abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91278233
Goed verhaal Huup. Samen aanmodderen klinkt mij ook ideaal in de oren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91278449
Huup, het hoort weliswaar niet helemaal hier, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Lotte wil helemaal niet helpen met iets. Als ik de was doe komt ze met een sok aanzetten, die ze dan halverwege laat liggen, waarna ze aan mn been gaat hangen. Knopje indrukken is wel feest, maar de rest.. ho maar. Badkamer schoonmaken lukt nog net, dan geef ik dr dr tandenborsteltje en dr tandpasta en is ze even tevreden. Maar zelfs helpen met boodschappen opruimen vindt ze niet leuk. Aan de andere kant, ze vindt niks leuk, behalve gedragen worden en commanderen...dus ach :')
Lotte!
Noah!
pi_91278574
Ow Jaël is 18 maanden die kan mij dan ook wel mooi helpen, maar toen ik nog werkte enzo dan wilde ik het huishouden even snel snel doen en dat deed ik dan als zij sliep,
maar nu we toch de hele dag samen zijn kan ze me misschien ook wel helpen met de was enzo zal ze wel leuk vinden idd. Nooit bedacht eigenlijk..
Stofzuigen en schoonmaken doen we wel samen overigens, vind ze ook erg leuk! En meekijken en overal aanzitten tijdens het koken is ook geweldig maar dat vind ik nog wel een onderneming hoor. Het eindigt altijd in niet aanzitten, afblijven, niet doen enz.
Ik merk wel dat doordat ik nu hele dagen thuis ben ze mij steeds meer uit gaat proberen en nog maar heel weinig zelf wil spelen...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_91278615
Linda, een kloppend hartje *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 19:53:51 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91279048
Jan helpt (op zijn manier) wel degelijk met opruimen van z'n eigen spullen. Hij hoeft niet alles op te ruimen, maar bv z'n speelgoedautootjes in de daarvoor bestemde bak gooien wel. Evenals z'n lego opruimen als dat teveel verspreid ligt. Ik heb aan één sloddervos in huis meer dan zat, ik heb geen zin om een 2e te creëeren. Overigens kleedt hij ook zichzelf (gedeeltelijk) uit, en deponeert ook netjes zijn was in de wasmand en zijn luier in de luieremmer. Naarmate hij ouder wordt zal hij ook meer mogen helpen met het huishouden (als hij dat wil) maar z'n eigen dingen achter z'n kont opruimen moet hij toch echt wel van me.

Ik probeer in die tijd dat jan slaapt wel wat rust te pakken maar het lukt me niet altijd, ik wil dan bv de afwas gedaan hebben, omdat hij me daar gewoon echt bij in de weg loopt. De was opvouwen doe ik meestal 's avonds als hij slaapt. Als jan wakker is doen we meestal boodschappen of we lezen een boekje, bouwen wat met z'n garage (hoewel dat laatste voor mij ivm overeind komen steeds lastiger wordt :+ ) of ik probeer te oefenen met praten met hem ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_91279219
@Linda hahaha commanderen ja? :D

Nouja ik weet niet het is gewoon zo gegroeid ofzo. Wij hebben hier een soort serre aan het huis en daar staat de wasmachine, zeg maar net als een bijkeuken, en ze wilde altijd per se mee als ik ging wassen. Eerst was ze alleen aan het rondscharrelen dan, toen wilde ze de was wel uit de droger trekken als die klaar was, wel op de grond maar soit. En vanaf daar heb ik de wasmand op de grond gezet en gezegd van ja goed zo doe dr maar in, en dan voordoen en onder veel aanmoediging enzo ging er een sok de mand in wat dan weer op veel gejuich kon rekenen en zodoende. Dat idee.
Wellicht vindt Lotte er gewoon geen klap aan allemaal, dat kan natuurlijk ook nog, maar hier duurde het gewoon wel eventjes voor ze de principes van "erin doen" en "eruit halen" of "deurtje dichtdoen" ofzo door had. Geduld en flexibel zijn :P Maar vooral geduld :') Het duurt gewoon drie keer zo lang allemaal, maar als ze dan zo'n onwijs trots toetje heeft als ze de deur van de wasmachine dicht gooit dan vind k het zo mooi :D
Met dingen zoals afwassen zit zij in de kinderstoel bij me in de keuken te spelen met bakjes water en lepels en tijdens het koken "helpt" ze me met groenten in en uit het vergeet doen en 'wassen' enzo.

Nu moeten we t opruimen nog onder de knie krijgen want speelgoed eruit halen is veel leuker dan erin doen :P

ohja en pielen met bakjes water is de bom! Misschien vindt ze dat leuk om te doen tijdens dat jij wat anders doet? Er gaat hier best wel eens een bakje water om hoor :P maar goed, t is maar water.

En yaaaaaaaaaaay voor t kloppende hartje!! Wat fijn zeg!! *O*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91279558
quote:
17s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:44 schreef MamaPurk het volgende:
Ow Jaël is 18 maanden die kan mij dan ook wel mooi helpen, maar toen ik nog werkte enzo dan wilde ik het huishouden even snel snel doen en dat deed ik dan als zij sliep,
maar nu we toch de hele dag samen zijn kan ze me misschien ook wel helpen met de was enzo zal ze wel leuk vinden idd. Nooit bedacht eigenlijk..
Stofzuigen en schoonmaken doen we wel samen overigens, vind ze ook erg leuk! En meekijken en overal aanzitten tijdens het koken is ook geweldig maar dat vind ik nog wel een onderneming hoor. Het eindigt altijd in niet aanzitten, afblijven, niet doen enz.
Ik merk wel dat doordat ik nu hele dagen thuis ben ze mij steeds meer uit gaat proberen en nog maar heel weinig zelf wil spelen...
Oh ja als je zelf werkt dan ziet je dag er ook gewoon heel anders uit natuurlijk, dat scheelt wel denk ik, dan ga je ook wat meer voor zo'n soort quality time zeg maar.
Hier momenteel ook hele dagen thuis en ik vond het wel belangrijk dat ze zou leren dat mama gewoon ook dingen móet doen, en dat ze best mag helpen enzo maar dat ik geen rondwandelende entertainmentclub ben. Het klinkt onaardiger dan ik het bedoel hoor haha :D maar ik bedacht me dat de was in en uit de machine doen voor haar net zo goed vermakelijk is als blokjes in en uit een doosje doen zeg maar. Dus op die manier vond ik laten helpen wel fijn.

Ik hoop dat ze strakjes ook wil helpen op de momenten dat ik met haar zusje bezig ben. Ze hoeft niet te helpen, maar t zou allicht prettiger zijn dan gaan muiten precies op het moment dat je een luier verschoont :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91279658
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:57 schreef huuphuup het volgende:
@Linda hahaha commanderen ja? :D
Ja, echt, vreselijk. Ook niet op een normale toon, maar ook echt hard "aaaaah". Wat ze wil is verschillend, maar dat aaaah is er altijd. Ik zeg dan wel altijd dat ze niet zo hoeft te schreeuwen, dat ik dr zo ook wel hoor en of ze misschien een beetje drinken wil (als ze dus met dr fles staat te zwaaien..) Maar mevrouw wil graag dat het gaat zoals zij wil. Zelfs op het kdv noemen ze dr de kleine diva :X

quote:
Nouja ik weet niet het is gewoon zo gegroeid ofzo. Wij hebben hier een soort serre aan het huis en daar staat de wasmachine, zeg maar net als een bijkeuken, en ze wilde altijd per se mee als ik ging wassen. Eerst was ze alleen aan het rondscharrelen dan, toen wilde ze de was wel uit de droger trekken als die klaar was, wel op de grond maar soit. En vanaf daar heb ik de wasmand op de grond gezet en gezegd van ja goed zo doe dr maar in, en dan voordoen en onder veel aanmoediging enzo ging er een sok de mand in wat dan weer op veel gejuich kon rekenen en zodoende. Dat idee.
Wellicht vindt Lotte er gewoon geen klap aan allemaal, dat kan natuurlijk ook nog, maar hier duurde het gewoon wel eventjes voor ze de principes van "erin doen" en "eruit halen" of "deurtje dichtdoen" ofzo door had. Geduld en flexibel zijn :P Maar vooral geduld :') Het duurt gewoon drie keer zo lang allemaal, maar als ze dan zo'n onwijs trots toetje heeft als ze de deur van de wasmachine dicht gooit dan vind k het zo mooi :D
Met dingen zoals afwassen zit zij in de kinderstoel bij me in de keuken te spelen met bakjes water en lepels en tijdens het koken "helpt" ze me met groenten in en uit het vergeet doen en 'wassen' enzo.

Nu moeten we t opruimen nog onder de knie krijgen want speelgoed eruit halen is veel leuker dan erin doen :P

ohja en pielen met bakjes water is de bom! Misschien vindt ze dat leuk om te doen tijdens dat jij wat anders doet? Er gaat hier best wel eens een bakje water om hoor :P maar goed, t is maar water.

En yaaaaaaaaaaay voor t kloppende hartje!! Wat fijn zeg!! *O*
Dat filmpje is zo moppig O+ Lotte zou dat gewoon op de grond gooien, over het randje van de kinderstoel kijken, vinger uitsteken en oh?! zeggen :') Ja schatteke, ik zie dat je het op de grond hebt gegooid, goed zo :+ Ik doe wel altijd het kastje met de plastic bakjes open enzo, als ik in de keuken bezig ben en geef dr dan een lepel, maar ik geloof dat ze het nog niet helemaal snapt, ook niet als ik voordoe dat je dan kan trommelen... Komt misschien nog. Vooralsnog is het aanzetten van de wasmachine het spannendste in het huishouden wat ze kan doen :P
Lotte!
Noah!
pi_91279987
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:57 schreef huuphuup het volgende:

Dat pielen met bakjes water kan ik niet zien, want ik heb geen FB...

En ik hoop ook dat Jaël straks wil helpen als haar kleine zusje er is. En vooral hoop ik dat de mepfase dan een betje over is. laatste had ik het dochtertje van een vriendin van mij op schoot 6 maanden oud en ze mepte dat kindje bijna van me schoot omdat zij persee bij mama moest... Wel meteen boos geworden en haar geprobeert duidelijk te maken dat zij later weer op schoot mocht, maar zo makkelijk is het allemaal niet hoor.
Ben erg benieuwd hoe dat straks gaat als ik twee van die mooie meiden heb :)
pi_91280186
Kleine diva :D :') ben je klaar mee hahaha

Gewoon blijven doen wat je nu doet, herhalen is key en ooit leert ze t vast wel.
En dan wordt ze nog weer ouder en gaat ze zo met dr vriendje om :Y) maar das dan mooi zijn probleem :P

Deze bakjes gingen uiteindelijk ook op de grond hoor, in t ene bakje zat koud water en in t andere (hand)warm water. Ze heeft zich eerst nog een hele tijd vermaakt met verbaasd t handje van t ene in t andere bakje steken enzo.
Komt vanzelf! Tegen de tijd dat je buik in de weg gaat zitten vindt ze het hopelijk gewoon leuk om wat dingetjes te doen, het scheelt enorm voor jezelf dan.

Haha MP ja fijn is dat, míjn mama :(
Daar heeft Amélie tot nu toe nog niet echt last van gehad maar kan nog komen natuurlijk :') ze heeft wel dr babyneefje laatst bijna een glazen oog bezorgd door te willen voelen aan dat mooie glimmertje in zn gezicht :X :') Dat soort dingen bezorgen me heus wel een beetje het angstzweet voor straks hahaha. T is allemaal lief bedoelt maar ietwat hardhandig enzo.

En facebook is tof :D :+ joinen die hap.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:15:00 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91280254
Ik heb wel facebook, maar ik krijg een 'kan het niet vinden' pagina. :?
pi_91280323
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb wel facebook, maar ik krijg een 'kan het niet vinden' pagina. :?
das omdat jij en ik geen vriendjes zijn o|O

denk ik, anders weet k et ook niet :P op youtube uploaden duurt zo idioot lang...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:16:12 #238
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91280348
DML, gelukkig hadden ze op het zh goed nieuws!
Nieuwe papa, welkom!!!!
Susie dat bloeden gestopt is, is al een goed teken, toch? En niet blijven vegen, zo'n droge doos schiet niets op ;)
Claudia, die puzzels moeten nu toch wel opgelost zijn allemaal he? Ga gewoon maar bevallen....

En waarom heb ik geen PM's gekregen van mensen die je waarschuwen voor de horror OUD clan? Als ik alles had geweten, was ik hier nooit gekomen hoor! :+ (Nu voel ik me daar ook nog van buitengesloten :D) (beetje laat, maar wou het toch nog even melden hier hoor!)

Waterballetten is hier ook geweldig, maar helpen met de was ook! Was opruimen vooral, want dan kan ze mijn ondergoed zo goed door de kamer gooien!!! (Ik wil ook het waterfilmpje zien!!!!)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_91281109
Claudia?? Hoe gaat het? Ik las iets over een slijmprop vanmiddag??
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91281268
Claudia? Die is allang in het ziekenhuis en ligt te puffen, dat kan niet anders!
En ja, ik weet dat ze zich zou komen melden met weeën, maar het is nu al zo lang stil....misschien ging het ineens heel hard?

En Huup, beetje jammer hoor dat filmpje }:| . Heb geen FB dus kan het niet zien. En dat terwijl ik zowat voorzitter van de Amélie-fanclub ben :P
pi_91281381
Ga maar van de week van even FB aanmaken ofzo :D
Maar ja dan moet ik weer allemaal vriendjes maken net als bij hyves, ach aan de andere kant heb toch niets beters te doen :P

Ik weet niet eens wat een PM is dus heb ze ook niet gehad ;(

Ja Claudia is wel errug stil...
pi_91281670
Heb een account op FB maar nu moet ik gaan ontdekken hoe dat allemaal weer werkt... (ik ben al zo lekker technisch wat dat soort dingen betreft) Laat mij maar lekker moederen en zwanger zijn ben ik eignelijk veel beter in :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:39:22 #243
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91281843
Ik ben stiekem ook meer van het hyven dan van het fb'en, maar tja, je moet met de tijd meegaan he!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_91281863
Lieve anti-OUD-pm-stuur-mensen,

Ik heb helemaal geen PMetjes ontvangen van mensen die me waarschuwen voor de nare gemene mensen op dit forum :(

Alleen maar lieve PMetjes O+

En ik voel me ook al niet buitengesloten hier....

Hoor ik hier dan wel thuis?

Ik hoop snel van jullie te horen want ik ben nu erg in de war.

Met vriendelijke groet,
Thistleweed
pi_91281869
zo dan, volgens mij moet ie t zo doen.

en nu weer ontopic claudiaaaaahaaaaa kom je je melden met je meisje als WIDM afgelopen is? O+ :% :%
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91281870
Nog niet aan het bevallen, hoor. Ik hoop dat Groofsken ernaast zat en het vandaag tussen 22 en 23 uur gebeurt. :+

Morgen weer een afspraak in het ziekenhuis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91281906
Susie, ik hoop dat het goed gaat met jou!
pi_91281942
En hoe trek je het momenteel?
pi_91281961
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Nog niet aan het bevallen, hoor. Ik hoop dat Groofsken ernaast zat en het vandaag tussen 22 en 23 uur gebeurt. :+

Morgen weer een afspraak in het ziekenhuis.
oh

-O-

muh :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91282259
Heb je nog een magic pil voor vannacht? Veel succes weer morgen. Ti's een mooi weekend voor een verse baby ;)

Susie hoe gaat het? En heeft Avotar zich nog gemeld? Hoop zo dat het allemaal meevalt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')