Jezus, van goud gemaakt?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:43 schreef x3ro het volgende:
[..]
Daar was ik ook al aan 't denken.. De prijs van alles nieuw gaat makkelijk naar noordelijke kant van xxxx beginnende met een 4 maar dat krijg ik er nevernooit voor terug, waarschijnlijk geeneens de helft.
Denk dat ik beter kan wachten totdat ik weer vakantie heb waarin ik fulltime kan werken. Alleen hopen dat dan ook een Coralla AE86 te koop staat
Mij ook. Harde schijf zoeken 4 minuten, bestellen 3 minuten, levertijd 2 dagen, ophalen 14 minuten, kostbare tijd verspildquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:47 schreef x3ro het volgende:
[..]
Heeft me wat geduurd om een HD te laten fixen
Downhill fietsen zijn nogal, ehr, prijzig.quote:
Ik zit er eigenlijk aan te denken een solid state schijf te halen als bootschijf gezien de kleinere conventionele hardeschijven die ik nu gebruik om 't een of ander vrij snel kuren gaan vertonenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:10 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mij ook. Harde schijf zoeken 4 minuten, bestellen 3 minuten, levertijd 2 dagen, ophalen 14 minuten, kostbare tijd verspild
Dat kan altijd, carbon enzo (heb niet op je link gekeken)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:23 schreef x3ro het volgende:
[..]
Downhill fietsen zijn nogal, ehr, prijzig.
Ikzelf rij bijvoorbeeld op een Nicolai, http://www.nicolai.net/20-1-Lambda+ST.html
Specs en prijzen staan daar links onder. Tevens is dit nog een van de gangbaardere prijzen voor dat soort frames, want het kan allemaal nog veel gekker.
Oh dat doe ik voorlopig nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:26 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik zit er trouwens aan te denken mijn pride en joy(Downhillfiets) te gaan verkaufen voor een auto volledig op mijn naam
Heb je al wat gehoord?quote:
Carbon is een no go op die dingen. Bestaat mijn fiets binnen de kortste keren uit een voorvork met een stuk frame en de rest van de fiets Voorste deel is een speciale alu legering en de achterbrug is een volgens mij een cromo of staal legering vanwege de sterkte.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan altijd, carbon enzo (heb niet op je link gekeken)
Carbon is volgens mij op alle onderdelen superieur aan alu, afgezien van de toelaatbare buigingquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:00 schreef x3ro het volgende:
[..]
Carbon is een no go op die dingen. Bestaat mijn fiets binnen de kortste keren uit een voorvork met een stuk frame en de rest van de fiets Voorste deel is een speciale alu legering en de achterbrug is een volgens mij een cromo of staal legering vanwege de sterkte.
Toffe koffer, maar 1300 euro? En volgens mij is dat een 18-105 of 18-200 lens met nog een 50mm 1.8 ii erbij. Lekker duur!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:03 schreef Mexicaantje. het volgende:
http://link.marktplaats.nl/409431337
deze is ook wel leuk
Geldt alleen als het echt goed ontworpen is (wat meestal niet zo is), anders breken koolstofframes veel sneller dan aluminumframes. Voordeel van koolstof is altijd geweest dat je cruciale punten stijver/flexibeler kan maken, maar daar zijn tegenwoordig ook bij aluminium al mogelijkheden voor.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Carbon is volgens mij op alle onderdelen superieur aan alu, afgezien van de toelaatbare buiging
Dat is sowieso vaak het punt, een firma maakt fietsen van alu. Om dan over te stappen op composieten is zoveel kennis en geld nodig dat ze het niet doen. Opzich jammer, omdat het in de meeste gevallen verbeteringen met zich meebrengt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:49 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Geldt alleen als het echt goed ontworpen is (wat meestal niet zo is), anders breken koolstofframes veel sneller dan aluminumframes. Voordeel van koolstof is altijd geweest dat je cruciale punten stijver/flexibeler kan maken, maar daar zijn tegenwoordig ook bij aluminium al mogelijkheden voor.
Mwa, in het geval van fietsframes is dat prima te doen, zeker voor grote merken, maar er zitten gewoon weinig voordelen aan qua gewicht/stijfheid t.o.v. aluminium, dus het is niet lucratief genoegquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is sowieso vaak het punt, een firma maakt fietsen van alu. Om dan over te stappen op composieten is zoveel kennis en geld nodig dat ze het niet doen. Opzich jammer, omdat het in de meeste gevallen verbeteringen met zich meebrengt.
Er zijn wel een aantal downhillframes gemaakt van carbon, maar die zijn op 1 hand zowat te tellen. Denk dat er toch wel een reden achter steekt dat letterlijk alle worldcup gereden frames van een alu legering gemaakt zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Carbon is volgens mij op alle onderdelen superieur aan alu, afgezien van de toelaatbare buiging
In deze klasse frames gaat het om bedrijven die maar een tiental stuks maken op jaarbasis met frame only prijzen van makkelijk 2000+ euro. Carbon is bij deze tak van de fietssport gewoon minder geschikt. Bij de xc en wielerframes zijn de meeste highend frames van carbon.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:58 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mwa, in het geval van fietsframes is dat prima te doen, zeker voor grote merken, maar er zitten gewoon weinig voordelen aan qua gewicht/stijfheid t.o.v. aluminium, dus het is niet lucratief genoeg
Meh, het is juist geschikter, maar het is kakkend duur, zeker op kleine schaal.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:28 schreef x3ro het volgende:
[..]
In deze klasse frames gaat het om bedrijven die maar een tiental stuks maken op jaarbasis met frame only prijzen van makkelijk 2000+ euro. Carbon is bij deze tak van de fietssport gewoon minder geschikt. Bij de xc en wielerframes zijn de meeste highend frames van carbon.
Als ik slim was op economisch gebied had ik nu geld als water, dus nee.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:31 schreef SpaceInvaders het volgende:
Slimme mensen op economisch gebied hier?
I haz 2 questions
Enige voordelen van alu is dat je het makkelijker kan bewerken, goedkoper en het versplintert niet, maar buigt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:30 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Meh, het is juist geschikter, maar het is kakkend duur, zeker op kleine schaal.
Neh gaat niet over beleggenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:32 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Als ik slim was op economisch gebied had ik nu geld als water, dus nee.
Jeps. Maar het blijft een afweging. Koolstof is stijver en sterker dan aluminium, maar lastiger te bewerken en duurder. Dus het is maar net wat je prio's liggenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Enige voordelen van alu is dat je het makkelijker kan bewerken, goedkoper en het versplintert niet, maar buigt.
De hele reden dat bij dit soort fietsen alu gebruikt word is het niet versplinteren. Deze frames krijgen bij het balhoofd zoveel stres voor de kiezen dat carbon te gevaarlijk is. Puur omdat problemen qua metaalmoeheid veel beter te constateren zijn. Normale mtbs krijgen niet te maken mit dit soort krachten.. Daarom ook dat ik met 200mm veerweg aan de voorkant rij en niet met 80mm zoals bij de xc fietsenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Enige voordelen van alu is dat je het makkelijker kan bewerken, goedkoper en het versplintert niet, maar buigt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |