Greavy trekt een spoor van vernieling door het landquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:02 schreef Zyron het volgende:
Problemen op de Kijfhoek:
Prio 1 OD891 GEV.STOFFEN (TIS 4: 4.4 zeer ernstig) (FASE: grip 2) (ACTIECENTRUM BRW: ja) PRORAIL KIJFHOEK ZWIJNDRECHT
Inmiddels grip 3.
Een uur te vroeg vertrokken voor wat extra kapotganerij morgenquote:De reis is gestart. Om 19:50 ben ik vertrokken naar Dordrecht en daar met de Benelux naar Rotterdam. In Rotterdam heb ik gewacht op de 1977 naar Eindhoven.
De reis verloopt volgens schema, en inmiddels vertrokken uit Tilburg! En wij zitten in ICRm!
tuurlijk welquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:24 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hij heeft geen mobiel internet zeker om af en toe een update te geven?
Ah, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Greavy is net Weert voorbij op weg naar Sittard volgens de planning
Die laatste heb ik ook, ik zit achterin (laatste bak) ivm overstap in Hengelo (spoor 11 kom ik aan daar)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen ga ik voor 10728, 728 en 1728 om in Utrecht te komen.
Ik pak bus 12quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen ga ik voor 10728, 728 en 1728 om in Utrecht te komen.
hehe idd..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Greavy trekt een spoor van vernieling door het land
schema bekeken? Er zitten nogal wat tricky overstaps in. Met name vanavond en morgenochtend vroeg.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:41 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
hehe idd..
Zou wat zijn zeg als ie niet eens had kunnen beginnen haha
Let ff op, dit zou gevolgen voor morgen kunnen hebbenquote:Zwolle-Emmen
Vrijdag 14 Januari 19:27
Oorzaak
Tussen Nieuw Amsterdam en Coevorden langere reistijd door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Mag gewoon hoorquote:
Ja, dat was nog steeds 1 rit dan, zonder overstap dus.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:38 schreef Stefanovic83 het volgende:
ohja ik niet haha.. langste reis was 3 uur ofzo
Nja in NL dan, Thailand was 15 uur. Ze hadden 4 uur vertraging ofzo(vetrokken gewoon op tijd en nergens lang stil gestaan)
Dan heb je dus geenidee waar die gasten nu mee bezig zijnquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
jup.. geen stress voor overstappen enzo haha
Maastricht 23:44 23:56quote:
Oh dat is vrij scherp ja. Ik wil nog weleens Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - Nieuweschans - Utrecht proberen, dat schijnt NET in 1 (dienstregelings)dag te kunnen (1.452 km in 28 uur dus)quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:41 schreef Socios het volgende:
Mijn langste treinreis in Nederland (zowel qua duur als afstand) was 1.334 kilometer in 24 uur zonder trajecten of stations meerdere keren te passeren. Toen hele dag niet geslapen. Slechts één keer bijna weggevallen op de motor van Plan U tussen Winterswijk en Zutphen.
Lachen reisje.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil nog weleens Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - Nieuweschans - Utrecht proberen, dat schijnt NET in 1 (dienstregelings)dag te kunnen (1.452 km in 28 uur dus)
Dat HSL driehoekje dat is ook mooi jaquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Lachen reisje.
Ik ga in het voorjaar Leeuwarden - Paris Nord - Paris Est - Frankfurt (Main) Hbf - Leeuwarden.
Net iets meer dan 2.000 kilometer op één dag en zonder nachttreinen.
haha tofquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maastricht 23:44 23:56
Rotterdam Centraal 3:59 4:05
Utrecht Centraal 4:42 5:08
Weesp 5:46 5:54
Amsterdam Centraal 6:11 6:17
Alkmaar 7:01 7:16
Hoorn 7:40 7:59
Schiphol 8:46 8:49
Amersfoort 9:35 9:38
Groningen 11:14 11:53
Leeuwarden 12:29 12:45
Zwolle 13:40 13:49
Kampen 13:59 14:03
Zwolle 14:13 14:26
Hardenberg 14:57 15:02
Mariënberg 15:08 15:14
Almelo 15:37 15:48
Amersfoort 16:52 17:11
Ede-Wageningen 17:48 18:02
Arnhem 18:14 18:54
Roosendaal 20:41 20:47
Dordrecht 21:11 21:37
Zwijndrecht 21:40
Nou, ik ben laatst eens gaan zoeken op internet. Valt me tegen: 6 euro de kilo. Weet niet wat die prorail kabels wegen per meter, maar lijkt me een hoop werk voor een paar rotcenten. D'r zijn volgens mij voldoende makkelijker en veiliger manieren om wat geld op te halenquote:
Zo, ik zal eens even mn bed uit komenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:54 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij hadden we dat afgesproken ja. Ik zit nu in de 1728 ter hoogte van Rijssen en ben als het goed is om 10.09u in Utrecht.
Volgens OBIS komen we om 8.57u in Deventer en daarna om 7.57u in Apeldoorn..
Proost hoor Socios! Ben je al wakker?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Socios, waar ben je???
Wij zijn al onderweg naar Rotterdam.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Socios, waar ben je???
Wij zijn al onderweg naar Rotterdam.
Haha, rustig aan, net wakker, ik sluit aan in de Pimpel te Deventer.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Proost hoor Socios! Ben je al wakker?
Zij zitten in ICE 125.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:40 schreef greavy het volgende:
ICE 226 reed met een gewoon ICE-stel. ICE 123 werd door 3x V gereden
het is al ff stil.. Misschien ligt ie te slapen in een inmiddels afgerandeerde treinquote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Socios schiet je op? We zijn er bijna![]()
Is greavy nog in leven?
quote:
Ik denk dat je de verstrekking van reisinformatie bedoelt? Ik vind het een slecht plan, omdat het NS een voordeel geeft t.o.v. mogelijke concurrenten zoals Arriva en Veolia.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het plan van de NS op de TRDL weer over te nemen?
Check m'n blog gewoon.. Nu uit Deventer vertrokken en volgens schema opweg naar Amersfoort.quote:
Ik vind dat NS, Arriva, Veolia, Syntus en Conexxion op hun eigen traject voor de reisinformatie moeten zorgen. Als er dan in de toekomst niets wordt omgeroepen op de stations kan niet meer gewezen worden naar ProRail.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verstrekking van reisinformatie bedoelt? Ik vind het een slecht plan, omdat het NS een voordeel geeft t.o.v. mogelijke concurrenten zoals Arriva en Veolia.
Hou je lip man, wij zijn ook onderweg. Denk je dat ik die blog van je ga bookmarken op mn telefoon of zoquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Check m'n blog gewoon.. Nu uit Deventer vertrokken en volgens schema opweg naar Amersfoort.
Ah leuk. En wat dan als er op Geldermalsen voor een NS trein en een arriva trein tegelijkertijd moet worden omgeroepen? Ze vertrekken immers allemaal tegelijk.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:28 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik vind dat NS, Arriva, Veolia, Syntus en Conexxion op hun eigen traject voor de reisinformatie moeten zorgen. Als er dan in de toekomst niets wordt omgeroepen op de stations kan niet meer gewezen worden naar ProRail.
Daar wordt het inderdaad lastig, Maar op een station waar maar 1 vervoerder komt, Nijmegen Heyendaal bijvoorbeeld zou het door Veolia zelf verzorgt moeten worden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ah leuk. En wat dan als er op Geldermalsen voor een NS trein en een arriva trein tegelijkertijd moet worden omgeroepen? Ze vertrekken immers allemaal tegelijk.
En de treindienstleiding bij NS is natuurlijk helemaal treurig
Dan wordt synthus(/arriva) rond Arnhem natuurlijk keihard genaaid op het gedeelde baanvak![]()
Het huidige systeem vereist een aparte spoorbeheerder, omdat anders 1 partij de rest keihard naait of overal voor iedere vervoerder afzonderlijk spoor moet komen te liggen.
Toch opmerkelijk dat niemand iets gemerkt heeft.quote:Dode Duiven slachtoffer treinongeval
DUIVEN - De man die vrijdagmorgen dood werd aangetroffen langs het spoor bij Duiven is het slachtoffer van een treinongeval. Dat bevestigt een woordvoerder van de Spoorwegpolitie. Het betreft een 27-jarige inwoner van Arnhem die om het leven kwam nabij de spoorwegovergang in de Vergertlaan in Duiven.Onduidelijk blijft wanneer het ongeval zich heeft voorgedaan.
Zie ook:
"Het moet gebeurt zijn tussen donderdag middernacht en vrijdagochtend half elf, toen de vondst van het lichaam werd gemeld," zegt de woordvoerder.
Onderzoek heeft volgens de woordvoerder uitgewezen dat de man door de klap van een passerende trein om het leven is gekomen. Inmiddels zijn alle machinisten gehoord die tussen donderdag middernacht en vrijdagochtend 10.30 uur een trein bestuurden op het traject Arnhem-Zevenaar. Dat onderzoek heeft nog niets opgeleverd.
Een spoortunnel van 1,5 miljard omdat het veiliger isquote:Zwijndrecht bepleit opnieuw ondertunneling
Burgemeester Antoin Scholten van Zwijndrecht pleit opnieuw voor het ondertunnelen van ruim 10 kilometer spoorterrein in het bewoonde gebied van Zwijndrecht en Dordrecht. Dat zou 1,5 miljard euro kosten.
Dat stelde Scholten zaterdag nog eens opnieuw naar aanleiding van de brand vrijdag en zaterdag op rangeerterrein Kijfhoek. Hij zei al eerder te hebben gelobbyd in de Tweede Kamer voor ondertunneling van dat gebied, mede omdat daar veel treinen met gevaarlijke stoffen langskomen. Tot nu toe is die lobby niet gelukt.
Let ff op wil je, als t goed is kan je tussen Zl en Lw ACTS met containertrein ri Zwolle tegenkomenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk snel. zit nu zelf in het treindeel naar Leeuwarden. Dennis zal wel verderop in dezelfde trein zitten
Ik vrees dat je dan toch wat nieuws moet gaan bedenken. Anders is het niet bijzonder meer.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:23 schreef greavy het volgende:
Whaha. De volgende keer kom ik ook mee.
En wij hebben al besloten om nog een keer zo'n rit te maken voor het goede doel!
Boeie. Het is toch donkerquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Let ff op wil je, als t goed is kan je tussen Zl en Lw ACTS met containertrein ri Zwolle tegenkomen
Treinsurfen voor het goede doel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:34 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vrees dat je dan toch wat nieuws moet gaan bedenken. Anders is het niet bijzonder meer.
ja, ik zat in het 2e groningerstel, lekker onverbouwd. Zit nu in de 4036 naar huis (nouja, eigenlijk Enschede....)quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk snel. zit nu zelf in het treindeel naar Leeuwarden. Dennis zal wel verderop in dezelfde trein zitten
Mag ook wel. Afsteken voor het goede doel kan nietquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:23 schreef greavy het volgende:
Whaha. De volgende keer kom ik ook mee.
En wij hebben al besloten om nog een keer zo'n rit te maken voor het goede doel!
Ah, dat is wel leuk. zit zelf on de 4057, volgens de cijfers boven de deurquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
ja, ik zat in het 2e groningerstel, lekker onverbouwd. Zit nu in de 4036 naar huis (nouja, eigenlijk Enschede....)
Ja het moet duidelijk over.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mag ook wel. Afsteken voor het goede doel kan niet
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:35 schreef Lemjur het volgende:
trein met vriendin erin net aan gemist.
Zeker! En dubbel zo lang.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:46 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja het moet duidelijk over.
[..]
![]()
Yay, tis tof om gelijk te hebben. ;Dquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele bochten in de HSL hebben meer dan twee keer zo veel verkanting als on Harderwijk, dus Crientj heeft gelijk
Ja hoor. Net Breda uit. Het einde begint in zicht te raken!quote:
Nu nog een digitaal linnen tasjequote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nou Socios, je digitale blocnote!
Ooh, dat moet wel te maken zijn? Anders een iPhone hoesje in de vorm van... ?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu nog een digitaal linnen tasje
1 ding, stom dat je moet registreren.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:17 schreef iTrainSpotter het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf vandaag is er een Nederlandstalige treinspotters app voor de iPhone.
Het is een eerste versie en er moet nog wel wat gedaan worden, maar het begin is er en wij hopen dat jullie het een leuk initiatief vinden.
Je kan hem hier downloaden: http://www.itrainspotter.com
Ik hoop dat de mods dit bericht willen laten staan, het is een non-profit app exact voor deze doelgroep. alvast bedankt!
Sorry alvast voor eventuele vragen voor andere OS'enVoorlopig alleen een versie voor de iPhone.
Iedereen rende ineens een andere kant op.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:00 schreef KapiteinT het volgende:
Beetje jammer dat iemand 4 uur te laat kwam en vervolgens op Schiphol opeens weer verdween.
Yep. Daarna vanuit Rotterdam Centraal weer met de Intercity naar Leeuwarden gegaan.quote:Had je de Fyra nog wel gehaald eigenlijk?
Ik rende vooral heel snel de Pimpel weer in, omdat m'n tas daar nog stond.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Iedereen rende ineens een andere kant op.
? ;oquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:49 schreef KapiteinT het volgende:
M'n reactie op dat treinspotgebeuren is verwijderd en die can Crientj niet.
Je ziet er zwaar vermoeid uit! Let je een beetje op je eten de komende tijd?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef greavy het volgende:
Ik in de trein, de laatste (zwaarste!) uurtjes ga ik tegemoet. http://twitpic.com/3qbmxy
Edit: nu de goede foto
Dat trucje heb ik met mijn maandabonnement ook een week volgehouden tot iemand het zag. Ik heb zelfs een volle maand met een verkeerd stamkaartnummer gereisd, tikfoutje bij het invoeren. Zelfs de GTbV claims die ik daar me heb ingediend zijn zonder slag of stoot gehonoreerd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Conducteurs letten tegenwoordig echt niet meer op de datum op je ns-jaarkaart he!
Nu al drie keer een conducteur die meteen "ow, dat is prima!" roept terwijl ik toch echt een kaart toon die geldig is tot 12-01-2011![]()
(Ik heb de nieuwe ook wel bij me hoor, maar die oude staat nog saldo op voor de bus en metro enzo wat ik nog op wil maken)
Komt wel vaker voor.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:38 schreef Hugo__Boss het volgende:
Plan V voor de sneltrein Breda - Amsterdam. Nog nooit eerder gezien
Zo veel verhalen heb ik eigenlijk niet. Ik daag wel iedereen uit om de FOK!loc te zoeken. Hij rijdt nu waarschijnlijk ergens over de HSL.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Topic #288 gaat helemaal vol zitten met verhaaltjes over dit weekend zo te zien!
Wat hebben je gedaanquote:Op zondag 16 januari 2011 15:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zo veel verhalen heb ik eigenlijk niet. Ik daag wel iedereen uit om de FOK!loc te zoeken. Hij rijdt nu waarschijnlijk ergens over de HSL.
Actuele vertrektijden op NS.nl zegt bij mij .06 en .46 voor de intercity's en .31 voor de stoptrein richting Zwolle. Is dat de oude dienstregeling?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Eltonno het volgende:
even een vraagje, aangezien ik nu toch op de trein sta te wachten...
Ik moet vanuit groningen richting zwolle, dus keek ik op ns.nl. Daar gaf hij aan dat er treinen gingen om 4 en 31 over heel. Op het station blijkt echter dat de treinen gewoon volgens oude dienstregeling rijden.
Mis ik iets of klopt het gewoon niet, uiteraard is er geen personeel te vinden op het station dus misschien weten jullie het??
Volgens mij rijden er 3 treinen per uur. Die van .06 en .46 rijden na Zwolle door richting Amersfoort. De .31 is de stopper naar Zwolle.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Eltonno het volgende:
even een vraagje, aangezien ik nu toch op de trein sta te wachten...
Ik moet vanuit groningen richting zwolle, dus keek ik op ns.nl. Daar gaf hij aan dat er treinen gingen om 4 en 31 over heel. Op het station blijkt echter dat de treinen gewoon volgens oude dienstregeling rijden.
Mis ik iets of klopt het gewoon niet, uiteraard is er geen personeel te vinden op het station dus misschien weten jullie het??
Kan ik hieruit concluderen dat NS vergeten is de vertrektijdenborden op Groningen te verversen?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Eltonno het volgende:
even een vraagje, aangezien ik nu toch op de trein sta te wachten...
Ik moet vanuit groningen richting zwolle, dus keek ik op ns.nl. Daar gaf hij aan dat er treinen gingen om 4 en 31 over heel. Op het station blijkt echter dat de treinen gewoon volgens oude dienstregeling rijden.
Mis ik iets of klopt het gewoon niet, uiteraard is er geen personeel te vinden op het station dus misschien weten jullie het??
Niet helemaal, die van .46 is oud en daar stap ik nu in, die van .31 is nieuw, en wilde ik pakken, maar die bestaat helemaal niet. Toen ik mijn reis plande kwam die van .46 helemaal niet meer voor in de mogelijkheden....quote:Op zondag 16 januari 2011 15:31 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Actuele vertrektijden op NS.nl zegt bij mij .06 en .46 voor de intercity's en .31 voor de stoptrein richting Zwolle. Is dat de oude dienstregeling?
Hoezo bestaat die niet?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:35 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Niet helemaal, die van .46 is oud en daar stap ik nu in, die van .31 is nieuw, en wilde ik pakken, maar die bestaat helemaal niet. Toen ik mijn reis plande kwam die van .46 helemaal niet meer voor in de mogelijkheden....
zoals ik het zeg, er vertrekt geen trein naar zwolle om .31quote:
Hij is niet gekomen? Of hij stond niet op de borden?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:39 schreef Eltonno het volgende:
[..]
zoals ik het zeg, er vertrekt geen trein naar zwolle om .31
Als het goed is vertrekken die van perron 6b of 7b en niet van de normale 2b of 3bquote:Op zondag 16 januari 2011 15:39 schreef Eltonno het volgende:
[..]
zoals ik het zeg, er vertrekt geen trein naar zwolle om .31
ik heb niks gezien, maar dan zal ik well iets gemist hebben... blijf ik het raar vinden dat de planner als ik mijn reis plan niet laat zien dat er ook een trein gaat om .46quote:Op zondag 16 januari 2011 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het goed is vertrekken die van perron 6b of 7b en niet van de normale 2b of 3b
reis nog door met de trein die richting roosendaal gaat, maar die gaat om het half uurquote:Op zondag 16 januari 2011 15:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat is het einddoel van je reis, Zwolle? Of reis je nog verder, en zit er dan b.v. ergens een traject met (op zondag) maar 1x per uur een trein?
Dan kijk je niet op de site van de NS, want ik zie ze daar wel.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:58 schreef Yreal het volgende:
Als ik op de AV van groningen kijk zie ik geen stopper naar zwolle idd..
ik ben gewoon scheefquote:Op zondag 16 januari 2011 15:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan kijk je niet op de site van de NS, want ik zie ze daar wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |