abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91268663
Vele jaren geleden heeft mijn vader de kerk en mij een heel vreemd gebruik laten zien van de katholieke kerk.

Het ging als volgt:

De kerk heeft zoiets als de 'heilige communie' dan ga je in een rij naar voren en krijg je de 'heilige' hostie.
Mijn vader liep er heen in dodenpas. Ik ben er toen maar naast gaan lopen.
Heeft iemand een idee wat dat betekent?

[ Bericht 0% gewijzigd door bart2009 op 14-01-2011 18:32:00 ]
pi_91268764
Dan eet je een beetje van Jezus en hoop je later ook op te staan uit de dood.
gr gr
pi_91268838
lichaam van christus *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_91268957
Dit noemen ze de eerste hap van het lichaam van de priester. De week erna mag je mee naar het parochie-gebouw en zuigen voor een tosti. Veel plezier alvast.
----
pi_91269186
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:19 schreef Lauwierent het volgende:
Dit noemen ze de eerste hap van het lichaam van de priester. De week erna mag je mee naar het parochie-gebouw en zuigen voor een tosti. Veel plezier alvast.
Bij jullie ook :D Ik ook! En kreeg mayo op mijn tosti :P
pi_91269218
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:19 schreef Lauwierent het volgende:
Jullie snappen het niet helemaal, ik leg het uit:

Normaal zet je je voet voor de andere, zoals alle zondagen. Dit was een heel speciale zondag dat mijn vaders voet niet voor de andere kwam.

De dodenpas 8)7
pi_91269321
Z'n ene voet kwam niet voor de andere? Bleef hij stilstaan of lieptie achteruit dan ofzo?
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 januari 2011 @ 16:26:54 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_91269346
Je vader heeft je wat wijsgemaakt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:27:40 #10
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91269373
Ah. Dat was vast de naamdag van de Heilge Sint Michael, waarbij je als goed katholiek verplicht was de moonwalk te doen.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 januari 2011 @ 16:29:28 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_91269466
Ik neem trouwens aan dat je vader steeds een voet naar voren zette en met de andere dan bijsloot ipv die weer voor de andere te zetten? Zo loopt men normaal als men een lijkkist draagt.
pi_91269643
Was het niet gewoon druk?
pi_91269885
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:29 schreef Sjeen het volgende:
Ik neem trouwens aan dat je vader steeds een voet naar voren zette en met de andere dan bijsloot ipv die weer voor de andere te zetten? Zo loopt men normaal als men een lijkkist draagt.
You get the picture *O*
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 januari 2011 @ 16:41:21 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_91270061
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:37 schreef bart2009 het volgende:

[..]

You get the picture *O*
Da's verder niks speciaals, het loopt een stuk gemakkelijker zo als je in die file staat ;)
pi_91270577
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Da's verder niks speciaals, het loopt een stuk gemakkelijker zo als je in die file staat ;)
Gelukkig maar, ik voel me niet graag speciaaal
pi_91273313
Wat jammer , weer vreselijke belachelijke opmerkingen als antwoord op een gewone vraag.
Kan je, je vader zelf niet vragen waarom hij zo liep en wat het betekent?
pi_91275035
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:47 schreef mousy31 het volgende:
Wat jammer , weer vreselijke belachelijke opmerkingen als antwoord op een gewone vraag.
Kan je, je vader zelf niet vragen waarom hij zo liep en wat het betekent?
Ik spreek me vader niet zoveel en voel me soms zo vreemd bij hem. We hebben het nooit ergens over, en daar heb ik ook geen behoefte aan.
pi_91276160
Ok dat kan
pi_91307961
Grinnik, doet me denken aan vroeger...

Heb nooit wat met de katholieke kerk gehad behalve interresse in hun (heidense) rituelen, maar wat schoolvrienen van mij waren misdienaartjes.
Dus op een goede dag had ik afgesproken met hun en hun zeiden, ga maar achterin de kerk zitten, dan gaan we direct na de mis wat leuks doen.
Zo gezegd zo gedaan, ik ergens richting het eind achterin de kerk zitten, maar niet helemaal achteraan, want daar zaten al mensen.
Ik in spijkerbroek, shirt en spijkerjackje, heerlijk uit de toon dus, gaan die luitjes naar voren voor de hosti.
Er was me bezworen dat ik gewoon kon blijven zitten, geen hosti hoefde te pakken(mag ook eigenlijk helemaal niet, ik ben geen katholiek), maar degene achter me bleven gewoon staan wachten op me, dus ik moest wel.
Ik naar voren, geen idee wat ik moest doen of niet doen, was een beschamend moment....
Die hosti gast keek ook een beetje vreemd, het was wel duidelijk dat ik geen idee had wat ik moest doen ;)

Zover ik weet staat het geven van de hosti voor het delen van ongedesemd brood zoals jezus ook deed.
Na het aanroepen van de heilige geest zou dan die hosti symbool staan voor/veranderd zijn in het lichaam van jezus(erg heidens ritueel dat aanroepen van godheden/heilige geesten op deze manier), je neemt dan dus ritueel jezus in je op waarbij de hosti symbool staat dat na de verrijzenis van jezus zijn lichaam, bloed, ziel en godheid niet meer los van elkaar te zien zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_91441617
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:38 schreef erodome het volgende:
Grinnik, doet me denken aan vroeger...

Heb nooit wat met de katholieke kerk gehad behalve interresse in hun (heidense) rituelen, maar wat schoolvrienen van mij waren misdienaartjes.
Dus op een goede dag had ik afgesproken met hun en hun zeiden, ga maar achterin de kerk zitten, dan gaan we direct na de mis wat leuks doen.
Zo gezegd zo gedaan, ik ergens richting het eind achterin de kerk zitten, maar niet helemaal achteraan, want daar zaten al mensen.
Ik in spijkerbroek, shirt en spijkerjackje, heerlijk uit de toon dus, gaan die luitjes naar voren voor de hosti.
Er was me bezworen dat ik gewoon kon blijven zitten, geen hosti hoefde te pakken(mag ook eigenlijk helemaal niet, ik ben geen katholiek), maar degene achter me bleven gewoon staan wachten op me, dus ik moest wel.
Ik naar voren, geen idee wat ik moest doen of niet doen, was een beschamend moment....
Die hosti gast keek ook een beetje vreemd, het was wel duidelijk dat ik geen idee had wat ik moest doen ;)

Zover ik weet staat het geven van de hosti voor het delen van ongedesemd brood zoals jezus ook deed.
Na het aanroepen van de heilige geest zou dan die hosti symbool staan voor/veranderd zijn in het lichaam van jezus(erg heidens ritueel dat aanroepen van godheden/heilige geesten op deze manier), je neemt dan dus ritueel jezus in je op waarbij de hosti symbool staat dat na de verrijzenis van jezus zijn lichaam, bloed, ziel en godheid niet meer los van elkaar te zien zijn.
Nou jij laat de kerk wel spannend klinken zeg. Hmmm. lekker lekker hostie
pi_91442051
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:26 schreef SwiffMeister het volgende:
Z'n ene voet kwam niet voor de andere? Bleef hij stilstaan of lieptie achteruit dan ofzo?
Ik denk de moonwalk :P
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 16 januari 2011 @ 23:47:24 #22
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91443446
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:08 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Nou jij laat de kerk wel spannend klinken zeg. Hmmm. lekker lekker hostie
Nou ja, in wezen is het natuurlijk kannibalisme. Immers, volgens het katholiek dogma wordt met de transsubstantiatie 't ouweltje en de miswijn respectievelijk letterlijk het vlees en bloed van Jezus.

Dat je vervolgens smakelijk collectief mag oppeuzelen.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_91449623
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:47 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Nou ja, in wezen is het natuurlijk kannibalisme. Immers, volgens het katholiek dogma wordt met de transsubstantiatie 't ouweltje en de miswijn respectievelijk letterlijk het vlees en bloed van Jezus.

Dat je vervolgens smakelijk collectief mag oppeuzelen.
En dan zeggen die kannibalen er bij dat het doen om Jezus te gedenken. 8)7
pi_91449635
Dat is toch geen vreemd gebruik? Tijdens elke mis gebeurd dat _O- .
pi_91449720
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 06:53 schreef Sapstengel het volgende:
Dat is toch geen vreemd gebruik? Tijdens elke mis gebeurd dat _O- .
Ja de katholieken leren niet zo snel, ze leven nog in de middeleeuwen of zo.
Ze(sommigen) zijn dus van massamoordenaars naar kindermisbruikers gegaan in 500 jaar. Duitsers(sommigen) zijn van massamoordenaars naar beschaafde mensen gegaan in zo'n 65 jaar.

:'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')