abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 januari 2011 @ 13:16:56 #26
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_91406700
Dinsdag.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_91406748
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:16 schreef Dionysiou het volgende:
Dinsdag.
pi_91406776
Gistermiddag was heel de vloer leeg. Alle kasten weg en maandag gaan Optivo helemaal los ;) Ik zie het pas zaterdag dus hopelijk zijn de eerste kinderziektes er al uit...
pi_91406830
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:19 schreef Drassss het volgende:
Gistermiddag was heel de vloer leeg. Alle kasten weg en maandag gaan Optivo helemaal los ;) Ik zie het pas zaterdag dus hopelijk zijn de eerste kinderziektes er al uit...
Neuh, wss pas over een maand of drie.
pi_91406936
Vanaf maandag wordt er bij ons begonnen met optivo. Gisteren zijn alle oude kasten weggehaald (eigenlijk het hele 'interieur') en nu staat al het nieuwe er... En tegelijk staat het gebouw te koop waar we zitten. Zucht.
Ik zal er deze week nog weinig van merken, aangezien ik inval voor een postbezorger dus alleen een uitvoering loop. Maar zaterdag zal ik er wel mee te maken krijgen. En dan krijg ik ook gelijk een nieuwe mee die ik moet opleiden. Wordt een lang dagje, is een wijk waar bijna 5 uur voor staat...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 januari 2011 @ 13:24:10 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91407040
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:22 schreef ellenatmars het volgende:
Vanaf maandag wordt er bij ons begonnen met optivo. Gisteren zijn alle oude kasten weggehaald (eigenlijk het hele 'interieur') en nu staat al het nieuwe er...
Zal voor de vaste kern flink wennen zijn. Je moet meer doen in minder tijd ...
quote:
En tegelijk staat het gebouw te koop waar we zitten. Zucht.
En gebouwen te koop? Dat is niets nieuws. Vrijwel alle TNT gebouwen staan te koop. Alleen meestal wel voor een zodanig hoge prijs dat ze niet snel verkocht zullen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91407273
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Neuh, wss pas over een maand of drie.
Vandaar ook de .... :P
  zondag 16 januari 2011 @ 14:05:03 #33
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91408877
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:19 schreef Drassss het volgende:
Optivo wordt bij ons in maart ingevoerd. Ze gaan echt de hele zaal compleet omgooien. Waar eerst team 1 zat zit straks team 2 en vice versa.
Ook krijgen we nieuwe werkpakketten, alle diensten beginnen nog maar op 2 mogelijke tijdstippen, om 6:30 of om 10:00. Mijn oude vaste dienst begint straks, in gewijzigde vorm, om 6:30. Voorheen moest ik een kleine pbz - wijk en m'n autodienst voorbereiden. Dat wordt straks 2 grote pbz - wijken en m'n autodienst. Opzich niet erg, als het maar betekent dat ik dan ook meer uren maak. Heb nog niet gevraagd of dat ook zo is, als ik de vele reacties in dit topic mag geloven, vrees ik het ergste...
En voor de rest krijgen we klapkasten, postverdelers, gekleurde vakjes op de grond etc. hier dan ook allemaal. :P
Vossen wordt ook anders. Ipv dat je alles, zoals het eerst ging, alleen op postcode in de blauwe bakken gooid, moet je daarnaast een lijst met straten onthouden die bijv. postcode X heeft en bij postcode Y er ingegooid moet worden. Voorheen werd dat tijdens de voorbereiding van X naar Y overgeheveld, straks met de invoering van optivo wordt dat dus al tijdens het vossen gedaan. Op die manier hoef je totaal niet meer van je plaats af tijdens het voorbereiden van je wijken. Erg ingewikkelde oplossing voor iets wat uiteindelijk maar een paar seconden tijdwinst zal opleveren. :X
Nothing is what it seems
pi_91409642
Optivo is meer doen in minder tijd :')
pi_91435051
Optivo is een half uur minder voor je wijk krijgen terwijl je net zo lang bezig bent als eerst...
Out for my own, to live my own way...
pi_91437772
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:21 schreef xxiessiexx het volgende:
Optivo is meer doen in minder tijd en minder tijd uitbetaald krijgen :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_91438747
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:05 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Optivo wordt bij ons in maart ingevoerd. Ze gaan echt de hele zaal compleet omgooien. Waar eerst team 1 zat zit straks team 2 en vice versa.
Ook krijgen we nieuwe werkpakketten, alle diensten beginnen nog maar op 2 mogelijke tijdstippen, om 6:30 of om 10:00. Mijn oude vaste dienst begint straks, in gewijzigde vorm, om 6:30. Voorheen moest ik een kleine pbz - wijk en m'n autodienst voorbereiden. Dat wordt straks 2 grote pbz - wijken en m'n autodienst. Opzich niet erg, als het maar betekent dat ik dan ook meer uren maak. Heb nog niet gevraagd of dat ook zo is, als ik de vele reacties in dit topic mag geloven, vrees ik het ergste...
En voor de rest krijgen we klapkasten, postverdelers, gekleurde vakjes op de grond etc. hier dan ook allemaal. :P
Vossen wordt ook anders. Ipv dat je alles, zoals het eerst ging, alleen op postcode in de blauwe bakken gooid, moet je daarnaast een lijst met straten onthouden die bijv. postcode X heeft en bij postcode Y er ingegooid moet worden. Voorheen werd dat tijdens de voorbereiding van X naar Y overgeheveld, straks met de invoering van optivo wordt dat dus al tijdens het vossen gedaan. Op die manier hoef je totaal niet meer van je plaats af tijdens het voorbereiden van je wijken. Erg ingewikkelde oplossing voor iets wat uiteindelijk maar een paar seconden tijdwinst zal opleveren. :X
Of je meer uren gaat maken hangt er van af, bij ons heeft iedere teamcoach 2 DVG's en die delen zelf de ZDW-diensten in. Bij 2 teamcoaches worden gewoon vaste medewerkerdiensten op de zaterdag helemaal zaterdagbestellerdiensten als het normaal roulatiediensten zijn of volledige klapdiensten als de vaste medewerkers een vaste dienst hebben (dan draai je om de week een andere dienst maar wel altijd dezelfde 2 diensten). Bij mijn teamcoach worden diensten naar contracturen gemaakt, dan worden roulatiediensten die niet voor vaste medewerkers zijn in delen geknipt en heb je een kleine dienst. Zo heb ik zelf een geknipte dienst die bij mijn contract past en wat iets meer dan een halve normale dienst is.

Alleen bij DVG's waar weinig post valt zijn de diensten haalbaar, afhankelijk van hoe ruim de uitvoering staat en hoeveel en wat voor HAH er is. Zit je in een DVG met veel post, dan redt je het alleen als je snel bent in de rustige week, in de makroweek is het sowieso niet te doen, behalve in de zomer. Heb je een "normaal werktempo", dan heb je al een probleem.
  zondag 16 januari 2011 @ 22:37:30 #38
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_91439232
Ons pand staat al ruim een jaar te koop, inmiddels hebben ze het bord zelfs van de gevel afgehaald. :')
Ik begin dinsdag weer met 2 wijken op een dag, hoop dat m'n lijf het een beetje kan bijbenen allemaal en met een verhuizing in dit weekend was het misschien niet de beste timing. :+
pi_91440467
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik dus :P
pi_91441792
quote:
Ah die van ons staat nog niet in de verkoop en is nog niet gepland ook :)
pi_91445177
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:11 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ah die van ons staat nog niet in de verkoop en is nog niet gepland ook :)
Die website is een beetje vaag, je komt alleen bij dit kantoor als je op het adres googled. Als je zoekt op de website zelf vind je niks.
Hier is kampen iig, http://realestate.tnt.com(...)rk12.asp?type=tehuur
pi_91449652
Vandaag om 9:00 beginnen om folders in te vouwen, lekker hersendodend werk maar gelukkig wel wat uurtjes maken.
  FOK!fotograaf maandag 17 januari 2011 @ 11:38:39 #44
73911 ultra_ivo
pi_91455203
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:05 schreef Viper86 het volgende:
Op postcode vossen? Dat werkt toch helemaal niet, de postcodes zijn zeker in oude wijken daarvoor veel te onlogisch.
  maandag 17 januari 2011 @ 12:16:07 #45
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91456643
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:38 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Op postcode vossen? Dat werkt toch helemaal niet, de postcodes zijn zeker in oude wijken daarvoor veel te onlogisch.
Bij ons hebben praktisch alle wijken een hele postcode. Dus bijv. 01J is een hele wijk bij ons, ook bij de oude wijken. Wel krijgen sommige ( vooral buiten-) wijken een of meerdere straten van een andere postcode omdat dat efficiënter / sneller is. Deze straten moeten we straks uit ons hoofd leren zodat we ze tijdens het vossen al bij de juiste wijk in kunnen gooien.

Ons vbg bestaat eigenlijk alleen maar uit dorpen en een paar grotere plaatsen. Geen grote steden waar postcodes wellicht heel anders in elkaar zitten.
Nothing is what it seems
  FOK!fotograaf maandag 17 januari 2011 @ 12:40:17 #46
73911 ultra_ivo
pi_91457555
Juist in de grote steden bestaat de VOS dan weer uit vrijwel alleen maar straatnamen. De straten zijn vaak zo lang dat ze teveel verschillende postcodes hebben. (Soms zelfs 3 verschillende postcodecijfers op een lange straat.)
pi_91460822
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Juist in de grote steden bestaat de VOS dan weer uit vrijwel alleen maar straatnamen. De straten zijn vaak zo lang dat ze teveel verschillende postcodes hebben. (Soms zelfs 3 verschillende postcodecijfers op een lange straat.)
Bij ons (dorp dus) worden de wijken (op één heel klein dorp na) ook aangegeven met de straatnaam van de straat die centraal in die wijk ligt.
  maandag 17 januari 2011 @ 14:01:58 #48
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91461220
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Onze wijken hebben wel een eigen naam, wat ook op bordjes bovenop de zetkasten is aangegeven. Maar op de bakkenkarren die we tijdens het vossen gebruiken staan alleen postcodes.

Betekent dat bij jullie dan ook dat je elke wijk helemaal uit je hoofd moet kennen om te kunnen vossen? Als dat zo is valt het bij ons nog wel mee na de invoering van optivo. :P
Nothing is what it seems
  FOK!fotograaf maandag 17 januari 2011 @ 14:12:58 #49
73911 ultra_ivo
pi_91461739
Je moet inderdaad alle straatnamen kennen. En van sommige straatnamen ook de huisnummers die bij de ene of de andere wijk (of zelfs DVG) horen.
  maandag 17 januari 2011 @ 14:23:37 #50
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_91462265
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Je moet inderdaad alle straatnamen kennen. En van sommige straatnamen ook de huisnummers die bij de ene of de andere wijk (of zelfs DVG) horen.
Oke, dan hoor je mij niet meer klagen. :P
Nothing is what it seems
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')