abonnement Unibet Coolblue
pi_91268876
Goedemiddag!

Ik ben van plan samen met mijn vriendin een vakantie te boeken, we hebben Tenerife op het oog. Ziet er goed uit en de prijs is niet té hoog.

Echter, we hebben een appartement op het oog. Maar die ligt in de Costa Adeje. Nu willen we beide graag zwemmen, liefst in de zee. Nu lees ik op de website van de reisorganisatie (SunWeb.nl) dat er een rotsstrand in de buurt is. Echter als ik dan Google Maps nakijk, dan zie ik dat niet.

Is een van jullie eerder in Tenerife geweest? Met name Costa Adeje.

Thanks! :)
pi_91268921
Bel sunweb
pi_91269120
Ik weet niet meer precies waar ik op Tenerife geweest ben maar de stranden die ik heb gezien zagen er allemaal prima uit.

Die websites kun je meestal wel vertrouwen maar zoek ook eens op reviews van het appartement via Tripadvisor. Dan vind je vaak erg nuttige informatie.
pi_91269221
Costa Adeje heeft geen rotsstrand.. Ben er zelf vorig jaar geweest, heerlijk genoten. :)


Niet echt duidelijk op te zien.. maar t geeft wel een mooie indruk. Argh, ik wil terug.
pi_91269390
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:24 schreef Crientj het volgende:
Costa Adeje heeft geen rotsstrand.. Ben er zelf vorig jaar geweest, heerlijk genoten. :)
[ afbeelding ]

Niet echt duidelijk op te zien.. maar t geeft wel een mooie indruk. Argh, ik wil terug.
Terug willen naar Tenerife? Wat is er zo speciaal aan dat eiland dan?
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:28:42 #6
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_91269418
Wij zijn laatst in Lanzarote geweest, echt een prachtland.
pi_91269501
Voor de duidelijkheid, het gaat om deze plek/dit complex:
http://zon.sunweb.nl/span(...)nation&objectIndex=0

Thanks voor de reacties tot nu toe. :) Het enige waar ik nog aan twijfel is het strand dus, de rest ziet er allemaal wel best uit. Vaak binnen zijn we toch niet.

Wil even zeker weten of er wel een fatsoenlijk strand is.
pi_91269529
quote:
11s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Terug willen naar Tenerife? Wat is er zo speciaal aan dat eiland dan?
De indruk die het achterliet, voor het eerst zonder ouders op vakantie, s'avonds tot laat op het strand gezeten. T was tof.
pi_91269569
Ik had overigens vanochtend al even naar Sunweb gebeld, voor het exact adres. Kreeg ik dit; 'c/ei Jable 38678, Costa Adeje'

Alleen als je dat intypt bij Google Maps, kom je uit bij Playa de Las Americas.
pi_91269932
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:30 schreef Crientj het volgende:

[..]

De indruk die het achterliet, voor het eerst zonder ouders op vakantie, s'avonds tot laat op het strand gezeten. T was tof.
En daarvoor tel je zoveel geld neer? Om 's avonds tot laat op het strand te zitten?

Och ieder zijn ding maar ik ga nooit meer naar Tenerife. Het is dat ik destijds voor een schijntje erheen kon.
pi_91269991
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En daarvoor tel je zoveel geld neer? Om 's avonds tot laat op het strand te zitten?

Och ieder zijn ding maar ik ga nooit meer naar Tenerife. Het is dat ik destijds voor een schijntje erheen kon.

Het gaat er niet om wat je doet. Iedereen is anders, iedereen heeft een andere opvatting van 'kwaliteit van de vakantie'. Hij had iets anders in gedachten dan jij.

Ik kan me wel vinden in zijn mening, dat hij weer terug wilt.
pi_91269998
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En daarvoor tel je zoveel geld neer? Om 's avonds tot laat op het strand te zitten?

Och ieder zijn ding maar ik ga nooit meer naar Tenerife. Het is dat ik destijds voor een schijntje erheen kon.
Zoveel geld? Viel reuze mee, last minute geboekt..
pi_91270020
Ik ben een zij overigens. ;)
pi_91270162
Crientj, welk hotel/appartementcomplex zat je eigenlijk?

Als die van ons dicht bij elkaar zitten, kun je me wat tips geven. Leuke restaurants enzo. :)
pi_91270382
Ehh, dat was Los Olivos. :)
pi_91270612
Ah, cool.

Zie wel dat onze locaties wat uit elkaar liggen.
pi_91270923
Dat wel, maar we dachten ooit gek te doen door naar Playa de Las Americas te gaan per bus..
Stap nooit te vroeg uit. :') Na een stukje ronddwalen zijn we via de stranden teruggelopen naar Costa Adeje.
pi_91271030
Hmmkay.

Ik twijfel echt, gaat me alleen om dat strand. Weet niet of dat allemaal wel zo.. 'lekker' is. Weet uberhaupt niet of er wel een fatsoenlijk stand in de buurt is.

Morgen maar eens SunWeb bellen, denk ik.
pi_91271183
Hmm, als het om de plek van google maps gaat.. Playa Las Vistas.. Ik heb daar wel gelopen, maar het zand was daar hetzelfde als Playa de Fanabe.

Argh, hoe moet ik dit uitleggen :') Oh, mss hiermee;

pi_91271340
Las Vista? Ik zie Playa Paraiso staan?

(Gave foto's though)

Dat strand en dat er niet echt winkeltjes in de buurt zijn.. Wat een struikelblok.

http://zon.sunweb.nl/span(...)&objectIndex=1#dur-x Deze lijkt me dan beter. Zit bij Playa de Las Americas.
pi_91271743
Het strand vlakbij Montana Chayofita is Playa de Las Vistas.

Op het kaartje dat ik toen kreeg staan heel veel Centre Commercial(?), wat dus allemaal winkeltjes zijn.
pi_91271820
Rondom Parque de las Americas zitten die dus niet.. Dan kan je denk ik toch beter op je eerste lokatie blijven.
pi_91272532
Ja, klopt. Maar dat strand is niet op loopafstand van het complex, volgens mij. En die Centre Commercial zie ik ook niet op dat kaartje.

En ja, die link die ik je gaf is niet correct. Gaf ook de verkeerde. (Goeie: http://www.d-reizen.nl/sp(...)ype=APP&price=564.00) Deze zit in/vlakbij Playa de Las Americas. Alles zit op loop afstand.
  maandag 17 januari 2011 @ 00:41:15 #24
197353 Mascar
Nothing ever changes
pi_91445699
Afgelopen zomer heb ik samen met mijn vriendin ook de vakantie op Tenerife doorgebracht. Nu weet ik niet precies waar je ongeveer uit gaat komen, maar ik zat op de overgang van Playa de las Americas naar Costa Adeje (of omgekeert natuurlijk ;))

Bijna overal heb je wel een strand in de buurt! Vanaf Los Cristianos (begin van de boulevard), heb je een kilometer of 10-20 als ik me goed herinner met allemaal winkels, stranden, café's, restaurants en ga zo maar door. Dat loopt dus helemaal door tot aan Costa Adeje. Playa de las Americas ligt hier weer tussen. Het zijn eigenlijk drie of vier plaatsen die allemaal aan elkaar verbonden zijn.

Maar ook als je wat verder van het strand af gaat, zijn er nog genoeg winkels (of winkelcentra) te vinden.

Er zitten zandstranden bij, en er zitten een paar rotsstranden bij. Wij hadden voor ons hotel een zandstrand, helaas was het vulkanisch zand. Dit stond de hele dag lekker te bakken in de zon en was daarom ongelofelijk warm onder de voeten :). Maar ook als we over de boulevard liepen kwamen we genoeg zandstranden tegen en slechts enkele rotsstranden.

Verder prima vakantie gehad, maar je moet wel houden van deze ongelofelijke enorme toeristische centra. Er is werkelijk geen enkele 'native' bewoner, winkel of bebouwing te ontdekken in de nabije omgeving!

Succes nog met zoeken en eventueel de vakantie op Tenerife :)!
But uhh... how much can you take?
pi_91568381
Tvp!
pi_91596085
Vakantie geboekt, samen met vriendinlief. :)

We komen in Costa Adeje te zitten, paar honderd meter van het strand. Heb d'er zin an!
pi_91596537
Iemand nog gave tenten in Costa Adeje? Restaurants of iets dergelijks?

Het waterpark lijkt mij wel gaaf, 30eu entree. Kunnen we lopend heen.
pi_91608398
Hola Einschtein!

Waar heb je precies geboekt, wel complex?
Wij zijn maandag terug gekomen uit Costa Adeje. Waren daar voor de tweede keer.
In totaal 3 keer naar Tenerife geweest en aardig bekend daar.

Los Cristianos, Playa de Las Americas en Costa Adeje lopen in elkaar over. De totale boulevard is ca. 12 kilometer met verschillende strandjes, veel restaurants en veel winkeltjes.
Costa Adeje begint (van Pl. de las Americas af) met een klein, gezellig strand waar het niet duur is om ligbedden te huren, Playa de la Pinta naast de haven Puerto Colón. Bed te huur voor 4 euro, leuke terrassen dicht aan het strand.

Playa de la Pinta

Het volgende strand is Playa Fañabe:

Iets groter strand, ligbedden iets duurder (ik meen dat het 14 euro voor 2 bedden p. dag was), de terrasjes zijn iets verder van het strand af.

Daarna volgt het laatste en duurste strand, Playa del Dugue:

Ligbedden en drankjes op de terrasjes zijn hier duurder dan bij de andere 2 stranden.
Verwacht trouwens geen prachtige gele stranden, Tenerife is een vulkanisch eiland, eigenlijk is het zand zwart maar ze hebben er zand uit de Sahara op gespoten.
Het zwarte zand zie je er wel doorheen.

Restaurants: Te veel om op te noemen, er zitten er honderden. Chinees, Indiaas, Tapas-restaurants en de doorsnee toeristen-tenten waar je een 'driegangenmenu' kunt nemen voor 7,95. Welke goed is, is heel persoonlijk. Gewoon elke avond een andere tent opzoeken en bevalt eentje je goed, dan kom je er terug.

Wat zoek je verder? Dit is één van de populairste disco's:
http://www.faro.chillart.org/

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Wij vinden het er heerlijk en hadden super weer, elke dag zo'n 23-28 graden! Geen wolkje gezien! Alvast heel veel plezier.
pi_91610613
Aah, Tenerife, geweldig!! :D Heb hier 5 maanden stage gelopen, echt super! Zou graag weer een keertje terug willen :)
Ik zat net in het midden van Playa de las americas en Costa Adeje.
Ik ging meestal naar het strand bij discotheek Monkey Beach in de buurt, maar het strand van Los Christianos is ook een aanrader.
Het waterpark (Siam park) is echt super leuk! En ook het Loro Parque is leuk, mooi shows.
Qua uitgaan vond ik discotheek Faro en Tibu erg leuk en als je echt tussen de locals uit wil dan is Achaman en Malecon een aanrader.
En restaurants zijn er in overvloed! Zelf vond ik het eten in restaurant Habibi (libanees restaurant) erg lekker, dit zit in centro commercial San Telmo en in San Telmo zijn ook nog allemaal gezellige barretjes.
Voor mexicaans eten zou ik naar restaurant Santa Fe gaan, deze zit in Playa de Las Americas.
Nouja er zijn zoveel restaurants, je vindt er altijd wel iets ;)
Het duiken vond ik op Tenerife ook erg mooi, zitten echt grote schildpadden.
En als je op Tenerife bent uiteraard ook even een bezoekje brengen aan de Teide.
Shoppen kun je er ook goed doen (Zara, Mango etc) en het is daar allemaal stukken goedkoper dan hier ;)
pi_91613250
We zitten in het Panorama Complex (Hotel/Appartementen), in Costa Adeje. We zitten zo'n 800 meter van dat waterpark af, dus daar gaan we sowieso heen! (We zitten hier ongeveer.) We zagen ook wel wat 'kanshebbers' in Playa de Las Americas, maar dat is toch écht hét drukke gedeelte. En die drukte, hoeven we nou niet echt.

Van die witte stranden wist ik al wel, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het zo erg vind. Strand is strand, wit strand oogt misschien wat mooier maar that's it.

Denk toch niet dat we veel zullen uitgaan, als we dat hadden gewild waren we wel met een Beachmasters vakantie gegaan. We zijn niet echt van die uitgaande types, gelukkig.

Dat duiken lijkt mij ook wel erg vet, ja. Ik las al wat op het internet er van, maar ben er nog niet helemaal uit of we dat gaan doen. Zijn de kosten daarvan hoog, of weten jullie dat niet meer? :)

Jullie reacties zijn geweldig, thanks!
pi_91614624
Hallo Einschtein,

Dan zit je het dichtst bij Playa de la Pinta, Panorama zit niet ver van het strand, net boven Puerto Colón.


Helemaal links zie je Playa de la Pinta, iets rechts van het midden is Panorama. Net boven het einde van de haven. Naar het strand is echt maar een paar minuutjes. (Geen idee hoe ik hier pijltjes en zo in zet.. Panorama is het complex rechts van het complex wat met een bocht loopt, boven de haven, dat is Club Atlantis. Panorama is ernaast in drie 'terrassen'. )

Er zijn 2 waterparken op Tenerife, Aquapark en Siampark.
Voor meer info over Tenerife, zie hier:
http://tnt-tenerife.com/index.htm

Als je wat meer van het eiland wilt zien, huur dan een autootje, is niet duur daar (autoreisen.de is goed en goedkoop) De Teide, Masca, Punto de Teno, La Orotava en Puerto de la Cruz zijn een bezoek waard. Ook het noorden met het Anaga gebergte is bijzonder, heel andere natuur dan in het zuiden.
Duiken gaat vanuit Puerto Colón, geen idee wat het kost:
http://tnt-tenerife.com/act_duiken.htm
Alternatief, tochtje met een onderzeeër:
http://www.submarinesafaris.com/
Weet niet meer wat dat kost, kun je boeken bij Puerto Colón, voor aan de weg zit een kantoortje waar een Nederlander werkt. (Er zijn erg veel van die boekingskantoortjes waar je excursies kunt boeken).
pi_91614950
Panorama is een leuk complex! :D(Ik liep stage in het hotel tegen over panorama en ging daar atlijd te zwemmen :P )
werken vriendelijk mensen daar, en nog een tip; als je een dagje aan t zwembad wilt liggen wees dan op tijd met een handdoek neerleggen, want alle stoeltjes zijn smiddags weg en iedereen legt z'n handdoek op een stoel.. (heel irritant gedrag ja, maar dat gebeurd wel in meer complexen ;) )
'T complex ligt ook erg centraal, vlakbij zit echt een super grote supermarkt en hier kan je alles kopen wat je maar zoekt, en idd het strand ligt vlakbij en het waterpark ook :)
Voor het duiken betaalde ik iets van 50 euro dacht ik, kan het je zeker aanraden!
pi_91615565
Nog een leuke link met leuke foto's:

http://www.tenerife-photo.com/?p=815





De onderste foto is waar je het strand op komt vanaf Panorama, als je om het gebouw aan de andere kant heen loopt (gebouw met het vuurtorentje, daar is discotheek Faro) , kom je op Playa Fañabe.
pi_91616858
Oh, bij die haven zit wél een strand? Ik had Google Maps nog even bekeken, maar ik dacht geen strand te zien. Maar wel dus, dat betekent dat we dichterbij zitten. Awesome!

Auto huren kan, maar we hebben beide nog geen rijbewijs. Dus dan kunnen we niet zo veel, he. Zonde, maar ach. Misschien gaan we volgend jaar wel weer heen.

Jij liep stage vlakbij het Panorama? Wat grappig, toevallig. Maar ik hoop dat het mij net zo bevalt als jullie, want als ik jullie verhalen hoor. Had al wat reviews bekeken, maar ik vind die nooit zo betrouwbaar. De ene geeft allemaal 9's, de andere 2'en. Daar zit wel een groot verschil in.

Handig dat er zo'n supermarkt dichtbij zit, is die prijzig of gewoon normaal? Want we hebben er voor gekozen geen ontbijt + diner erbij te doen. Want we willen toch graag een paar keer uit eten, en we willen niet steeds vast zitten aan het feit om daar steeds te gaan eten. Vinden we niet zo handig. En koken willen we ook best zelf doen.

Het Siam Park, als waterpark, lijkt ons het leukste. Die is volgens mij wat uitgebreider.

Gave foto's!
pi_91628847


Hier dan mijn eigen foto van vorige week. Je ziet het kleine playa de la Pinta met helemaal links een gebouw.
Daar ga jij omhoog in een winkelcentrum, je loopt over een parkeergebouw en dan ben je bij Panorama. Prima app. trouwens, zouden wij eerst naar toe maar zaten toen al vol. De reviews hier zijn prima:
http://www.tripadvisor.nl(...)tml#CHECK_RATES_CONT

Hier nog iets meer ingezoomd:



Achter dat ronde gebouw is de haven.


Hier het bijzondere landschap gezien vanaf de Teide. Halve dagtour per bus kost 15 euro, de rit met de kabelbaan naar boven 25 euro p.p. Duur maar zeer de moeite waard!
Als je een excursie boekt, vraag dan naar Atlantico Excursions, die zijn betrouwbaar (andere maatschappijen komen soms gewoon niet opdagen):
http://www.atlanticoexcursiones.com/
Jeepsafari is wat duurder maar misschien erg leuk. Prijzen bij de boekingskantoortjes liggen trouwens een flink stuk lager dan de prijzen op hun site.
pi_91634244
Coole foto's, ziet er allemaal zó gaaf uit.

Die safari's lijken me ook wel gaaf, maar het is niet dat ik nou alles in mijn vakantie wil gaan uitproberen. Vind het wel geinig om te zien hoe het landschap kan veranderen.

Heb nooit geweten dat er bij die haven ook een strand zat. Maar is alleen maar beter. Ben ook blij dat we niet in het hoog seizoen heen gaan. We vertrekken op 19 augustus, dus net aan het einde van de vakantie.

Ik neem zelf ook 2 camera's mee, mijn spiegelreflex en mijn normale digitale camera. Heb er echt zin in, kan ik ook nog even wat mooie plaatjes schieten. Die kansen zijn er vást wel.
pi_91648267
Even een plaatje van google maps.
In rode letters heb ik er even wat bij gezet.



Onderaan zie je waar Panorama is, aan de Calle Gran Bretaña.
Via Paseo Maritimo loop je naar punt A waar je naar beneden kunt via een trap en dan ben je op het strand Playa la Pinta.
Bovenaan zie je Playa Fañabé, iets verder lopen, maar niet langer dan een minuut of 8 denk ik.
La Pinta ben je in ca. 5 minuten.



Playa la Pinta vanaf het terras :P
pi_91650910
Handig om te weten. Het is nog dichterbij dan gedacht, geweldig.

Leuk glas! ;)

Is er ook iemand op zo'n Sea Tour geweest? Waar je dolfijnen en walvissen kan spotten?
pi_91650974
In het andere Tenerife-topic werd daarover wel eens gesproken als de kotsboot ;)
pi_91651418
Tenerife heeft ook een ándere kant, namelijk het noordwesten. Zeker de moeite waard om (als je kunt) bijvoorbeeld een auto te huren en over het eiland te rijden.

Je krijgt dan dit soort plaatjes:













Wij hebben ons uitstekend een week vermaakt zonder ook maar één dag aan het strand te zitten :)
pi_91652475
De kotsboot? Ah, lekker. Klinkt.. euh.. Apart.

Beetje zonde dat geen van ons een rijbewijs heeft, anders konden we zelf even die kant van Tenerife op! Want die foto's, echte plaatjes.

Ik denk dat het bij ons andersom zal zijn, dat we grotendeels aan het strand zullen liggen, hehe.
pi_91652685
Die autotocht is echt een aanrader ja ^O^
Wij hebben een rondje eiland gedaan. Echt prachtig!
pi_91653505
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:47 schreef einschtein het volgende:
Iemand nog gave tenten in Costa Adeje? Restaurants of iets dergelijks?

Het waterpark lijkt mij wel gaaf, 30eu entree. Kunnen we lopend heen.
Siam Park _O_ Beste attractiepark waar ik ooit geweest ben. Voelde me net een klein kind :D

Tenerife _O_

pi_91655646
Yep, wij zijn met de Flipper Uno geweest. Heel erg veel dolfijnen gezien, ze zwommen met de boot mee en sprongen uit het water vlak naast de boot. Echt de moeite waard!
Bij ons aan boord heeft er niemand gekotst, zee was rustig, geen enkel probleem.

http://www.flipperuno.com/

Kost 38 euro. Daarvoor wordt je opgehaald met de bus, ga je in Los Gigantes aan boord van het schip, vanaf die plaats ga je de zee op en vaar je in de richting van de baai van Masca. Onderweg krijg je paella met kipfilet i.p.v. vis en krijg je bier of fris. In de baai van Masca - erg koud water - kun je tussen de vissen snorkelen. Snorkels en zo zijn op het schip aanwezig. Na een tijdje vaar je weer terug en wordt je met de bus weer naar je opstapplaats gebracht.
Wij vonden het zeker de moeite waard.
pi_91656086
Autotocht af, we kunnen dat niet doen. Geen rijbewijs. Excursie is dan weer wel mogelijk.

@Kikoooooo: Die glijbaan op je foto hadden we al gezien op het plattegrond. Lijkt ons een gave glijbaan. Je gaat onder het water door, en onder die glijbaan zelf gaat dan (volgens mij) nog weer een glijbaan onder door. Of nou ja, een glijbaan. Zo'n onderwater-rit, waarbij je op zo'n band zit.

@Snoopyfrl: 38 euro? Valt nog mee. We hebben andere gezien die al gauw op zo'n 50eu per persoon zitten, ook met eten en drinken erin. Deze heeft dat ook. Zo'n toch lijkt me wel erg leuk om mee te maken. Maar er zijn zoveel dingen die me leuk lijken, haha!
pi_91657618
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:23 schreef einschtein het volgende:
Autotocht af, we kunnen dat niet doen. Geen rijbewijs. Excursie is dan weer wel mogelijk.

@Kikoooooo: Die glijbaan op je foto hadden we al gezien op het plattegrond. Lijkt ons een gave glijbaan. Je gaat onder het water door, en onder die glijbaan zelf gaat dan (volgens mij) nog weer een glijbaan onder door. Of nou ja, een glijbaan. Zo'n onderwater-rit, waarbij je op zo'n band zit.

En die band-rit is de enige kutte attractie uit het park. Zonde van je tijd. De rest is supertof.
pi_91657674
Zo'n gevoel had ik al, zo saai lijkt me dat.
pi_91662680
Flipper Uno is goedkoper omdat ze het eerste deel per bus afleggen. Bij de andere tochten ga je in Puerto Colón aan boord en vaar je het stuk naar Los Gigantes, je bent dan langer onderweg (ziet niet meer dolfijnen, die zijn bij de viskwekerij nabij Los Gigantes) en daardoor ben je duurder uit.
pi_91692068
Aha, oke. Nou ja, het is nog geen 19 augustus. Dus we hebben nog even de tijd.
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:02:54 #50
197353 Mascar
Nothing ever changes
pi_91890370
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:13 schreef Snoopyfrl het volgende:
Yep, wij zijn met de Flipper Uno geweest. Heel erg veel dolfijnen gezien, ze zwommen met de boot mee en sprongen uit het water vlak naast de boot. Echt de moeite waard!
Bij ons aan boord heeft er niemand gekotst, zee was rustig, geen enkel probleem.

http://www.flipperuno.com/

Kost 38 euro. Daarvoor wordt je opgehaald met de bus, ga je in Los Gigantes aan boord van het schip, vanaf die plaats ga je de zee op en vaar je in de richting van de baai van Masca. Onderweg krijg je paella met kipfilet i.p.v. vis en krijg je bier of fris. In de baai van Masca - erg koud water - kun je tussen de vissen snorkelen. Snorkels en zo zijn op het schip aanwezig. Na een tijdje vaar je weer terug en wordt je met de bus weer naar je opstapplaats gebracht.
Wij vonden het zeker de moeite waard.
Persoonlijk heb ik wat mindere ervaringen met de Flipper Uno. Wij werden opgehaald met een overvolle bus. Er moesten zelfs mensen gaan staan! Op de boot ging het op zich prima met de drukte, totdat er mensen moesten kosten. Niet echt een fris gezicht.

Dolfijnen hebben we helaas alleen in de verte gezien, ze zwommen niet met de boot mee. We moesten er ook een half uur langer voor varen omdat ze blijkbaar verder de zee in waren gezwommen.

Het eten was verder prima. Ik hoorde alleen wel (helaas dan wel weer achteraf }:| ) dat je beter lokaal zo'n reis kunt boeken en dan ook van een iets minder groots opgezette organisatie. Dus laat die van je reisorganisatie lekker links liggen. Kosten teveel en de kwaliteit is het minst.

Al met al moet je het dus net treffen heb ik het idee ;).
But uhh... how much can you take?
pi_91895046
Echt jammer dat jij het zo slecht getroffen hebt Mascar!
De bus was bij ons vol, maar niemand hoefde te staan. Zelfde gold voor de boot, was goed bezet, maar wel plaats voor iedereen.
Even wat foto's opgezocht van toen:

Vanaf de boot gemaakt:






Zwemmen vanaf Flipper Uno:





Uitzicht vanaf Flipper Uno op de baai van Masca:

  woensdag 26 januari 2011 @ 18:32:26 #52
197353 Mascar
Nothing ever changes
pi_91905238
Mooie foto's! Ikzelf had nog wat foto's van dolfijnen in de verte, maar je moest net geluk hebben en juist afklikken. Zeker omdat ik 10x moest inzoomen, anders zag je niks :P. Ik zal mijn foto's van het kotsen besparen ;).

Inderdaad jammer, maar goed. Je betaalt er ook niet veel voor.

Offtopic: Ik krijg bij het zien van al die foto's echt weer zin in een reisje naar de canarische eilanden :).
But uhh... how much can you take?
pi_91916035
Vlakbij je hotel, aan de boulevard van Playa de la Pinta zit nog wel een aardig restaurant, Dubai Pub heet het geloof ik.
Niet een ontzettend boeiende kaart, maar wel een restaurant aan die boulevard wat elke avond vol zit en vriendelijk personeel. Zit ook een gewone supermarkt aan die boulevard, ga niet naar de "toeristische" supermarkten, tenzij je 4 euro voor een fles cola/zak chips wilt betalen.
pi_91923086
Tja, die kotsende mensen.. Kan niemand wat aan doen.

En ja, iemand zei in dit topic al dat er een grote supermarkt in de buurt zat. Een waar je van alles kon kopen voor een redelijke prijs.
pi_91930573
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:51 schreef hatsjoe het volgende:
Vlakbij je hotel, aan de boulevard van Playa de la Pinta zit nog wel een aardig restaurant, Dubai Pub heet het geloof ik.
Niet een ontzettend boeiende kaart, maar wel een restaurant aan die boulevard wat elke avond vol zit en vriendelijk personeel. Zit ook een gewone supermarkt aan die boulevard, ga niet naar de "toeristische" supermarkten, tenzij je 4 euro voor een fles cola/zak chips wilt betalen.
Onder onze appartementen aan de zeekant (Pueblo Torviscas) zat een kleine toeristische supermarkt die gerund werd door een Spanjaard die jarenlang in Nederland had gewoond.
Hij had pizzeria's gehad in meerdere plaatsen in NL en was nu terug gekeerd naar Spanje waar hij 2 supermarktjes heeft. Zijn prijzen waren normaal, gelijk aan prijzen in NL supermarkten. 1 1/2 l. Coca Cola voor 1,50.

De veelgeprezen Mercadona zou dan een 'gewone Spaanse supermarkt' zijn, maar wij vonden het daar niet goedkoper en opvallend genoeg konden we bepaalde simpele produkten daar niet krijgen en wel in die kleine supermarkt. Bijkomend voordeel: de man bakte om 8 uur, 12 uur en later die dag nog een keer verse broodjes. Hoefde alleen maar 4 trappetjes af voor vers brood ^O^ (ons app. was precies boven die blauwe luifel)
pi_91930884
In de meeste CC's zit een supermarkt. .. Ik ben alleen de naam kwijt, t logo was een groene dino.
Tenminste, die hebben we uiteindelijk wel overal gevonden. :)
pi_91930962
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:51 schreef Crientj het volgende:
In de meeste CC's zit een supermarkt. .. Ik ben alleen de naam kwijt, t logo was een groene dino.
Tenminste, die hebben we uiteindelijk wel overal gevonden. :)
Dino(s) toch?
pi_91931427
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:53 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dino(s) toch?
Nope.. hyperdino

Maar de Hyperdino's waren duurder dan die mini-supermarktjes.. 8)7
pi_91936365
Oh? Volgens mij niet.. Maar ik heb al die bonnetjes niet meer hier liggen geloof ik. Ja, of juist wel; maar dan moet ik zoeken :')
pi_91936894
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:11 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Nope.. hyperdino
Oh ja! ^O^
pi_91950818
Ach, we zien wel welke supermarkt! Dat is gelukkig niet het belangrijkste, hehe.
pi_92130945
Weet iemand of een Nederlands brommer-certificaat ook in Spanje geldig is?

Zo ja, heb je eventueel een betrouwbare bron?
pi_92133108
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 17:40 schreef einschtein het volgende:
Weet iemand of een Nederlands brommer-certificaat ook in Spanje geldig is?

Zo ja, heb je eventueel een betrouwbare bron?
http://tenerife.startpagi(...)tificaat#msg-8448308
pi_92158231
quote:
Maar de Hyperdino's waren duurder dan die mini-supermarktjes.. 8)7
De kleine Hyperdino's (Express) zijn beduidend duurder dan de gewone Hyperdino.

Overigens kom ik in de winter niet weer naar Tenerife; van de 7 dagen slechts 1 echt zonnige dag..., jawel aan de zuidkust.
Gran Canaria is er wat dat betreft een stuk meer zonzeker, heb ik vaak ervaren.
pi_92160891
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 01:28 schreef Caspar_X het volgende:

[..]

De kleine Hyperdino's (Express) zijn beduidend duurder dan de gewone Hyperdino.

Overigens kom ik in de winter niet weer naar Tenerife; van de 7 dagen slechts 1 echt zonnige dag..., jawel aan de zuidkust.
Gran Canaria is er wat dat betreft een stuk meer zonzeker, heb ik vaak ervaren.
Ach.. heel wat geld neertellen voor een vakantie en dan uitpluizen waar de cola een paar dubbeltjes goedkoper is.. ik heb nergens cola voor 4 euro gezien.
Bovendien hadden wij weinig zin om einden met de boodschappen te zeulen.

Drie keer naar Tenerife geweest in de winter, drie keer super weer gehad. Maar TS gaat in de zomer O-)
pi_100817069
Ok, flinke kick.

Maar die supermarkt die heel dichtbij zit. Waar dan? Want ik kan zo 1, 2, 3 niets vinden.
pi_100819592
Waar dichtbij?
pi_100821098
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:57 schreef lezzer het volgende:
Waar dichtbij?
Vlakbij mijn appartmenten-complex(hier dus) Staat hier in het topic, maar ik kan zo geen supermarkt vinden die er dichtbij zit.
pi_100822177
:')
pi_100822271
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:23 schreef einschtein het volgende:

[..]

Vlakbij mijn appartmenten-complex(hier dus) Staat hier in het topic, maar ik kan zo geen supermarkt vinden die er dichtbij zit.
In de bocht van la pinta strand, richting de Haven, zit een supermarktje: http://maps.google.nl/map(...)p=11,128.64,,0,10.53
pi_100822406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:44 schreef hatsjoe het volgende:

[..]

In de bocht van la pinta strand, richting de Haven, zit een supermarktje: http://maps.google.nl/map(...)p=11,128.64,,0,10.53
Wow. Thanks. :*

Zien we daarna wel ff waar die grote zit dan.
pi_101323007
Hé Einschtein, ben je al weer terug? Hoe hebben jullie het gehad?
pi_101449503
Ik ben vannacht terug gekomen. En het was in 1 woord: geweldig.

Heb nog nooit zo'n vette vakantie gehad.
pi_101454234
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:10 schreef einschtein het volgende:
Ik ben vannacht terug gekomen. En het was in 1 woord: geweldig.

Heb nog nooit zo'n vette vakantie gehad.
Super! Nog leuke dingen gedaan?
pi_101483854
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:51 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Super! Nog leuke dingen gedaan?
Joah! We hebben een dolfijnenspotsafari gedaan van 3 uur op een Catamaran, een jetski safari van 2 uur en we zijn nog een dagje naar het waterpark Siam Park geweest. Wat een gaaf park
_O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')