abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:07:38 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91359054
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 78

De kleine babietjes:

27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilan en Marcek
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door pessie op 15-01-2011 11:13:17 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:09:40 #2
259886 pessie
pi_91359102
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:38 schreef Solagratia het volgende:
Hoi Reilain! Ik weet nog wel dat Oona geboren was ja, met een heel bijzonder geboortekaartje toch?

Orea, heb je een beetje kunnen slapen?

Pessie, heeft je man hardgelopen vannacht? Nu ben ik ook wel benieuwd waarom het zo lang duurde ja.
Ik doe niet aan alleen slapen hier 's nachts. Als J. nog eens een nacht weg moet ga ik naar mijn ouders met Amy. Sinds we door een inbreker zijn gewekt, hij stond al in de keuken en we hadden een benedenwoning, ben ik nog steeds bang om 's nachts alleen te zijn.

Oh ben trouwens nog wel benieuwd of je 3 verschillende metingen had toen je Nathan 3 keer had gewogen :)

Hier voor de rest een goede nacht. Om 3 uur wakker voor speen, 8 uur wakker voor fles en 10 uur wakker voor het begin van een nieuwe dag ;) fijn nachtje dus :) En nu ligt ze haar luier te versieren in de box. Wil denk ik gaan zwemmen vandaag (moet J. nog overhalen) alleen ik durf toch niet zo goed want ik ben bang dat ze ineens poept ofzo :D Ik heb ook geen zwembroekje of zo voor haar, kan een zwemluier dan ook?

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 11:02 schreef Orea het volgende:
Hier op zich een oke nacht. Ze kwam om half 2 voor voeding en ze had een poepbroek (de zoveelste in 24 uur :o) neus vrij gemaakt.. En toen was ze vanaf 5 aan het rommelen... Om half 7 melde ze zich echt met weer een poepbroek :o weer erin gegooid (ze viel steeds netjes aan de borst weer in slaap, wel drinkt ze per voeding lang! Normaal 15 min dan zijn beide borsten klaar, nu wel 15 min per borst) en om half 9 weer wakker met weer een poepbroek :o neusje valt nu mee.

Net getempt, nog steeds rond de 38,5 dus nog pcm gegeven. Hele nacht verder zonder gedaan. En nu slaapt ze weer. Hebben een verjaardag vanmiddag die ga ik afzeggen. Maar even wat rust voor het moppie.

Ben wel heel blij dat ze zo goed drinkt. Veel plasluiers ook (en poep dus :p)
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 11:06 schreef pessie het volgende:
Sola, zwemluiers vind ik ideaal in het zwembad. Dat ik daar nog een zwembroekje overheen doe is eigenlijk puur decoratief.
Wat betreft de metingen, die waren allemaal hetzelfde. Hij was toen in 3 weken 80 gram ofzo aangekomen, dus wilde het graag (drie)dubbel checken.
Manlief heeft de Wampex gelopen, dat staat voor weekend amphibie expeditie. Normaal doe je over 30km ongeveer 5 a 6 uur, als je goed loopt ten minste. Aangezien ze erg lang bezig zijn geweest zullen ze wel een afslag hebben gemist ofzo, hij slaapt nog steeds dus ik kan het hem nog niet vragen.

Ik kan me voorstellen dat je dan niet alleen durft te slapen! Ik vind het zelf ook eng om alleen te slapen, vandaar dat ik pas na 1 uur van uitputting in slaap ben gevallen met de meeste lichten aan in huis. Daardoor werd Nathan om 2.15 al wakker voor een voeding, daarna wel geslapen van 2.45-5.45 (had een aantal lichten uit gedaan), maar toen kwam ik er dus achter dat manlief nog niet thuis was.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:11:57 #3
259886 pessie
pi_91362924
Orea: fijn dat de nacht best oke ging! Hopelijk slaapt ze vandaag zo goed dat ze snel weer helemaal fit is. En wat een poepbroeken ja, nu is ze klaar voor 3 weken? ;)

Pessie: alleen zwemluier kan dus wel, goed ga ik daar eens naar kijken :)
Wat dapper van je man dat hij even 30 kilometer gaat lopen. Nou ja even, 12 uur is dan best lang ;) Lijkt me ook schrikken ja, als je hem allang had thuis verwacht.

Wij zijn aan het nadenken over de zomervakantie. We hebben eigenlijk geen idee wat we willen. Kamperen of een huisje. We willen wel naar de Ardennen of Frankrijk, maar dan niet te lang rijden. Moeilijk. Jullie al plannen?
pi_91363047
Wij hebben woensdag een vakantie geboekt voor de tweede week van mei; we gaan naar Center Parcs in Frankrijk, in een heel nieuw park. Ziet er allemaal erg mooi uit :)

Voor de zomervakantie nog geen idee eigenlijk, weet ook nog niet zo goed wat ik wil.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:22:46 #6
259886 pessie
pi_91363381
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef Solagratia het volgende:
Wij zijn aan het nadenken over de zomervakantie. We hebben eigenlijk geen idee wat we willen. Kamperen of een huisje. We willen wel naar de Ardennen of Frankrijk, maar dan niet te lang rijden. Moeilijk. Jullie al plannen?
Rome. Kamperen. Heeeeeeeerlijk.

Het duurde erg lang omdat alle bospaden volledig verregend waren en de opdrachten allemaal erg ingewikkeld waren. Aan de hand van de opdrachten moet het volgende stuk route bepaald worden.
pi_91365061
Oeh vakantie, zon! Heerlijk! Wij weten het ook nog niet, we denken aan ongeveer hetzelfde als solagratia. Met zijn 2en gingen we normaliter altijd kamperen, maar met een meisje van 10 maand lijkt me dat toch minder prettig. Ik denk dat we voor een (goedkoop) huisje of stacaravan gaan en dan in duitsland of zuid nederland/belgie gaan. Ook niet te ver weg. Boeken jullie van tevoren al?
Maken jullie je kind trouwens wakker voor een voeding? Isabelle zou om 13.00 eigenlijk eten maar ze is zo ontzettend moe en ligt nog steeds te ronken. Wil haar eigenlijk ook niet wakker maken als ze heel moe is. Ze slaapt nu ongeveer 1.5 uur.
pi_91365469
Ik maak leyla wakker als ze er langer dan 4 uur tussen laat. Maar leyla is een geval apart.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91365488
Ik maak Amy overdag niet wakker voor een voeding, ben altijd blij dat ze even slaapt. Ik maak haar wel wakker voor de avondvoeding. Maar nu is ze dus al een uur later dan dat ze moest eten? Anders wachten tot half 3 en dan wakker maken? Of nu wakker maken en dan lekker weer in bed.

Mij lijkt kamperen met een baby juist wel wat, ze is dan 11 maanden denk ik. Maar we hebben een 4 persoontent en we hebben de 2 cabines tot 1 gemaakt voor ons enorme luchtbed :D Dus Amy past er niet bij. Als we willen kamperen moet ze dan in de voortent zeg maar. Dus wij twijfelen nog even verder. We zijn er wel over uit dat het geen Tjechie wordt, te ver weg ;)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:46:14 #10
259886 pessie
pi_91366803
Wij moeten sowieso een nieuwe tent. De vorige heeft het begeven tijdens een wolkbreuk aan het meer van Geneve en afgelopen jaar konden we niet kamperen vanwege de zwangerschap, dus hoefden we ook nog geen nieuwe tent. Ik kijk enorm uit naar kamperen met Nathan. Sowieso is het binnen mijn familie heel normaal om te gaan kamperen met kinderen vanaf de leeftijd van 6 maanden en zolang het gewoon mooi weer is lijkt het mij heerlijk.
Iemand nog een suggestie wat betreft tent? We zijn al een tijd aan het rondkijken maar helaas nog niet echt iets kunnen vinden.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:00:21 #11
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_91367436
Solagratia... Zo hé... :D Geboortekaartje zelfs nog onthouden! Leuk zeg..
Dat was idd dat zelf-ontworpen kaartje...

Orea... Leia ziek?? Sneu is dat zeg... Oona is in anderhalve maand 3x ziek geweest.. eerst 2x buikgriep en afgelopen week flink hoesten en een lichte oorontsteking.. Pff wat zijn ze ineens weer klein dan!

