abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92113106
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 08:43 schreef Bayswater het volgende:

Feit is dat het aantal gereedgemelde woningen van 83.000 in 2009 naar 53.000 in 2010 is gegaan.
Maar dat is toch ook logisch? Als er geen vraag is omdat men het niet kan betalen word er ook veel minder geproduceerd. Het grappige is dat jij daaruit de conclusie wilt trekken dat de prijzen in de toekomst weer gaan exploderen terwijl ik juist beweer dat deze inzakking van de markt een langdurig karakter vertoont. De prijzen in de markt werden juist opgedreven omdat er nog steeds zoveel mensen een koopwoning wilden hebben en men dit nog kon financieren. Juist de constante instroom maakte dit laatste mogelijk. Nu... de instroom van starters is minder en daardoor ook de financiering... want de banken snappen heel goed dat als er minder instroom is het pyramidespel gaat haperen en er mensen om gaan vallen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 31 januari 2011 @ 09:42:21 #77
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_92113364
Ik trek helemaal geen conclusie. Ik constateer alleen dat er ook veel aanbod is ontstaan door het hoge aantal opgeleverde nieuwbouwwoningen tot en met 2009. Dat het aantal in 2010 aanzienlijk is afgenomen en het aantal huishoudens blijft toenemen. Op den duur zal dit weer zijn invloed hebben op de vraag naar bestaande woningen, vooral als het consumentenvertrouwen toeneemt en de economische groei doorzet.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_92113900
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:42 schreef Bayswater het volgende:
Ik trek helemaal geen conclusie. Ik constateer alleen dat er ook veel aanbod is ontstaan door het hoge aantal opgeleverde nieuwbouwwoningen tot en met 2009. Dat het aantal in 2010 aanzienlijk is afgenomen en het aantal huishoudens blijft toenemen. Op den duur zal dit weer zijn invloed hebben op de vraag naar bestaande woningen, vooral als het consumentenvertrouwen toeneemt en de economische groei doorzet.
Volgens mij neemt het aantal huishoudens met name toe omdat het aantal 1 persoon huishoudens toeneemt. Die gaan echt niet het dure vastgoed kopen lijkt mij, in een markt waar de prijzen gebaseerd zijn op twee inkomens kun je niet verkopen aan huishoudens met 1 inkomen. Dat sluit dus aan bij mijn mening dat de markt zichzelf uit de markt geprijsd heeft en dat er enkel nog maar ruimte is voor een langdurige neergaande beweging.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 31 januari 2011 @ 10:22:12 #79
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_92114156
Dit bedoel je? Zou best kunnen.

Prognose ontwikkeling huizenprijzen
Er zijn veel verschillende factoren van invloed op de ontwikkeling van de huizenprijzen. De belangrijkste zijn: Vraag en aanbod, economische ontwikkelingen (koopkracht, rente, hypotheek verstrekkingsnormen) en de Hypotheekrente aftrek (politiek).
Vraag
Demografische ontwikkelingen veranderen de vraag naar het type woning en naar de lokatie waar de woning staat.
Duurdere (half) vrijstaande huizen zijn voor een groot deel in het bezit van de babyboom generatie, deze groep zal de komende jaren kleiner gaan wonen in bijvoorbeeld senioren woningen. De generatie achter de babyboomers is kleiner en minder kapitaal krachtig, waardoor het aanbod van dit type woningen groter wordt bij een dalende vraag, met een negatief prijseffect tot gevolg.
De toename van 1 persoonshuishoudens laat de vraag naar appartementen juist weer stijgen. Als het aantal 1 persoonshuishoudens stijgt betekent dat automatisch een daling van het aantal gezinnen en dus ook van de vraag naar eengezinswoningen. De prijzen van eengezinswoningen in de duurdere klasse zullen dus extra onder druk komen te staan.
In veel gebieden van Nederland (gebieden buiten de randstad zonder lokale economische motor) krimpt de bevolking. De vraag naar woningen in deze gebieden neemt daar dus in zijn totaliteit af, wat ervoor zorgt dat de huizenprijzen van elk type woning in deze gebieden achter zal blijven en (relatief gezien) dalen.
Over enkele decennia zal de totale bevolking in Nederland krimpen en zal verhoudingsgewijs het aandeel inwoners met allochtone achtergrond verder zijn toegenomen. Deze laatste groep behoort tot de economisch lagere klasse, iets wat gezien de ontwikkeling van de laatste decennia niet drastisch zal wijzigen. De vraag naar (goedkopere) grotere woningen in de grote steden zal dus relatief groter worden, deze bevolkingsgroei vormt vaker en eerder een gezin dan de autochtone groep.

Aanbod (nieuwbouw projecten, kwaliteitsverbetering bestaande woningen)
Het aanbod van nieuwbouwwoningen in Nederland volgt nauwelijks de verandering in vraag. De grondschaarste en stroperige procedures zorgen voor een zeer inflexibel nieuwbouw systeem dat niet snel in kan spelen op veranderende vraag.
De kwaliteit en ook ruimte van de bestaande woningen zal verder toenemen, eigenaren investeren meer in hun huidige woning als zij minder snel naar een ander huis kunnen overstappen.

Economische ontwikkeling
Beschikbaar looninkomen en het financieel vermogen (exclusief aandelen) van gezinnen, bestedingsruimte en koopkracht

Door de economische crisis is de gemiddelde koopkracht van de consument afgenomen. Kopers van huizen hebben dus ook minder budget voor een nieuwe woning en zullen langer in hun goedkopere woning blijven wonen of een nieuw huis uitkiezen dat goedkoper is dan men in economische hoogtijdagen zou hebben gekocht. De stijging van de huizenprijzen wordt hierdoor getemperd, al zullen de goedkopere woningen er relatief gezien juist van profiteren en duurder worden.
Reële Rente
De hypotheekrente volgt de reële rente (binnen een bepaalde bandbreedte), deze rente gaat zeker omhoog, alleen in welke mate is natuurlijk de vraag. Het onderzoeksbureau van consultancy firma McKinsey kwam in december met een rapport. Hierin spreekt zij de verwachting uit van een rentegroei van 1,5 % voor het komend decennium. In het kort zijn de argumenten voor deze verwachting: · meer investeringen wereldwijd · minder besparingen wereldwijd
In hun verwachting worden ze gesteund door de voormalige voorzitter van de Amerikaanse centrale bank, Alan Greenspan. In zijn memoires wijdde hij een hoofdstuk aan de rentestand in de toekomst. Greenspan zegt dat uiteindelijk de lage lonen en prijzen door het massale aanbod van goedkope arbeidskrachten uit andere landen zal eindigen. Dit leidt tot hogere inflatie. Waarbij Greenspan uitgaat van een nog hogere rentestand dan McKinsey. Alan Greenspan noemt toekomstige percentages van tien procent voor Amerikaanse staatsleningen.
De verstrekkingsnormen voor hypotheken
De verstrekkingsnormen voor hypotheken zijn sinds de financiele crisis behoorlijk aangescherpt. Banken zijn voorzichtiger geworden en zullen dat blijven. Een naderende vermindering van de hypotheekrente aftrek en een aanhoudend zwakke huizenmarkt zorgt ervoor dat de banken zeker de komenden jaren voorzichtig blijven.

Hypotheekrente aftrek
Willem Buiter, Chief Economist van Citibank, één van de grootste banken op aarde, voorspelt dat de hypotheekrente aftrek binnen vier jaar aangepakt moet gaan worden door het kabinet. Op deze korte termijn hoeft het nog niet te gebeuren maar hypotheekrente zal zeker binnen 10 jaar door de politiek aangepakt worden. De afschaffing (of afbouwen) van de aftrek boven de 3,5 ton, die boven de markt hangt, wordt al in de prijzen ingecalculeerd.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 31 januari 2011 @ 11:30:31 #80
324665 meth77
to do or not to do
pi_92116167
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:42 schreef Bayswater het volgende:
Ja, dat zijn vaak kamerbewoners, al dan niet met twee of een persoon

Ik zie in de toekomst steeds meer tijdelijke banen en een lager netto, helaas.

Wat wel zal gaan gebeuren is het ombouwen van een overschot aan kantoorruimte naar bejaardenwoningen, daar heb ik al iets over gehoord, en die laten inderdaad vaak knotsen van woningen achter

De verandering van veel leefruimte naar kleinere moderne goedkopere woonruimtes zal doorzetten, dat zie ik om me heen gebeuren

Dat de rente fors omhoog gaat dat geloof ik niet, dan gaat heel europa failliet

[ Bericht 4% gewijzigd door meth77 op 31-01-2011 11:38:03 ]
  maandag 31 januari 2011 @ 11:43:17 #81
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92116651
Van de ~10 woningen die ik volg op Funda zijn er 2 in januari verwijderd (niet 'verkocht onder voorbehoud')... En nu weer terug als 'Nieuw' voor dezelfde prijs :') Slechts een datapuntje.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92117044
Zelfde prijs?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_92117166
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:43 schreef eleusis het volgende:
Van de ~10 woningen die ik volg op Funda zijn er 2 in januari verwijderd (niet 'verkocht onder voorbehoud')... En nu weer terug als 'Nieuw' voor dezelfde prijs :') Slechts een datapuntje.
En nog steeds bij dezelfde makelaar? De kans is vrij groot dat de eigenaar op zoek is gegaan naar een betere makelaar. Eentje die zijn huis wel voor de gewenste prijs kan verkopen _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_92117206
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:53 schreef fedsingularity het volgende:
Zelfde prijs?
Of soms een nog hogere prijs... kan je meer korting geven en wat paniek zaaien in de markt.... zie de prijzen de pan uit rijzen.... omg... nu snel kopen voordat het onbetaalbaar wordt :D
I'll sing you a lullaby.
pi_92117410
Er hangen nu ook overal van die aanplakbiljetten, als je geen nu geen huis koopt mis je de boot.
De NVM heeft weer wat bedacht :D

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_92117523
Wie gelooft de NVM nog? Volgens mij kun je je huis tegenwoordig sneller verkopen via MP en Ebay :P
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:32:44 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92378266
ontopic
218.997 huizen te koop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 7 februari 2011 @ 17:46:23 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92467347
219.250 huizen te koop
t is stil hier :{

Halllooooo -O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92473089
Wees blij dat het lekker rustig is. Geen paniek in de markt is wel prettig.

Vorig jaar begon het rechte lijntje omhoog in maart, en hield pas op in juli, toen 2 maanden rust, en toen weer een stukje omhoog.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_92478552
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:04 schreef Resistor het volgende:
Wees blij dat het lekker rustig is. Geen paniek in de markt is wel prettig.

Vorig jaar begon het rechte lijntje omhoog in maart, en hield pas op in juli, toen 2 maanden rust, en toen weer een stukje omhoog.
Paniek? Mmm.... ik denk eerder dat er een hele hoop mensen zitten te balen.
I'll sing you a lullaby.
pi_92479773
Graag paniek, graag chaos.Kan ik tenminste goedkoop eenhuis kopen.. ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:28:20 #92
324665 meth77
to do or not to do
pi_92496934
no panic
219.308 huizen te koop
pi_92498868
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:28 schreef meth77 het volgende:
no panic
219.308 huizen te koop
Zo te zien gaan we weer richting de 220k. vorig jaar begon in maart een flinke toename... zouden we dit jaar de 240..250k gaan halen?
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:45:50 #94
324665 meth77
to do or not to do
pi_92499564
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zo te zien gaan we weer richting de 220k. vorig jaar begon in maart een flinke toename... zouden we dit jaar de 240..250k gaan halen?
hangt van de rente af, maar men begint wel scherper te prijzen , dus met het doel om te verkopen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:00:05 #95
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92500132
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:57 schreef xenobinol het volgende:
En nog steeds bij dezelfde makelaar? De kans is vrij groot dat de eigenaar op zoek is gegaan naar een betere makelaar. Eentje die zijn huis wel voor de gewenste prijs kan verkopen _O-
Ja, zelfde makelaar... Nog steeds zelfde prijs. :') ! En ze worden links en rechts ingehaald door nieuwe objecten met veel recentere bouwjaren, meer m², twee-onder-een-kapwoningen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92500575
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:50 schreef Bumbu het volgende:
vaag ik lees 219001 en dat is niet rond
Ik heb de Funda teller ooit gebouwd, volgens mij zit er wel een aantal uurtjes caching op dat ding als ik me niet vergis ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_92506743
quote:
Op maandag 7 februari 2011 21:52 schreef Oksel het volgende:
Graag paniek, graag chaos.Kan ik tenminste goedkoop eenhuis kopen.. ;)
Wil ik eigenlijk ook wel, maar aan de andere kant is op het huis van je ouders "passen" (die zijn regelmatig van de VUT aan het genieten) en ondertussen doorsparen en heel rustig zoeken ook wel lekker :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:45:59 #98
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_92507394
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Wil ik eigenlijk ook wel, maar aan de andere kant is op het huis van je ouders "passen" (die zijn regelmatig van de VUT aan het genieten) en ondertussen doorsparen en heel rustig zoeken ook wel lekker :P
als ik bovenstaande tekst door babelfish gooi met als invoertaal "knurfts" dan staat er:

Wil ik eigenlijk ook wel, maar aan de andere kant durf ik na 30 jaar nog steeds niet op mezelf te wonen en heb ik ook nog altijd geen relatie. :P
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_92507588
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:45 schreef Hanoying het volgende:
als ik bovenstaande tekst door babelfish gooi met als invoertaal "knurfts" dan staat er:

Wil ik eigenlijk ook wel, maar aan de andere kant durf ik na 30 jaar nog steeds niet op mezelf te wonen en heb ik ook nog altijd geen relatie. :P
Uit welk stuk polderklei hebben ze deze 'knurft' getrokken?

Stop maar weer terug want hij woont nog thuis en heeft geen relatie.... the horror :')
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:58:39 #100
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_92507992
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uit welk stuk polderklei hebben ze deze 'knurft' getrokken?

Stop maar weer terug want hij woont nog thuis en heeft geen relatie.... the horror :')
TS heeft wat sarcasme nodig zodat hij inziet dat hij op zichzelf moet gaan wonen.

Zijn ouders zijn al met de VUT, het is tijd :Y
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')