abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91358403
Mooi stuk inderdaad Mr, Elf.
Is inderdaad niet te doen, 2k per maand verdienen in Londen is vanwege de levensstandaard daar ook niet super lijkt mij.
Die gast met die bonds _O- Neem aan dat dat nu wel soort van aangepakt is? Hurdle rate met de risk free rate ofzo?

[ Bericht 86% gewijzigd door Rejected op 15-01-2011 10:40:38 ]
pi_91365126
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:54 schreef Outlined het volgende:
grappig, al die Delftenaren met interesse in IB, je doet TU dus waarom geen interesse in een baan bij Philips of Balalast Nedam?
Groot deel van de studenten in Delft zit daar echt niet omdat ze techniek nou zo boeiend vinden. Vaak is het een aanleg/interesse voor beta en een wat moeilijkere/uitdagendere studie willen doen. Vervolgens komen ze dan op een TU en gaan ze voor een carriere in de IB etc. omdat dat weer uitdagender/interessanter (en meer monies) is dan ingenieur worden.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:10:31 #63
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91365325
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:06 schreef ratatat het volgende:

[..]

Groot deel van de studenten in Delft zit daar echt niet omdat ze techniek nou zo boeiend vinden. Vaak is het een aanleg/interesse voor beta en een wat moeilijkere/uitdagendere studie willen doen. Vervolgens komen ze dan op een TU en gaan ze voor een carriere in de IB etc. omdat dat weer uitdagender/interessanter (en meer monies) is dan ingenieur worden.
Of het grote geld op zich. Dat schijnt nogal een taboe te zijn.
pi_91371104
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 14:10 schreef dennishk het volgende:

[..]

Of het grote geld op zich. Dat schijnt nogal een taboe te zijn.
Dat heeft niks met een taboe te maken, maar enkel geld najagen werkt niet. Je houdt het als junior in IB niet lang vol als het enkel om het geld gaat, hoelang kan jij jezelf zo motiveren als je nachten en weekenden door moet werken?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:08:04 #65
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91372146
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat heeft niks met een taboe te maken, maar enkel geld najagen werkt niet. Je houdt het als junior in IB niet lang vol als het enkel om het geld gaat, hoelang kan jij jezelf zo motiveren als je nachten en weekenden door moet werken?
Dat is het meest absolute wat je er van kunt maken ja, puur geld najagen. Echter, denk ik wel dat de mateloze populariteit heel veel te maken heeft met geld. Er word relatief gezien gewoon enorm goed betaald, dit hele topic zou niet lopen als dat niet zo zou zijn, daar durf ik geld om te verwedden (kan natuurlijk niet getoetst worden, maar dat terzijde). Wat ik bedoel te zeggen is dat salaris/bonus e.d. dood worden gezwegen terwijl dat voor veel mensen een belangrijk deel van hun motivatie zal zijn.
pi_91372342
Ik zie het nergens dood gezwegen worden, ik denk dat mensen er redelijk duidelijk over zijn. Maar je ziet niemand zeggen dat geld de hoofdzaak is, omdat ik ook niet geloof dat dat zo is... Ik ben er zelf ook vrij open in, en daarbij mag je ook wel een goed salaris eisen met die uren werk. Dus ja, populariteit heeft te maken met geld o.a., maar daar doet niemand moeilijk over, het heeft ook te maken met de soort mensen, het werk, de spanning, etc...
pi_91373129
Als iedereen het voor het geld deed konden ze beter een master accountancy volgen denk ik. Je verdient wellicht wel wat minder dan een bankier maar je hebt wel 10x zoveel zekerheid.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:38:11 #68
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91373268
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:34 schreef Rejected het volgende:
Als iedereen het voor het geld deed konden ze beter een master accountancy volgen denk ik. Je verdient wellicht wel wat minder dan een bankier maar je hebt wel 10x zoveel zekerheid.
en nog eens een leuke studie ook
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_91373451
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:38 schreef Outlined het volgende:

[..]

en nog eens een leuke studie ook
Ik weet niet of je sarcastisch bent want persoonlijk vind ik accountancy geen zak aan. :D
pi_91373478
quote:
Je verdient wellicht wel wat minder dan een bankier maar je hebt wel 10x zoveel zekerheid.
Dan lijkt het bankier mij toch ook een stuk interessant, uitdagender en spannender.
pi_91373529
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:34 schreef Rejected het volgende:
Het lijkt mij dat IB toch wel een stuk beter verdient als accountancy. Accountancy verdient een schrale 25-30k en eindigt rond de 100k voor de meeste. Alleen partners verdienen opeens rond de 300-600k.
Verbaast mij trouwens dat status al kenmerk wordt genoemd om bij een IB te werken. Ik geloof dat in de volksmond IB helemaal niet zo'n goede status heeft.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:48:51 #72
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91373677
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:44 schreef Walkerr het volgende:

[..]

Dan lijkt het bankier mij toch ook een stuk interessant, uitdagender en spannender.
en veel moeilijker om te worden
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:49:22 #73
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91373704
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:45 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat IB toch wel een stuk beter verdient als accountancy. Accountancy verdient een schrale 25-30k en eindigt rond de 100k voor de meeste. Alleen partners verdienen opeens rond de 300-600k.
Verbaast mij trouwens dat status al kenmerk wordt genoemd om bij een IB te werken. Ik geloof dat in de volksmond IB helemaal niet zo'n goede status heeft.
nee maar bij je studievriendjes wel
pi_91374645
Ik heb gisteren mijn contract gekregen voor een IB stage in London. Ben er 2 dagen voor op en neer gevlogen, maar dan heb je ook wat.
Nu heb ik een kleine issue. Voor mijn salaris heb ik een UK bank account nodig. Ik ben op zoek naar een bank account dat niet te duur is en/of aan te houden is voor een paar maanden i.p.v. een jaar.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
pi_91375498
Vergeet bij IB niet dat je even het aantal uur moet meerekenen in het salaris. Aangezien dat waarschijnlijk wel meer dan 80 uur pw zal zijn, zeker in het begin, moet je het eigenlijk even door twee delen voordat je vergelijkt!
Niet voor niets dat er wel eens grapjes gemaakt worden of de Hamburgerbakker bij de Mac niet meer verdiend.

@Orange: Ik weet niet bij welke bank het is maar waarschijnlijk kan HR je daar wel bij helpen!
pi_91377357
HR had HSBC aangeraden, maar die vraagt 8 pond per maand en je moet het account mininmaal 12 maanden aanhouden. Dat is dus 96 pond, terwijl ik hem maar 3 à 4 maanden nodig heb...
pi_91378003
Een Basic Bank Account bij Barclays heeft geen fee ;) Moet zelf dit ook nog eens gaan uitzoeken, maar op het eerste gezicht zag dit er wel prima uit
  zondag 16 januari 2011 @ 18:29:05 #78
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91421741
antwoord op onderstaande vraag was me toch niet helemaal duidelijk dus ik stel hem nog een keer

quote:
Als je op een M&A afdeling werkt ben je dan veel bezig met het waarderen van bedrijven en hun activiteiten?
Is iemand op een M&A afdeling nou ook bezig met fifo en lifo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Outlined op 16-01-2011 19:33:47 ]
pi_91422265
Nee, het zijn geen accountants. Je moet de begrippen wel kennen, maar in principe doe je waarderingen dmv LBO modellen, DCF, transactie en publiek comps, etc... Lifo en Fifo, en andere basis shit qua accounting moet je wel begrijpen om te zorgen dat je de modellen juist interpreteert, maar that's it.
pi_91424157
Drive-r: wat voor studie heb je gedaan als ik vragen mag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')