abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91412766
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:15 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Propageer ik dat Mohammed onfeilbaar is zodat hij goddelijk is, als ik zeg dat God zegt dat hij onfeilbaar is?
Ik denk aan de duivelsversen en de andere momenten waarop Mohammed zich vergist (zoals de beschuldiging dat Aisha met opzet achterbleef). Mohammed is feilbaar. Als God zegt dat hij onfeilbaar is, dan is God ook feilbaar.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:27:59 #102
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_91413113
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:51 schreef MarMar het volgende:

lol oohh woord niet gelezen zie ik ... en zin raar opgevat... zich laten leven versus laten leven :)
sorry :)

de eerste blunder van de dag, ik geef mn pijnstillers de schuld!
lol, ja ik las het.
maar dan kan ik al mijn faalposts daarop schuiven.
het wordt tijd voor een disclaimer in mijn sig _O-
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_91413253
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:27 schreef opastokvis het volgende:

[..]

lol, ja ik las het.
maar dan kan ik al mijn faalposts daarop schuiven.
het wordt tijd voor een disclaimer in mijn sig _O-
whehe, nah, kheb ze niet altijd zo heftig gelukkig.. ik maak ook alleen stomme spelfouten als ik die meuk slik.

Ohja, back on topic.. de puberburen waren weer fijn rumoerig, misschien dat ik toch een moskee in de straat prefereer. Dan wel in de plaats van dát huis en niet die van mijn overburen.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:46:02 #104
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_91414078
moskee in de straat, zal me worst wezen.
maar ga niet met luidsprekers in de weer, dan moet ik weer moeilijk doen om die te saboteren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_91414420
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:21 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Ik denk aan de duivelsversen en de andere momenten waarop Mohammed zich vergist (zoals de beschuldiging dat Aisha met opzet achterbleef). Mohammed is feilbaar. Als God zegt dat hij onfeilbaar is, dan is God ook feilbaar.
De overlevering over de duivelversen is dubieus, er zijn zwakke mensen in de overleveringsketting en inderdaad Mohammed kan zich vergissen. De onfeilbaarheid van Mohammed komt niet uit zijn zijn(essentie of eigenschappen, hoe je het wil noemen), maar uit de feit dat hij zonder begeerten spreekt. Dit is ook wat God opnoemt in zijn boek.

Bovendien op de momenten dat Mohammed fouten heeft gemaakt, heeft God hem gecorrigeerd. Bijvoorbeeld: een keer heeft Mohammed gefronst toen een arme man hem een vraag wilde stellen over de islam. Mohammed was eigenlijk bezig om een rijke man de islam uit te leggen wie eigenlijk niet zo zin in had. Toen heeft God die verzen geopenbaard, dat het niet goed was van Mohammed om dat te doen. Een andere voorbeeld is toen hij vergiffenis vroeg voor zijn ongelovige moeder, toen heeft God hem alweer verbeterd dat je geen vergiffenis mag vragen voor een ongelovige (staat ook in de Koran).

In kort probeer ik duidelijk te maken dat dit het standpunt is geweest van de soennitische islam sinds Mohammed en in zijn leven, dat Mohammeds daden, uitspraken en goedkeuringen gezaghebbend worden gezien voor de islamitische rechtspraak.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_91415046
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:52 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De overlevering over de duivelversen is dubieus, er zijn zwakke mensen in de overleveringsketting en inderdaad Mohammed kan zich vergissen. De onfeilbaarheid van Mohammed komt niet uit zijn zijn(essentie of eigenschappen, hoe je het wil noemen), maar uit de feit dat hij zonder begeerten spreekt. Dit is ook wat God opnoemt in zijn boek.

Bovendien op de momenten dat Mohammed fouten heeft gemaakt, heeft God hem gecorrigeerd. Bijvoorbeeld: een keer heeft Mohammed gefronst toen een arme man hem een vraag wilde stellen over de islam. Mohammed was eigenlijk bezig om een rijke man de islam uit te leggen wie eigenlijk niet zo zin in had. Toen heeft God die verzen geopenbaard, dat het niet goed was van Mohammed om dat te doen. Een andere voorbeeld is toen hij vergiffenis vroeg voor zijn ongelovige moeder, toen heeft God hem alweer verbeterd dat je geen vergiffenis mag vragen voor een ongelovige (staat ook in de Koran).

In kort probeer ik duidelijk te maken dat dit het standpunt is geweest van de soennitische islam sinds Mohammed en in zijn leven, dat Mohammeds daden, uitspraken en goedkeuringen gezaghebbend worden gezien voor de islamitische rechtspraak.
Dat Mohammed zonder begeerte spreekt, wordt weerlegt in je eigen voorbeeld waarin hij voor zijn moeder pleit. Hij begeerde vergiffenis voor zijn moeder.

Je wilt toch niet beweren dat God de Koran vol schrijft met correcties op al Mohammeds vergissingen. Hij zal er vast een groot aantal door de vingers hebben gezien, om de Koran er niet mee te vervuilen. Het lijkt mij onredelijk om aan de hadith zo'n groot gewicht toe te kennen.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer2 op 16-01-2011 16:11:16 ]
pi_91415833
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:52 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Maar Mathemaatje toch, je bent maar steeds bezig dat God dit en God dat gezegd heeft tegen Mohammed, maar dat is helemaal niet waar. God heeft tegen Mohammed helemaal niks gezegd ! Dat was de engel Gabriël. Zie je, dat komt er van met tweedehandse informatie.( Datzelfde probleem stelt zich ook in de Bijbel.)
pi_91416038
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:05 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Dat Mohammed zonder begeerte spreekt, wordt weerlegt in je eigen voorbeeld waarin hij voor zijn moeder pleit. Hij begeerde vergiffenis voor zijn moeder.

Je wilt toch niet beweren dat God de Koran vol schrijft met correcties op al Mohammeds vergissingen. Hij zal er vast een groot aantal door de vingers hebben gezien, om de Koran er niet mee te vervuilen. Het lijkt mij onredelijk om aan de hadith zo'n groot gewicht toe te kennen.
Als ik het goede voor je zou wensen, hoeft toch niet direct te betekenen dat ik het goede voor je begeer?

Dat beweer ik niet ook niet.

En nu komt de aap uit de mouw :P. Het lijkt jou en paar andere mensen hier op de forum onredelijk, maar dat is geen reden om gelijk te hebben. De fundamenten van islamitische rechtspraak zijn opgebouwd uit de Koran. De rede heeft geholpen om dit in stand te brengen. Zo kwam eruit voort dat de hadith zo'n gewicht heeft gekregen en nog paar andere dingen. Al dit leidt tot de islamitische rechtspraak en of we het leuk of niet leuk vinden, maar dit is wat het heeft opgeleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mathemaat op 16-01-2011 16:33:32 ]
pi_91416132
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:22 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar Mathemaatje toch, je bent maar steeds bezig dat God dit en God dat gezegd heeft tegen Mohammed, maar dat is helemaal niet waar. God heeft tegen Mohammed helemaal niks gezegd ! Dat was de engel Gabriël. Zie je, dat komt er van met tweedehandse informatie.( Datzelfde probleem stelt zich ook in de Bijbel.)
Op retoriek vallen is zinloos. Je begrijpt wat ik zeg en dat is genoeg voor mij. Als je het niet leuk vind, zoek dan maar een andere discussie.

Dat is ook de reden waarom ik deelnemer en deelnemer2 toffe peren vind. Ze blijven netjes tijdens een discussie en ze vallen niet op drogredenen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mathemaat op 16-01-2011 16:38:09 ]
pi_91416186
In mijn dorp komt er geen moskee. Niet als ik leef (schat ik zo in).

Dat heeft vooral met het percentage gelovigen en het aantal moslims/allochtonen in mijn gemeente te maken.
  zondag 16 januari 2011 @ 16:38:38 #111
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_91416654
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

648 kerken in heel Nederland? Dat kan echt niet waar zijn.
Volgens bron wordt het aantal kerken geschat op ergens tussen de 7.000 en 14.000.
pi_91424453
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:38 schreef OEM het volgende:

[..]

Volgens bron wordt het aantal kerken geschat op ergens tussen de 7.000 en 14.000.
Dat leek mij ookal. Volgens wikipedia maar 648, misschien alleen de actieve kerken?
pi_91424708
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:28 schreef henk003 het volgende:

[..]

Dat leek mij ookal. Volgens wikipedia maar 648, misschien alleen de actieve kerken?
Ook dat lijkt me stug..

oohwacht, ik zie het al.. diverse linkjes op Google zeggen dat dat gaat om Katholieke kerken.
Dan heb je nog Gereformeerd, Hervormd, Samen op weg, Pinkster, Protestants.. etc..
pi_91424894
Overigens lijkt het hier alsof het gaat om 648 verschillende kerkelijke stromingen?

Lekker eenduidig al die informatie :)

hier staan veel grotere aantallen genoemd, maar wel met de note dat veel kerken een andere bestemming krijgen.
pi_91425672
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:28 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Op retoriek vallen is zinloos. Je begrijpt wat ik zeg en dat is genoeg voor mij. Als je het niet leuk vind, zoek dan maar een andere discussie.

Dat is ook de reden waarom ik deelnemer en deelnemer2 toffe peren vind. Ze blijven netjes tijdens een discussie en ze vallen niet op drogredenen.
8)7 werd hier dan iets niet netjes geschreven? Of bedoel je dat waarheid of korrektheid niet leuk aanvoelt voor jou. Volgens mij is God nog altijd geen een engel. En wat retoriek hiermee te maken heeft mag Joost of God weten.

Je gebruikt dezelfde calimero replieken als de Christelijke gelovigen overigens
pi_91426373
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:28 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

O, en ben ik dan niet netjes ? Toch maar een gewone vraag niet ?
pi_91426582
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:50 schreef nostradama het volgende:

[..]

8)7 werd hier dan iets niet netjes geschreven? Of bedoel je dat waarheid of korrektheid niet leuk aanvoelt voor jou. Volgens mij is God nog altijd geen een engel. En wat retoriek hiermee te maken heeft mag Joost of God weten.

Je gebruikt dezelfde calimero replieken als de Christelijke gelovigen overigens
Waar?
pi_91426672
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waar?
waar wat of hoe?
pi_91426724
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:11 schreef nostradama het volgende:

[..]

waar wat of hoe?
Dit bedoel ik... Ik heb het over de replieken...
  zondag 16 januari 2011 @ 20:15:55 #120
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_91427010
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:56 schreef henk003 het volgende:
En dat tegen over 648kerken . Volgens wikipedia.
Ik had veel meer kerken verwacht...
:')
pi_91427186
no comprendo. Ik antwoordde op jou antwoord naar Aton toe met een vraag inclusief
pi_91427264
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:11 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dit bedoel ik... Ik heb het over de replieken...
En die blijven nog steeds uit. Nog bezig met overleg plegen ?
pi_91427377
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:06 schreef ATON het volgende:

[..]

O, en ben ik dan niet netjes ? Toch maar een gewone vraag niet ?
Ik heb liever dat je dingen redeneert zodat ik erop kan antwoorden, maar je claimt alleen maar dat is wat ik bedoel met vallen op retoriek.

PS: Ow God je meent het.... was het Gabriel.... nooit geweten....
Ehm (nu jij toch van details houdt), wat je zegt klopt niet helemaal. God heeft ook direct met Mohammed gesproken. De tekst die via Gabriel is geopenbaard, is de Koran. De directe, die canoniek zijn, zijn opgenomen in de hadith.
pi_91427471
Hier 9000 inwoners en 7 verschillende kerken :?
Van mij mag er wel een moskee bij, ook voor mijn huis. Beter als het rijtjesblok waar ik nu tegenaan kijk. Helaas wonen er denk ik 15 moslims in dit dorp.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_91430060
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:21 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik heb liever dat je dingen redeneert zodat ik erop kan antwoorden, maar je claimt alleen maar dat is wat ik bedoel met vallen op retoriek.

PS: Ow God je meent het.... was het Gabriel.... nooit geweten....
Ehm (nu jij toch van details houdt), wat je zegt klopt niet helemaal. God heeft ook direct met Mohammed gesproken. De tekst die via Gabriel is geopenbaard, is de Koran. De directe, die canoniek zijn, zijn opgenomen in de hadith.
Kijk eens aan. En wie was die Gabriël ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')