Weljaquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:25 schreef kaasplankje het volgende:
Grappig, ik heb zojuist (ik weet ook geen streekgerecht te verzinnen van hier) even gegoegeld op streekgerechten + mijn regio. Ik stuitte op een boekje en dat heb ik maar meteen besteld!
Drenthe heeft ook veel streekgerechtenquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:26 schreef freecell het volgende:
TARA is net zonaar boven gegaan en nog niet weer beneden
Ik zeg: lekker laten zitten
(isniet boosop mij hoor! Gewoon algemeen)
ik heb zo'n boekquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:25 schreef kaasplankje het volgende:
Grappig, ik heb zojuist (ik weet ook geen streekgerecht te verzinnen van hier) even gegoegeld op streekgerechten + mijn regio. Ik stuitte op een boekje en dat heb ik maar meteen besteld!
? Verkeerde quote?quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jaja ik zei 't al tegen Lein
Op de kapper dus?quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:26 schreef freecell het volgende:
TARA is net zonaar boven gegaan en nog niet weer beneden
Ik zeg: lekker laten zitten
(isniet boosop mij hoor! Gewoon algemeen)
volgens mij iets met koken met producten uit het Groene Hart, incl. foto's van winkels enzoquote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:34 schreef FutureFairytale het volgende:
volgens mij iets met koken met producten uit het Groene Hart, incl. foto's van winkels enzo
Yup, onder meer. En ze verhuizen volgende maand ook maar even naar een goedkoper bedrijfspand. Ik hoef het me in elk geval niet persoonlijk aan te trekken.quote:
Ik zou ondertussen wel zelf werk zoekenquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:35 schreef minilot het volgende:
Yup, onder meer. En ze verhuizen volgende maand ook maar even naar een goedkoper bedrijfspand. Ik hoef het me in elk geval niet persoonlijk aan te trekken.
Ik heb vast als de bliksem weer wat anders (hoop ik!), maar toch heb ik vanmiddag voor het eerst in mijn leven eens 'ns WW-uitkering aangevraagd! Voor hetzelfde geldt duurt het nog een paar weken voordat ik iets vind, dus ik dacht: gewoon eens proberen!
Keurig alles ingevuld, wil ik een afspraak maken met zo'n werkcoach van het UWV - kan dat "tot wel een week of drie duren". En ik hoefde dan ondertussen niks te doen. Jeumig. Dat voelt dan ineens wel héél erg als gratis geld.
Ja?quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:18 schreef FutureFairytale het volgende:
dit gaat over huurtoeslagdat krijg ik niet. ik moet huur op maat berekenen. zal ik eens een tabelletje die ik heb gekregen inscannen en hier plaatsen?
Ik heb zojuist voor volgende week toevallig al een sollicitatie losgepeuterd bij iets dat me wel leuk lijkt - ik heb altijd gewoon zelf mijn baantjes opgesnord. Doe ik nu ook. Al kan ik me best wel voorstellen dat er mensen zijn die de neiging voelen om het lekker rustig aan te doen als het UWV je doodleuk vertelt dat je gerust een paar weken kalmpjes op je afspraakbevestiging kunt gaan zitten wachten. Ik had echt niet verwacht dat het zo relaxed zou zijn!quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou ondertussen wel zelf werk zoekenMaar je kan ook 'vakantie' houden of zo
Maar wel lekker, even geen werk en straks misschien weer iets heel erg leuks!
Oe, dat klinkt goed!quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:33 schreef DarkElf het volgende:
zo eens aan de venkelratatouille beginnen
ik denk het wel maar die foto is toch anders.. kan me die foto niet herinneren.. versie 2 ofzoquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[ afbeelding ] deze? en is ie leuk?
nah laat maar eigenlijk... ik ben nog bezig het met hen op te lossen. krijg denk morgen antwoord..quote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:27 schreef Bluezz het volgende:
Hoi
En we staan op de site : http://www.patronaat.nl/3(...)tige-haarlemse-koren
En als ik het goed zie is dat toch Pee's foto???
wat lief Bluezzquote:Met nummers van o.a. The Band, Stevie Wonder, Melanie, John Mayer, Beth Hart..
Fokken, tv kijken en kerstspullen declutteren. In willekeurige volgorde.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:53 schreef minilot het volgende:
Wat zijn al jullie plannen voor vanavond eigenlijk? (Ik voorzie verveling door plotseling opgedoken vrije woensdagavond). Teennagels lakken, films, café's, op de bank in slaap vallen - kom maar op! Vertel.
2 uurtjes werken en dan mijn vriendje ophalen van het stationquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:53 schreef minilot het volgende:
Wat zijn al jullie plannen voor vanavond eigenlijk? (Ik voorzie verveling door plotseling opgedoken vrije woensdagavond). Teennagels lakken, films, café's, op de bank in slaap vallen - kom maar op! Vertel.
Oja, er staat nog een grote roze kerstboom in mijn kamerquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:54 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Fokken, tv kijken en kerstspullen declutteren. In willekeurige volgorde.
naar mijn schoonoudersquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:53 schreef minilot het volgende:
quote:
Weet ik.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:56 schreef krakkemieke het volgende:
Minilot, broodbakken schijnt veel voldoening te geven.
Nieuwe programma met Michel Roux op de BBC bekijken, misschien nog een film er tegenaan gooien, P&W kijken beetje Fok!-en.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:53 schreef minilot het volgende:
Ik ken wel een drank-stookleraar, maar die zit ver weg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Weet ik.Niets zo verrukkelijk als deeg kneden. Nou ja, bijna niets. Enfin, brood bakken, dat kan ik dus al. Misschien moet ik mijn onverwachte vrijheid inzetten om eens te leren zelf worst te maken ofzo. Of drank stoken.
Oh, kijk aan! Geen verveling dus! Dank voor tip.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Nieuwe programma met Michel Roux op de BBC bekijken
Meubels pimpen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, kijk aan! Geen verveling dus! Dank voor tip.
Neuh, ik ben niet zo'n klusser. Ik woon in een eclectisch, bijeengeraapt, tweedehands geheel en dat mag lekker zo blijven..quote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:04 schreef minilot het volgende:
Ha! Ik denk dat ik morgen eens langs mijn kaasboer ga en 'm net zo lang lief aan ga staren tot -ie me een bijbaantje geeft!Kijken of het lukt.
[..]
Neuh, ik ben niet zo'n klusser. Ik woon in een eclectisch, bijeengeraapt, tweedehands geheel en dat mag lekker zo blijven..
Werkt prima hoor, mits je er voldoende interessant bij kijkt!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik noem mijn interieur ook zo! 'Nee, dat is niet bij elkaar geraapt, dat is eclectisch.'
![]()
En dan knikken ze.
Ja, en dat je het laat klinken alsof iedereen weet dat het hip is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Werkt prima hoor, mits je er voldoende interessant bij kijkt!
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Werkt prima hoor, mits je er voldoende interessant bij kijkt!
Ik ben stiekem altijd wel benieuwd naar hoe andere mensen wonen.. Zijn daar eigenlijk topics voor op Fok? Vast wel! Zo eens zoeken..
Precies!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:10 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja, en dat je het laat klinken alsof iedereen weet dat het hip is.
Misschien is nu het moment om een eigen onderneming op te zetten! Iets kleinschaligs en CUL-gerelateerdsquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:04 schreef minilot het volgende:
Ha! Ik denk dat ik morgen eens langs mijn kaasboer ga en 'm net zo lang lief aan ga staren tot -ie me een bijbaantje geeft!Kijken of het lukt.
Fijn en jammer.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Misschien is nu het moment om een eigen onderneming op te zetten! Iets kleinschaligs en CUL-gerelateerds
Ik had net best een leuke bespreking met mijn afstudeerder. Alleen ben ik nu helemaal mijn stem kwijt
Die hebben ze dus niet bij de Delhaize hequote:Op woensdag 12 januari 2011 17:18 schreef krakkemieke het volgende:
Fijn en jammer.
* krakkemieke CF honingdropje geeft
PM je adres maar.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Die hebben ze dus niet bij de Delhaize heWie stuurt me een zakje?
Oe, zo'n grand foulard vind ik dan weer niks. Ik slaap en knuffel graag op de bank en ik rol er daarbij overheen als een varkentje in de modder, en dan schiet zo'n los kleed steevast telkens in de klit.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:17 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb veel gekregen en nooit vervangen omdat het zo praktisch is. Beschadigde tafel, kan je met 10 man aan eten. Kleedje, klaar.
De Perfekte Bank met versleten bekleding. Grand foulard, klaar.
Die van mij is vrij zwaar, dan valt het mee. Ik heb wel een patroon voor een hoes als je wilt?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Oe, zo'n grand foulard vind ik dan weer niks. Ik slaap en knuffel graag op de bank en ik rol er daarbij overheen als een varkentje in de modder, en dan schiet zo'n los kleed steevast telkens in de klit.
Ik had ze ooit in mijn bezemkasthuisje in Utreg, maar idd wat een gekloot met die dingenquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:20 schreef minilot het volgende:
Oe, zo'n grand foulard vind ik dan weer niks. Ik slaap en knuffel graag op de bank en ik rol er daarbij overheen als een varkentje in de modder, en dan schiet zo'n los kleed steevast telkens in de klit.
En Arnhemse meisjes!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:23 schreef z80 het volgende:
even snel gekeken welke streek gerechten hier vandaan komen.
uit mijn geboorte dorp komt alleen maar wijn.
uit Arnhem (is nog wel in de buurt) komen aardappel koeken.
lijkt me wel lekker om een keer te maken.
Voor het eerst in 3 weken weer repeteren, meteen op de plek des optredens dusquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:53 schreef minilot het volgende:
Nee, want dat zou dan al mijn vrije tijd in no-time opslokken. Hou ik geen tijd meer over voor dat waarvoor ik met fulltime werk ben gestopt: schrijven!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Misschien is nu het moment om een eigen onderneming op te zetten! Iets kleinschaligs en CUL-gerelateerds
Oe, echt helemaal weg, of nog zo'n beetje hees?quote:Ik had net best een leuke bespreking met mijn afstudeerder. Alleen ben ik nu helemaal mijn stem kwijt
Neuh, mijn bankstel is van een zeer robuuste stof, daar kan ik nog probleemloos een paar jaar op springen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:21 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Die van mij is vrij zwaar, dan valt het mee. Ik heb wel een patroon voor een hoes als je wilt?
Dat klinkt erg puik, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee van wat je doet!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Voor het eerst in 3 weken weer repeteren, meteen op de plek des optredens dus
is ook een optie, kan niet mislukken als ik het zo zie.quote:
Zingenquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:26 schreef minilot het volgende:
Dat klinkt erg puik, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee van wat je doet!Trompet? Buikdans? Toneel?
Lijkt me zo leuk gymmen met de ouwchiesquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:28 schreef AnneX het volgende:
Voor minilot: binnenkijken op Klussen en Wonen.
Voor Bluezz: heerlijkgalmen vanavond.
CF: en ook nog de stem kwijt ! das minder.
tot laters... oh ja, ben benieuwd naar de rode ui prut.
Hier liggen er ook een aantal.
Alhoewel morgen weer gymmen met de ouwchies dan wordt het wel een luchtige gebeurtenis.
Nog een lijstje met streekgerechten:quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:23 schreef z80 het volgende:
even snel gekeken welke streek gerechten hier vandaan komen.
uit mijn geboorte dorp komt alleen maar wijn.
uit Arnhem (is nog wel in de buurt) komen aardappel koeken.
lijkt me wel lekker om een keer te maken.
Oh. Sja, daar is niets tegenin te brengenquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:24 schreef minilot het volgende:
Nee, want dat zou dan al mijn vrije tijd in no-time opslokken. Hou ik geen tijd meer over voor dat waarvoor ik met fulltime werk ben gestopt: schrijven!
Bovendien ben ik op organisatorisch en administratief gebied een enorme ramp, dus een eigen bedrijfje zou mij vooral in de afgrond van faillissement storten. Vermoedelijk binnen drie weken.
Nee, reuze sexy heesquote:Oe, echt helemaal weg, of nog zo'n beetje hees?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
ZingenMet band
Toffe nummers
En Pee gaat weer de foto's doen
LOL!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lijkt me zo leuk gymmen met de ouwchies![]()
Ja lekker galmen vanavond, ik zal maar niet aan CF vragen of ze een gastoptreden wil verzorgen
Dat is uiteindelijk wel de bedoeling.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh. Sja, daar is niets tegenin te brengenKun je geen geld verdienen met je schrijfsels?
Popkoor Haarlem is een co-productie van Het Patronaat en de Popschool van Muziekcentrum Zuid-Kennemerland. Meedoen met het koor betekent vijftien keer repeteren en dan een spectaculair optreden in het Patronaat, compleet met een professionele band. In elke cursusperiode wordt een nieuw repertoire ingestudeerd met covers rond een bepaald thema.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:31 schreef minilot het volgende:
![]()
Meer details! Grote band, kleine band - veel zangers, weinig zangers? Genre?
Dit gaat Bluezz doen:quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Neuh, mijn bankstel is van een zeer robuuste stof, daar kan ik nog probleemloos een paar jaar op springen!Maar bedankt!
[..]
Dat klinkt erg puik, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee van wat je doet!Trompet? Buikdans? Toneel?
http://www.patronaat.nl/3(...)tige-haarlemse-korenquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:31 schreef minilot het volgende:
![]()
Meer details! Grote band, kleine band - veel zangers, weinig zangers? Genre?
Zeg Dude, ga je me nou nog uitgebreid vertellen wat je allemaal hebt gedaan in Puerto Rico? Met foto's erbij enzo?quote:
Wat gaaf, zo'n groot koor!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Popkoor Haarlem is een co-productie van Het Patronaat en de Popschool van Muziekcentrum Zuid-Kennemerland. Meedoen met het koor betekent vijftien keer repeteren en dan een spectaculair optreden in het Patronaat, compleet met een professionele band. In elke cursusperiode wordt een nieuw repertoire ingestudeerd met covers rond een bepaald thema.
tis bijna he? Heb t heel druk deze maand. Welke dag is t ook alweer?quote:
Over bankdekentjes gesproken.. Een (ex-quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:31 schreef ColdFeet het volgende:
Overigens: ik houd erg van grand foulards. Opgevouwen en dan over de rug van je bank, zodat je geen moeite hoeft te doen als je behoefte hebt aan een dekentje
Kan ik het ook ergens hóren? Filmpjes ofzo?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:39 schreef golfer het volgende:
[..]
http://www.patronaat.nl/3(...)tige-haarlemse-koren
/spam
Klinkt alsof jij een Snuggie nodig hebt!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:03 schreef FutureFairytale het volgende:
wat n vreselijke dag vandaag. Heb t noodzakelijke gedaan en verder kon ik me niet opbrengen om te werken of concentreren. Heb pijn in mn ogen van moeheid. Slechte werkneemster was ik vandaag. Straks eten en dan direct naar bed. Mam moet alleen zwemmen helaas...
kon ik je ook vertellen, heerlijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:02 schreef borisz het volgende:
Ik moet zeggen dat de pizza's bij Domino's beter waren dan van NYpizza.
Ocherm, vervelend zeg!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:03 schreef FutureFairytale het volgende:
wat n vreselijke dag vandaag. Heb t noodzakelijke gedaan en verder kon ik me niet opbrengen om te werken of concentreren. Heb pijn in mn ogen van moeheid. Slechte werkneemster was ik vandaag. Straks eten en dan direct naar bed. Mam moet alleen zwemmen helaas...
brood als avondetenquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:50 schreef ColdFeet het volgende:
Jullie hebben me overigens geinspireerd: vanavond lekkere dikke tosti's als avondeten. Met een simpele salade erbij!
heb jaren een hema waterkoker gehad, niet duur en prima dingquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:05 schreef Stereotomy het volgende:
Zo, voor 10 EUR bij de Hema een prachtige waterkoker gekocht met 1.7 max liter inhoud. Zie je FF, inrichten hoeft niet duur te zijn
jaaquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Klinkt alsof jij een Snuggie nodig hebt!![]()
[ afbeelding ]
The Couples Snuggie for Two:
This Limited Edition Snuggie Blanket with FREE SHIPPING it is a perfect for:
- Watching movies or tv in bed
- Watching movies or tv on the couch
- Cuddling with your special someone
niet leuk nee maar als ik nog ga zwemmen verdrink ikquote:
Niet eens als ik er een vent bij krijg!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Klinkt alsof jij een Snuggie nodig hebt!![]()
[ afbeelding ]
The Couples Snuggie for Two:
This Limited Edition Snuggie Blanket with FREE SHIPPING it is a perfect for:
- Watching movies or tv in bed
- Watching movies or tv on the couch
- Cuddling with your special someone
Ik bedoel je dag gekkie!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
niet leuk nee maar als ik nog ga zwemmen verdrink ik
Scampiquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
kon ik je ook vertellen, heerlijkmaar alweer jaar geleden voor me. Welke had je?
zeker maar helaas heb ik niet alleen een waterkoker nodig...quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:05 schreef Stereotomy het volgende:
Zo, voor 10 EUR bij de Hema een prachtige waterkoker gekocht met 1.7 max liter inhoud. Zie je FF, inrichten hoeft niet duur te zijn
Of op kantoor!?!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:08 schreef minilot het volgende:
WTF.. Nooit eerder op de officiële Snuggies website gekeken tot nu, maar wat lees ik daar?
"Available in 4 great colors! Perfect For:
- Traveling in the Car
- Chilly Office Buildings
- Sporting Events
- Cold Movie Theaters"
Zouden er nou écht, écht, écht mensen op deze wereld zijn die in een Snuggie naar de film gaan?
Maar past het in de wasmasjien?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:08 schreef minilot het volgende:
WTF.. Nooit eerder op de officiële Snuggies website gekeken tot nu, maar wat lees ik daar?
"Available in 4 great colors! Perfect For:
- Traveling in the Car
- Chilly Office Buildings
- Sporting Events
- Cold Movie Theaters"
Zouden er nou écht, écht, écht mensen op deze wereld zijn die in een Snuggie naar de film gaan?
Maw je hebt geen waterkoker van 40 EUR nodig en als je op dezelfde manier over de rest van je inrichting denkt valt die olifant best meequote:Op woensdag 12 januari 2011 18:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zeker maar helaas heb ik niet alleen een waterkoker nodig...
lekker! Ik hou niet van dikke bodems maar van Domino zijn ze zo luchtig en zacht, krijg gelijk trek! Maar eet andijvie met n hamburgerquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Scampi. Broertje had een Hawaii pizza.
dat soort dingetjes ga ik niet moeilijk over doen maar meubels moeten wel enigszins leuk zijn en niet n paarse bank met n groen tafeltje ofzo omdat t toevallig goedkoop isquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maw je hebt geen waterkoker van 40 EUR nodig en als je op dezelfde manier over de rest van je inrichting denkt valt die olifant best mee
ik heb bij hem gedanstquote:
aardig ja. Moet t voordoen in discotheken met zo'n limbostok hahaquote:
Oh! Tof!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
aardig ja. Moet t voordoen in discotheken met zo'n limbostok haha
blijkbaar nietquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Daarna misschien tijd om terug te lezen als dat aan te raden is?![]()
Streekgerechten,eclectische huisinrichting, het optreden van Bluezz.....quote:
Ow wat ergquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Over bankdekentjes gesproken.. Een (ex-)-collega wees me laatst op de Snuggie!
[ afbeelding ]
Een dekentje dat je áán kunt trekken. Heeft iemand van jullie hier al eens van gehoord? Ik snap heus wel dat er heel veel dingen heel erg fout aan de Snuggie zijn, maar ik sta al weken op het punt om er eentje te kopen. Stiekem.
oh hemel zo officieel niet hoor. Gewoon achterover gebogen onder een stok door zonder aan te raken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:16 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Oh! Tof!
Interessant, het is meer dan acrobatiek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Limbo_(dans)
Interessant dat het eigenlijk een ritueel is, weet ik ook waar de naam vandaan komt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh hemel zo officieel niet hoor. Gewoon achterover gebogen onder een stok door zonder aan te raken.
Goedquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:43 schreef Sunnythesun het volgende:
hallootjes
Druk druk druk! Lange dag, was voor nieuwe rekenmethode-onderzoek naar de 'groothandel', leuk!! Is een soort snoepwinkel voor juffen en meestersNu snel eten gemaakt en zo opeten en dan on 19.00 sporten. Daarna misschien tijd om terug te lezen als dat aan te raden is?
![]()
Hoe is het hier??
Strijken kan terwijl je tv kijkt. Je bent een vrouw, dus je kunt multitasken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:19 schreef minilot het volgende:
Hm. Ga ik vanavond tot 21:00 (dan over naar Golfer's TV-tip):
- Hoepelen?
- Strijken?
- Achterstallige e-mails beantwoorden?
- De keukenvloer dweilen?
Met methode bedoel ik de boeken en bijbehorende aanhangselsquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Goed
Gaan we nu wéér een nieuwe rekenmethode introduceren juf?
Plan een dag om iets te doen/bekijken wat je anders niet zou doen. Iets heel anders.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:19 schreef minilot het volgende:
Hm. Ga ik vanavond tot 21:00 (dan over naar Golfer's TV-tip):
- Hoepelen?
- Strijken?
- Achterstallige e-mails beantwoorden?
- De keukenvloer dweilen?
Hebben ze tegenwoordig nog van die vragen met verhaaltjes? Die vond ik akelig!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Met methode bedoel ik de boeken en bijbehorende aanhangselsEn die verouderen snel ja. Die we nu hebben is 10 jaar oud (krap, want het gaat al over euro's) dus hoog tijd voor een nieuwe! Dan kan je dus gewoon kiezen voor de vernieuwde versie van de huidige, óf je verdiept je er eens goed in en kijkt wat het beste past bij de huidige (en toekomstige) leerlingen
Leuk hoor! Zo veel verschillen in aanpak en lesopbouw! Goed naar kijken dus
En dan 2 kiezen waarvan we een zichtzending vragen en gaan uitproberen..
Wat let jequote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef minilot het volgende:
Over bankdekentjes gesproken.. Een (ex-)-collega wees me laatst op de Snuggie!
[ afbeelding ]
Een dekentje dat je áán kunt trekken. Heeft iemand van jullie hier al eens van gehoord? Ik snap heus wel dat er heel veel dingen heel erg fout aan de Snuggie zijn, maar ik sta al weken op het punt om er eentje te kopen. Stiekem.
Hebben ze die Struggle ook in paars dan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:25 schreef Stereotomy het volgende:
Lijkt op de nieuwe jas van Windigo
2x uiteraardquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:24 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Hebben ze tegenwoordig nog van die vragen met verhaaltjes? Die vond ik akelig!
En leren de kinderen nog hoofdrekenen of is dat zoooo jaren '70?
Zelfde model.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:26 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Hebben ze die Struggle ook in paars dan?
Hmm, dat hoofdrekenen vergeten ze dan sneller dan ik......quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
2x uiteraardzowel het hoofdrekenen als contextsommen zijn heel belangrijk!
Of 2x warm eten! De oma van mijn ex kookte elke ochtend nasi.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:27 schreef Stereotomy het volgende:
Veel culturen hebben broodproducten als avondeten. Warm eten 's middags.
Ja dat is wel iets wat je eigenlijk goed moet bijhouden. Merk ik zelf ook: nu ik groep 7 heb ben ik heel handig in hoofdrekenen, maar ik weet zeker dat ik, mocht het zo ver komen, na een paar jaar groep 3 of 4 weer heel veel kwijt zou zijn.. Pik je razendsnel weer op hoor, maar toch..quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:28 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Hmm, dat hoofdrekenen vergeten ze dan sneller dan ik......
De foto's staan op facebook, een paar althans!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zeg Dude, ga je me nou nog uitgebreid vertellen wat je allemaal hebt gedaan in Puerto Rico? Met foto's erbij enzo?
Ik vond hoofdrekenen leuk en ben het nooit echt kwijtgeraakt. Kwam goed uit toen ik in een winkel ging werken. De kassa gaf geen wisselgeld aan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:31 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat is wel iets wat je eigenlijk goed moet bijhouden. Merk ik zelf ook: nu ik groep 7 heb ben ik heel handig in hoofdrekenen, maar ik weet zeker dat ik, mocht het zo ver komen, na een paar jaar groep 3 of 4 weer heel veel kwijt zou zijn.. Pik je razendsnel weer op hoor, maar toch..Heb genoeg collega's uit de lagere groepen die dat allemaal niet meer paraat hebben omdat je het gewoon niet zo veel tegen komt in het dagelijks leven.
Daarom zijn juist contextsommen en realistisch rekenen belangrijk om daarnaast te geven. Dat is het toepassen van de 'truukjes'.
Jawel maar dan heeft het dus context, dat is precies wat ik bedoel. Je hebt niets aan alleen maar kale sommen oefenen, je moet ook weten wanneer en hoe het toe te passen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:36 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik vond hoofdrekenen leuk en ben het nooit echt kwijtgeraakt. Kwam goed uit toen ik in een winkel ging werken. De kassa gaf geen wisselgeld aan.
In het dagelijks leven kom je het echt wel tegen. Of reken jij nooit hoeveel wisselgeld je krijgt? Of zoals FFT een oppervlakte?
De ingredienten als je een kleinere taart wilt maken?
Ik heb cassieres meegemaakt die bijna gingen gillen als ik bij een bedrag van 10 euro 10, 10 cent wilde bijbetalen.
Wat is een IR camera?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:39 schreef z80 het volgende:
met een beetje mazzel zaterdag in het hoge noorden een nieuwe camera halen![]()
kan het stuk antiek hier omgebouwd gaan worden als IR camera (als ik tijd en zin heb).
Gaaf! Hoe vond je de betreffende cocktail? En zijn jullie ook naar die bar aan het einde van de straat geweest? Wij hebben toen in Esperanza echt geweldig gegeten, weet ik nog.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:36 schreef Duderella het volgende:
De foto's staan op facebook, een paar althans!
Ik heb verder niet echt een geschreven verslag of zo. Wel een foto van je favoriete cocktail (die met komkommer)Die post ik binnenkort even.
Maar kortgezegd: het was allemaal geweldig. Super heerlijk gegeten, ontzettend uitgerust, yoga, massage, feest in San Juan, Amistad is onovertroffen (we kregen ook de auto mee!), heel Vieques was een succes, die bio-bay was leuk en grappig en Rincon (the Parrot) was ook een feest met een fantastische barman, een ster-waardig-restaurant en geweldige cocktails!
Ik wil zo terug.
Ik ook.quote:
Al klaar!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ook, ff lekker een half uurtje op de bank
Krak, doe voorzichtig
Nou, dat nummer heeft ze anders wel in Nederland geschrevenquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:44 schreef krakkemieke het volgende:
Nu ben ik in een Zuid-Amerikaanse stemming.![]()
Oh! Grappig!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat nummer heeft ze anders wel in Nederland geschreven
Nee, ik had als tiener een cassettebandje (dat ken jij nog welquote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:17 schreef Isabeau het volgende:
En dit is ook megaleukgrappigOver jullie dekentje:
Ja, dat ken ik! Favo nummers van de top 40 opnemen en afspelen onderweg naar vakantie met een recorder op batterijen. Zo werd mijn vader fan van Hot Chocolate, terwijl hij popmuziek akelig vond.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik had als tiener een cassettebandje (dat ken jij nog wel) opgenomen en luisterde daar bijna elke avond naar en de presentator zei dat het nummer in Nederland was geschreven
Ik luisterde altijd op vrijdagmiddag Bart & De Zwart en dan uiteraard de Top 40quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:22 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, dat ken ik! Favo nummers van de top 40 opnemen en afspelen onderweg naar vakantie met een recorder op batterijen. Zo werd mijn vader fan van Hot Chocolate, terwijl hij popmuziek akelig vond.![]()
En op zaterdag was er een programma met muziek van 1 artiest, dat was nog beter!
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:27 schreef krakkemieke het volgende:
En later de Avondspits, onnavolgbaar!
Ja, die bar met het balkonnetje! Die was ook leuk.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gaaf! Hoe vond je de betreffende cocktail? En zijn jullie ook naar die bar aan het einde van de straat geweest? Wij hebben toen in Esperanza echt geweldig gegeten, weet ik nog.
Kun je een link naar de foto's geven?
nog steeds niet. net nog met mn vader erover gehad. ben er zo boos om. slappe verklaring die ze niet uit kunnen leggen. uitleg volgt morgen pffquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:21 schreef golfer het volgende:
Heb je nou al een (bevredigend) antwoord van de woningconsulente gekregen, FFT?
En is het nou helemaal rond of is er nog steeds geen uitsluitsel over je nieuwe appartement?
mac wel ja maar dat is lunchquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Als jij weer eens bij de Mac of KFC zit, heb je toch ook brood als avondeten?
dat wil ik ook wel. heerlijk! eet nu al graag soep in de middagquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:29 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Of 2x warm eten! De oma van mijn ex kookte elke ochtend nasi.![]()
Ik begrijp dat het pijn doet, maar Men, wat ben je goed bezig!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nog steeds niet. net nog met mn vader erover gehad. ben er zo boos om. slappe verklaring die ze niet uit kunnen leggen. uitleg volgt morgen pff
ik lig nu op bed en heb net nog ff met mn vader over het volgende gehad; ben afgelopen 3 jaar niet omhooggegaan met salaris en dat kan echt niet. thuiswonend wel maar uitwonend hou ik niks meer over. ik zit al niet lekker in mn vel maar morgen komt er dus nog iets bij; ik ga nog een keer met baas over loonsverhoging hebben als ik 26 wordt en als ik nee als respons krijg ga ik met pijn in mn hart een andere baan zoeken want blijkbaar waardeert hij mij dan niet
was ik toen erg dan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:45 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het pijn doet, maar Men, wat ben je goed bezig!
Als ik kijk naar hoe je was toen je pas postte en nu, petje af en een diepe buiging!
Je was niet erg, maar veel minder assertief.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
was ik toen erg dan?![]()
ik vind het helemaal niet leuk, wil gewoon weer mn vrolijke ik worden. ik kan gewoon niet met huur en alles erbij het betalen van mn notensalaris. spijtig als ik dan een baan moet zoeken ergens anders misschien dan Alphen en zal mn collega's en alles missen maar ik hoop heel erg hard dat hij morgen toegeeft. heb ik nog een beetje goed nieuws.
Trusten!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:53 schreef FutureFairytale het volgende:
ik ga slapen. hopelijk voel ik me morgen beter. welterusten
Er is niks mis met golfertjes af en toe hoor! Dat kan zo'n deugd doen! Sterkte!quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:55 schreef TAV74 het volgende:
pff, dat was alweer het 5e Golfertje van vandaagIets zegt me dat ik toch niet helemaal fit ben
Maar goed, ik heb echt even geen keus dus ik zorg dat ik morgen de sessie ga leiden die gepland staat en daarna kan ik hopelijk weer op tijd naar huis..
Zeker niet, maar één per dag zou genoeg moeten zijnquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Er is niks mis met golfertjes af en toe hoor! Dat kan zo'n deugd doen! Sterkte!
Niet als je zo gammel bent dat je thuisblijft van je werk.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:58 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zeker niet, maar één per dag zou genoeg moeten zijn
Ik bedoel, als JIJ thuisblijft, kan dat niet anders .quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:58 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Niet als je zo gammel bent dat je thuisblijft van je werk.
I know, maar ik kan me er even slecht aan overgeven nu. Laatste verzuim is ook al weer jaren geleden geloof ik.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:58 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Niet als je zo gammel bent dat je thuisblijft van je werk.
Doe maar wel, piekeren vertraagt het herstel.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef TAV74 het volgende:
[..]
I know, maar ik kan me er even slecht aan overgeven nu.
Oh jaren geleden, dan ben je gewoon over tijd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:59 schreef TAV74 het volgende:
[..]
I know, maar ik kan me er even slecht aan overgeven nu. Laatste verzuim is ook al weer jaren geleden geloof ik.
Ik heb er niet zoveel moeite mee, ziek is ziek. Maar ik ben nu erg gammel en abnormaal duf en moe, maar ook niet zo ziek dat ik echt helemaal aan bed gekluisterd ben (geen koorts vandaag). En aangezien er morgen 10 mensen afreizen voor een sessie die ik moet begeleiden en ik daar nou eens niet vervangbaar ben vind ik morgen ziek zijn geen optie. Als dat achter de rug is en het is niet beter blijf ik daarna thuis deze week.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:03 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Oh jaren geleden, dan ben je gewoon over tijd.![]()
Ik vond het ook moeilijk en nam meestal een kuurtje tegen de bronchitis. Tot ik merkte dat uitzieken op de lange termijn beter was.
Ik begrijp het wel. Maar het zuigt wel. Sterkte!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:08 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel moeite mee, ziek is ziek. Maar ik ben nu erg gammel en abnormaal duf en moe, maar ook niet zo ziek dat ik echt helemaal aan bed gekluisterd ben (geen koorts vandaag). En aangezien er morgen 10 mensen afreizen voor een sessie die ik moet begeleiden en ik daar nou eens niet vervangbaar ben vind ik morgen ziek zijn geen optie. Als dat achter de rug is en het is niet beter blijf ik daarna thuis deze week.
Oh, leuk! Veel plezier!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:09 schreef Sarabi het volgende:
Zo het was nog best druk op het werk
En veel behulpzame Polen en Italianen
Nu vriendje ophalen en daarna champagne drinken met mijn ouders om te vieren dat ie een baan heeft
Ik las te snel en dacht dat L een zeilboot had.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:09 schreef freecell het volgende:
Ik las te snel en dacht even dat je een Poolse vriend had
Je verdient minder dan 800 euro per maand, met notenbaan en dansen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:47 schreef FutureFairytale het volgende:
was ik toen erg dan?![]()
ik vind het helemaal niet leuk, wil gewoon weer mn vrolijke ik worden. ik kan gewoon niet met huur en alles erbij het betalen van mn notensalaris. spijtig als ik dan een baan moet zoeken ergens anders misschien dan Alphen en zal mn collega's en alles missen maar ik hoop heel erg hard dat hij morgen toegeeft. heb ik nog een beetje goed nieuws.
HUH? Das iets meer dan bijstand!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je verdient minder dan 800 euro per maand, met notenbaan en dansen?
Ik heb het toch aardig lang moeten doen op minder dan dat voor 2 personenquote:
Ik weet niet hoe het met FFT zit. Maar toen ik 26 uur werkte, kreeg ik netto misschien 200 gulden meer. Ik verdiende teveel voor huur- of zorg toeslag.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het toch aardig lang moeten doen op minder dan dat voor 2 personen
En ik weet zeker dat mijn maandelijkse inkomen niet boven dat van FFT uitkomt. Voor 2 personen.
Ze roept uit dat ze de huur en alles niet met haar inkomen kan betalen. Dan verdient ze wel heel weinig.
Dat ze er op achteruit gaat snap ik wel; maar dat gaat denk ik iedereen die thuis woont en een baan heeft en dan op zichzelf gaat wonen. Kost een boel geld voor leuke dingen. Maar het helemaal niet kunnen betalen? Dat zal toch wel meevallen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:22 schreef krakkemieke het volgende:
Ik weet niet hoe het met FFT zit. Maar toen ik 26 uur werkte, kreeg ik netto misschien 200 gulden meer. Ik verdiende teveel voor huur- of zorg toeslag.
En ja, volgens mij verdient FFT ook weinig.
Ligt eraan wat je verdient en wat de huur is. Want daarnaast heb je nog gas water en licht. en verzekeringen en telefoon enzo.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat ze er op achteruit gaat snap ik wel; maar dat gaat denk ik iedereen die thuis woont en een baan heeft en dan op zichzelf gaat wonen. Kost een boel geld voor leuke dingen. Maar het helemaal niet kunnen betalen? Dat zal toch wel meevallen.
Goed bezig, meissie.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef FutureFairytale het volgende:
nog steeds niet. net nog met mn vader erover gehad. ben er zo boos om. slappe verklaring die ze niet uit kunnen leggen. uitleg volgt morgen pff
ik lig nu op bed en heb net nog ff met mn vader over het volgende gehad; ben afgelopen 3 jaar niet omhooggegaan met salaris en dat kan echt niet. thuiswonend wel maar uitwonend hou ik niks meer over. ik zit al niet lekker in mn vel maar morgen komt er dus nog iets bij; ik ga nog een keer met baas over loonsverhoging hebben als ik 26 wordt en als ik nee als respons krijg ga ik met pijn in mn hart een andere baan zoeken want blijkbaar waardeert hij mij dan niet
Je moet geen huis huren wat je je niet kan veroorloven, of ben ik nou gekquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:27 schreef krakkemieke het volgende:
Ligt eraan wat je verdient en wat de huur is. Want daarnaast heb je nog gas water en licht. en verzekeringen en telefoon enzo.
Je bent niet gek. Maar imho kan FFT niet echt een goedkoper huis vinden. Randstad, jeweetz.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet geen huis huren wat je je niet kan veroorloven, of ben ik nou gek
Maar ook daar bestaat zoiets als huurtoeslag als je het niet kan betalen. En als je geen huurtoeslag krijgt, is je inkomen blijkbaar te hoog. Of snap ik iets nietquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:30 schreef krakkemieke het volgende:
Je bent niet gek. Maar imho kan FFT niet echt een goedkoper huis vinden. Randsta, jeweetz.
FFT moet eens de noten van haar baas kraken!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:29 schreef Isabeau het volgende:
Maar goed, ik hoop ook dat ze loonsverhoging krijgt, want 3 jaar al hetzelfde loon èn waarschijnlijk een redelijk laag loon is....nou ja, te verwachten van haar baas
Ik hoop dat hij tenminste inziet dat ze het waard is en anders hoop ik dat ze zsm een leuke andere baan vindt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:31 schreef krakkemieke het volgende:
FFT moet eens de noten van haar baas kraken!
Dat snap ik ook niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ook daar bestaat zoiets als huurtoeslag als je het niet kan betalen. En als je geen huurtoeslag krijgt, is je inkomen blijkbaar te hoog. Of snap ik iets niet
Ik ben geen baas, maar ik zou haar aannemen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij tenminste inziet dat ze het waard is en anders hoop ik dat ze zsm een leuke andere baan vindt.
Nou! Loyaal is ze in ieder gevalquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:33 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben geen baas, maar ik zou haar aannemen.
Misschien is het wel vrije sector en dan geldt geen huurtoeslag?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Maar ook daar bestaat zoiets als huurtoeslag als je het niet kan betalen. En als je geen huurtoeslag krijgt, is je inkomen blijkbaar te hoog. Of snap ik iets niet
Met een inkomen onder de 'heel hoog' kan je geen vrije sector betalen toch?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Misschien is het wel vrije sector en dan geldt geen huurtoeslag?
Maar wat is dan die rekensom waar FFT het over heeft?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat noemt FFT een huurkorting en geen huurtoeslag. Ik zou me er even in moeten verdiepen wat het verschil is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:36 schreef krakkemieke het volgende:
Maar wat is dan die rekensom waar FFT het over heeft?
Dat weet bijna niemand, iets van die stichting zelf als ik het goed begrepen heb.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:36 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Maar wat is dan die rekensom waar FFT het over heeft?
Ja, dat was het probleem.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat weet bijna niemand, iets van die stichting zelf als ik het goed begrepen heb.
Neen, huurkorting, en als je googled vind je dan berichten over woningstichtingen die experimenteren met huurkortingen voor lage inkomens. Zoiets zal het dus wel zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:38 schreef krakkemieke het volgende:
IMHO zei ze dat het geen huurtoeslag was, het klonk heel anders.
Ja, dat zal het zijn. Een inkomensafhanklelijke korting op de huur.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:39 schreef TAV74 het volgende:
Neen, huurkorting, en als je googled vind je dan berichten over woningstichtingen die experimenteren met huurkortingen voor lage inkomens. Zoiets zal het dus wel zijn.
In de vrije sector kan je ook huurtoeslag krijgen, alleen niet meer als je huur boven een bepaalde drempel zit. Maar voor dat soort huren moet je een heel hoog inkomen hebben anders krijg je het huis niet eens.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:35 schreef golfer het volgende:
...is dat niet de gewone huur zoals die altijd al was. Maar nu moeten woningbouwverenigingen voor mensen die veel verdienen méér huur gaan vragen van dit kabinet. Dus verzinnen ze huurkorting voor de lagere inkomens. Of zoiets.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:41 schreef golfer het volgende:
Ja, dat zal het zijn. Een inkomensafhanklelijke korting op de huur.
Volgens mij heeft ze nu ook nog recht op huursubsidie, want dat is van de staat.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:43 schreef krakkemieke het volgende:
Een inkomensafhankelijke korting op de huur?
Eh..., was daar de huursubsidie niet voor bedacht?
Ze schijnt teveel te verdienen en ja, wat is teveel?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze nu ook nog recht op huursubsidie, want dat is van de staat.
Ja, ze maken het er niet simpeler op met al die terminologie en dan snappen ze het zelf ook niet eens bij de woningbouwvereniging want daar kwamen ze ook met 2 verschillende bedragenquote:
Recht op Huurtoeslag. Je hebt in principe recht op huurtoeslag als je een huis huurt en je inkomen is:quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:45 schreef krakkemieke het volgende:
Ze schijnt teveel te verdienen en ja, wat is teveel?
Dit zal vast bedoeld zijn om de verdeling van woningen wat meer te reguleren, dus bijvoorbeeld geen hoge inkomens in goedkope huurwoningen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:43 schreef krakkemieke het volgende:
Een inkomensafhankelijke korting op de huur?
Eh..., was daar de huursubsidie niet voor bedacht?
Leuk voor de mensen met een hoge studieschuldquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:46 schreef TAV74 het volgende:
Nu hebben we een
[..]
Dit zal vast bedoeld zijn om de verdeling van woningen wat meer te reguleren, dus bijvoorbeeld geen hoge inkomens in goedkope huurwoningen.
Vind het sowieso een lastige discussie altijd. Vooral voor inkomens die net op de rand zitten en voor wie kopen toch vaak ook erg lastig is. Je wordt uit je huurwoning gejaagd maar er is eigenlijk ook geen optie om iets passends te kopen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Leuk voor de mensen met een hoge studieschuld![]()
Ja, lastig.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vind het sowieso een lastige discussie altijd. Vooral voor inkomens die net op de rand zitten en voor wie kopen toch vaak ook erg lastig is. Je wordt uit je huurwoning gejaagd maar er is eigenlijk ook geen optie om iets passends te kopen.
Mensen hier hebben dan ook geen informatie ontvangen en moeten gissen op basis van niet al te duidelijke verhalen van FFT. Zegt dus niet zoveel.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:48 schreef krakkemieke het volgende:
Mensen hier begrijpen het al niet. Laat staan mensen met minder opleiding die er mee te maken hebben. En dan vooral bezuinigen op Instanties die die mensen zouden kunnen helpen.
Ik ben trots op je!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:49 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb mijn koelkast tril- en bromvrij gemaakt met echte ingenieurs gereedschappen: ductape, aluminiumfolie en wat WC-papier
Misschien valt dat onder de aftrekposten voor je toetsingsinkomen. Ik roep ook maar wat hoorquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef Stereotomy het volgende:
Leuk voor de mensen met een hoge studieschuld![]()
Maar... op den duur kan je toch wel een huis kopen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, lastig.
Ik moet me er nog wel ff in verdiepen als ik afgestudeerd ben. Er is een aanzienlijk bedrag dat terugbetaald moet (en gaat!) worden, maar het moet wel op een pragmatische manier gebeuren. Geen Jaguar of BMW voor mij de komende 5 jaar waarschijnlijk, maar die had ik sowieso niet gehad.
Als je aan de grens zit en met 21.450 per jaar een huur van 652 per maand moet ophoesten heb je het wel nodig ookquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:54 schreef golfer het volgende:
Huurtoeslag van de belastingdienst krijg je alleen bij een inkomen zoals door Isa geplaatst en een huur en servicekosten die samen lager zijn dan ¤ 652,52 per maand
Tuurlijk kan dat wel! Haar woning is halverwege station en centrum! Inbinden op locatie en je kunt best goedkopere woningen vinden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:30 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Je bent niet gek. Maar imho kan FFT niet echt een goedkoper huis vinden. Randstad, jeweetz.
Als jij een baan in de buurt van je niveau vindt hoef je je hier niet in te verdiepen. Je komt dan toch nergens voor in aanmerkingquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, lastig.
Ik moet me er nog wel ff in verdiepen als ik afgestudeerd ben. Er is een aanzienlijk bedrag dat terugbetaald moet (en gaat!) worden, maar het moet wel op een pragmatische manier gebeuren. Geen Jaguar of BMW voor mij de komende 5 jaar waarschijnlijk, maar die had ik sowieso niet gehad.
Mooi is datquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:58 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als jij een baan in de buurt van je niveau vindt hoef je je hier niet in te verdiepen. Je komt dan toch nergens voor in aanmerking
Komt er gewoon op neer dat je niet te benijden bent als je wel in aanmerking komt. Hoewel ik wel eens denk dat je beter net onder de grens kunt zitten dan in de categorie er net boven.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:57 schreef golfer het volgende:
Zelfs ik, met mijn WAO-tje krijg geen toeslag.
Vertel! Links van goedkopere vergelijkbare woningen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat wel! Haar woning is halverwege station en centrum! Inbinden op locatie en je kunt best goedkopere woningen vinden.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
had je maar geen vak moeten leren
Denk dat dat verschil niet zo groot is bij dit soort huurwoningen buiten de grote steden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat wel! Haar woning is halverwege station en centrum! Inbinden op locatie en je kunt best goedkopere woningen vinden.
1) inbinden in vloeroppervlakquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:59 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Vertel! Links van goedkopere vergelijkbare woningen.
Mompelt niks over luxeprobleem.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, kan nog een berekening maken of het verstandiger is 2 jaar te wachten met aflossing, zodat mijn loon ook stijgt enzo, maar 't is in ieder geval een berg dat stukje voor stukje afgeknabbeld moet worden. Eigen schuld. Aan de andere kant, had het niet anders gewild (stoppen met studie).
Dat dus en een vrije sectorwoning, dus pech gehad.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:59 schreef TAV74 het volgende:
Komt er gewoon op neer dat je niet te benijden bent als je wel in aanmerking komt. Hoewel ik wel eens denk dat je beter net onder de grens kunt zitten dan in de categorie er net boven.
Het is echt een premium locatie in Alphen. Denk dat er nog wel mee te sleutelen valt. Heb een tante in Alphen wonen in Bijlmer-achtige flats (even gechargeerd), en daar betaal je zekersteweten minder voor dan die apartementen van FF.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:00 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Denk dat dat verschil niet zo groot is bij dit soort huurwoningen buiten de grote steden.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je ken niet boven je stand leven. Indien iets duurder kost dan dat je heb, ken je het niet betalen.
Cruijff heeft gelijk.
Je hebt gelijk hoor Krak, het is een luxeprobleem voor 5-10 jaar van mijn leven.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:02 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Mompelt niks over luxeprobleem.
Je hebt helemaal gelijk. Maar bestaan die woningen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
1) inbinden in vloeroppervlak
2) inbinden in locatie (buiten het centrum)
Je kúnt niet boven je stand leven. Indien iets duurder is dan dat je kan betalen, kun je het niet betalen.
Cruijff heeft gelijk.
Dat maakt niks uit voor huursubsidie!!quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:02 schreef golfer het volgende:
Dat dus en een vrije sectorwoning, dus pech gehad.
Ik dacht dat jullie huis aan die eisen voldeedquote:U kunt alleen huurtoeslag krijgen voor een zelfstandige woonruimte. Dit is een woning met een eigen toegangsdeur die u van binnen en buiten op slot kunt doen. In de woning moeten op zijn minst aanwezig zijn:
een eigen woon(slaap)kamer
een eigen keuken met aanrecht, aan- en afvoer voor water en een aansluitpunt voor een kooktoestel
een eigen toilet met waterspoeling
Op kamers wonen valt hier meestal niet onder.
Yes, zelfs in Alphen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:03 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar bestaan die woningen?
Ach, die studieschuld afbetalen valt echt best mee als je eenmaal een aardige baan hebt. Direct af gaan lossen zodra je werkt, dan mis je het ook het minst. Je went zo belachelijk snel aan een nieuw inkomen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor Krak, het is een luxeprobleem voor 5-10 jaar van mijn leven.![]()
Huurtoeslagquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit voor huursubsidie!!
Ja ik las terug, je tante, is dat een 2 kamerflat?quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Yes, zelfs in Alphen.
Kijk hier bijvoorbeeld:
http://maps.google.com/ma(...)iep&btnG=Search+Maps
die flats aan de overkant van de vijver.
Laten we zeggen dat m'n schuld echt niet laag is, en dat ik dat niet graag van m'n netto inkomen af wilde zien.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ach, die studieschuld afbetalen valt echt best mee als je eenmaal een aardige baan hebt. Direct af gaan lossen zodra je werkt, dan mis je het ook het minst. Je went zo belachelijk snel aan een nieuw inkomen.
Driekamer flat. Maar erg klein. Woonkamer 20 vierkante meter, slaapkamers beide kamers kleiner dan 10 vierkante meter schat ik. Klein keukentje waar je 2x je kont ik kan draaien.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:06 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja ik las terug, je tante, is dat een 2 kamerflat?
Huurtoeslag krijg je echt alleen maar tot huur en servicekosten die samen lager zijn dan ¤ 652,52 per maand. En daar zitten wij boven.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit voor huursubsidie!!
20m2 exclusief keuken? Dan valt het toch wel mee?? 5*4 voor een eenpersoonshuishouden is meer dan genoeg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Driekamer flat. Maar erg klein. Woonkamer 20 vierkante meter, slaapkamers beide kamers kleiner dan 10 vierkante meter schat ik. Klein keukentje waar je 2x je kont ik kan draaien.
En buiten het centrum.
Ik vind het wel naar voor je. Maar jij kon studeren en je vindt vast een baan. Ik hoef niks te betalen maar ik heb ook minder keus.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat m'n schuld echt niet laag is, en dat ik dat niet graag van m'n netto inkomen af wilde zien.![]()
Maar je hebt gelijk. Dan maar wat minder luxe. Het is namelijk wel een luxeprobleem, zoals Krak zegt.
Dat klopt, maar vrije sector an sich is geen belemmeringquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Huurtoeslag krijg je echt alleen maar tot huur en servicekosten die samen lager zijn dan ¤ 652,52 per maand. En daar zitten wij boven.
Maar dan ligt het niet aan 'de vrije sector', dan ligt het aan te hoge huurquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:07 schreef golfer het volgende:
Huurtoeslag krijg je echt alleen maar tot huur en servicekosten die samen lager zijn dan ¤ 652,52 per maand. En daar zitten wij boven.
Kindjes erbij, ze is wel gescheiden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:08 schreef TAV74 het volgende:
[..]
20m2 exclusief keuken? Dan valt het toch wel mee?? 5*4 voor een eenpersoonshuishouden is meer dan genoeg.
Alleen is de kans volgens mij erg klein dat je onder die 652 blijft in de vrije sectorquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:09 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar vrije sector an sich is geen belemmering
Ik ken iemand die voor 600 euro incl servicekosten zit in de vrije sectorquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:09 schreef Sunnythesun het volgende:
Alleen is de kans volgens mij erg klein dat je onder die 652 blijft in de vrije sector
locatie is alles hequote:Op woensdag 12 januari 2011 21:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken iemand die voor 600 euro incl servicekosten zit in de vrije sector
ja, ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar volgens mij is het gros duurderquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken iemand die voor 600 euro incl servicekosten zit in de vrije sector
Dat klopt als je het zo formuleert.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dan ligt het niet aan 'de vrije sector', dan ligt het aan te hoge huur
quote:
Hoe bedoel je, krak.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:12 schreef krakkemieke het volgende:
Iig houd ik mijn hart vast, wbt MBO voor volwassenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |