En dat was het in de jaren 60,70,80 en 90 ook.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:59 schreef waht het volgende:
[..]
Het verbale geweld is duidelijk waarneembaar.
En als jij dat wilt denken, jong, dan doe je dat. Ik kan, helaas voor jou, me echter wel beroepen op bronnen en een opleiding op het gebied van geschiedenis.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:00 schreef Berlitz het volgende:
[..]
In de jaren 20 waren er dagelijkse gevechten tussen links en rechts dat is nu niet het geval.
Je liegt gewoon dat je barst als je beweerd dat de situatie vergelijkbaar is.
Erich Milch, tweede man van de Luftwaffe, was een halve Jood.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:01 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Vreemd dat wilders jarenlang vrienden is geweest met hirshi ali dat bewijst dat hij geen nieuwe hitler is.
Waar zijn de paralellen dan?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En als jij dat wilt denken, jong, dan doe je dat. Ik kan, helaas voor jou, me echter wel beroepen op bronnen en een opleiding op het gebied van geschiedenis.
Denk jij nou echt dat iemand die niet-blanken wil uitroeien jarenlang vrienden is met een negerin?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Erich Milch, tweede man van de Luftwaffe, was een halve Jood.
Your point being...?
Lees eens een paar boeken, zou ik zeggen en leg die naast de retoriek van de PVV. Ik kan je Kershaw's Hitler-biografie aanraden.quote:
Ali had dezelfde ziekelijke obsessie met de islam, dus die vriendschap lag voor de hand.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:01 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Vreemd dat wilders jarenlang vrienden is geweest met hirshi ali dat bewijst dat hij geen nieuwe hitler is.
Wilders wil geen niet-blanken uitroeien. Hij wil moslims Europa uitgooien.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:04 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat iemand die niet-blanken wil uitroeien jarenlang vrienden is met een negerin?
Wie heeft het over uitroeien? Jij denkt dat we een vergelijking maken met vernietigingskampen en hoogovens? Neen, we doelen vooral op eind jaren twintig, toen Hitlers populariteit langzaam toenam. Je kunt nooit weten waar intolerantie toe leidt. Zo hadden de nazi's in eerste instantie nooit de intentie om genocide te plegen.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:04 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat iemand die niet-blanken wil uitroeien jarenlang vrienden is met een negerin?
De retoriek van wilders is niks vergeleken met die van hitler.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lees eens een paar boeken, zou ik zeggen en leg die naast de retoriek van de PVV. Ik kan je Kershaw's Hitler-biografie aanraden.
Geen hitler dus.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wilders wil geen niet-blanken uitroeien. Hij wil moslims Europa uitgooien.
Eind jaren 20 waren er dagelijkse straatgevechten en duitsland balanceerde op de rand van burgeroorlog.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie heeft het over uitroeien? Jij denkt dat we een vergelijking maken met vernietigingskampen en hoogovens? Neen, we doelen vooral op eind jaren twintig, toen Hitlers populariteit langzaam toenam. Je kunt nooit weten waar intolerantie toe leidt. Zo hadden de nazi's in eerste instantie nooit de intentie om genocide te plegen.
'is' is een werkwoordsvervoeging van 'zijn'.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:10 schreef Berlitz het volgende:
[..]
De retoriek van wilders is niks vergeleken met die van hitler.
Lees is wat speeches van hitler.
Hitler wilde tot 1941 ook de Joden alleen Europa uitgooien. Omdat hem dat niet lukte, zijn ze overgeschakeld op Plan (Zyklon)B.quote:[..]
Geen hitler dus.
Klets. Eind jaren 20 beleefde Duitsland een enorme hausse op economisch gebied. Berlijn was de tweede stad van Europa op cultureel gebied. De nazi's zagen eind jaren 20 hun aanhang juist teruglopen, omdat het zo goed ging, dat niemand meer ontevreden was.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:12 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Eind jaren 20 waren er dagelijkse straatgevechten en duitsland balanceerde op de rand van burgeroorlog.
Ik denk niet dat zijn primaire doel is.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wilders wil geen niet-blanken uitroeien. Hij wil moslims Europa uitgooien.
Wat? De standpunten van de NSDAP van toen komen overeen met die van de PVV nu. Zie eerlijk gezegd niet in wat straatgevechten daarmee te maken hebben.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:12 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Eind jaren 20 waren er dagelijkse straatgevechten en duitsland balanceerde op de rand van burgeroorlog.
Goede comeback, manquote:En dat:je kunt nooit weten waar intolerantie toe leid is een drogredenering,daarmee kan ik ook jou met hitler vergelijken.
Met welke standpunten dan? Op welk uitgangspunt beroep je je dan als je het over NSDAP hebt? Op het 25-Punkte-Programm uit het begin van de twintiger jaren neem ik aan dan?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat? De standpunten van de NSDAP van toen komen overeen met die van de PVV nu. Zie eerlijk gezegd niet in wat straatgevechten daarmee te maken hebben.
Dan zie je dus wat je wilt zien.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
'is' is een werkwoordsvervoeging van 'zijn'.
En FYI: Ik heb voldoende speeches van Hitler gelezen. Waarom denk je dat ik de vergelijking durf te maken?
Dan weet je niet wat hij in mein kampf heeft geschreven.quote:[..]
Hitler wilde tot 1941 ook de Joden alleen Europa uitgooien. Omdat hem dat niet lukte, zijn ze overgeschakeld op Plan (Zyklon)B.
In een economische opleving vinden er juist vaker revoluties plaats.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. Eind jaren 20 beleefde Duitsland een enorme hausse op economisch gebied. Berlijn was de tweede stad van Europa op cultureel gebied. De nazi's zagen eind jaren 20 hun aanhang juist teruglopen, omdat het zo goed ging, dat niemand meer ontevreden was.
Laat ik het anders verwoorden. De beangstigende standpunten van de nazi's komen overeen met die van Wilders. Zijn oproepen om de koran te verbieden, islamitische scholen te sluiten en de bouw van moskeeen stop te zetten lijken verdomd veel op voorgestelde nazi-wetten.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:18 schreef Gulo het volgende:
[..]
Met welke standpunten dan? Op welk uitgangspunt beroep je je dan als het over NSDAP hebt? Over 25-Punkte-Programm uit het begin van de twintiger jaren neem ik aan dan?
Ik vind die overeenkomsten nogal meevallen...
Als het economisch goed gaat is er geen reden voor revolutie. Maar goed: Geef maar even een paar voorbeelden van een tijd dat het economisch goed ging met een land en er toch revolutie plaatsvond.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:19 schreef Berlitz het volgende:
[..]
In een economische opleving vinden er juist vaker revoluties plaats.
Leugens.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat? De standpunten van de NSDAP van toen komen overeen met die van de PVV nu. Zie eerlijk gezegd niet in wat straatgevechten daarmee te maken hebben.
En zo kun jij iedereen die het niet eens met jou is een nieuwe hitler noemen.quote:[..]
Goede comeback, manZe geredeneerd kun je waarschuwingen nooit serieus nemen. Zestig jaar geleden riep men; dit nooit weer. Daarom is het zaak dat een nieuwe Hitler ruim van tevoren wordt ontdekt. Niet als er vijftig miljoen mensen zijn gestorven.
Neem bv de verlichting.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als het economisch goed gaat is er geen reden voor revolutie. Maar goed: Geef maar even een paar voorbeelden van een tijd dat het economisch goed ging met een land en er toch revolutie plaatsvond.
En dan bedoel ik dus volksopstanden, geen militaire staatsgrepen.
Je had het over de standpunten van de NSDAP en de PVV.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het anders verwoorden. De beangstigende standpunten van de nazi's komen overeen met die van Wilders. Zijn oproepen om de koran te verbieden, islamitische scholen te sluiten en de bouw van moskeeen stop te zetten lijken verdomd veel op voorgestelde nazi-wetten.
Het was een compleet andere tijd. Nu kijken we ook raar op wanneer iemand op de brandstapel wordt geflikkerd. Geweld was indertijd heel normaal bij politieke manifestaties.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:21 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Leugens.
En als jij niet inziet wat dagelijks geweld met de insteek van een partij te maken heeft ben je wel erg dom.
Wat maakt Cohen in jouw ogen dan gevaarlijk?quote:En zo kun jij iedereen die het niet eens met jou is een nieuwe hitler noemen.
Ik zeg noot meer communisme daarom is job cohen de nieuwe lenin.
Die lijken verdacht veel op de oude nederlandse wetten tegen katholieken.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het anders verwoorden. De beangstigende standpunten van de nazi's komen overeen met die van Wilders. Zijn oproepen om de koran te verbieden, islamitische scholen te sluiten en de bouw van moskeeen stop te zetten lijken verdomd veel op voorgestelde nazi-wetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |