abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91366109
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Fijn, dashboard uit elkaar.. Toerenteller niet voorbereid en bevestiging van mijn kilometerteller is anders dan de nieuwe. Zooi weer in elkaar, wat al lastig genoeg was. Rijd ik weg, doet de kilometerteller het niet. Dus morgen de zooi weer uit elkaar halen :')

Auto van mijn ouders meegenomen en met een vriendin stukje gaan rijden. Ze heeft net haar rijbewijs. Was gezellig, samen gegeten en geouwehoerd O+
Wtf, dat is echt genaaid.. niet toevallig iets vergeten aan te sluiten?
Bij mn VW is het eruit, nieuwe erin en gaan, enkel een stekker en een plugje aansluiten en gaan..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_91366200
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb het niet over je inschattingsvermogen, daar kan ik slecht over oordelen, wel over de mentaliteit achter dat afgekruiste baanvak verhaal, gewoon even beredeneren waarom verboden niet voor jou zouden gelden, dude, da's echt de definitie van kansloos o|O
Nee hoor, waarom men het verbod van een afgekruiste rijstrook zou kunnen negeren? Omdat de spitsstrook (dus niet een rechterstrook / vluchtstrook of wat dan ook) als hij gesloten is dat om milieuregels is. Mocht er gewerkt worden dan zie je dat aankomen, daarvoor hebben ze altijd een vrachtwagen met lichtbak + pijl of kruis mee. Mocht er een auto stilstaan, dan zie je dat met je brakke harsens natuurlijk ook, tenzij je zo dom bent om in de bocht zonder overzicht op die strook te gaan rijden (inhalen voor een bocht is sowieso not done).

Maar goed, om jouw vraag te beantwoorden, omdat men doordat men de risico's kan overzien belangen kan verenigen zonder dat anderen hier schade of hinder van ondervinden.

Daarom kan je dat rode kruis, als je de situatie kan overzien, best negeren. Evenals de maximumsnelheid (wederom op bijv. de snelweg, niet in een drukke / onoverzichtelijke stedelijke omgeving).
pi_91366363
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:32 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee hoor, waarom men het verbod van een afgekruiste rijstrook zou kunnen negeren? Omdat de spitsstrook (dus niet een rechterstrook / vluchtstrook of wat dan ook) als hij gesloten is dat om milieuregels is. Mocht er gewerkt worden dan zie je dat aankomen, daarvoor hebben ze altijd een vrachtwagen met lichtbak + pijl of kruis mee. Mocht er een auto stilstaan, dan zie je dat met je brakke harsens natuurlijk ook, tenzij je zo dom bent om in de bocht zonder overzicht op die strook te gaan rijden (inhalen voor een bocht is sowieso not done).
Of omdat er mensen in de berm aan het werk zijn die jij op 2 meter met 150 passeert en er niet direct op rekenen dat daar een auto rijdt...

Maar goed, jij bent god, dus je weet het natuurlijk veel beter als simpele zielen zoals ik en SD :')
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:55:33 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91367213
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:32 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar goed, om jouw vraag te beantwoorden, omdat men doordat men de risico's kan overzien belangen kan verenigen zonder dat anderen hier schade of hinder van ondervinden.

Daarom kan je dat rode kruis, als je de situatie kan overzien, best negeren. Evenals de maximumsnelheid (wederom op bijv. de snelweg, niet in een drukke / onoverzichtelijke stedelijke omgeving).
Evenals rode verkeerslichten, evenals voorrangsregels, en tevens ook inhaalverboden, en uiteraard ook maximum snelheden bij vakken waar wegwerkzaamheden plaatsvinden, of waar gewijzigde verkeerssituatie's aan de orde zijn, tuurlijk kan dat, alleen als iedereen zo gaat denken wordt het een beetje een teringzooitje op de weg denk je niet ?? Maar ja, JIJ mag en kan dat wél, want jij bent natuurlijk verheven boven alles, jij bent een uitstekende chauffeur die dat zelf wel kan bepalen :')
Ik vind het altijd best bijzonder om te concluderen dat alleswetende bijdehandjes zoals jij het verkeer om ons heen zo veel veiliger maken, eigenlijk zou je eens vreselijk hard op je bek moeten gaan als een baanvak is afgekruist omdat er een belachelijk groot gat in het asfalt is gevallen, en rijkswaterstaat nog onderweg is met een pijlwagen om de boel veilig te stellen :')
Sorry dat ik het zeg hoor, maar van die omhooggevallen elitaire idioten zoals jij kunnen ,mij niet hard genoeg op hun bek gaan want regels hebben jullie toch schijt aan; die zijn voor anderen, die minder goed zijn als jij :*

Jézus, wat heb jij een gigantisch bord voor je harses :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91368369
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Evenals rode verkeerslichten, evenals voorrangsregels, en tevens ook inhaalverboden, en uiteraard ook maximum snelheden bij vakken waar wegwerkzaamheden plaatsvinden, of waar gewijzigde verkeerssituatie's aan de orde zijn, tuurlijk kan dat, alleen als iedereen zo gaat denken wordt het een beetje een teringzooitje op de weg denk je niet ?? Maar ja, JIJ mag en kan dat wél, want jij bent natuurlijk verheven boven alles, jij bent een uitstekende chauffeur die dat zelf wel kan bepalen :')
Ik vind het altijd best bijzonder om te concluderen dat alleswetende bijdehandjes zoals jij het verkeer om ons heen zo veel veiliger maken, eigenlijk zou je eens vreselijk hard op je bek moeten gaan als een baanvak is afgekruist omdat er een belachelijk groot gat in het asfalt is gevallen, en rijkswaterstaat nog onderweg is met een pijlwagen om de boel veilig te stellen :')
Sorry dat ik het zeg hoor, maar van die omhooggevallen elitaire idioten zoals jij kunnen ,mij niet hard genoeg op hun bek gaan want regels hebben jullie toch schijt aan; die zijn voor anderen, die minder goed zijn als jij :*

Jézus, wat heb jij een gigantisch bord voor je harses :')
Bij rode verkeerslichten of het verlenen van voorrang kan ik de situatie niet overzien en dan zou ik een onaanvaardbaar risico nemen door deze regels te negeren.

Bij een spitsstrook die is afgekruist ben ik zelf in staat om te zien of er op die strook wat gebeurd of niet, dan is het risico zeer miniem en kan je het best aanvaarden om de strook voor een relatief korte periode te gebruiken om een aantal auto's voorbij te rijden.

Helaas kan ik je niet dienen met het "op mijn bek gaan", puur omdat de gecalculeerde risico's die ik neem zo miniem zijn, dat statistisch gezien de kans dat ik "op mijn bek" ga buitengewoon klein is. Maar goed, als je nu eenmaal zwart en wit ziet, dan kan het moeilijk zijn om dat concept te doorgronden. Geeft niets hoor! :Y)

Overigens hoef je mij niet op een voetstuk te plaatsen, ik ben net zo veel als iedereen, ook al neem ik af en toe wat meer vrijheden dan anderen dat doen. Maarja, daarvoor ben ik dan ook een liberaal in hart en nieren. 8-)
pi_91369049
ik vind net op mijn achterbank 5 boeken van Baantjer :D Had ik van moederlief gekregen :P Heb er al 1 uit :)
wat je wel niet kan vinden in je auto :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_91369606
oh, en ik dacht dat spitsstroken gewoon vluchtstroken zijn, die ze tijdens de spits openen voor verkeer?
Oh, Baantjes is wel tof :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91369694
Dat ligt er volgens mij maar net aan, de spitsstrook / vluchtstroken mijd ik uiteraard als ze afgekruist zijn.

Maar er zijn ook een hele sloot stroken (A12 Utrecht - Arnhem, A12 Utrecht - Gouda en A1 Deventer - Apeldoorn) waar er links een extra strook is, de zgn. spitsstrook. plusstrook dus!

[ Bericht 6% gewijzigd door von_Preussen op 15-01-2011 16:08:55 ]
pi_91369926
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:54 schreef von_Preussen het volgende:
Dat ligt er volgens mij maar net aan, de spitsstrook / vluchtstroken mijd ik uiteraard als ze afgekruist zijn.

Maar er zijn ook een hele sloot stroken (A12 Utrecht - Arnhem, A12 Utrecht - Gouda en A1 Deventer - Apeldoorn) waar er links een extra strook is, de zgn. spitsstrook.
En bij Schiphol idem dito.
pi_91370203
Dat heet trouwens een plusstrook, en geen spitsstrook ;)
Zijn ook volwaardige stroken, in tegenstelling tot spitsstrook die smaller zijn (want vluchtstrook).
pi_91370231
Dat wist ik niet, dank voor de correctie!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:31:56 #62
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_91371031
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:07 schreef Piles het volgende:
Dat heet trouwens een plusstrook, en geen spitsstrook ;)
Zijn ook volwaardige stroken, in tegenstelling tot spitsstrook die smaller zijn (want vluchtstrook).
Op de A27 tussen Gorinchem en Noordeloos is de plusstrook (links van de gewone rijstroken) dan weer smaller, om het overzichtelijk te houden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_91372359
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:30 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Wtf, dat is echt genaaid.. niet toevallig iets vergeten aan te sluiten?
Bij mn VW is het eruit, nieuwe erin en gaan, enkel een stekker en een plugje aansluiten en gaan..
Er is iets van afgebroken bij demontage. Dus nieuwe kabel bestellen :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:08:43 #64
251095 Purdey
Better off alone..
pi_91376952
Weet je wát ik trouwens altijd komisch vind, dat er op de radio/tv berichten zijn over file, en dat er wordt gezegd: 'Op de A.. staat een file van .. kilometer wegens een ongeluk. Op de andere rijstrook staat tevens een file van kijkers naar de andere rijbaan.'

Welke jostie gaat er nu langzamer rijden om naar een ongeluk te kijken _O-
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_91377309
Kijkersfiles :'( Rijkswaterstaat heeft inmiddels speciale schermen aangeschaft om snel neer te zetten om die files te beperken, zo erg is het al.
Paar maanden geleden stond er volgens mij zelfs ergens meer kijkersfile dan gewone file _O-
pi_91377921
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:00 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb gisteravond nog anderhalf uur staan wachten op zo'n X5 piloot die zichzelf helemaal geweldig vond rijden; helaas voor hem was zijn rijstijl zo beroerd dat ook alle elektronica aan boord niet kon verhinderen dat hij 3 auto's aan stront reed op het stuk bij de Erasmus Uni.. en uiteraard precies op een stuk waar het godsonmogelijk was om er voorbij te kunnen of te keren... sorry hoor VP, maar de meeste figuren in een X5 rijden alsof ze god himself zijn, en dat vind ik ook voor rijden op een afgekruist baanvak; wie de fuck denk je wel niet dat je bent om daar gewoon dan tóch gebruik van te maken ?? imho is dat puur asociaal, en volgens de wet ook, gezien de hoogte van de boete die ervoor staat (ik dacht iets van 250 of 275¤).. je verklaring hiervoor is ook tekenend voor de mentaliteit van zulke figuren -O-
De boete voor het gebruiken van een afgekruisde plusstrook is 166 euro, de boete voor het gebruiken van de vluchtstrook (dus ook een "spitsstrook" aan de rechterzijde die niet open is) is 286 euro. Het bij dit gedrag passende bumperkleven wordt tegenwoordig bestraft met 556 euro bij kleven met >100km/h, of 446 euro als de volgafstand groter is dan 3 meter.

Nos.nl meldt:
quote:
Dure zoektocht naar briefje van 50
Toegevoegd: zaterdag 15 jan 2011, 16:19
Update: zaterdag 15 jan 2011, 16:50

Het openen van een portierraampje is een man uit Waalwijk duur komen te staan. Terwijl de man op de A59 reed, opende z'n vriendin een raam, waardoor een briefje van 50 euro wegwaaide.

De man stopte op de vluchtstrook en ging lopend op zoek naar het geld. Na een melding van een ongeruste passant, zagen surveillerende agenten de man bezig met zijn gevaarlijke zoektocht.

De man kreeg een boete van 280 euro voor het onnodig stilstaan op de vluchtstrook. Daarnaast bleek z'n auto niet APK gekeurd te zijn. Daarvoor kreeg hij een bon van 100 euro. Maar het weggewaaide geld vond hij wel terug.
_O-
Killing as few patients as possible.
pi_91378164
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:17 schreef Piles het volgende:

Paar maanden geleden stond er volgens mij zelfs ergens meer kijkersfile dan gewone file _O-
Klopt. Kan ik me ook herinneren.
Weet alleen niet meer waar en wanneer precies.
pi_91378384
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:33 schreef davidov2009 het volgende:
Nos.nl meldt:

[..]

_O-
:D
En dan een boete voor zwerfvuil geven, dat zou humor zijn _O-
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:13:44 #69
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_91385459
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 19:17 schreef Piles het volgende:
Tja, veel wegen zijn in de spits duidelijk drukker in een richting, als het ongeluk op de andere rijbaan gebeurt is de kijkersfile dan al snel langer.
Mijn laatste kijkersfile had trouwens iets te maken met een brandje in Moerdijk :+.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_91386434
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 22:13 schreef JDude het volgende:

[..]

Tja, veel wegen zijn in de spits duidelijk drukker in een richting, als het ongeluk op de andere rijbaan gebeurt is de kijkersfile dan al snel langer.
Mijn laatste kijkersfile had trouwens iets te maken met een brandje in Moerdijk :+.
daar was ik een van :')
Brinky, de nieuwe BMW
pi_91389476
Wordt volgende week weer kouder dus weer krabben.. vroeg me af of ik ook gewoon een grote plastic "zak" over me voorruit kan doen tegen het ijs.
Is dik plastic van een ikea stoel...

Of gaat dat niet werken :P.
pi_91389523
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:26 schreef Kadooosh het volgende:
Wordt volgende week weer kouder dus weer krabben.. vroeg me af of ik ook gewoon een grote plastic "zak" over me voorruit kan doen tegen het ijs.
Is dik plastic van een ikea stoel...

Of gaat dat niet werken :P.
Zolang het niet vastvriest kan het ja ;)
pi_91390403
Paar dagen geleden sloeg ik af naar een twee baans 50-weg binnen de bebouwde kom, een stuk naar links is een brug en er kwam geen verkeer aan. Dus ik draai rustig de weg op en opeens in mijn binnenspiegel zie ik 4 koplampen over de brug komen. Twee snelheidsmaniakken die het nodig vonden om daar 80-100 te rijden. En dan heeft degene die rechts reed nog het lef om naar mij te toeteren omdat hij snel voor die andere naar links moest om een ongeluk te vermijden...

Wat voor enorm bord heb je dan voor je kop vraag ik me dan af.
lama
pi_91391075
Wie zegt dat jij ze niet gewoon over het hoofd hebt gezien?
pi_91391572
het is een 4-baans weg met trambaan in het midden (dus berm), dus enige plek waar verkeer vandaan kan komen is links (tenzij spookrijder). Nou ik kijk links en ik zie geen verkeer (brug is heuvel vormig dus daar kun je niet overheen kijken). Dus ik draai de weg op en zodra ik op de strook zit kijk ik altijd binnenspiegel als nacontrole, en toen waren daar opeens 2 snelheidsmaniakken, dus eerder kon ik ze ook niet zien.

Tevens kwam ik niet vanaf stilstand de weg op, ik reed al zo'n 20 km/h toen ik erop draaide en uiteindelijk zo'n 40 toen ze mij met een rotgang voorbij gingen.
lama
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')