Of zoals ooit eens in een Joop Klepzeiker bij een plaatje van een prekende m'neer pastoor op de Wallen stond:quote:Op maandag 17 januari 2011 06:51 schreef bart2009 het volgende:
[..]
En dan zeggen die kannibalen er bij dat het doen om Jezus te gedenken.
Moet je maar eens opletten - als je op zondagochtend uit de kroeg komt en je ziet een klein groepje amechtige bejaarden een gebouwtje uitschuifelen en -rollatoren, dat zijn ze!quote:
Ik krijg er ineens een Monty Python achtig beeld bijquote:Op maandag 17 januari 2011 10:35 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Moet je maar eens opletten - als je op zondagochtend uit de kroeg komt en je ziet een klein groepje amechtige bejaarden een gebouwtje uitschuifelen en -rollatoren, dat zijn ze!
Eerder dat stukje over de Hells Grannies.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik krijg er ineens een Monty Python achtig beeld bij
"Every sperm is sacred, every sperm is good!"
Maar alleen als je eerst even "oeleboele" roept over dat brood en die wijn.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:44 schreef Sapstengel het volgende:
Brood is het lichaam en de wijn is het bloed. Kannibalisme en vampiers.
En alle Nederlanders zijn binnen 10 jaar TBS'ers en pedofielen geworden. Waar gaat 't heen?quote:Op maandag 17 januari 2011 07:08 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ja de katholieken leren niet zo snel, ze leven nog in de middeleeuwen of zo.
Ze(sommigen) zijn dus van massamoordenaars naar kindermisbruikers gegaan in 500 jaar. Duitsers(sommigen) zijn van massamoordenaars naar beschaafde mensen gegaan in zo'n 65 jaar.
Ach, statistisch bekeken bestaan de VS over 40 jaar geheel en al uit Elvisimitators.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En alle Nederlanders zijn binnen 10 jaar TBS'ers en pedofielen geworden. Waar gaat 't heen?
Ik kan er ook niets aan doen dat dat hun overtuigingen zijn.quote:Nou jij laat de kerk wel spannend klinken zeg. Hmmm. lekker lekker hostie
Het zal inderdaad niet het enige idee uit bijgeloof A zijn dat uit concurrentieoverwegingen door bijgeloof B is geassimileerd.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik kan er ook niets aan doen dat dat hun overtuigingen zijn.
Het idee is oeroud en stamt van ver voor het christendom, dat als je het vlees van wat dan ook eet je het wezen (gedeeltelijk) in je opneemt en daarmee hun kracht en wijsheid.
Zelfs heden ten dagen kennen we nog de uitdrukking je bent wat je eet, nu weet je hoe letterlijk dat bedoeld is
Is dit een serieus topic?quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:13 schreef bart2009 het volgende:
Vele jaren geleden heeft mijn vader de kerk en mij een heel vreemd gebruik laten zien van de katholieke kerk.
Het ging als volgt:
De kerk heeft zoiets als de 'heilige communie' dan ga je in een rij naar voren en krijg je de 'heilige' hostie.
Mijn vader liep er heen in dodenpas. Ik ben er toen maar naast gaan lopen.
Heeft iemand een idee wat dat betekent?
Ik doelde op deze zin, alsof een tienjarige een vraag stelt. Zo kwam het bij mij over.quote:Mijn vader liep er heen in dodenpas. Ik ben er toen maar naast gaan lopen.
Heeft iemand een idee wat dat betekent?
Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen idee wat het werkelijk inhoud.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:24 schreef poldergeist het volgende:
[..]
Ik doelde op deze zin, alsof een tienjarige een vraag stelt. Zo kwam het bij mij over.
De heilige hostie niet, of je vader die er in 'een dodenpas' naar toe loopt?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:30 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen idee wat het werkelijk inhoud.
Wat de pas, die normaal gesproken de lijkenkistdragers lopen, te betekenen heeft als katholieken deze pas lopen naar de communie ('heilige' hostie uitreiking).quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De heilige hostie niet, of je vader die er in 'een dodenpas' naar toe loopt?
Uit eerbied?quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:31 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Wat de pas, die normaal gesproken de lijkenkistdragers lopen, te betekenen heeft als katholieken deze pas lopen naar de communie ('heilige' hostie uitreiking).
Wist je dat er zelfs nog enkele kloosters zijn in Nederland? Ik ben er in enkele geweest (werk)quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |