abonnement Unibet Coolblue
pi_95477742
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:10 schreef timbob het volgende:

[..]

Toffe plaat, maar ik vind het een beetje raar dat een release voor record store day te bestellen is via het internet...

Gaat eigenlijk het complete idee van record store day totaal voorbij...
Mjah, het is een van de drie platen die speciaal voor RSD is gemaakt door Ubiquity Records, en die hebben hun basis in The Groove Merchant platenzaak, nog steeds een klein onafhankelijk gebeuren.



quote:
Record Store Day began in 2007 as a way to not only celebrate music, but to celebrate independently owned record stores and artists. In the last few years, it's taken off in popularity and special vinyl, CD releases and various promotional products are made exclusively for the day. This year, we're doing our part.

Three 12''s have been put together with the help of our musical friends: Shawn Lee, Cool Chris of The Groove Merchant record store and Andrew Meza of the influential radio show/podcast, BTS Radio. Each 12'' holds new and exclusive tracks associated to each curator. Each 12'' is limited to 500 copies and printed on colored vinyl (Shawn Lee: Gold, Groove Merchant: White, BTS: Red).
Ik ben in ieder geval blij dat ik het online kon krijgen, want S.Maharba dus must have. En de andere twee heb ik vandaag nog besteld, ook toffe muzieks. :Y
full stops and exclamation marks
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:34:40 #127
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95560565
Morgen eindelijk Record Store Day! Vroeg opstaan maar dat is het wel waard.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_95567986
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:34 schreef Arn0 het volgende:
Morgen eindelijk Record Store Day! Vroeg opstaan maar dat is het wel waard.
Radiohead, Arctic Monkeys, nog meer? :)
Stay on my arm, you little charmer
  zaterdag 16 april 2011 @ 08:57:51 #129
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95573339
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:49 schreef tim. het volgende:

[..]

Radiohead, Arctic Monkeys, nog meer? :)
Josh T. Pearson ook sowieso en misschien Miles Kane of The Beach Boys.. Hangt van de prijzen af vrees ik.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_95575279
Beach Boys is zover ik weet niet uitgekomen in Nederland. Staat uiteraard wel alweer op eBay tegen schofterige prijzen :')

Nee het viel hier in Nijmegen tegen. Zowel Kroese als de Waaghals hadden 2 bakjes met platen staan, in totaal denk ik een stuk of 20-30 per winkel. Met allemaal releases waar ik niet op zat te wachten :(

Binnenkort dus maar op eBay op zoek naar Beach Boys, Kate Bush etc - nu is de hype nog even te groot. Vorig jaar was er een Beatles-RSD-single die voor 100+ pond weg ging. Nu koop je 'm voor 15 euro buy-it-now :')
Bleuh.
  zaterdag 16 april 2011 @ 11:03:20 #131
13973 ranja
image means nothing
pi_95575359
Plato Utrecht had een rij van zo'n 50 mensen voor de winkel open ging, met z'n allen aanvallen op de bakken... maar wel gestructureerd, weinig duw en trek werk :)
Ik heb 4 dingen gekocht:
- 7" Deep Purple (hush/speed king bbc recordings)
- 12" Sonic Youth (whore's moaning, heruitgave van australische ep uit 1993)
- LP Ema
- LP The Black Angels (2 ep's op 1 lp)

en straks terug voor Eefje de Visser *O*
pi_95576045
Had geluk dat ik op tijd wakker was mooi Hormoaning van Nirvana kunnen kopen, was wel 25 euro maarja. Verder Radiohead, Fleet Foxes, Queen en AC/DC. Vooral de Queen single ziet erg erg mooi uit.

Wilde eigenlijk ook het setje van R.E.M. maar voor 3 singles 35 euro was me te gortig, helemaal gezien er maar 3 nummers bijzitten die niet op het album staan.
pi_95576117
Ja die Queen-single heb ik ook maar meegenomen :)
Bleuh.
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:19:33 #134
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_95577093
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:03 schreef ranja het volgende:
Plato Utrecht had een rij van zo'n 50 mensen voor de winkel open ging, met z'n allen aanvallen op de bakken... maar wel gestructureerd, weinig duw en trek werk :)
Ik heb 4 dingen gekocht:
- 7" Deep Purple (hush/speed king bbc recordings)
- 12" Sonic Youth (whore's moaning, heruitgave van australische ep uit 1993)
- LP Ema
- LP The Black Angels (2 ep's op 1 lp)

en straks terug voor Eefje de Visser *O*
Ik was er net ook.. liep nog met de plaat van Flying Lotus in m'n handen...
Heb 'm maar teruggezet...

aangezien m'n bankrekening op -940 staat...

grr

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 16 april 2011 @ 14:04:28 #135
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95580047
Arctic Monkeys, Red Zebra en Josh T. Pearson gekocht. Langs vier winkels geweest, maar helaas had maar een winkel Radiohead binnengekregen en die hadden al reservaties.. Wat eigenlijk niet mocht. Miles Kane en de Beach Boys nergens te bespeuren inderdaad.

Hier in Antwerpen was het ook bijzonder druk, toch 30 tot 40 man bij twee winkels (oké: vaak ging het over dezelfde personen). Ook een aantal Nederlanders trouwens :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_95582057
Zojuist via Amazon.com de 7" van Michael Jackson gekocht. Tien euro incl. porto. Op Amazon.de de 2x10" van de Beach Boys + de 2x LP van Syd Barrett gekocht voor in totaal 48 euro. Hopelijk worden deze bestellingen niet gecancelled :D

Nu nog de 10" Hounds of Love van Kate Bush en de Keep Yourself Alive reissue van Queen uit Amerika, en dan heb ik het weer compleet.
Bleuh.
pi_95582193
Ja binnenkort maar een Charlotte Gainborg en Bad Brains zien op te sporen. Jammergenoeg niet voo nl markt
pi_95582490
Ik kan trouwens echt depressief worden als ik zie hoeveel RSD-releases er nu al op eBay staan met Buy-It-Now prijzen van $100+. Dat mensen het direct op eBay zetten ontkom je niet aan, maar laat mensen dan op z'n minst gewoon bieden.
Bleuh.
pi_95582647
ik vind het sowieso erg dat alles zo limited is. leuk man, record store day, ideale manier om mensen naar een platenwinkel te lokken om iets tofs te kopen. ohnee wacht er zijn er maar 300 van in heel nederland dus superveel mensen gaan teleurgesteld naar huis (radiohead) en een boel anderen gaan er dik geld aan verdienen op marktplaats. sterf.
pi_95582805
Ja ze zouden eigenlijk gewoon een vraag ( :') ) moeten stellen om er iets zekerder van te zijn dat het een fan betreft ofzo, ik heb echt het idee dat de helft meteen op ebay/marktplaats belandt... Ik moet eerlijk zeggen dat ik vanmorgen ook wel even heb staan twijfelen om bijv. Radiohead of Bruce Springsteen te kopen en daarna te verpatsen hoor, om dat geld te gebruiken om bijv. Kate Bush RSD-release te kopen :D
Bleuh.
pi_95583772
Nu ik ook eindelijk 'over' ben naar vinyl (en de boel mede namens Fok-users aan de praat heb gekregen), meteen natuurlijk de eerste schijven gekocht. Ben van plan om alleen maar muziek te kopen die ik en nog niet op cd heb, en eigenlijk op plaat hoort. Oude jazz, blues en de 70''s rock, zeg maar.

Gistermiddag Smoking' at the Half Note van Wes Montgomery binnengekregen, en wat een genot. Zaterdagmiddag, raampjes open, jazz op vinyl... Heerlijk!
  zaterdag 16 april 2011 @ 16:26:01 #142
283085 TWP
kassalade
pi_95584238
Deze twee gekocht vandaag:





Onderste is de RSD release van Wild Beasts' single 'Albatross', met 'Smother' op de B-side
:)
pi_95614667
Hoe houden jullie je vinyl intact? mijn platen zitten vaak onder het stof...hoe is dit het best te verwijderen?
Ik krijg nog geld van je.
pi_95614813
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:45 schreef Rnie het volgende:
Hoe houden jullie je vinyl intact? mijn platen zitten vaak onder het stof...hoe is dit het best te verwijderen?
Ik gebruik deze:



Werkt tot nu toe prima; er komt iedere keer inderdaad een behoorlijke hoeveelheid stof af.
pi_95614903
Is zo'n ding duur? of valt het wel mee
Ik krijg nog geld van je.
  zondag 17 april 2011 @ 12:03:42 #146
168576 Idioteque
take the money and run
pi_95615153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:04 schreef Arn0 het volgende:
... Langs vier winkels geweest, maar helaas had maar een winkel Radiohead binnengekregen en die hadden al reservaties.. Wat eigenlijk niet mocht...
Heb de mijne ook via reservering weten te regelen. Ik denk dat het anders een lastig verhaal was geworden.
  zondag 17 april 2011 @ 12:16:21 #147
13973 ranja
image means nothing
pi_95615567
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:53 schreef Rnie het volgende:
Is zo'n ding duur? of valt het wel mee
tientje ongeveer.
pi_95615648
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:49 schreef Man_Made_God het volgende:

[..]

Ik gebruik deze:

[ afbeelding ]

Werkt tot nu toe prima; er komt iedere keer inderdaad een behoorlijke hoeveelheid stof af.
Ah. Zo'n ding moet ik ook nog eens scoren :9

Ik heb net mijn platenspeler weer aan de praat gekregen zonder brom. En omdat mijn collega een grote box vinyl heeft meegegeven ben ik nu Toto IV aan het luisteren :Y)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 17 april 2011 @ 12:49:38 #149
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_95616579
Mijn nieuwe aanwinsten na een weekend roadburn:

Wipers - Over The Edge
Husker Du - Zen Arcade
Winter - Into Darkness
Jucifer - If Thine Enemy Hunger
Earth - Angels of Darkness, Demons of Light
Roky Erickson - True Love Casts Out All Evil
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 22:17:56 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95644262
Mijn roadburn aanwinsten

Menace Ruine - The die is cast
Einsturzende neubauten - 1/2 mensch

En een picture disk van acid king voor mijn vriendin
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')