Ah oke. Ja dat wist ik idd.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het komt hierop neer:
Omdat Huppel een gezamenlijk huishouden voert met R., heeft ze geen recht op bijstand. Ook om dat feit heeft ze geen recht op urgentie bij de gemeente, want ze heeft onderdak voor haar en haar zoon en eten en drinken.
Zodra R. Huppel uit huis zou schoppen of ze uit zichzelf zou vertrekken (bijvoorbeeld), voert ze geen gezamenlijk huishouden meer en heeft ze dus recht op een bijstandsuitkering en een woning, want dat laatste is geregeld in art. 70c lid 1 en de grondwet..
Precies. Het is dus zaak om uit te zoeken wat die speciale gevallen zijn, daar is de wet ook niet duidelijk over.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:55 schreef Royco1 het volgende:
Heb ook al even op de website van domesta gekeken, geven aan dat ze in principe geen urgentie toekennen, alleen in speciale gevallen.
Lijkt me het beste om met hen dus het gesprek aan te gaan met iemand erbij die juridisch onderlegd is.
Ja het bijstand verhaal had ik duidelijk, maar ging ervan uit dat ze niet zo snel een woning toegewezen zou krijgen, dus ik was op zoek naar wegen om dat te omzeilenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het komt hierop neer:
Omdat Huppel een gezamenlijk huishouden voert met R., heeft ze geen recht op bijstand. Ook om dat feit heeft ze geen recht op urgentie bij de gemeente, want ze heeft onderdak voor haar en haar zoon en eten en drinken.
Zodra R. Huppel uit huis zou schoppen of ze uit zichzelf zou vertrekken (bijvoorbeeld), voert ze geen gezamenlijk huishouden meer en heeft ze dus recht op een bijstandsuitkering en een woning, want dat laatste is geregeld in art. 70c lid 1 en de grondwet..
Ach ik moet maandagavond bij mijn ex toch haar computer en netwerk opnieuw installeren, kan ik haar ook meteen aan het werk zettenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Precies. Het is dus zaak om uit te zoeken wat die speciale gevallen zijn, daar is de wet ook niet duidelijk over.
Ik vraag me af of die er zijn. Ik ga iig van de week even met een kennis van mij mailen die o.a. dit soort zaken behandelt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja het bijstand verhaal had ik duidelijk, maar ging ervan uit dat ze niet zo snel een woning toegewezen zou krijgen, dus ik was op zoek naar wegen om dat te omzeilen
Heb ze inderdaad nog niet gevondenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die er zijn. Ik ga iig van de week even met een kennis van mij mailen die o.a. dit soort zaken behandelt..
Klopt. En die krijg je het snelste en tegen de gunstigste voorwaarden wanneer je dus op de urgentielijst staat. De wet is er, dus moet er bewezen worden dat het een 'speciaal geval' is waardoor deze wet ook toegepast kan worden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:58 schreef missbehavin het volgende:
Ja die woning lijkt me het belangrijkste nu
Maar ook mensen met urgentie komen op een wachtlijst, samen met anderen met urgentie. Kan zo weer een paar maanden duren. Wat niet wegneemt dat huppel het kan proberen. En misschien gewoon bij de gemeente zelf aan kloppen, zo van: volgens die en die wet heb ik recht op een woning, maar de woningbouw heeft niks voor me. Doe ns oplossen en snel een beetje!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het komt hierop neer:
Overigens geldt dat niet voor inwonen bij familie, dan heb je gewoon recht op een uitkering.
Dat weet ik. De wachtlijsten omzeil je sowieso niet, maar mocht er 1 feb, niks uit komen, is deze wet nog een mogelijkheid om aan te grijpen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:00 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Maar ook mensen met urgentie komen op een wachtlijst, samen met anderen met urgentie. Kan zo weer een paar maanden duren. Wat niet wegneemt dat huppel het kan proberen. En misschien gewoon bij de gemeente zelf aan kloppen, zo van: volgens die en die wet heb ik recht op een woning, maar de woningbouw heeft niks voor me. Doe ns oplossen en snel een beetje!
Ik ben nu van plan de jurisprudentie even na te zoeken, maar ik betwijfel of die er is.quote:
Ze vinden je dus nog geen man?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:02 schreef Jofunu-kun het volgende:
Boodschapjes binnen, en ik ben blij, want ik werd bestemepld als leuke jongen zojuist
Als ik mocht kiezen tussen leuke jongen, of uitziend als 40+ dan weet ik het welquote:
Het meest positieve "snel" een woning verhaal dat ik te horen kreeg was het volgende.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja het bijstand verhaal had ik duidelijk, maar ging ervan uit dat ze niet zo snel een woning toegewezen zou krijgen, dus ik was op zoek naar wegen om dat te omzeilen
quote:
Ik vind het raar dat ze dat adviseren.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:03 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Het meest positieve "snel" een woning verhaal dat ik te horen kreeg was het volgende.
* Eerst naar blijf van mn lijf huis, ook al word ik niet geslagen.
* Na 5 dagen inschrijven bij de gemeente op het adres van dat huis
* Na 10 dagen uitkering van ongeveer 300 euro aanvragen, deze wordt gestort op rekening van het huis en ik krijg dan 20 euro zakgeld per week![]()
* Na ongeveer 3 maanden intensieve begeleiding van verschillende mentoren (1 om over je kapotte relatie te praten, 1 om de zakelijke kant van alles op een rij te zetten, 1 die je helpt voor je kind te zorgen enz enz enz) mag je naar een flatje van die instantie
* Na ongeveer 9 maanden intensieve begeleiding om je te leren hoe je op jezelf moet wonen krijg je een gewone sociale huurwoning.
Niet vreemd dat de moed mij dan in mn schoenen zakt he? Vooral als dan ook nog wordt gezegd dat mijn situatie niet bedreigend genoeg is en ik er dus toch niet terecht kan
Wat is er 1 feb?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat weet ik. De wachtlijsten omzeil je sowieso niet, maar mocht er 1 feb, niks uit komen, is deze wet nog een mogelijkheid om aan te grijpen..
Maar dat kan ik dus nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat ze dat adviseren.. Je bent veel sneller geholpen als je bij familie of vrienden of zo terecht kan en daar een bijstandsuitkering aan kan vragen. En van daaruit kan je op zoek naar een sociale huurwoning.
Kan je de woning niet in onderhuur doen?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wat is er 1 feb?
Hup, als je nog in rdam wil.... Mijn huis staat nu leeg natuurlijk... kan je daar alleen niet inschrijven want dan krijg ik gezeik, maar daar moeten we dan ff oplossing voor zoeken
Uiteraard! Sterktequote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:07 schreef Huppelmuts het volgende:
Samzz als je nog iets vindt wil je me dat dan pmen?
Ik ga weg hier, meelezende ex die graag in een slachtofferrol kruipt ontneemt mij alle plezier in het posten namelijk.
Zit gvd al de hele tijd naar de foon te kijken of ie weer vindt dat ik hem zwart maak ofzo.
Iets wat me trouwens verdomd veel moeite kost om dat NIET te doen inmiddels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |