abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91350065
quote:
Wilders valt PvdA aan: Afscheid Cohen op 2 maart

vrijdag 14 januari 2011 17:07

PVV-leider Geert Wilders speculeert openlijk over het aftreden van Job
Cohen als voorman van de PvdA. In een toespraak bij de presentaite van
de PVV-kandidatenlijst voor de verkiezingen in Friesland, voorspelde
Wilders vanmiddag dat Cohen in maart zal opstappen.

PVV-voorman Geert Wilders valt PvdA-leider Job cohen ongekend hard
aan

Bekijk ook Wynia's Week: Het was niet het jaar van Job Cohen

Het was een aanval van ongewone scherpte. Het is ongebruikelijk dat
politici expliciet ingaan op het ongenoegen dat in een andere partij
leeft over de leider.

Onfatsoenlijk
Het geldt als onfatsoenlijk de problemen in een partij nog eens extra
aan te blazen. Bovendien is de methode doorgaans contraproductief:
indien een concurrent zich rechtstreeks met de leiderschapsproblemen
in een partij bemoeit, scharen zelfs de scherpste critici zich om hun
omstreden leider.

Wilders trekt zich daar niks van aan en ging vandaag fel in de aanval
op Cohen. Wel verpakte hij zijn aanval in een grap. Hij zei
letterlijk: 'Deze week namen wij in Den Haag afscheid van GroenLinks-
leider Femke Halsema. Een sympathieke collega die we zullen missen.
Net zoals Job Cohen een sympathieke collega is die we zullen missen
als hij op 2 maart opnieuw de verkiezingen verliest en afscheid
neemt.'

De Job
Wilders ging tot vermaak van zijn partijleden nog verder in het
beschimpen van Cohen. Hij haalde Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA)
aan, die dinsdag in een afscheidsrede over Halsema zei dat er een
prijs moet komen voor het parlementslid met de meeste interrupties in
de Kamer. Deze prijs zou dan de 'Femke' moeten heten.

Wilders: 'Ik zal binnenkort met een voorstel komen dat de Kamer ook
een prijs instelt voor de politicus die zijn partij tot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:26:12 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_91351273
Wilders vreest natuurlijk dat er straks in de Eerste Kamer geen meerderheid komt voor Bruin I, dus begint hij al vroeg met de smeercampagne.

Je mag trouwens wel iets meer moeite doen als je een topic maakt, dit is duidelijk werk van ''even met de muis over het hele beeldscherm, control + V en gaan met die banaan''.
pi_91353612
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wilders vreest natuurlijk dat er straks in de Eerste Kamer geen meerderheid komt voor Bruin I,
Ach 'de term' :) anyway, die vrees is niet gegrond, er komt meer aandacht en dus opkomst dan ooit voor de prov. verkieizingen. VVD en PVV halen meer dan de gepeilde zetels.
Echter: voorkomen is beter dan genezen.
De pvda verklaarde de pvv de oorlog', en die kreeg ze dan ook.

quote:
dus begint hij al vroeg met de smeercampagne.
Als ie maar niet te vroeg piekt dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 15-01-2011 01:11:48 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_91357174
Hoe triest is het wanneer je dit soort praktijken bezigt. Zijn er nu echt mensen die dit wel tof vinden en daarom denken 'goed programma heb je Geert, ik ga daar op stemmen'. Waarom is het tegenwoordig vrij succesvol om anti-campagne te voeren?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_91357684
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 08:02 schreef Compatibel het volgende:
Hoe triest is het wanneer je dit soort praktijken bezigt. Zijn er nu echt mensen die dit wel tof vinden en daarom denken 'goed programma heb je Geert, ik ga daar op stemmen'. Waarom is het tegenwoordig vrij succesvol om anti-campagne te voeren?
Hij had dit van mij niet hoeven doen (beter gezegd: Hij had dit beter niet kunnen doen), maar in essentie heeft hij wel gelijk.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:03:39 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_91357946
Maquiavelismo !!
Heerlijk dit, doordat Wilders Cohen schopt gaan de gestaalde kaders om Cohen staan en vormen een eenheid, de kiezer blijft Cohen zien prutsen en de PvdA zakt in eenheid steeds verder af.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_91358094
PvdA gaat hiervan profiteren
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:19:47 #8
45206 Pietverdriet
pi_91358136
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wilders vreest natuurlijk dat er straks in de Eerste Kamer geen meerderheid komt voor Bruin I, dus begint hij al vroeg met de smeercampagne.

Je mag trouwens wel iets meer moeite doen als je een topic maakt, dit is duidelijk werk van ''even met de muis over het hele beeldscherm, control + V en gaan met die banaan''.
Dit is eerder een sneercampagne
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:28:02 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:32:27 #10
45206 Pietverdriet
pi_91358350
Als ik de PvdA campagne zie:

Dan denk ik

pi_91358618
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 08:02 schreef Compatibel het volgende:
Ach. Het is in ieder geval een aanval gericht op je politieke tegenstander. Voor de verandering niet op moslims, niet op een journalist, niet op gewone burgers die zich niet kunnen verdedigen.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:48:05 #12
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91358664
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Maquiavelismo !!
Heerlijk dit, doordat Wilders Cohen schopt gaan de gestaalde kaders om Cohen staan en vormen een eenheid, de kiezer blijft Cohen zien prutsen en de PvdA zakt in eenheid steeds verder af.
Het is idd briljant. En bij de PvdA lopen ze er met open ogen in... Het wordt bijna sneu.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_91358742
De PvdA moet meegaan met de tijd. Politieke partijen zijn geen bolwerken van visies en ideeen, politieke partijen zijn merken. Die metamorfose stoort mij ook, maar het is even niet anders. Je moet als politiek leider vooral merken dat je sterkt bent. Je doelgroep moet je infantiel behandelen want twijfels horen niet bij een merk. De PVV heeft dat prima door.
pi_91359953
Wilders heeft een goede strategie, door dit in het openbaar te doen zal hij de PvdA dwingen om Job Cohen aan te houden, omdat de PvdA zo anti-PVV is zullen ze dus JUIST Job Cohen een nieuwe kans geven.

Ja de Nederlandse politiek is zover afgegleden.

Als Job Cohen blijft zitten zal dat de populariteit van de PvdA niet veel goed doen, als hij aftreed zal de PVV weer iets winnen. met hun geraaskal.

Je kan veel zeggen, maar de politieke spelletjes die Wilders speelt zijn overduidelijk, ze zijn ook vrij basaal, bijna kinderlijk simpel, ik snap alleen niet dat de rest van de Nederlandse politiek overal met zo gruwelijk veel gemak intuint.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:53:21 #15
45206 Pietverdriet
pi_91360275
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:53 schreef skrn het volgende:
De PvdA moet meegaan met de tijd. Politieke partijen zijn geen bolwerken van visies en ideeen, politieke partijen zijn merken. Die metamorfose stoort mij ook, maar het is even niet anders. Je moet als politiek leider vooral merken dat je sterkt bent. Je doelgroep moet je infantiel behandelen want twijfels horen niet bij een merk. De PVV heeft dat prima door.
PvdA is bang geworden omdat ze ontevredenen stemmen verloren aan de SP en PVV. Ze schoven meer op richting SP en verliezen daarom nog meer stemmen. Cohen is niet in staat mensen achter zich te krijgen, hem ontbreekt ieder charisma. De PvdA heeft de kans daardoor gemist de grote middenpartij te worden en gebruik te maken van de problemen van het CDA.
Ze wilden de mensen die wegliepen terugwinnen ipv CDA stemmers naar zich toe te krijgen.
pi_91360309
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik de PvdA campagne zie:

[ afbeelding ]

Dan denk ik

[ afbeelding ]

Het moet altijd zo eerlijk mogelijk anders krijg je situaties als in Tunesië en communistische revoluties.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:55:35 #17
45206 Pietverdriet
pi_91360321
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 11:38 schreef PhalanX het volgende:
Wilders heeft een goede strategie, door dit in het openbaar te doen zal hij de PvdA dwingen om Job Cohen aan te houden, omdat de PvdA zo anti-PVV is zullen ze dus JUIST Job Cohen een nieuwe kans geven.

Ja de Nederlandse politiek is zover afgegleden.

Als Job Cohen blijft zitten zal dat de populariteit van de PvdA niet veel goed doen, als hij aftreed zal de PVV weer iets winnen. met hun geraaskal.

Je kan veel zeggen, maar de politieke spelletjes die Wilders speelt zijn overduidelijk, ze zijn ook vrij basaal, bijna kinderlijk simpel, ik snap alleen niet dat de rest van de Nederlandse politiek overal met zo gruwelijk veel gemak intuint.
Ik heb wat kamerleden leren kennen en het verbaasd me niets, intellectuele lichtgewichten. De ware macht in NL ligt niet voor niets bij de Ambtenaren en in Brussel. De kamer is er alleen nog voor de vorm
pi_91360403
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:53 schreef skrn het volgende:
De PVV heeft een vrij eenvoudige boodschap om over te brengen. Andere partijen, waaronder de PvdA missen op dit moment een goede boodschap in mijn ogen. Voor een groot deel van de kiezers moet het nu eenmaal eenvoudig gesteld worden.
pi_91360456
Precies, het moet eerlijker. Klaar.
pi_91360488
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:00 schreef IHVK het volgende:
Precies, het moet eerlijker. Klaar.
In mijn ogen is dat niet echt een doel, maar slechts een middel om iets te bereiken.
pi_91360563
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Maquiavelismo !!
:')

Prutser. Wilders moet vooral zo doorgaan. Dan raken zijn tegenstanders alleen maar meer gemotiveerd om PvdA te stemmen. Ik zou al bijna op onze rode vrienden stemmen enkel omdat die blonde klootzak dwars te zitten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91360623
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prutser. Wilders moet vooral zo doorgaan. Dan raken zijn tegenstanders alleen maar meer gemotiveerd om PvdA te stemmen. Ik zou al bijna op onze rode vrienden stemmen enkel omdat die blonde klootzak dwars te zitten.
Persoonlijk heb ik het niet zo op "tegenstemmers" ik heb liever dat mensen op een partij stemmen omdat ze voor een bepaalde partij zijn. Het is bijna omgekeerde politiek waarbij tegenstemmen uitgebracht worden.
pi_91360642
De PVV leeft op tegenstemmen.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:06:53 #24
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_91360647
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat blijkt toch iedere keer anders te zijn. We zullen zien.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_91360685
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:06 schreef IHVK het volgende:
De PVV leeft op tegenstemmen.
Voor een groot deel wel, bij bijvoorbeeld de SP is dat in het verleden ook zo het geval geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')