quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:13 schreef Sam-x het volgende:
Je kunt het beste naar de fietsenmaker gaan.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:13 schreef Sam-x het volgende:
Je kunt het beste naar de fietsenmaker gaan.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:14 schreef Exentric90 het volgende:
Even olie er tussen spuitenSucces!
Waarom niet?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:15 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Had dat nou niet gezegd. Dadelijk doet TS dat nog echt ook.
wat wil je dan smeren ?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waarom niet?
In je trommel kom je toch niet met je spuitje, en wanneer dat toevallig wel gebeurt is het een kwestie van 10x flink remmen en alle olie is van de trommel af.
Als je voering op is hoor je het wel hoor. Dan is het ijzer op ijzer.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:20 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
wat wil je dan smeren ?
Je remvoeringen zijn op en daarom loopt je trommel vast.
Helemaal goed!!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:20 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
wat wil je dan smeren ?
Je remvoeringen zijn op en daarom loopt je trommel vast.
Dat hoef je dus echt niet te horen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als je voering op is hoor je het wel hoor. Dan is het ijzer op ijzer.
Lijkt mij gewoon dat het mechanisme vast zit.
Nou weer wat geleerd vandaagquote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:15 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:
[..]
Helemaal goed!!
U gaat door voor de koelkast met ingebouwde videorecorder
(Tevens ook het enige goeie antwoord.)
Dus inderdaad even naar de fietsenboer nieuwe blokjes laten monteren in de trommel.
Heb je pech is je binnen trommel versleten kost het je een nieuwe velg.
[..]
Dat hoef je dus echt niet te horen.
De blokjes zijn meestal van aluminium gemaakt met remvoering.
Alu vs staal hoor je bijna niet.
En daar Alu een stuk zachter is dan staal slijt het ook gelijk een stuk sneller,
zo dat het asje wat de blokken uitelkaar duwd over zijn kantelpunt heen gaat.
En dus blijft staan (vandaar dat hij moet bewegen om hem los te krijgen)
yupz zo lang het tegen elkaar aanschuurt remt het wel (warmte uitzetting enz)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nou weer wat geleerd vandaag
Wel grappig (of toevallig) ontworpen dan. Remvoering op, dan blokkeerd i gewoon en kun je ook niet meer fietsen.
Maar ik vraag me af of aluminium op ijzer uberhaupt nog remt. En volgens mij ga je dat echt wel horen. Heb weleens iemand op zo'n oude ragfiets met versleten trommelremmen gekent i.i.g.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |