abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91214983
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:41 schreef Alicey het volgende:
Ja, tot op het schandalige af..
Nou, als jij er geen boterham minder om eet, dan zou ik voor die bankrekeningoptie van Hanoying gaan. Geen haan die er naar kraait.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:42:26 #52
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_91220694
Als het jou niets uitmaakt, dan is die pinpas-optie inderdaad wel aardig gevonden.

En verder chapeau voor je instelling, het is jammer dat dat weer belachelijk gemaakt moet worden.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_91221100
Mooie oplossing zo'n rekening erbij. Absoluut niks mis mee om je ouder(s) te helpen, zeker als je zo voorkomt dat ze naar een of ander krot moeten verhuizen.
pi_91221117
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk ook iets dergelijks doe voor mij moeder: zij gebruikt mij mobiele abonnement, wat ik niet meer nodig heb omdat ik een telefoon van het werk heb. Is natuurlijk wat lastiger te regelen met dingen die aan een adres vastzitten...
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:05:06 #55
3542 Gia
User under construction
pi_91221824
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar gaan mijn broers/zussen daar geen last van krijgen tegen die tijd?
Waarom maak je het geld niet eerst over aan je broers/zussen, ieder een zodanig klein gedeelte dat dit als schenking mag. En dat die het dan ieder weer storten op de rekening van je moeder.

Dan schenkt niemand zoveel dat daar schenkingsbelasting voor betaald moet worden.

Doe je dat met 2 broers/zussen, dan kun je dus max. 6000 euro per jaar overhevelen naar je moeder, zonder daar belasting over te hoeven betalen.
pi_91222312
Ik zou voor de optie van de bankrekening gaan dan is er op je moeder na niemand die er iets van hoeft te weten. En blijft het geld toch op jou naam. Anders zou ik voor decash oplossing gaan ok daar is het bedragnaar dat alsje dat per maand doet er niemand naar kraait.

Overigens vind ik het ook nogal een rare opmerking voor een mod
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  zondag 16 januari 2011 @ 10:35:26 #57
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91401746
Ik heb het er met mijn moeder over gehad en zij denkt dat het misschien ook allemaal wel meevalt. Het regent de laatste dagen financiëel overzichten en verzoeken om informatie terug te sturen etc. We hebben afgesproken om over een paar maanden, als het volledig duidelijk is hoe haar financiële situatie is, af te spreken wat we gaan doen.
pi_91401978
Wij hebben eens een accountant ingeschakeld om uit te zoeken waar er allemaal geld te halen/terug te vragen valt bij bijvoorbeeld de belastingdienst.
Heeft ons jaren achterstallige toeslagen opgeleverd t.w. van 12K
Soms is het de investering waard :)

Trouwens niet voor mezelf, maar voor iemand die het veel harder nodig heeft.
  zondag 16 januari 2011 @ 10:54:33 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91402153
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:46 schreef lezzer het volgende:
Wij hebben eens een accountant ingeschakeld om uit te zoeken waar er allemaal geld te halen/terug te vragen valt bij bijvoorbeeld de belastingdienst.
Heeft ons jaren achterstallige toeslagen opgeleverd t.w. van 12K
Soms is het de investering waard :)

Trouwens niet voor mezelf, maar voor iemand die het veel harder nodig heeft.
In dit geval verwacht ik niet dat het effect heeft. Een van mijn broers doet altijd de belastingaangifte voor mijn moeder en die weet alle toeslagen en aftrekposten wel te vinden. ;)

Als er te weinig acht op wordt geslagen kan het bedrag inderdaad flink opbouwen in de loop der tijd denk ik. :)
pi_91409407
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:48 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, als jij er geen boterham minder om eet, dan zou ik voor die bankrekeningoptie van Hanoying gaan. Geen haan die er naar kraait.
Inderdaad, zeker als handje contantje teveel rompslomp oplevert.
Maar als je meerdere keren per maand thuiskomt dan kan het natuurlijk ook prima contant.
Zelf doe ik het altijd contant, uitgaande dat sommige dingen niet opgeteld hoeven te worden bij het schenkingsvrije deel verwach ik ook wel dat ik eronder blijft.
Heb ook weleens de vakantie voor ze betaald., maar dat gaf ik als cadeau.

En wat de opmerking van de mod betreft, die slaat nergens op als reactie op ts wel op het feit hoe hij met zijn eigen ouders blijkbaar omgaat.

Het motto van ts is blijkbaar: Als ik het goed heb mogen anderen dat ook hebben, een perfect motto mijn inziens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')