abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:07:39 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91288010
Het vorige deel: Slank # 1301 - And remember, no matter where you go, there you are.

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_91288121
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:06 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ze lijken altijd zo kort.Dit heb ik volgens mij al eerder gezegd :P Ik ga altijd voor op de knie of net -maar dan ook net- eronder, zodat de zoom van de rok precies op het smalste deel van mijn been valt. Geeft zo'n mooie zandlopervorm O+
Valt wel mee. Meeste jurkjes vallen op de modellen korter, maar ik ben natuurlijk klein en als het niet meerekt moet ik best een grote maat aan. Die vallen ook langer.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:10:16 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91288229
Oh, het gaat weer eens over jurkjes hoor :').

Hele avond stil, maar zodra het over jurkjes gaat... :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_91288301
Oeh die 3 zijn wel echt mooi O+. Maar kort, dat is toch juist niet handig met stevig bovenbenen? Dan leg je de nadruk op het relatief dikste punt van je lichaam lijkt me?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:11:20 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_91288313
Brakke foto
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:11:28 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91288322
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:10 schreef Viking84 het volgende:
Oh, het gaat weer eens over jurkjes hoor :').

Hele avond stil, maar zodra het over jurkjes gaat... :P.
Moet je jou eens horen als je een Espritjurkje heb gevonden :6
Dat was het toch, een Espritjurkje?
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:12:31 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91288407
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Dit was mijn laatste jurkje.. voor een tientje :')
[ afbeelding ]
Kan het niet goed zien, maar volgens mij staat het jurkje je goed :Y Wat draag je eronder? Een legging? Met een lichtere panty zou ie nog mooier zijn denk ik.
pi_91288410
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:11 schreef Chicolate het volgende:
Oeh die 3 zijn wel echt mooi O+. Maar kort, dat is toch juist niet handig met stevig bovenbenen? Dan leg je de nadruk op het relatief dikste punt van je lichaam lijkt me?
Niet als ze tot op of net onder de knie vallen! Dan zie je alleen maar slanke onderbenen waardoor je hele benen slanker lijken.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:13:25 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91288479
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Moet je jou eens horen als je een Espritjurkje heb gevonden :6
Dat was het toch, een Espritjurkje?
Het was een Espritjurkje ja. En ja, ik vind zó vaak een Espritjurkje :') :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_91288540

mijn favo jurkje :P
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:15:09 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_91288604
Oeh Progje, jij hebt smaak, niet alleen in kleding... Mooi
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:15:34 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91288634
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:15 schreef uniekhoorn het volgende:
In wat nog meer dan? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_91288649
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:15 schreef uniekhoorn het volgende:
dank je wel :)
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:16:02 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91288667
En idd mooi progje :Y.

Zal ik mijn jurkje nog eens posten? >:) grapje :P
Niet meer actief op Fok!
pi_91288680
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:12 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Niet als ze tot op of net onder de knie vallen! Dan zie je alleen maar slanke onderbenen waardoor je hele benen slanker lijken.
Maar dan mogen ze dus niet ruim boven de knie vallen?

Sinds mijn literatuurproject ben ik opeens een theedrinker O+. Zit nu ook weer met een thermoskan en theezakjes en een glas enzo. Stuk goedkoper dan cola en minder gesleep met zware flessen frisdrank. Het is alleen geen optie om mee te nemen naar uni, maar daar drink ik toch gewoon water.
pi_91288723
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:14 schreef progje het volgende:
[ afbeelding ]

Staat je goed en mooie ketting O+.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:16:41 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_91288724
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:16 schreef Viking84 het volgende:
En idd mooi progje :Y.

Zal ik mijn jurkje nog eens posten? >:) grapje :P
Ja :9
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:17:56 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91288802
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:16 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Maar dan mogen ze dus niet ruim boven de knie vallen?

Alleen als ze heel kort zijn. Halverwege het bovenbeen vallen ze over het algemeen precies op het dikste gedeelte.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:20:01 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91288951
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:14 schreef progje het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi! O+ Leuk ook in combi met de ketting! Grappig ook dat ik het op dat eerdere plaatje niet zo wat vond, maar zoals jij hem draagt is het een superleuk jurkje :Y

Eens met Uniek, van wat ik eerder ook van je huusje zag :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_91289130
Wanneer gaan we eens groepsshoppen, krijgen we live advies :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_91289191
En mijn favoriete jurkje O+ Niet qua kleur, maar het model staat me zo mooi. Wil eigenlijk zoiets in het blauw/groen maar die heb ik nog niet gevonden.

Heb hem ook in rood/roze, even mooi, misschien wel mooier. Maar daar heb ik geen foto van.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:25:26 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91289302
Die staat je inderdaad mooi Ewelina.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:26:28 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91289369
Mijn favoriet is het jurkje in de OP,maar dan helemaal in het zwart. Dit staat me echt heel mooi, precies zoals het jurkje moet vallen.
pi_91289660
Mooi progje :)
Ik doe er nog een: normale schouders, gewoon decolletee, buik, niet heel dikke heupen, geen brede bovenbenen.
Meestal draai ik soepelvallende dingetjes met kunstmatige taille.
pi_91289706
Nadeel van jurkjes vind ik dat het in de winter vaak veel te koud voor mij is. Ik draag bij tijden snowboardbroeken naar school, maar sowieso altijd een spijkerbroek met extra lange sokken eronder, dat kan een maillot oid niet evenaren. Mijn lijf heeft wat moeite met het vasthouden van warmte. Ik heb het gewoon altijd koud :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')