abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:21:01 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92337772
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:29 schreef Cottleston-Pie het volgende:

[..]

IceSave viel boven 20K onder het NL depositogarantiestelsel. Mocht je van mening zijn dat het Nederlandse stelsel beter is dan dat van de U.K. (motivering welkom), dan was Icesave destijds volgens jou dus zelfs een betere keuze dan Bank Of Scotland nu is?
Ik heb geen mening of het depositogarantiestelsel van de UK of Nederland t.o.v. elkaar beter zijn.
Wel begrijp ik de zorgen, ik vermoed dat de Nederlandse overheid niet nog een keer te hulp schiet als bij Icesave als het met de BoS misgaat.
Uiteraard is het dan wel gedekt in de UK, maar dat kost toch redelijk wat moeite om te regelen, dat is in ieder geval de gedachte, want het is toch in het buitenland.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:23:02 #127
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_92337862
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:18 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Als je naar zulke programma's grijpt ben ik benieuwd wat je te verbergen hebt.
Als je zoiets moet vragen heb je het serieus niet begrepen...

* RemcoDelft heeft tegenwoordig ook KeePassX, aanzienlijk beter dan clear-text op een encrypted partitie wat ik hiervoor had. En het geeft heel eenvoudig de mogelijkheid om standaard passwords van 60 tekens te kiezen, jammer dat banken dat nog niet snappen.
censuur :O
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:24:31 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_92337930
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:21 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb geen mening of het depositogarantiestelsel van de UK of Nederland t.o.v. elkaar beter zijn.
Wel begrijp ik de zorgen, ik vermoed dat de Nederlandse overheid niet nog een keer te hulp schiet als bij Icesave als het met de BoS misgaat.
De Nederlandse overheid had dat sowieso niet mogen doen. Ik ben eigenlijk best benieuwd op grond van welke wet de overheid toen besloten had om ruim 1 miljard euro cadeau te doen aan mensen die toevallig een rekening hadden bij een bepaalde buitenlandse bank! Want dat is gewoon keiharde diefstal van alle andere belastingbetalers.
quote:
Uiteraard is het dan wel gedekt in de UK, maar dat kost toch redelijk wat moeite om te regelen, dat is in ieder geval de gedachte, want het is toch in het buitenland.
Een briefje sturen is nou niet zo moeilijk...
censuur :O
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:48:53 #129
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92339089
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:24 schreef RemcoDelft het volgende:
De Nederlandse overheid had dat sowieso niet mogen doen. Ik ben eigenlijk best benieuwd op grond van welke wet de overheid toen besloten had om ruim 1 miljard euro cadeau te doen aan mensen die toevallig een rekening hadden bij een bepaalde buitenlandse bank! Want dat is gewoon keiharde diefstal van alle andere belastingbetalers.
Ik denk niet dat er een wet voor was. Mag toch hopen dat het in de toekomst niet herhaald wordt want wie nu nog geld naar een buitenlandse bank brengt boven het gegarandeerde bedrag neemt een bewust risico. Als het dan misgaat moet je daar inderdaad zelf voor opdraaien.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:51:27 #130
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_92339252
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:48 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een wet voor was.
Zonder wet ervoor mag de overheid dat toch niet besluiten?! Dat is toch de basis van ons land?
quote:
Mag toch hopen dat het in de toekomst niet herhaald wordt want wie nu nog geld naar een buitenlandse bank brengt boven het gegarandeerde bedrag neemt een bewust risico.
Dat was toen ook al, het waren allemaal volwassen mensen die allemaal tekenden voor het kennen van de voorwaarden.
censuur :O
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:53:55 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92339382
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid had dat sowieso niet mogen doen. Ik ben eigenlijk best benieuwd op grond van welke wet de overheid toen besloten had om ruim 1 miljard euro cadeau te doen aan mensen die toevallig een rekening hadden bij een bepaalde buitenlandse bank! Want dat is gewoon keiharde diefstal van alle andere belastingbetalers.

[..]

Een briefje sturen is nou niet zo moeilijk...
In Nederland is het automatisch geregeld het depositogarantiestelsel, je krijgt een brief thuis.

Indien het de UK is krijg je misschien niet de brief thuis en moet je je toch in relatief veel bochten wringen om deze toch te krijgen. En als je dan geld niet krijgt moet je verdere stappen ondernemen, aangezien het niet in het land is waar je woont is dat over het algemeen toch een stuk lastiger.

Of de NL overheid niet had moeten inspringen blijft een gevaarlijke vraag, als ze het niet gedaan hadden had er een gigantische onrust kunnen ontstaan onder de bevolking en hadden mensen wantrouwend geworden en hadden er meer banken kunnen vallen. Misschien niet direct in Nederland maar wel op andere plekken in Europa omdat opeens mensen realiseren dat ze niet geholpen worden en snel geld van buitenlandse banken afhalen en weer in het eigen land houden. Vergeet niet dat ook andere landen hierin betrokken waren met een goede regeling, alles om de bevolking maar rustig te houden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:12:40 #132
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92340477
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zonder wet ervoor mag de overheid dat toch niet besluiten?! Dat is toch de basis van ons land?

[..]

Dat was toen ook al, het waren allemaal volwassen mensen die allemaal tekenden voor het kennen van de voorwaarden.
Nee maar dan maken ze toch even snel een spoedwetje :P

Herinner me dat er ook de nodige overheden een hoop geld in IJsland hadden ondergebracht.
Ik denk dat de Icesave ramp toch wel een schokeffect had omdat niemand zoiets verwacht had. Maar na dit drama kan vandaag de dag niemand zich meer op ojeelievehelp beroepen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:27:55 #133
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92341248
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Nederland is het automatisch geregeld het depositogarantiestelsel, je krijgt een brief thuis.

Indien het de UK is krijg je misschien niet de brief thuis en moet je je toch in relatief veel bochten wringen om deze toch te krijgen. En als je dan geld niet krijgt moet je verdere stappen ondernemen, aangezien het niet in het land is waar je woont is dat over het algemeen toch een stuk lastiger.
Je doet hier een hoop aannames zonder de feiten te kennen. Ik weet ook niet wat de regels zijn. Maar de UK is een beschaafd land, geen bananenrepubliek, en over het algemeen hebben fatsoenlijke landen keurige regels waar ze zich ook aan houden. Persoonlijk denk ik dat alle rekeninghouders een brief krijgen. (Er zullen ook genoeg Engelsen zijn die hier de dupe van wonen maar die in het buitenland wonen, kun je nagaan wat een rel dat zou worden als ze alleen de mensen binnen de UK schadeloos zouden stellen?)
quote:
Of de NL overheid niet had moeten inspringen blijft een gevaarlijke vraag, als ze het niet gedaan hadden had er een gigantische onrust kunnen ontstaan onder de bevolking en hadden mensen wantrouwend geworden en hadden er meer banken kunnen vallen. Misschien niet direct in Nederland maar wel op andere plekken in Europa omdat opeens mensen realiseren dat ze niet geholpen worden en snel geld van buitenlandse banken afhalen en weer in het eigen land houden. Vergeet niet dat ook andere landen hierin betrokken waren met een goede regeling, alles om de bevolking maar rustig te houden.
We zullen het nooit weten maar het is aannemelijk dat er een geweldige paniekreactie was ontstaan. Zou me zelfs kunnen voorstellen dat Nederlanders hun geld van de Nederlandse banken hadden weggehaald. Gewoon omdat "banken" opeens een stuk minder betrouwbaar waren geworden. In elk geval in de beleving van de meeste mensen.
Ik heb het toen niet zo op de voet gevolgd (mijn geld stond veilig op Nederlandse bankrekeningen) maar gezien de omvang en impact, moet hier toch uitgebreid over gesproken zijn voordat er een besluit genomen werd. En dan zal er toch echt wel iemand op gewezen hebben dat een hoop Nederlanders moeten meebetalen om anderen schadeloos te stellen. Stukje solidariteit zonder dat je er wat over te zeggen hebt. En daar is toch ook wel wat voor te zeggen want ikke ikke en de rest kan stikken is toch ook niet zo'n geweldige levensfilosofie.

Ik heb nog wel een rekening bij Argenta, wat ook niet onder de Nederlandse depositogarantieregeling valt. Maar hun rente is op het moment niet erg concurrerend dus staat er ook niet veel geld.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:43:40 #134
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_92342151
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:12 schreef caroline88 het volgende:

[..]
Ik denk dat de Icesave ramp toch wel een schokeffect had omdat niemand zoiets verwacht had.
Onzin, natuurlijk waren er mensen die het wel verwacht hadden. Zoals ikzelf, en om precies die reden had ik geen spaarrekening bij Icesave. Maar ik mag wel voor de kosten opdraaien. En dat zint me nog steeds niet...

quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:27 schreef caroline88 het volgende:

[..]
Zou me zelfs kunnen voorstellen dat Nederlanders hun geld van de Nederlandse banken hadden weggehaald. Gewoon omdat "banken" opeens een stuk minder betrouwbaar waren geworden.
Tsja. "Geld" zelf is precies zo: als iedereen daar morgen opeens het vertrouwen in verliest, heb je direct hyperinflatie en kan je overmorgen geen brood meer kopen. Juist dat "vertrouwen" heeft er toe geleid dat de crisis is ontstaan! Het wegvallen van vertrouwen is niet de oorzaak, het vertrouwen was simpelweg onterecht.
En nog steeds is het zo dat je prima 4 ton kan lenen bij een bank voor een te duur huis, maar op het moment dat je het cash mee wil nemen, blijkt de bank dat geld helemaal niet eens te bezitten...
censuur :O
  zaterdag 5 februari 2011 @ 01:57:55 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_92358746
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 18:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Meer mensen die deze maand nog geen rente hebben gekregen van centraal beheer?
Controleer je dat echt iedere maand? Of je het exact op tijd binnen krijgt?

[ Bericht 5% gewijzigd door leolinedance op 05-02-2011 12:43:41 ]
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:57:10 #136
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92364704
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:27 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Je doet hier een hoop aannames zonder de feiten te kennen. Ik weet ook niet wat de regels zijn. Maar de UK is een beschaafd land, geen bananenrepubliek, en over het algemeen hebben fatsoenlijke landen keurige regels waar ze zich ook aan houden. Persoonlijk denk ik dat alle rekeninghouders een brief krijgen. (Er zullen ook genoeg Engelsen zijn die hier de dupe van wonen maar die in het buitenland wonen, kun je nagaan wat een rel dat zou worden als ze alleen de mensen binnen de UK schadeloos zouden stellen?)

Ik zeg ook niet dat ik dit vind, ik geef aan dat dit het algemeen gevoel zal zijn als je beroep moet doen op een buitenlands depositogarantiestelsel.
IJsland was in mijn ogen toch ook wel een beschaafd land en geen bananenrepubliek, toch blijkt dat de centrale IJslandse bank nu toch niet zo makkelijk schulden terugbetaald simpelweg omdat het geld er niet is.
En welke mensen denk jij dat de Engelse Centrale Bank eerst zal helpen, eigen inwoners met spaargeld of buitenlandse spaarders met de niet Engelse nationaliteit? Het is er naief om te denken dat de laatste groep de hoogste prioriteit zal hebben als blijkt dat er toch niet genoeg geld is om iedereen terug te kunnen betalen onder het depositogarantiestelsel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:09:34 #137
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92365053
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik dit vind, ik geef aan dat dit het algemeen gevoel zal zijn als je beroep moet doen op een buitenlands depositogarantiestelsel.
IJsland was in mijn ogen toch ook wel een beschaafd land en geen bananenrepubliek, toch blijkt dat de centrale IJslandse bank nu toch niet zo makkelijk schulden terugbetaald simpelweg omdat het geld er niet is.
En welke mensen denk jij dat de Engelse Centrale Bank eerst zal helpen, eigen inwoners met spaargeld of buitenlandse spaarders met de niet Engelse nationaliteit? Het is er naief om te denken dat de laatste groep de hoogste prioriteit zal hebben als blijkt dat er toch niet genoeg geld is om iedereen terug te kunnen betalen onder het depositogarantiestelsel.
Je kunt heel goed gelijk hebben wat betreft de Engelse Centrale Bank. Hopelijk komen we er nooit achter.
Ik vind overigens BoS niet concurrerend genoeg om er nog zaken mee te willen doen dus maakt het mij persoonlijk al helemaal niets uit.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:15:06 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_92365233
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik dit vind, ik geef aan dat dit het algemeen gevoel zal zijn als je beroep moet doen op een buitenlands depositogarantiestelsel.
IJsland was in mijn ogen toch ook wel een beschaafd land en geen bananenrepubliek, toch blijkt dat de centrale IJslandse bank nu toch niet zo makkelijk schulden terugbetaald simpelweg omdat het geld er niet is.
En welke mensen denk jij dat de Engelse Centrale Bank eerst zal helpen, eigen inwoners met spaargeld of buitenlandse spaarders met de niet Engelse nationaliteit? Het is er naief om te denken dat de laatste groep de hoogste prioriteit zal hebben als blijkt dat er toch niet genoeg geld is om iedereen terug te kunnen betalen onder het depositogarantiestelsel.
De grote vraag is dan: wat is erger voor ons als Nederlanders: het instorten van ING en enkele biljoenen euro's schuld voor onze eigen overheid, of hetzelfde geval in Engeland? In het eerste geval krijg je je geld ook niet terug (simpelweg omdat dat geld niet bestaat!), en is je land compleet vergaan, in het 2e geval ben je je geld kwijt, maar blijft je land nog wat waard...
censuur :O
pi_92369978
tvp
  zondag 6 februari 2011 @ 13:09:33 #140
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92407151
Ik wil nog steeds (:')) een spaarrekening openen bij Moneyou, maar nu zie ik dat ik ook heel gemakkelijk kan beleggen (http://moneyou.nl/belegge(...)e-de-4-schuiven.aspx) en als je daar op zeker speelt heb je ALTIJD 2,5% winst?

Dan kan ik dat toch beter doen? (ik heb nog nooit eerder belegd, maar dit ziet er wel erg gemakkelijk uit?)

Alvast bedankt,
  zondag 6 februari 2011 @ 13:26:37 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_92407803
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:09 schreef Saninl het volgende:
Ik wil nog steeds (:')) een spaarrekening openen bij Moneyou, maar nu zie ik dat ik ook heel gemakkelijk kan beleggen (http://moneyou.nl/belegge(...)e-de-4-schuiven.aspx) en als je daar op zeker speelt heb je ALTIJD 2,5% winst?

Dan kan ik dat toch beter doen? (ik heb nog nooit eerder belegd, maar dit ziet er wel erg gemakkelijk uit?)

Alvast bedankt,
Volgens mij moet je het bij beleggen een jaar vast laten staan. Bij Argenta krijg je 2,75% als je je geld een jaar vastzet. En bij LPB 3,0%, alleen daar kun je op het moment geen rekening openen.
  zondag 6 februari 2011 @ 13:35:09 #142
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92408120
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Volgens mij moet je het bij beleggen een jaar vast laten staan. Bij Argenta krijg je 2,75% als je je geld een jaar vastzet. En bij LPB 3,0%, alleen daar kun je op het moment geen rekening openen.
Ooh, op die fiets.

Dan maar een "gewone" rekening openen. 2,35%
  zondag 6 februari 2011 @ 13:44:55 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_92408480
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:35 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ooh, op die fiets.

Dan maar een "gewone" rekening openen. 2,35%
Of bij BoS voor 0,05% meer :P Krijg je ook nog 20 euro als je aan bepaalde voorwaarden voldoet dacht ik.
  zondag 6 februari 2011 @ 13:59:34 #144
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92409181
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Of bij BoS voor 0,05% meer :P Krijg je ook nog 20 euro als je aan bepaalde voorwaarden voldoet dacht ik.
Bank of Scotland? Maar dan is toch minimaal 5000? Ik heb 4000 om te sparen :P (student ;))
  zondag 6 februari 2011 @ 14:13:39 #145
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_92409815
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:59 schreef Saninl het volgende:

[..]

Bank of Scotland? Maar dan is toch minimaal 5000? Ik heb 4000 om te sparen :P (student ;))
Voor 4000 boeit het ook weinig of je nou 0,2% meer of minder krijgt.
  zondag 6 februari 2011 @ 14:34:03 #146
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92410628
quote:
Op zondag 6 februari 2011 14:13 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Voor 4000 boeit het ook weinig of je nou 0,2% meer of minder krijgt.
wie het kleine niet...
  zondag 6 februari 2011 @ 16:58:57 #147
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92416810
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:34 schreef Saninl het volgende:

[..]

wie het kleine niet...
That's the spirit *O*
pi_92420044
Bah lage rente.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:35:24 #149
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_92436094
quote:
Op zondag 6 februari 2011 16:58 schreef caroline88 het volgende:

[..]

That's the spirit *O*
ja, vind ik wel ;)

Hmm, moneyou of bos
pi_92585747
Slecht nieuws voor hen die op de openstelling van LeasePlanBank zitten te wachten: http://www.telegraaf.nl/o(...)s__.html?sn=overgeld
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')