk en gewaardeerd werk te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swiffer op 27-01-2011 12:06:16 ]
pi_91934879
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik heb meer koffie nodig. :')
ik had het idd over inter access ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')