Bij jou dient ziekte zich doorgaans een dag eerder aan? Bij mij niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 07:57 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het wel meevallen. Het zal niet vaak voorkomen dat je pas op de dag zelf weet dat je zo ziek bent dat je niet kunt komen. Dit geval was dus een uitzondering, ga er dan ook als zodanig mee om. De regel om je vroeg ziek te melden is niet verkeerd.
Da's het verschil man--vrouw.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Bij jou dient ziekte zich doorgaans een dag eerder aan? Bij mij niet.
In dit geval betrof het een voorspelbare kater:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:24 schreef r_one het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:38 schreef LoveProfuzion het volgende:
...Ik voelde me de avond ervoor nog goed, werkt wakker om 1030 met bonkende koppijn, overgeven, koorts.
Jij wordt altijd acuut ziek, een uur voordat je aan het werk moet?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja. Niet altijd, maar de keren dat dat gebeurt, wil ik toch niet 'uitzonderlijk' noemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij wordt altijd acuut ziek, een uur voordat je aan het werk moet?
Alcohol werkt koortsverhogend?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:33 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
In dit geval betrof het een voorspelbare kater:
[..]
Wel als je alcoholverslaafd bent, dan is koorts/rillen een ontwenningsverschijnsel.quote:
Soms, meestal voel je zoiets geleidelijk opkomen. Dat je bijv. 's nachts al vrij vaak op/boven het toilet moet verblijven.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja. Niet altijd, maar de keren dat dat gebeurt, wil ik toch niet 'uitzonderlijk' noemen.
Maar jij wordt dus altijd acuut ziek, een dag voordat je aan het werk moet?
Igv iets verkeerd gegeten is het de volgende ochtend wel over denk ikquote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Soms, meestal voel je zoiets geleidelijk opkomen. Dat je bijv. 's nachts al vrij vaak op/boven het toilet moet verblijven.
Ja, er zijn zat instellingen waar dat aangegeven wordt. Vrouwlief werkte nachtdiensten in een hospitaal, als zij ziek was (hoogstens eens per jaar, en dan echt strontziek) was het een groot drama over het tijdstip waarop een ziekmelding plaatsvond.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:10 schreef twiFight het volgende:
Zou ook een leuke grap worden als je nachtdienst hebt, moet je zeker de ochtend ervoor voor half 8 bellen?
het gaat over het tijdstip wanneer de ziekte bij het gak/uwv gemeld moet wordenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:51 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Ja, er zijn zat instellingen waar dat aangegeven wordt. Vrouwlief werkte nachtdiensten in een hospitaal, als zij ziek was (hoogstens eens per jaar, en dan echt strontziek) was het een groot drama over het tijdstip waarop een ziekmelding plaatsvond.
Sommige bedrijven kunnen gewoon niet omgaan met dit soort dingen.
In het geval van TS gaat het veel meer om het tijdstip waarop nog vervanging geregeld moet worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het gaat over het tijdstip wanneer de ziekte bij het gak/uwv gemeld moet worden.
Aan de ene kant snap ik dat, maar helaas pindakaas. Het verlies zullen zij maar moeten nemen op die ene nacht, want eerder ziekmelden dan dat je werkelijk ziek bent zit er gewoon niet in.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het gaat over het tijdstip wanneer de ziekte bij het gak/uwv gemeld moet worden.
Ik denk dat ze TS voor deze dag gewoon op onbetaald verlof zetten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:10 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik dat, maar helaas pindakaas. Het verlies zullen zij maar moeten nemen op die ene nacht, want eerder ziekmelden dan dat je werkelijk ziek bent zit er gewoon niet in.
Vervanging regelen was geen probleem, er zitten een aantal mensen in een oproepdienst die maar al te graag een avondje erbij willen werken.
Daarnaast is ziek op het werk komen een grote nee-nee, dus welke keuze heb je dan werkelijk?
Dat gaat zomaar nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze TS voor deze dag gewoon op onbetaald verlof zetten.
ALs TS zich niet aan de afspraken houdt, lijkt het me een optie voor de werkgever, toch? TS kiest er voor om tot 10.30 uit te slapen.quote:
hoezo niet? Regels voor ziekmelding zijn vastgesteld en geldig. houdt TS zich daar niet aan dan kan er onbetaald verlof gezet worden lijkt me.quote:
Wat als TS op het werk ziek wordt, zich ziek meldt en huiswaarts keert? Want dat lijkt me een vergelijkbare situatie.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
ALs TS zich niet aan de afspraken houdt, lijkt het me een optie voor de werkgever, toch? TS kiest er voor om tot 10.30 uit te slapen.
Baas zal waarschijnlijk de deur dichthouden, willen geen zieke mensen op de werkvloerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat als TS op het werk ziek wordt, zich ziek meldt en huiswaarts keert?
En "uit te slapen" zijn jouw woorden
Of het vergelijkbaar is of niet ligt er aan wat er in het reglement staat over op het werk ziek worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat als TS op het werk ziek wordt, zich ziek meldt en huiswaarts keert? Want dat lijkt me een vergelijkbare situatie.
TS zou de lopende afspraken hieromtrent ter discussie kunnen stellen via de OR of zo. Met hun flexibele werktijden zou het voor alle partijen wat practischer zijn om die ziekmeldtijd ook iets later te stellen, of op 2 uur voor aanvang van het werk te zetten. Maar je er eerst niet aan houden, geeft je als werknemer natuurlijk wel wat een achterstand in die discussie.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoezo niet? Regels voor ziekmelding zijn vastgesteld en geldig. houdt TS zich daar niet aan dan kan er onbetaald verlof gezet worden lijkt me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |