Over een ander topic, klik de gequotte post eens aan?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:42 schreef MASD het volgende:
[..]
Ik lees nageT. Waar héb je het over.
Dat de eigenfrequentie van een trillend voorwerp niet vernoemd is naar zijn 'eigen typische frequentie' (Engels: own frequency), maar vernoemd is naar een Duitser die Eigen heet. (Engels: Eigen frequency)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:47 schreef mijsje het volgende:
[..]
dat wankelmotors niet wankelen in een auto maar genoemd zijn naar de bedenker: Felix Wankel...![]()
wankelmotor
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:49 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat de eigenfrequentie van een trillend voorwerp niet vernoemd is naar zijn 'eigen typische frequentie' (Engels: own frequency), maar vernoemd is naar een Duitser die Eigen heet. (Engels: Eigen frequency)
Damn, hoe heb je tot nu toe kunnen leven?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:06 schreef Silenus het volgende:
Ik kom er op m'n 27e überhaupt pas achter dat er woorden als eigenfrequentie en eigenvector bestáán.
Ah ok, maar dan nog steeds dacht ik vroeger dat het in het Engels own frequency was, maar dus ook gewoon eigen frequency bleek te zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:03 schreef Tegan het volgende:
Hm, dat is dus niet waar.
Komt van het Duitse woord eigen, niet een Duitser.
Net als eigenvector, eigenvalue en eigenfunction blijkbaar.
Veel van de namen daar zijn verbasteringen:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:17 schreef mijsje het volgende:
en New York, dat was eerst een Nederlandse nederzetting, met de naam Nieuw Amsterdam... (maar dat was ook algemeen bekend, toch?)
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:45 schreef Eenskijken het volgende:
Huh wordt bart simpsons ingesproken door een meisje? the hell...
Holy shit, had ik echt nooit gedacht. Maar wat een apart mens, zij heeft echt 8 verschillende stemmen, naast haar normale O.oquote:
Jawel toch? Je trekt aan de linkerteugel, de kop van het paard trek je daardoor naar links en daardoor buigt het paard naar links af omdat ie zn blikveld volgt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat je een paard niet bestuurt door aan de touwen te trekken
Ook altijd gedacht ja.quote:Op zondag 16 januari 2011 08:01 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel toch? Je trekt aan de linkerteugel, de kop van het paard trek je daardoor naar links en daardoor buigt het paard naar links af omdat ie zn blikveld volgt.
Je "bestuurt" een paard met je benen, als ik het goed onthouden heb. De teugels zijn hooguit een hulpmiddel.quote:Op zondag 16 januari 2011 08:01 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel toch? Je trekt aan de linkerteugel, de kop van het paard trek je daardoor naar links en daardoor buigt het paard naar links af omdat ie zn blikveld volgt.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:00 schreef Tegan het volgende:
Oorspronkelijke bewoners van Suriname zijn ook negers toch?
Er zijn ook blanke Amerikanen die denken dat zij de oorspronkelijke bewoners van de USA zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:27 schreef Tegan het volgende:
Mijn moeder (een Surinaamse) zei altijd dat de 'bosnegers' de oorspronkelijke bewoners waren van Suriname.
Met je benen en je gewicht verplaatsen inderdaad. Met je handen en teugeks stuur je ook een beetje mee, maar niet door eraan te trekken, maar door je handen opzij te bewegen.quote:Op zondag 16 januari 2011 09:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je "bestuurt" een paard met je benen, als ik het goed onthouden heb. De teugels zijn hooguit een hulpmiddel.
Ja, dat.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:41 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Met je benen en je gewicht verplaatsen inderdaad. Met je handen en teugeks stuur je ook een beetje mee, maar niet door eraan te trekken, maar door je handen opzij te bewegen.
Kun je een paard ook sturen door te zeggen 'links' en 'rechts' ? Commando's moet ie toch wel herkennen?!?quote:Op zondag 16 januari 2011 10:41 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Met je benen en je gewicht verplaatsen inderdaad. Met je handen en teugeks stuur je ook een beetje mee, maar niet door eraan te trekken, maar door je handen opzij te bewegen.
De Verenigde Staten hebben geen oorspronkelijke bewoners, de Indianen zijn van oorsprong ook immigranten.quote:Op zondag 16 januari 2011 09:54 schreef Gulo het volgende:
Er zijn ook blanke Amerikanen die denken dat zij de oorspronkelijke bewoners van de USA zijn.![]()
Ja hoor, kan heel goed. Of laten versnellen of stoppen op stemcommando.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kun je een paard ook sturen door te zeggen 'links' en 'rechts' ? Commando's moet ie toch wel herkennen?!?
Zelfs mijn hond wist wat links en rechts was.![]()
Duurde bij mij ook heel lang. Je denkt standaard dat het heel ver reizen is, maar ze nemen natuurlijk de kortste bochtquote:Op maandag 17 januari 2011 02:49 schreef MASD het volgende:
Rusland en de VS (Alaska) zitten minder dan 100 km van elkaar af. Nooit geweten tot ik net een kaart zag waar het continent waar Europa en Azie in zitten aan de linkerkant van de kaart zat.
Damn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |