abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91147212
Ik werk in het onderwijsveld met kinderen met gedragsproblematiek maar mijn werktijden zijn over het algemeen wisselend, meestal werk ik van 1130 tot 1830. Nu was ik een tijdje terug ziek, maar bij ons is de regel dat je voor 0715 belt als je ziek bent. Aan de ene kant snap ik dit wel omdat je met mijn werk de tijd moet hebben om vervanging te regelen....maar: Ik voelde me de avond ervoor nog goed, werkt wakker om 1030 met bonkende koppijn, overgeven, koorts. Vervolgens doet mijn werkgever heel dramatisch dat ik me zo laat ziek meld...terwijl ik heel het jaar niet ziek ben geweest (niet dat dat er echt toe doet)..maar goed, mag een organisatie zelf zijn regelt bepalen of is dit wettelijk vastgelegd? Sowieso zou een protocol wel handig zijn want veel van mijn collega's klagen over een soort telefoonterreur..meldt je je 's ochtends ziek en 's middags hangt men al aan de lijn of je de volgende dag al kunt werken.
pi_91147591
Sowieso dat ze denken dat jij een wekker zet om 7u als je pas om 11u30 hoeft te werken. :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_91147669
Ja precies, alsof ik elke dag om 7 uur mijn wekker zet om te checken of ik ziek ben om vervolgens verder te slapen:)...ga dat morgen gelijk even melden bij de vergadering!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 02:10:16 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_91147698
Zou ook een leuke grap worden als je nachtdienst hebt, moet je zeker de ochtend ervoor voor half 8 bellen?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_91148105
Wat een mafklapper die baas van je
  dinsdag 11 januari 2011 @ 07:57:18 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_91149535
Ik vind het wel meevallen. Het zal niet vaak voorkomen dat je pas op de dag zelf weet dat je zo ziek bent dat je niet kunt komen. Dit geval was dus een uitzondering, ga er dan ook als zodanig mee om. De regel om je vroeg ziek te melden is niet verkeerd.

Verder vind het het ook geen terreur dat ze 's middags gaan bellen: in jouw sector lijkt het me heel belangrijk om voldoende vervanging te kunnen regelen. Eventueel geef je zelf bij je ziekmelding al heel duidelijk aan of je verwacht de volgende dag wel of niet te kunnen werken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:09:29 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91149670
Dit komt zeer waarschijnlijk doordat ze de ziekte bij hun verzekeraar voor een bepaalde tijd moeten melden om voor jou geld te kunnen ontvangen ;). Althans dat is de grootste reden van het feit dat iedereen zich voor een bepaalde tijd 'sochtends ziek moet melden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91149810
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 07:57 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het wel meevallen. Het zal niet vaak voorkomen dat je pas op de dag zelf weet dat je zo ziek bent dat je niet kunt komen. Dit geval was dus een uitzondering, ga er dan ook als zodanig mee om. De regel om je vroeg ziek te melden is niet verkeerd.
Bij jou dient ziekte zich doorgaans een dag eerder aan? Bij mij niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:27:11 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91149852
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Da's het verschil man--vrouw.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91149936
quote:

[..]

In dit geval betrof het een voorspelbare kater:
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 01:38 schreef LoveProfuzion het volgende:
...Ik voelde me de avond ervoor nog goed, werkt wakker om 1030 met bonkende koppijn, overgeven, koorts.
;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:49:41 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_91150188
quote:

[..]

Jij wordt altijd acuut ziek, een uur voordat je aan het werk moet?
pi_91150255
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij wordt altijd acuut ziek, een uur voordat je aan het werk moet?
Ja. Niet altijd, maar de keren dat dat gebeurt, wil ik toch niet 'uitzonderlijk' noemen.

Maar jij wordt dus altijd acuut ziek, een dag voordat je aan het werk moet?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_91150269
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:33 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

In dit geval betrof het een voorspelbare kater:

[..]

;)
Alcohol werkt koortsverhogend? :?
.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:57:28 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91150323
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Alcohol werkt koortsverhogend? :?
Wel als je alcoholverslaafd bent, dan is koorts/rillen een ontwenningsverschijnsel.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:04:18 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_91150433
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja. Niet altijd, maar de keren dat dat gebeurt, wil ik toch niet 'uitzonderlijk' noemen.

Maar jij wordt dus altijd acuut ziek, een dag voordat je aan het werk moet?
Soms, meestal voel je zoiets geleidelijk opkomen. Dat je bijv. 's nachts al vrij vaak op/boven het toilet moet verblijven.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:11:59 #16
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_91150617
Alcohol heeft de TS helemaal niets over gezegd dus waarom dat er een kater wordt bijgehaald is me niet duidelijk.

Overigens weet ik vaak genoeg pas 's ochtends dat ik me dusdanig slecht voel dat ik niet ga werken.
Nu heb ik gewone kantoortijden dus is er geen sprake van een ziekmelddeadline van ruim 4 uur voor beginnen met werken.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_91150649
Je hebt je in de basis als werknemer te schikken in de bepalingen die je werkgever stelt omtrent het ziekmelden, dat is onderdeel van de arbeidsvoorwaarden waar je mee akkoord gaat als je er gaat werken. ;)

Dit moet wel in het redelijke blijven natuurlijk, en gezien jullie verschillende begintijden was 2 uur van te voren wat makkelijker geweest, in plaats van 1 vaste tijd voor alle medewerkers. Maar goed, de regels zijn er, en zijn nou ook weer niet buitensporig te noemen. En 1 uur van te voren bellen is toch een aardig krappe tijd om nog vervanging te regelen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:14:41 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91150684
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Soms, meestal voel je zoiets geleidelijk opkomen. Dat je bijv. 's nachts al vrij vaak op/boven het toilet moet verblijven.
Igv iets verkeerd gegeten is het de volgende ochtend wel over denk ik ;). Maa dan zet je idd je wekker om ff te kijken of je ziek bent zodat je je ziek kunt melden. Doe ik tenminste wel altijd.
Een gedicht over Maanvis
pi_91151561
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 02:10 schreef twiFight het volgende:
Zou ook een leuke grap worden als je nachtdienst hebt, moet je zeker de ochtend ervoor voor half 8 bellen?
Ja, er zijn zat instellingen waar dat aangegeven wordt. Vrouwlief werkte nachtdiensten in een hospitaal, als zij ziek was (hoogstens eens per jaar, en dan echt strontziek) was het een groot drama over het tijdstip waarop een ziekmelding plaatsvond.
Sommige bedrijven kunnen gewoon niet omgaan met dit soort dingen.
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:53:11 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91151602
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:51 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Ja, er zijn zat instellingen waar dat aangegeven wordt. Vrouwlief werkte nachtdiensten in een hospitaal, als zij ziek was (hoogstens eens per jaar, en dan echt strontziek) was het een groot drama over het tijdstip waarop een ziekmelding plaatsvond.
Sommige bedrijven kunnen gewoon niet omgaan met dit soort dingen.
het gaat over het tijdstip wanneer de ziekte bij het gak/uwv gemeld moet worden ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_91151907
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het gaat over het tijdstip wanneer de ziekte bij het gak/uwv gemeld moet worden ;).
In het geval van TS gaat het veel meer om het tijdstip waarop nog vervanging geregeld moet worden.
.
pi_91152064
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aan de ene kant snap ik dat, maar helaas pindakaas. Het verlies zullen zij maar moeten nemen op die ene nacht, want eerder ziekmelden dan dat je werkelijk ziek bent zit er gewoon niet in.
Vervanging regelen was geen probleem, er zitten een aantal mensen in een oproepdienst die maar al te graag een avondje erbij willen werken.
Daarnaast is ziek op het werk komen een grote nee-nee, dus welke keuze heb je dan werkelijk?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:28:36 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91152544
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:10 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Aan de ene kant snap ik dat, maar helaas pindakaas. Het verlies zullen zij maar moeten nemen op die ene nacht, want eerder ziekmelden dan dat je werkelijk ziek bent zit er gewoon niet in.
Vervanging regelen was geen probleem, er zitten een aantal mensen in een oproepdienst die maar al te graag een avondje erbij willen werken.
Daarnaast is ziek op het werk komen een grote nee-nee, dus welke keuze heb je dan werkelijk?
Ik denk dat ze TS voor deze dag gewoon op onbetaald verlof zetten.
Een gedicht over Maanvis
pi_91152793
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk dat ze TS voor deze dag gewoon op onbetaald verlof zetten.
Dat gaat zomaar niet :N
.
pi_91152845
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:36 schreef r_one het volgende:

[..]

ALs TS zich niet aan de afspraken houdt, lijkt het me een optie voor de werkgever, toch? TS kiest er voor om tot 10.30 uit te slapen. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:39:38 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91152863
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:36 schreef r_one het volgende:

[..]

hoezo niet? Regels voor ziekmelding zijn vastgesteld en geldig. houdt TS zich daar niet aan dan kan er onbetaald verlof gezet worden lijkt me.
Een gedicht over Maanvis
pi_91152908
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:38 schreef fruityloop het volgende:

[..]

ALs TS zich niet aan de afspraken houdt, lijkt het me een optie voor de werkgever, toch? TS kiest er voor om tot 10.30 uit te slapen. ;)
Wat als TS op het werk ziek wordt, zich ziek meldt en huiswaarts keert? Want dat lijkt me een vergelijkbare situatie.

En "uit te slapen" zijn jouw woorden :O
.
pi_91152941
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat als TS op het werk ziek wordt, zich ziek meldt en huiswaarts keert?

En "uit te slapen" zijn jouw woorden :O
Baas zal waarschijnlijk de deur dichthouden, willen geen zieke mensen op de werkvloer :P

Het is gewoon niet te doen in bepaalde vakken, en sommige werkgevers snappen dat wel, anderen willen er niet aan. Ander werk zoeken is altijd een oplossing :Y
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:42:37 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91152953
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat als TS op het werk ziek wordt, zich ziek meldt en huiswaarts keert? Want dat lijkt me een vergelijkbare situatie.
Of het vergelijkbaar is of niet ligt er aan wat er in het reglement staat over op het werk ziek worden.
Een gedicht over Maanvis
pi_91152957
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoezo niet? Regels voor ziekmelding zijn vastgesteld en geldig. houdt TS zich daar niet aan dan kan er onbetaald verlof gezet worden lijkt me.
TS zou de lopende afspraken hieromtrent ter discussie kunnen stellen via de OR of zo. Met hun flexibele werktijden zou het voor alle partijen wat practischer zijn om die ziekmeldtijd ook iets later te stellen, of op 2 uur voor aanvang van het werk te zetten. Maar je er eerst niet aan houden, geeft je als werknemer natuurlijk wel wat een achterstand in die discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')