Dat is bij mij precies andersom, ik presteer stukken beter als ik minder slaap (überhaupt niet meer dan 7 uur, anders ben ik de hele dag duf).quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:57 schreef Jabberwocky het volgende:
Dat gaat uiteindelijk backfiren inderdaad. Als ik een tijdje slecht slaap worden mijn papers van beduidend mindere kwaliteit.
Veel... dat is juist het pijnlijkste cijfer wat je kunt krijgen.. Bij mijn studie moet je altijd een 5.6 halenquote:
Goed bezig! Je inspireert me. Ik ga dit voortaan ook doen!quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:10 schreef SH. het volgende:
Voor cum laude kan ik niet meer gaan (1x een herkansing moeten doen, mag niet bij ons), maar mijn gemiddelde voldoet aan de eisen.
Waarom? Omdat ik bijna alle vakken interessant vind. Bij de andere vakken haal ik dan weer relatief slechtere cijfers.
Hoe? Vergeleken met medestudenten stop ik er meer tijd in. Van elk hoofdstuk maak ik een samenvatting. Daarnaast lees ik meestal meer en breder dan de gemiddelde student. Ook houd ik de stof goed bij. De combinatie van deze dingen zorgt ervoor dat ik de week voor de tentamens soms niet hoef te leren, omdat het toch al in m'n kop zit.
Ik zou alleen voor cum laude gaan als je het ook echt zelf wilt... Als je een betere baan wilt, dan maak je meer indruk met extracurriculaire activiteiten zoals student-assistentschap.
Ja, inderdaad... Ik ben niet in het bezit van een fotografisch geheugen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:19 schreef Granaatappel het volgende:
Ik houd ook alles goed bij maar na een half jaar moet ik toch echt even flink wat herhalen voor de tentamenweek!
Ik heb (denk ik) wel een fotografisch geheugen, ik leerde woordjes op de middelbare in recordtempo's maar bij vakken als wiskunde etc. op de universiteit zijn er aardig wat onderwerpen die aan bod komen en dan is het toch niet zo dat ik precies alles nog weet.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, inderdaad... Ik ben niet in het bezit van een fotografisch geheugen.
Gemiddelde over 3 jaar is straks een 6,5
Wow! Goed bezig! Ik ga dat ook doen!quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:15 schreef sanger het volgende:
Wat ik wel weet is dat ik normaal altijd samenvattingenn maak en die blijf herhalen en de wweek voor het tentamen alleen maar opgaven oefen. Deze keer anders gedaan en dat was wel te merken ook...
Ik heb elke vijf weken tentamens, dus dat verklaart al misschien watquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:19 schreef Granaatappel het volgende:
Ik houd ook alles goed bij maar na een half jaar moet ik toch echt even flink wat herhalen voor de tentamenweek!
Nope, de avond na de colleges maakte ik de samenvatting. En in het weekend deed ik de opgaven.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:38 schreef VorkMesLepel het volgende:
[..]
Wow! Goed bezig! Ik ga dat ook doen!
Je bereidde je zeker ook voor de colleges of niet?
Kan prima idd. Belangrijk is wel de manier waarop.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:34 schreef intoxicated het volgende:
. En dan merk je dat je op 8 van de 10 feestjes gewoon aanwezig kunt zijn.
Allemaal maar afhankelijk van de capaciteiten en beperkingen van iemand - ook qua karakter - en over wat voor een "eigen bedrijfje" je het hebt. Voor sommige mensen is het prima te doen en vele anderen zullen er nooit in slagen dit te combineren / het succesvol weten af te ronden. Zelfs een goede planning biedt dan geen enkele garantie.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:34 schreef intoxicated het volgende:
Gewoon goed plannen. Geneeskunde propedeuse, doctoraal en artsexamen magna cum laude + studentenvereniging + met 2 anderen een eigen bedrijfje runnen + buitenlandreisjes is prima te combineren, als je maar prioriteiten kunt stellen op de momenten waarop dat nodig is. En dan merk je dat je op 8 van de 10 feestjes gewoon aanwezig kunt zijn.
Waar heb je gestudeerd dan? Studeer ook Geneeskunde maar cum laude het theoretische deel afronden kost hier gewoon belachelijk veel inzet (40-60u /wk).quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:34 schreef intoxicated het volgende:
Gewoon goed plannen. Geneeskunde propedeuse, doctoraal en artsexamen magna cum laude + studentenvereniging + met 2 anderen een eigen bedrijfje runnen + buitenlandreisjes is prima te combineren, als je maar prioriteiten kunt stellen op de momenten waarop dat nodig is. En dan merk je dat je op 8 van de 10 feestjes gewoon aanwezig kunt zijn.
En ja, het loont om het op je cv te zetten, hoe hard mensen ook roepen van niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |