abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:05:26 #51
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_91262752
Ik heb het net maar eens opgezocht en het blijkt dat je bij ons op de faculteit (HSZuyd, bouw) cum laude slaagt als je (in de postpropedeutische fase) niet lager dan een 7 hebt gehaald en gemiddeld (niet afgerond & exclusief stages) een 8 of hoger staat.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:57 schreef Jabberwocky het volgende:
Dat gaat uiteindelijk backfiren inderdaad. Als ik een tijdje slecht slaap worden mijn papers van beduidend mindere kwaliteit. :P
Dat is bij mij precies andersom, ik presteer stukken beter als ik minder slaap (überhaupt niet meer dan 7 uur, anders ben ik de hele dag duf).
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:18:03 #52
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91263284
Ik heb een arbeidshandicap.Om werk te krijgen moet ik wel met kop en schouders boven de rest uitsteken. En omdat ik wil promoveren zit dat 'kop en schouders' hem (onder andere) in de cijfers.

En het is een psychologisch iets. Mijn hele leven heb ik het gevoel gehad dat ik meer kon, maar er niet uithaalde wat er in zat. Als ik mijn master cum laude haal heb ik het gevoel dat ik toch nog een tijdje op de toppen van mijn kunnen heb gepresteerd. Ik vind studeren nu ook heel erg leuk, dus dat helpt.

Maar eerst kijken of het lukt, ik heb nog maar 2 cijfers binnen.
pi_91263939
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:15 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Wat is er mis met een 5.5 :?
Veel... dat is juist het pijnlijkste cijfer wat je kunt krijgen.. Bij mijn studie moet je altijd een 5.6 halen :P
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_91264024
Hier is 't ook pas 'voldoende' vanaf een 5,6..
Ja doei.
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:51:22 #55
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91270521
Ligt natuurlijk aan de opleiding. In ieder geval zou ik het voor m'n huidige opleiding niet doen, bijna onmogelijk om te halen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:09:46 #56
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91271380
Gegeven dat je slim genoeg bent, denk ik dat het voor psychologie moeilijker is dan informatica.

Terwijl informatica als studie veel zwaarder is. Maar in informatica zit geen 'wazigheid'. Als je het snapt vul je dat ene goede antwoord in. Je verliest geen punten doordat de docent een net iets andere interpretatie heeft dan jij.
pi_91271417
Voor cum laude kan ik niet meer gaan (1x een herkansing moeten doen, mag niet bij ons), maar mijn gemiddelde voldoet aan de eisen.

Waarom? Omdat ik bijna alle vakken interessant vind. Bij de andere vakken haal ik dan weer relatief slechtere cijfers.

Hoe? Vergeleken met medestudenten stop ik er meer tijd in. Van elk hoofdstuk maak ik een samenvatting. Daarnaast lees ik meestal meer en breder dan de gemiddelde student. Ook houd ik de stof goed bij. De combinatie van deze dingen zorgt ervoor dat ik de week voor de tentamens soms niet hoef te leren, omdat het toch al in m'n kop zit.

Ik zou alleen voor cum laude gaan als je het ook echt zelf wilt... Als je een betere baan wilt, dan maak je meer indruk met extracurriculaire activiteiten zoals student-assistentschap.
pi_91271531
Ik zou het wel kunnen (proberen), maar dat zou me teveel tijd kosten. Daarvoor zijn mijn andere bezigheden mij te kostbaar.
pi_91274975
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:10 schreef SH. het volgende:
Voor cum laude kan ik niet meer gaan (1x een herkansing moeten doen, mag niet bij ons), maar mijn gemiddelde voldoet aan de eisen.

Waarom? Omdat ik bijna alle vakken interessant vind. Bij de andere vakken haal ik dan weer relatief slechtere cijfers.

Hoe? Vergeleken met medestudenten stop ik er meer tijd in. Van elk hoofdstuk maak ik een samenvatting. Daarnaast lees ik meestal meer en breder dan de gemiddelde student. Ook houd ik de stof goed bij. De combinatie van deze dingen zorgt ervoor dat ik de week voor de tentamens soms niet hoef te leren, omdat het toch al in m'n kop zit.

Ik zou alleen voor cum laude gaan als je het ook echt zelf wilt... Als je een betere baan wilt, dan maak je meer indruk met extracurriculaire activiteiten zoals student-assistentschap.
Goed bezig! Je inspireert me. Ik ga dit voortaan ook doen!
pi_91277279
Ik houd ook alles goed bij maar na een half jaar moet ik toch echt even flink wat herhalen voor de tentamenweek!
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 19:31:44 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_91277933
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:19 schreef Granaatappel het volgende:
Ik houd ook alles goed bij maar na een half jaar moet ik toch echt even flink wat herhalen voor de tentamenweek!
Ja, inderdaad... Ik ben niet in het bezit van een fotografisch geheugen.

Gemiddelde over 3 jaar is straks een 6,5
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_91279068
quote:
9s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:31 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, inderdaad... Ik ben niet in het bezit van een fotografisch geheugen.

Gemiddelde over 3 jaar is straks een 6,5
Ik heb (denk ik) wel een fotografisch geheugen, ik leerde woordjes op de middelbare in recordtempo's maar bij vakken als wiskunde etc. op de universiteit zijn er aardig wat onderwerpen die aan bod komen en dan is het toch niet zo dat ik precies alles nog weet.

Het verschilt ook sterk per studie (alfa/bèta/gamma)
pi_91279285
Bij ons gemiddeld een 8 staan, en masterscriptie afronden met een 9 (onafgerond). Gemiddeld een 8 staan lukt nog wel, maar een onafgeronde 9 op een masterscriptie is wel erg pittig.
pi_91282821
Ik was bijna cum laude afgestudeerd. M'n gemiddelde was er hoog genoeg voor, maar ik had een keer een 5,5 gehaald voor een enorm kutvak en geen zin om die te herkansen..

De reden is dat het leuk is om hard werken beloond te zien worden door hoge cijfers. :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:15:05 #65
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_91288600
Het is maar even de vraag of ik na vanvond nog wel voor de cum laude kan gaan :')

Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe het wordt berekend hier.

Wat ik wel weet is dat ik normaal altijd samenvattingenn maak en die blijf herhalen en de wweek voor het tentamen alleen maar opgaven oefen. Deze keer anders gedaan en dat was wel te merken ook...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_91331527
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:15 schreef sanger het volgende:

Wat ik wel weet is dat ik normaal altijd samenvattingenn maak en die blijf herhalen en de wweek voor het tentamen alleen maar opgaven oefen. Deze keer anders gedaan en dat was wel te merken ook...
Wow! Goed bezig! Ik ga dat ook doen!

Je bereidde je zeker ook voor de colleges of niet?
pi_91334597
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:19 schreef Granaatappel het volgende:
Ik heb elke vijf weken tentamens, dus dat verklaart al misschien wat ;)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:34:01 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_91335043
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:38 schreef VorkMesLepel het volgende:

[..]

Wow! Goed bezig! Ik ga dat ook doen!

Je bereidde je zeker ook voor de colleges of niet?
Nope, de avond na de colleges maakte ik de samenvatting. En in het weekend deed ik de opgaven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_91335109
Gewoon goed plannen. Geneeskunde propedeuse, doctoraal en artsexamen magna cum laude + studentenvereniging + met 2 anderen een eigen bedrijfje runnen + buitenlandreisjes is prima te combineren, als je maar prioriteiten kunt stellen op de momenten waarop dat nodig is. En dan merk je dat je op 8 van de 10 feestjes gewoon aanwezig kunt zijn.

En ja, het loont om het op je cv te zetten, hoe hard mensen ook roepen van niet.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:42:30 #70
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91335603
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:34 schreef intoxicated het volgende:
. En dan merk je dat je op 8 van de 10 feestjes gewoon aanwezig kunt zijn.

Kan prima idd. Belangrijk is wel de manier waarop.

Als je idee van een leuke avond is: dat je steevast als laatste overblijft,en tegen het krieken van de dag nog dronken diepe gesprekken loopt te voeren, en daarna nog anderhalve dag brak bent, is de combinatie sociaal leven/cum laude niet voor je weggelegd.
pi_91336001
quote:
Gewoon goed plannen. Geneeskunde propedeuse, doctoraal en artsexamen magna cum laude + studentenvereniging + met 2 anderen een eigen bedrijfje runnen + buitenlandreisjes is prima te combineren, als je maar prioriteiten kunt stellen op de momenten waarop dat nodig is. En dan merk je dat je op 8 van de 10 feestjes gewoon aanwezig kunt zijn.
Allemaal maar afhankelijk van de capaciteiten en beperkingen van iemand - ook qua karakter - en over wat voor een "eigen bedrijfje" je het hebt. Voor sommige mensen is het prima te doen en vele anderen zullen er nooit in slagen dit te combineren / het succesvol weten af te ronden. Zelfs een goede planning biedt dan geen enkele garantie.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:14:04 #72
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91360866
quote:

En ja, het loont om het op je cv te zetten, hoe hard mensen ook roepen van niet.
Waar heb je gestudeerd dan? Studeer ook Geneeskunde maar cum laude het theoretische deel afronden kost hier gewoon belachelijk veel inzet (40-60u /wk).

Master (co-schappen) is dan weer een eitje.. Als je slecht bent krijg je 6, redelijk een 7, best wel ok een 8, goed een 9.. You get the point.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')