@ Wakker maken voor voeding.. sinds een anderhalve week weer wel.. Eerst mocht ze max tot 5 uur van ons doorgaan.. maar afgelopen maand was ze te weinig aangekomen.. Dus nu weer strak op de 4 uur & vetmesten maar... (Ze zat op de 4 flesjes.. nu krijgt ze weer 5, wat ze niet in dank afneemt.. maarja ;) nix aan te doen)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_91367811
Ik maak Leia niet meer wakker :P overdag slaapt ze meestal max een uur of 2 (een enkele keer 3) en 's nachts tussen de 4-6 uur achter elkaar.. (na het voeden slaapt ze ook zo weer verder :P)

Vakantie!! *O* nog 5 maanden! Dan gaan wij bijna 2 weken naar Turkije! Gewoon lekker hotel, vliegen, zon... Jemig wat heb ik er al zin in! Zag gisteren foto's van onze tuin van afgelopen zomer :D zwembad er nog in. En ik probeerde heerlijk terug te denken aan de hitte O+ O+ zelfs hoogzwanger vond ik het heerlijk. Ben wel echt een warmte meisje (al ben ik ook gek op kou. Maar dan wel kou, kou. Dus sneeuw, vorst O+ dit druilerige weer mag eventjes, als de herfst net begint. Maar na 2 weken ben ik dat wel zat!)

Pessie, kijk eens naar een Bardani tent! Mijn meneer heeft de tentenbusiness gewerkt :P Maar Bardani is goede kwaliteit, makkelijk op te zetten! Wij zelf hebben een Eureka tent. Maar die zijn niet te betalen (wij hebben niks hoeven te betalen, daarom hebben we die :P)

Deze hebben wij!

Reilain, ja sneu hè? Leia was met kerst voor het eerst echt ziek, buikgriep en hoge koorts.. dit is al de 2e keer in 1 maand.. maar ook sinds deze week op het KDV en daar waren natuurlijk ook genoeg virussen rond...
pi_91369087
Uiteindelijk werd ze zelf rond half 3 wakker en nu ligt ze alweer te slapen, ze slaapt sinds 2 weken echt veel overdag. Maargoed, als ze het nodig heeft..
Wij hebben de volgende tent:

Echt een aanrader, je kan staan in het voorste gedeelte en 2 slaapcabines, waar wij overigens ook1 van hebben gemaakt.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:51:49 #14
259886 pessie
pi_91369596
Noa, wat voor 1 is dat?
Bardani ziet er inderdaad heel goed uit!
pi_91369747
Dat is de miami tent, die hebben we bij Obelink gekocht.
http://www.obelink.nl/ws/(...)at=1&id=14&arid=4449

Wij zijn er heel tevreden over, kan je ook snel opzetten en de tent is ruimtelijker dan dat die nu lijkt. Ik lijk wel de verkoper van te tent haha.

Ergens lijkt het me heerlijk om met zijn 3en te kamperen, maar het lijkt me ook lastig als ze huilt enzo. Dat mensen er toch meer last van hebben.
pi_91370102
Wij hebben een caravan, staat in zuid Frankrijk. Als alles goed gaat gaan we in mei.
pi_91370503
Oeh dat is ook handig zeg. En heerlijk om in mei naar Frankrijk te gaan. Hoe doen jullie dat eigenlijk dan met de maximale tijden dat een baby in de kinderstoel mag zitten? Langere pauzes tussendoor?
pi_91370739
Toen jen 6 maanden was hebben we het toen in 3x gereden. Nu rijden we in de nacht. Rond bedtijd wegrijden en dan zijn we er rond de uur of 8 of 9. Dan zitten ze dus ff langer in de stoel dan die 2 uur. Ik denk trouwens dat dat bij wat grotere babietjes niet zoveel kwaad kan. En het is natuurlijk ook een uitzondering.
pi_91370973
Oh dat is inderdaad wel een idee om rond bedtijd weg te gaan. Dan slaapt ze vast lekker. Ga ik onthouden voor hier! Dan is Zuid-Frankrijk wel goed te doen ja.

Amy spuugde net haar halve voeding uit ineens, terwijl ze lekker op het boxkleed lag. Kwam ook door haar neus, in golfjes. Normaal spuugt ze ook in golfjes, maar dan 1 keer. Ze keek er ook zo beduusd bij. Nu ligt ze te mopperen in bed. Zo te horen ligt ze nu haar hand op te eten :D
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:11:52 #20
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_91374549
Leuk al die vakantieplannen!
Wij hebben er nog geen.. ws een rustige zomer met veel badjes water, uitstapjes.. dat soort dingen.. Dan is ze ook al heel hard onderweg om 1 jaar te worden..

We gaan hopelijk als ze 2/3 jaar is naar Bali/Lombok met z'n 3... Willen niet elk jaar op vakantie, maar om de paar jaar een wat grotere reis.. (2 zomers geleden met z'n 2 naar Peru geweest)
Wel nog even ervaren wat voor een typje Oona wordt.. het moet voor haar ook leuk zijn!

Wat leuk trouwens 4 echte Fok!Baby's!
Oona is geen echte... maar wel een echte internetbaby ;)
Hebben elkaar leren kennen via That's me.. een soort profielensite die ondertussen niet meer bestaat.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_91375873
Wij hebben echt een gruwelijke hekel aan kamperen, haha. Ik ben een luxe-mens, wil in een bed slapen en op z'n minst een eigen toilet en douche tot mijn beschikking hebben ;)
Dus als we ooit op een camping gaan staan, zal het wel in een stacaravan worden denk ik zo ;)

Ik probeer mijn man alvast voor te bereiden op het feit dat ik volgend jaar toch echt wel weer naar Amerika wil. We zijn de afgelopen 4 jaar 6 keer in Amerika geweest en ik mis het nu al, terwijl we in mei nog zijn geweest. Dit jaar vind ik Anne nog te klein, maar volgend jaar is ze bijna 2 en dan kan het best! Maar mijn man is nog een beetje moeilijk te overtuigen. Ach, ik heb nog even. En ook maar even afwachten wat voor type kind Anne is :)

Leuk dat Oona ook een internetbaby is. Anne is inderdaad een echte Fok! baby! Wij hebben elkaar in 2001 hier ontmoet via de slowchat en omdat we niet zo ver bij elkaar uit de buurt woonden, zijn we toen eens met een klein groepje naar de film gegaan. En van 't een kwam 't anders. Inmiddels ruim negen jaar samen, bijna drie jaar getrouwd en een wolk van een dochter O+
pi_91376735
Wat een leuk verhaal om te lezen Fannetje. Met een kindje van 2 naar Amerika moet toch kunnen lijkt me, als Anne niet al te moeilijk is, maar dat lijkt me niet. Gaan jullie altijd naar hetzelfde gebied?
pi_91377106
Ik hou van luxe én van kamperen O+ mij zal je niet zo snel op een natuur camping vinden, zonder stroom, veel (en goed schoongemaakte) toiletten en douches enzo.

Met kamperen hebben we dus die tent mee. 2 slaapkamers en een erg ruime binnenruimte (dus ook bij een keer een regenbui heb je zat ruimte!) hoog (!!) opblaasbed, die zichzelf opblaast (wel even stekker in het stopcontact :P) koelkastje. Lekker uit eten (ga dan niet staan prutsen op een gasstel.. dat doen we alleen voor het ontbijt..) 's morgens lekker vers brood halen bij het winkeltje O+

We hebben een top camping in Kroatië. Toiletten en douches worden 6 keer per dag schoongemaakt _O_ tent zet je vlak bij het strand neer O+ oooh als ik eraan denk: zin in!

Als Leia straks kan lopen en er ws ook broertjes/zusjes zijn dan gaan we weer lekker kamperen! Maar nu nog een keer lekker luxe ultra all inclusive :P zon, zee, strand en hier en daar een excursie ofzo!
pi_91377241
Nee Noa, we gaan altijd wel naar een ander gebied, al moet ik erbij zeggen dat we wel twee keer in Florida zijn geweest, maar we (vooral ik) zijn nogal grote Disney en pretparken-fans ;)

Ik wil nog heel graag naar het Noordwesten in combinatie met Canada... maar ach, we zien wel :) Die camping van jullie klinkt wel lekker, Orea (ik typte eerst: Leia :D). Ik ben ooit in Kroatië geweest en dat was echt de meest smerige camping ooit.
pi_91377322
:D!

De camping waar wij heengaan is Lanternacamp in Poreç!

Het lijkt me zo leuk als ze straks iets groter is en kan lopen, dat ze dan allemaal vriendjes/vriendinnetjes maakt enzo O+ dat heb je in een hotel toch wat minder, denk ik..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')