abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 augustus 2000 @ 01:35:57 #1
862 Arcee
Look closer
pi_290265
Af en toe lees je wel 's "ik post bijna nooit, maar ik lees wel altijd". Op alle forums vind je ze: de meelezers. Dat vind ik altijd zo'n grappig idee, dat er dus mensen zijn die alle discussies van de vaste bezoekers wel lezen, maar zelf niks posten.
Hoe komt dat? Hebben ze niks te melden, vinden ze 't prima zo of voelen ze zich niet op hun gemak om zich in de discussie te mengen?

Ik vind het in ieder geval altijd geing om te lezen over mensen die al een half jaar geregistreerd zijn, altijd lezen en dan maar 25 posts hebben ofzo.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 5 augustus 2000 @ 01:42:08 #2
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_290267
Ik heb deze nick in Oktober 99 geregistreerd, ben vervolgens tot eind juni dit jaar niet geweest, heb dus ook 0 posts gehad sindsdien. Nu doe ik volop mee en je ziet het resultaat...Sommigen hebben dus weinig posts om die reden. En toch ben ik trots dat ik zo vroeg mezelf heb geregistreerd hehe
  zaterdag 5 augustus 2000 @ 01:44:36 #3
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_290268
quote:
Op 05 augustus 2000 01:35 schreef Arcee het volgende:
Op alle forums vind je ze: de meelezers.

Leg dat eens uit

Meelezers zijn waarschijnlijk mensen die, zoals je zelf al aangeeft, niet durven te posten. Uit technische onkunde, privacy-redenen, of gewoon geen behoefte om zelf wat in te brengen (wat met je personelijkheid te maken kan hebben).

Een ander reden kan zijn dat je posten op 1 of enkele forums genoeg vindt. Zo heb ik ook enkele accounts op andere fora, maar gebruik ik die vrijwel nooit omdat ik mijn discussies liever 'centraal' (relatief natuurlijk) op Fok! houd. Ik lees die andere fora echter soms wel (veel minder dan Fok! trouwens). Als ik op 5 verschillende fora zou posten zijn er zoveel mensen dat je niemand echt leert kennen, en dat je overal heel 'vluchtig' aanwezig bent.

[Dit bericht is gewijzigd door MacBeth op 05-08-2000 01:46]

Down[br]Under
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 augustus 2000 @ 01:44:44 #4
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_290270
ik zou bijna willen zeggen dat ik een echte meelezer ben en dit m'n eerste post is, echter heb ik er al meer dan 5000

Tja, meelezers, sommigen hebben niet eens de moeite genomen te registreren.
Ik ben een weekje meelezer geweest, toen wilde ik ook wat zeggen. (daarna niet meer gestopt)
Ik heb wel eens een meelezer ontmoet die me herkende, was in Rotterdam in het centrum, riep ie 'TARA!'
Was wel grappig

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_290271
Ik vraag me ook steeds meer af waarom ik het doe, Arcee. Morbide belangstelling, verveling. Geen idee. Lurkers zijn er altijd wel. Zelfde reden waarom mensen boeken lezen denk ik. Vermaak.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 augustus 2000 @ 01:59:47 #6
862 Arcee
Look closer
pi_290281
quote:
Op 05 augustus 2000 01:44 schreef MacBeth het volgende:
Een ander reden kan zijn dat je posten op 1 of enkele forums genoeg vindt. Zo heb ik ook enkele accounts op andere fora, maar gebruik ik die vrijwel nooit omdat ik mijn discussies liever 'centraal' (relatief natuurlijk) op Fok! houd. Ik lees die andere fora echter soms wel (veel minder dan Fok! trouwens). Als ik op 5 verschillende fora zou posten zijn er zoveel mensen dat je niemand echt leert kennen, en dat je overal heel 'vluchtig' aanwezig bent.

Zit wat in. Doe ik zelf wel trouwens. Ik post op vrij veel verschillende forums, en op de één ben je closer met de rest dan op de ander, da's waar.

Dit zijn echter niet de typische meelezers. Jij bent hier dan bijvoorbeeld wel gewoon actief. Er zijn gewoon mensen die vrijwel alleen maar lezen. Misschien posten ze wel op meerdere sites, maar zijn dan op al die sites meelezer.

Trouwens, is wel zo inderdaad dat je niemand echt leert kennen als je overal heel 'vluchtig' aanwezig bent, maar ik ben gewoon heel sterk geneigd om te willen reageren. Zelfs als ik b.v. pagina 316 van Teletekst lees dan klik in gedachte al op reply!

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 05-08-2000 02:02]

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 5 augustus 2000 @ 03:42:06 #7
1829 Jewel
De enige echte!
pi_290301
quote:
Op 05 augustus 2000 01:35 schreef Arcee het volgende:
Af en toe lees je wel 's "ik post bijna nooit, maar ik lees wel altijd". Op alle forums vind je ze: de meelezers. Dat vind ik altijd zo'n grappig idee, dat er dus mensen zijn die alle discussies van de vaste bezoekers wel lezen, maar zelf niks posten.
Hoe komt dat? Hebben ze niks te melden, vinden ze 't prima zo of voelen ze zich niet op hun gemak om zich in de discussie te mengen?

Ik vind het in ieder geval altijd geing om te lezen over mensen die al een half jaar geregistreerd zijn, altijd lezen en dan maar 25 posts hebben ofzo.

Ik snap het ook niet.
Als je een discussie toch interessant vind dan wil je toch je zegje doen.

Het enige probleem wat ik in deze vraag zie is dat de meelezers hem niet zullen beantwoorden, want ze lezen hem alleen maar.

zaterdag 5 augustus 2000 @ 04:20:27 #8
3767 Herald
Come get some
pi_290305
Ik post hier ook maar niet in elk topic. Ik lees vrijveel topics maar reageer lang niet altijd. Als ik zie dat mijn mening overeenkomt met die van iemand die al heeft gepost heb ik zelden de behoefte om dat nog eens te herhalen.
Het gebeurt regelmatig dat ik aan een post begin maar hem niet afmaak. Even op backspace en no harm done. Waarom? Omdat ik niet altijd even duidelijk post of omdat ik niemand tegen het zere been wil schoppen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 5 augustus 2000 @ 05:10:30 #9
2998 KrL
Languit de lekkerste :)
pi_290309
Kan me redelijk vinden in de reply van Herald.. Ben zelf ook wel redelijk een meelezer.. Vaak zie je een ander al verwoorden wat jij denkt en wat voor een nut heeft het dan om te zeggen: Mee eens ?
Waarom post ik deze reply dan, Herald heeft t toch al gepost ? .

Heb nog wel iets toe te voegen.. Vaak kan ik ook niet precies mijn gedachten over iets goed verwoorden.. Dat zou ik dan wel kunnen in een direct gesprek met iemand omdat je dan ziet hoe diegene je uitspraken opvat en kunt corrigeren/verduidelijken.. Maar een post is zo 'definitief' (gebruik de edit knop ook alleen voor spel/ubbfouten).. En wil niet graag verkeerd begrepen worden..

pi_290380
Nou de meeste antwoorden zijn al wel gegeven op je vraag, daarom had ik net eigenlijk weer zoiets van waarom zal ik nog reageren? Maar dan heb ik het dus wel gelezen en dat maakt me een meelezer. Ik vind dit niet echt een discussie trouwens. En dat heb ik wel vaker dat ik zoiets heb van "wat moet ik zeggen?".

Wat mij beweegt? Dat hangt ervan af waar de topic over gaat en of ik voor mijn gevoel iets te zeggen heb.

pi_290444
Ik ben ook 1 van de meelezers, al ben ik de laatste paar dagen wel bezig om wat posts te plaatsen. Ik heb alleen het idee dat hier wat discussies plaatsvinden tussen 'vaste gasten' Als je dan als relatieve buitenstaander eens in de zoveel tijd een post plaatst, wordt er vaak nauwelijks op gereageerd, terwijl er een post van een stamgast achteraan komt, waar weer ellenlang over doorgezeurd wordt. Waar ligt dat aan? Is zijn post zo interessant of wordt de onregelmatige bezoeker structureel genegeerd? Ik weet het niet...
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 augustus 2000 @ 14:27:36 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_290447
Dat vind ik wel meevallen. Bovendien zijn er veel vaste posters die ook weinig reacties krijgen op topics die ze plaatsen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 5 augustus 2000 @ 15:32:58 #13
331 Merel
Be here now.
pi_290485
Ik ben begonnen met lezen hier toen het forum nog niet eens bestond (de goeie ouwe BB-tijd ja ) maar ben pas gaan posten toen BB afgelopen was. Ik had inderdaad zelf vaak gewoon niks aan een discussie toe tevoegen ofzo, ik had nooit een idee dat een bijdrage van mij er toe zou doen (alsof ze dat nu wel doen.. ) En wat ook wel een reden is, is dat je je toch ergens overheen moet zetten voordat je je bek durft open te trekken tussen al die mensen die veel vaker posten en elkaar toch veel beter kennen. En dan kan je wel zeggen dat iedereen toch vriendelijk ontvangen wordt (is ook wel zo ), maar als in een groep mensen IRL is het toch "eng" om zomaar voor het eerst eens een mededeling te gaan doen. Nouja, vind ik dan
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zaterdag 5 augustus 2000 @ 15:48:56 #14
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_290496
IK ben zonder dat het wist ook een beetje een meelezer geworden..vroeger reageerde ik op alles wat ik las..Nu nog maar 1/12 ongeveer..Ik lees alles maar post beroerd weinig...

Dat heeft verder niets met mijn persoonlijkheid te maken want ik ben juist iemand die meestal wel zijn mening geeft. Het is meer een soort luiheid.

zaterdag 5 augustus 2000 @ 17:18:03 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_290544
toen ik hier voor het eerst kwam heb ik me eerst een paar weken als meelezer gedragen. Pas toen ik me geroepen voelde om ergens op te reageren ben ik me gaan registreren.
Tegenwoordig post ik nog steeds niet echt veel, eigenlijk alleen als ik me geroepen voel om iets bij te dragen aan de discussie. Ben van nature ook niet zo'n prater dus daar zal het wel aan liggen...
Toch lees ik graag de discussies door en voor anderen. Gewoon om te weten wat er bij de mensen omgaat.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_290985
quote:
Op 05 augustus 2000 15:32 schreef Merel het volgende:
Ik ben begonnen met lezen hier toen het forum nog niet eens bestond (de goeie ouwe BB-tijd ja ) maar ben pas gaan posten toen BB afgelopen was. Ik had inderdaad zelf vaak gewoon niks aan een discussie toe tevoegen ofzo, ik had nooit een idee dat een bijdrage van mij er toe zou doen (alsof ze dat nu wel doen.. ) En wat ook wel een reden is, is dat je je toch ergens overheen moet zetten voordat je je bek durft open te trekken tussen al die mensen die veel vaker posten en elkaar toch veel beter kennen. En dan kan je wel zeggen dat iedereen toch vriendelijk ontvangen wordt (is ook wel zo ), maar als in een groep mensen IRL is het toch "eng" om zomaar voor het eerst eens een mededeling te gaan doen. Nouja, vind ik dan

Ik was wel een beetje zoals Merel. Het idee dat je weinig meer toe te voegen hebt aan een discussie, dus waarom zou je dan nog reageren. Ik heb ook de eerste anderhalve maand zeer weinig gepost. Eigenlijk ben ik pas sinds het einde van BB een meer actieve poster geworden, sinds de BB quiz die ik had opgezet.
Nu lees ik nog steeds veel meer dan dat ik post, omdat ik soms nog steeds zoiets heb van: "Ik heb hier niks meer aan toe te voegen".

zondag 6 augustus 2000 @ 14:07:39 #17
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_291026
Tja, hetzelfde als de rest eigenlijk. Ik zie al vaak genoeg posts staan die niets aan de discussie toevoegen. Meer het principe van "if you haven't got anything good to say, don't say anything at all". Is trouwens iets waar meer mensen hier naar zouden moeten leven....

En voordat iemand anders het gaat roepen...ik weet het...deze post heeft ook niet echt toegevoegde waarde.

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_291315
* Creep® was eerst meelezer

Daarom ook de ® achter mijn nick, ik weet het email adres en pass van mijn oude account niet meer

Las vooral mee in die bb topic.

Toen ben ik gaan posten, totaal anoniem, met een andere nick, geen icq en een email adres dat ik toch nooit gebruikte.

Na dit een tijdlang volgehouden te hebben vond ik het wel leuk geweest en heb toen maar weer de nick genomen die ik overal gebruik

Maar ik behoor niet tot de catagorie posters die erg veel post zovaak kom ik hier ook weer niet. Toch heb ik nu juist wel de neiging om elke keer als ik fokfor.. (en dan vult msie automatisch aan) intyp er ook te posten..

[Dit bericht is gewijzigd door Creep® op 06-08-2000 22:39]

pi_291404
quote:
Op 05 augustus 2000 17:18 schreef E.T. het volgende:

Tegenwoordig post ik nog steeds niet echt veel, eigenlijk alleen als ik me geroepen voel om iets bij te dragen aan de discussie. Ben van nature ook niet zo'n prater dus daar zal het wel aan liggen...

O en aan de telefoon dan Of doe je daar dan aan andere dingen dan praten?

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 04:34:47 #20
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_291464
quote:
maar ben pas gaan posten toen BB afgelopen was.

Ik ben daar mede-verantwoordelijk voor
Dr. Bogus' BB-rehab-kliniek
Waar we elkaar ontmoet hebben, die goeie oude tijd
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 7 augustus 2000 @ 09:08:54 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_291527
Ik ben ook gaan lezen vanaf het begin van BB. Pas veel later geregistreerd. Nu post ik af en toe.
Ik heb alleen toegang op mijn werk en hoewel ik ten tijde van BB uren hier zat en de streams volgde, kan ik tegenwoordig niet meer uren online zijn. Met als gevolg dat ik, net als Herald (Harald?) vaak wel wil reageren maar dat een ander mijn punt al naar voren heeft gebracht.
Dan krijg ik vaak een beetje een 'Spuit-11-geeft-ook-modder' gevoel.
  maandag 7 augustus 2000 @ 09:12:15 #22
331 Merel
Be here now.
pi_291529
Haha, niet waar, dat kwam door mezelf! Bij mijn eerste post heb ik zowaar een nieuw topic geopend waren, met de vraag of er nog meer mensen waren die alleen lazen en nooit postten, zoals ik dus. En daar kwam zelfs meteen een deel 2 van.. Niet slecht voor een eerste post
Daarna ben ik ook in rehab gegaan inderdaad, toen zaten we nog met Fannetje op een gang, en toen hadden we nog die tussendeur enzo.. Ach die goeie ouwe tijd...
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 7 augustus 2000 @ 09:21:19 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_291535
quote:
Op 07 augustus 2000 00:50 schreef DIGGER het volgende:
O en aan de telefoon dan Of doe je daar dan aan andere dingen dan praten?

Tegen onbekenden kijk ik altijd eerst een tijdje de kat uit de boom..

Enne dat wat jij bedoelt...... dan vallen er ook lange stiltes !!!! (zou jij toch moeten weten )
Geen woorden maar daden zullen we maar zeggen...

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 11:56:15 #24
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_291662
quote:
Op 07 augustus 2000 09:12 schreef Merel het volgende:
Haha, niet waar, dat kwam door mezelf! Bij mijn eerste post heb ik zowaar een nieuw topic geopend waren, met de vraag of er nog meer mensen waren die alleen lazen en nooit postten, zoals ik dus. En daar kwam zelfs meteen een deel 2 van.. Niet slecht voor een eerste post
Daarna ben ik ook in rehab gegaan inderdaad, toen zaten we nog met Fannetje op een gang, en toen hadden we nog die tussendeur enzo.. Ach die goeie ouwe tijd...

ja, dat weet ik nog, maar je bleef, dat bedoelde ik
Owja, die tussendeur, met m'n radiostation op m'n kamer enzo. Ik die via via aan de sleutel is gekomen, je moeder die alles afsloot en dichttimmerde, volgens mij zijn er uiteindelijk zelfs koeien bijgekomen
Dat waren inderdaad nog eens tijden
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 15:28:09 #25
862 Arcee
Look closer
pi_291917
quote:
maar als in een groep mensen IRL is het toch "eng" om zomaar voor het eerst eens een mededeling te gaan doen. Nouja, vind ik dan

Zekers, maar dat is hier nou juist niét zo. Hier kun je veel makkelijker jezelf uiten dan IRL. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dat voor mensen een reden is niet te posten. Je hebt hier immers geen oogcontact en als je denkt genegeerd te worden dan hoef je je helemaal niet ongemakkelijk te voelen (zoals je dat IRL bijvoorbeeld zou kunnen doen) maar denk je gewoon: oh well, fuck it

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')