ja ik weet het, ben ook niet trots dat ik rook ofzo... maar ja kan er niet vanaf blijven.quote:Op zondag 16 januari 2011 03:18 schreef baquelappe het volgende:
Zoals in elke foto en video, stofdeeltjes buiten focus die belicht worden door flits of lamp. Knijp je diafragma en je zal zien, weg zijn je "obrs"
Oh, en stop met roken, je hele treiter is geel![]()
tjah, opzich kan ik daar ook heel erg nuchter in zijn... orbs tsktsk... man das gewoon de weerkatsing van het licht... maar ja wat als mensen toch anders zeggen... wat op de reactie van iemand op youtube las ik dat stof dwarrelt... en dat deed het niet in het filmpje....quote:Op zondag 16 januari 2011 02:34 schreef SpecialK het volgende:
Stofdeeltjes die oplichten door "dat felle licht" waar je zelf zo'n last van had.
Opgelost slotje.
Orbs bestaan dus zeer zeker wel, k heb ook foto's waar ik geen flits heb gebruikt en foto van mn webcam dus ook zonder flits waar dus ook orbs opstaan. Weet alleen zo ff niet op welke cd die staat heb ze gebrand.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:31 schreef SirJohn het volgende:
Ik ga het even kort houden,
ik hoop echter wel dat iemand mij kan helpen.
een tijdje geleden heb ik een filmpje gemaakt over stof/orbs in mijn huis
ik zelf heb er nog niet echt een verklaring voor en wil hier eigenlijk wel het fijne van weten.
wie heeft tips voor mij?
Tis dezelfde kleur als de vaas achterin bij het raamquote:Op zondag 16 januari 2011 17:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[ afbeelding ]
OMG! Deze hond heeft een dubbele kont
Ontopic, hier zie ik een orb op waarvan ik wel geloof dat het er een is. Van andere foto's kan ik me voorstellen dat het stofdeeltjes zijn, maar dit is toch wel een echte orb lijkt me zo.
Een lichteffect lijkt me zich namelijk niet echt voor te doen in de schaduw van die vrouw. Of toch?![]()
Ik ken die hele foto niet hoor, het is een van de foto's van een van de links van hierbovenquote:
Nee een quote uit filmpje van TSquote:Op zondag 16 januari 2011 18:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ken die hele foto niet hoor, het is een van de foto's van een van de links van hierboven
Die was te verwachtenquote:Op zondag 16 januari 2011 18:22 schreef Sapstengel het volgende:
Je vriendin is met haar poes bezig?
Een kipfiletquote:Op zondag 16 januari 2011 20:51 schreef Flammie het volgende:
Als een orb geen stofje is of geen lichtprobleem of cameraprobleem wat is het dan wel?
Gefeliciteerd. Je bent de eerste persoon in de gehele wereld bij wie de lucht stofvrij is.quote:Op zondag 16 januari 2011 04:10 schreef SirJohn het volgende:
[..]
tjah, opzich kan ik daar ook heel erg nuchter in zijn... orbs tsktsk... man das gewoon de weerkatsing van het licht... maar ja wat als mensen toch anders zeggen... wat op de reactie van iemand op youtube las ik dat stof dwarrelt... en dat deed het niet in het filmpje....
Het kunnen eintiteiten zijn, die op deze mannier reizen. Reizen op deze mannier kost niet zoveel energie. Dit heb ik echter ook maar gelezen.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:51 schreef Flammie het volgende:
Als een orb geen stofje is of geen lichtprobleem of cameraprobleem wat is het dan wel?
Nou kom kom, er zullen vast een aantal gedachten over zijn.. ik vraag me af waarom mensen stellig denken of weten dat het entiteiten zijn of de geesten van overledenen.. Kun je met orbs communiceren om dat te weten te komen? Waarom zou men denken dat het entiteiten of geesten zijn. Hebben mensen het gevraagd aan de orbs? Ik begrijp dat niet zo goedquote:Op zondag 16 januari 2011 23:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Een kipfilet![]()
Maar even serieus, als we wisten wat het was hadden we dit topic niet geopend he? Zoals ik het zie zijn orbs energievormen met een zeker bewustzijn en intelligentie.
Goeie vraag eigenlijk wel.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:05 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nou kom kom, er zullen vast een aantal gedachten over zijn.. ik vraag me af waarom mensen stellig denken of weten dat het entiteiten zijn of de geesten van overledenen.. Kun je met orbs communiceren om dat te weten te komen? Waarom zou men denken dat het entiteiten of geesten zijn. Hebben mensen het gevraagd aan de orbs? Ik begrijp dat niet zo goed
Heb je het fimpje ook gekeken of roep je maar wat?quote:Op maandag 17 januari 2011 10:15 schreef algebra010 het volgende:
Heb je wel eens zonlicht op je kamer schijnen? Dan zie je heeeel veel orbs,
Waar zie jij lichtflitsen? Ik zie alleen stofdeeltjes, sommige dicht, sommige ver van de lens verwijderd. Sowieso onzinnig om onbekende dingen op camera meteen te linken aan entiteiten, wat is de redenatie daarachter?quote:Op maandag 17 januari 2011 10:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Heb je het fimpje ook gekeken of roep je maar wat?
Het lijkt mij logisch dat we allemaal bekend zijn met dwarrelende stofjes, regen, sneeuw en dat wanneer er dan een foto gemaakt word met flits er mogelijk veel stofjes gefotografeerd kunnen worden. (Test: Schud je gordijnen eens uit terwijl een ander een foto maakt)
Maar er lijkt zich ook een "stofje" voor te kunnen doen die mensen ervaren als een lichtballetje, en op de film zien we lichtflitsen. Beide boeiend en beide onderscheiden ze zich van normaal vliegend stof zover.
Ik denk dat het overleden mensen zijn die op deze manier bij ons komen kijken hoe het hier gaat.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:05 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nou kom kom, er zullen vast een aantal gedachten over zijn.. ik vraag me af waarom mensen stellig denken of weten dat het entiteiten zijn of de geesten van overledenen.. Kun je met orbs communiceren om dat te weten te komen? Waarom zou men denken dat het entiteiten of geesten zijn. Hebben mensen het gevraagd aan de orbs? Ik begrijp dat niet zo goed
Hoe verklaar je dan de orbs die ik met het blote oog zie? en hoe verklaar je dan mn foto die ik met de webcam nam zonder flits en ook orbs op aanwezig waren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 07:02 schreef Pulzzar het volgende:
[ afbeelding ]
Dit plaatje interpreteer je wel als 3D, want je weet dat voorwerpen kleiner lijken naarmate ze verder van de af staan. De bergen nemen toch wel iets van ruimte in beslag, maar je ziet ze op de horizon; zodoende weet je dat ze heel groot zijn.
Toch blijft dit plaatje tweedimensionaal; je interpreteert diepte, maar je ziet het niet. Bij foto's is dat hetzelfde.
Van 'orbs' weet je niet waar ze zijn. Ze kunnen op of heel dichtbij de lens zijn op het moment dat ze worden gefotografeerd. Dan zijn ze heel klein, zoals stofdeeltjes. Ze zijn groter als ze verder van de lens staan. Maar op de foto kan je dat niet achterhalen.
Er kunnen nog heel veel andere verklaringen zijn voor orbs. De CCD zou misschien op dat moment niet goed hebben gewerkt, omdat er een straal ultraviolet licht op valt. Ik noem maar wat. Of een lichtstraal wordt door blinkende voorwerpen diverse keren weerkaatst en belichten stof, damp of nevel.
Zoveel verklaringen die ik logischer vind dan geesten.
Glasvochttroebelingen. Troebelingen in het glasvocht werpen een schaduw op het netvlies, hetgeen je kan waarnemen als circles, puntjes, spinnenwebben, kralensnoer, vliegjes.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:06 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan de orbs die ik met het blote oog zie?
Ik heb niet veel verstand van camera's/webcams, maar ik meen mij iets te herinneren dat de groote van de opening van het diafragma te maken heeft met het wel of niet zien van stofdeeltjes.quote:en hoe verklaar je dan mn foto die ik met de webcam nam zonder flits en ook orbs op aanwezig waren.
Zagen anderen het ook?quote:Hoe verklaar je dan dat toen ik een foto wou nemen, naar t schermpje van mn telefoon keek en een orb recht op me af zag vliegen?
Ik zie orbs vliegen dat heeft echt niks met vuiltjes op mn netvlies te maken en ze gingen ook zeer snel. Ze zien eruit als een lichtbol en niet als die dingen die jij net noemdequote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:03 schreef Sofi het volgende:
[..]
Glasvochttroebelingen. Troebelingen in het glasvocht werpen een schaduw op het netvlies, hetgeen je kan waarnemen als circles, puntjes, spinnenwebben, kralensnoer, vliegjes.
[..]
Ik heb niet veel verstand van camera's/webcams, maar ik meen mij iets te herinneren dat de groote van de opening van het diafragma te maken heeft met het wel of niet zien van stofdeeltjes.
[..]
Zagen anderen het ook?
Wat een onzin, er heeft nog niemand ook maar iets in die richting gezegd.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:00 schreef DjinN het volgende:
Zoveelste "orbs bestaan wel! Orbs bestaan niet! Je hebt teveel gezopen! Hou op met snuiven! Maar ze bestaan wel!"-topic...
Kan het filmpje nu niet bekijken, maar zal het zeker doen als ik thuis ben. Vind het altijd wel leuke materiequote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:29 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ik heb ook een film gezien van mensen die spoookhuizen onderzoeken,ook zij zagen ze met het blote oog tijdens het filmen. Zal eens kijken of ik dat terug kan vinden.
http://www.paranormalactivities.nl/spookhuishuissen2.php
helemaal naar beneden scrollen en daar staat het filmpje.
Spuit elfquote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:08 schreef vosss het volgende:
@TS: je vriendin is even met haar poes bezig???
Is het een beetje moeilijk voor je om goed te lezen of niet? Ik heb nergens gezegd dat ze wel of niet bestaan. Dus zeg tegen mij niet dat ik moet overdrijven. Lees jij maar eerst even goed mijn reactie door voordat je erop reageertquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:53 schreef Sofi het volgende:
[..]
Wat een onzin, er heeft nog niemand ook maar iets in die richting gezegd.
TS geeft aan dat hij een filmpje heeft gemaakt over stof/orbs in zijn huis en op zoek is naar mogelijke verklaringen.. en die krijgt hij dan ook.
Niet zo overdrijven he
[..]
Kan het filmpje nu niet bekijken, maar zal het zeker doen als ik thuis ben. Vind het altijd wel leuke materie
Waarom is dat geen normale reactie?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:28 schreef DjinN het volgende:omdat er mensen zijn die niet normaal kunnen reageren en het argument van "teveel gezopen? teveel gesnoven? glasvochtvertroebeling"
Pulzzar ik had je deze vragen gesteld zou je die nog willen beantwoorden?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:06 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan de orbs die ik met het blote oog zie? en hoe verklaar je dan mn foto die ik met de webcam nam zonder flits en ook orbs op aanwezig waren.
Hoe verklaar je dan dat toen ik een foto wou nemen, naar t schermpje van mn telefoon keek en een orb recht op me af zag vliegen?
Daar is al door iemand anders antwoord op gegeven.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:18 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Pulzzar ik had je deze vragen gesteld zou je die nog willen beantwoorden?
Ligt er maar helemaal aan van welke stof de orb is gemaakt. Relatief zware deeltjes stof kunnen ook in een rechte lijn vallen en zeker als ze door een externe bron in beweging gezet worden alle kanten op. Zeer lichte deeltjes stof lijken te zweven (heel langzaam te vallen/dwarrelen).quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:48 schreef mousy31 het volgende:
Maar stof vliegt toch niet zo? die dwarrelt toch?
Mijn zusje ook een keer een blauwe orb gezien , de twee anderen die erbij waren zagen de orb niet maar ze ging aanwijzen waar de orb te zien was en die is op de foto gekomen en verder heb ik ook wel eens verschillende kleuren orbs waargenomen waaronder een blauwe .quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:23 schreef mousy31 het volgende:
@Pulzzar
Ik zie dus duidelijk met mn blote oog een lichtbol door de kamer schieten, mn man ziet ze soms ook. Door de snelheid worden ze een beetje langwerpig en zie je meer een soort streep. Echter als ze blijven hangen zie ik duidelijk een lichtbol.En een van mn hondjes ziet ze ook soms volgt ze de lichtbol met haar hoofd. Sommige orbs hebben kleur k heb al een paar keer een blauwe gezien met het blote oog.
Ik had er in de buurt gelopen, en ging op een stoel zitten met stoffen rugleuning.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:48 schreef mousy31 het volgende:
Kortgezegd zouden het energiedeeltjes zijn.. een teken van een aanwezige geest of gids.quote:
Het stof is een reflector, die lichtstralen afbuigen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:48 schreef mousy31 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |