abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91173331
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 18:18 schreef greavy het volgende:
Op dit moment zou een trein stil staan op Amersfoort omdat de machinist zijn dienst beëindigd heeft.. Betreft de vertraagde IC naar Deventer..
Aldus @NSReiziger op Twitter
Hoe moet ik me dat voorstellen?
"Screw you guys! I'm going home!"

Of gewoon einde werkdag van betreffende machinist en geen aflossing paraat?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:16:23 #95
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91174096
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN treindienstleiders die ineens 2 streepjes zien ipv 1 :s)
Helaas zie je dat niet altijd. Er zijn genoeg stukken vrije baan waar wij geen spoorbezetting zien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91174427
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Helaas zie je dat niet altijd. Er zijn genoeg stukken vrije baan waar wij geen spoorbezetting zien.
Nou ja, dan nog. Worden elk uur die goederentreinen ergens gecontroleerd of ze nog compleet zijn of zo? Anders ontdek je bijv morgenmiddag in Zwitserland eens een keer dat je een wagen mist, terwijl er morgenochtend al een vroege stoptrein bovenop geknoert is. Dat scenario is dus gewoon mogelijk begrijp ik? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:24:41 #97
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91174533
Gelukkig hebben we nog de luchtleiding. Als een wagen losraakt, valt de luchtdruk weg en slaan de remmen vast van de hele trein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91174715
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, dan nog. Worden elk uur die goederentreinen ergens gecontroleerd of ze nog compleet zijn of zo? Anders ontdek je bijv morgenmiddag in Zwitserland eens een keer dat je een wagen mist, terwijl er morgenochtend al een vroege stoptrein bovenop geknoert is. Dat scenario is dus gewoon mogelijk begrijp ik? :?
Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.

Maar zoals ziggy ook zegt, dat zal nauwelijks voor kunnen komen omdat zelfs de meeste goederentreinen op alle wagons geremd worden, en de rem-leiding van de hele trein leegloopt als er een wagon af breekt, zodat de hele trein tot stilstand komt.
pi_91174736
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gelukkig hebben we nog de luchtleiding. Als een wagen losraakt, valt de luchtdruk weg en slaan de remmen vast van de hele trein.
Ja okee, dat ken ik van reizigerstreinen. WIst niet dat dat bij goederen ook zo werkte. Dus eigenlijk zijn die schildjes om IN GEVAL VAN zo'n noodstop te kunnen zien of het komt door een losgeraakte wagen danwel door een ander lek ergens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:34:57 #100
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175032
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.

Maar zoals ziggy ook zegt, dat zal nauwelijks voor kunnen komen omdat zelfs de meeste goederentreinen op alle wagons geremd worden, en de rem-leiding van de hele trein leegloopt als er een wagon af breekt, zodat de hele trein tot stilstand komt.
Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:36:06 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175094
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja okee, dat ken ik van reizigerstreinen. WIst niet dat dat bij goederen ook zo werkte. Dus eigenlijk zijn die schildjes om IN GEVAL VAN zo'n noodstop te kunnen zien of het komt door een losgeraakte wagen danwel door een ander lek ergens?
Bijvoorbeeld. En het komt ook nog uit de klassieke beveiliging, waar de seinwachter zeker moest weten dat een trein geheel binnen was.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:41:58 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91175465
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bovendien wil het niet zeggen dat als de trdl de wagon niet kan waarnemen ergens op de vrije baan dat het sein achter die wagon niet gewoon wel op rood staat.
Die stoptrein staat dus gewoon onverwacht voor een rood sein, krijgt misschien uiteindelijk een aanwijzing STS (stoptonend sein voorbij mogen rijden op zicht) en zo wordt de losgeslagen wagon ook wel op een veilige manier ontdekt.
Ja okee. Dan hebben we dus een trdl die geen spoorbezetting ziet, uiteraard ook niet verwacht, en een sein wat toch rood blijft. Dan gaan ze bellen en is het zo van "Nou ja ga maar rustig even kijken of er toch wat te zien is" en dan rij je dus met een beperkte snelheid dat op zich volkomen onverlichte ding aan. Wat vanwege die gebroken luchtleiding ook niet erg ver door kan rijden. Okee :)

Doet me heel sterk denken aan dit incident. :) Al heeft zoeen ding die roodwitte schildjes niet natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91175574
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klopt helemaal, alleen leg jij het mooier uit. Eén klein dingetje: bij een P-sein geven we geen aanwijzing STS af.
Huh? Daar is het toch een P-sein voor? Dat je permissie moet vragen om door een STS te rijden?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:44:57 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175610
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja okee. Dan hebben we dus een trdl die geen spoorbezetting ziet, uiteraard ook niet verwacht, en een sein wat toch rood blijft. Dan gaan ze bellen en is het zo van "Nou ja ga maar rustig even kijken of er toch wat te zien is" en dan rij je dus met een beperkte snelheid dat op zich volkomen onverlichte ding aan. Wat vanwege die gebroken luchtleiding ook niet erg ver door kan rijden. Okee :)

Doet me heel sterk denken aan dit incident. :) Al heeft zoeen ding die roodwitte schildjes niet natuurlijk.
Een rood sein passeer je altijd op zicht. Als een mcn dan niet op tijd kan remmen, heeft hij niet op zicht gereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:47:00 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91175708
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]



[..]

Huh? Daar is het toch een P-sein voor? Dat je permissie moet vragen om door een STS te rijden?
Mja, het is bijna een kwestie van definitie. Bij een P-sein geven we toestemming om op zicht door te rijden. Daarnaast, als een mcn de trdl niet kan bereiken, mag hij een rood P-sein passeren. Bij een bediend sein mag dat niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:49:14 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91175829
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

Een rood sein passeer je altijd op zicht. Als een mcn dan niet op tijd kan remmen, heeft hij niet op zicht gereden.
Hmm. Klinkt logisch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91175942
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm. Klinkt logisch.
Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:51:52 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91175978
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault :P
Nou ja, in zo'n geval is dat dus wel echt zo :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:56:30 #109
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91176232
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:51 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Eigenlijk een hele goeie disclaimer. If you fuck it up, it's your own fault :P
Neuh, dit is wel daadwerkelijk een veiligheidsmaatregel in plaats van een juridische indekking. Er is iets aan de hand, maar we weten niet precies waar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91176408
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Neuh, dit is wel daadwerkelijk een veiligheidsmaatregel in plaats van een juridische indekking. Er is iets aan de hand, maar we weten niet precies waar.
I know, maar disclaimer klinkt gewoon grappig.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:05:56 #111
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91176738
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 19:59 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

I know, maar disclaimer klinkt gewoon grappig.
True.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:20:27 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91177520
Ik kreeg net weer een mailtje van NS HiSpeed. Goedkoop naar Parijs. Ach, dat moest inderdaad nog altijd een keer gebeuren dus ik heb maar meteen geboekt :) 19 maart ga ik :s)

10:02 weg uit Utrecht Centraal :O 21:15 weer terug of zo, voor 1132 km en 15-20 bordjes denk ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 20:45:31 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91178822
Gezien in het forum op www.fyrakomop.nl:

quote:
En passant door één van de medewerkers van de Fyra op de hoogte gesteld van het feit dat de nieuwe V250 treinen misschien pas in 2012, 2013 of helemáál niet meer geleverd worden. (??)
Zal wel onzin zijn denk ik.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:12:08 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91180526
er vallen zo te zien nogal wat fyras uit met defecte loc zeg -O- Met zo'n betrouwbaar product heb je de laatste toeslagbetaalbereide zakenreizigers ook wel weer de auto in ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:15:52 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91180759
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
er vallen zo te zien nogal wat fyras uit met defecte loc zeg
En dan te bedenken dat het zo al vanaf het begin gaat hè :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:15:56 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91180765
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:45 schreef James1988 het volgende:
Gezien in het forum op www.fyrakomop.nl:

[..]

Zal wel onzin zijn denk ik.
Dat was trouwens een bericht van 26 november 2010. Zegt wel genoeg he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91182232
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat het zo al vanaf het begin gaat hè :')
Zit je ook op SSC?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:40:49 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91182386
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91182546
Waarom worden de IC's vanuit Groningen/Leeuwarden/Enschede naar Rotterdam/Den Haag al in Utrecht losgekoppeld en niet pas in Gouda?
Dat scheelt toch capaciteit tussen Gouda en Utrecht.
bier
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:43:40 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91182588
perronlengte in Gouda ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:53:56 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91183344
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik was eens wat aan het rondklikken en ik kwam een soort GtbV voor NS HiSpeed tegen. Vet. Toch maar eens kijken of die +85 van eind december nog 40 euro restitutie kan opleveren :)
Wel typisch dat Hispeed juist WEL wil dat je de tickets aan het formulier bevestigt. Binnenland is dat totaal Verboden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91183848
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
perronlengte in Gouda ;)
Daarnaast staan de treinen anders lang stil op een niks zeggend station als Gouda, waardoor veel meer doorgaande reizigers er last van hebben.
pi_91183863
Op Wikimedia Commons zijn plaatjes geupload van het PROTOS-interieur. Ik wist niet dat er een snoepautomaat in de treinen zat.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:01:42 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91183942
Altijd al zo geweest hoor ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')