abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91367752
Ik vind het ook mooi, maar hoop dat het goed uitpakt.
pi_91367784
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:07 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het ook mooi, maar hoop dat het goed uitpakt.
Absoluut, het is geen zekerheid en zoals stof stof creëert, zo voedt chaos chaos.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:08:26 #253
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91367788
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:04 schreef Monidique het volgende:
Overdreven misschien, maar van dit soort gebeurtenissen word ik altijd een beetje -niet te veel, natuurlijk!- emotioneel. Ik vind het mooi. Ik vind het mooi.
Ze rollen waarschijnlijk van de ene ondrukking in de andere. Ik wil eerst verandering zien en dan geloven.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:08:44 #254
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91367799
quote:
Arabische Liga roept op tot kalmte

De Arabische Liga heeft vandaag Tunesie opgeroepen zich te verenigen in het belang van de bevolking. Volgens de Liga moeten politieke krachten in Tunesië, vertegenwoordigers van de maatschappij en functionarissen ervoor zorgen dat de rust wederkeert.

President Zine el-Abidine Ben Ali van Tunesië is vrijdag gevlucht naar Saudi-Arabië na aanhoudende protesten. Volgens de Liga moet er nu worden samengewerkt om de stabiliteit te herstellen. In de Liga zitten 22 Arabische en islamtisch-Afrikaanse landen.

De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft Tunesië vandaag opgeroepen een democratie op te bouwen. Daarvoor bood ze het Noord-Afrikaanse land Duitse ondersteuning aan. Frankrijk heeft stappen genomen om "verdachte verplaatsingen van Tunesische activa in Frankrijk te blokkeren", maakte het kantoor van president Nicolas Sarkozy bekend nadat hij met enkele ministers was bijeengekomen.
Frankrijk, hypocriete stokbroodeters. Jarenlange samenwerking met Ben Ali, maar wanneer het volk in opstand komt plotseling met enorme waakzaamheid de Tunesische activa in de gaten houden.
pi_91367816
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:08 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ze rollen waarschijnlijk van de ene ondrukking in de andere. Ik wil eerst verandering zien en dan geloven.
Wel, dit is stap één en die stap op zich, wat er ook hierna gebeurt, is mooi op zich.
pi_91368139
Ik merk wel dat er een bepaalde onrust is in geheel Noord Afrika momenteel. Toch een bepaalde spanning van "en wat gaat er hier nu gebeuren". De discussie onder het volk is in ieder geval losgebarsten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_91368225
Stél dat er democratie komt, echte democratie, echte vrijheid, hoeveel moeite zullen de despoten doen om er zeker van te zijn dat het geen succesverhaal wordt?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:22:29 #258
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91368363
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:18 schreef Monidique het volgende:
Stél dat er democratie komt, echte democratie, echte vrijheid, hoeveel moeite zullen de despoten doen om er zeker van te zijn dat het geen succesverhaal wordt?
Wie heb je allemaal op het oog?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:23:15 #259
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91368382
quote:
Palestinians hail Tunisia uprising

Palestinian resistance groups have hailed Tunisia uprising which led to the ouster of President Zine El Abidin Ben Ali, saying it could inspire the Arab world to reject “tyranny and injustice.”

"We congratulate the Tunisian people for their uprising against the tyrannical regime," Daoud Shihab, a spokesman for the Islamic Jihad group, said on Saturday.

The events in Tunisia "demonstrate that the Arab masses are able to bring change for freedom and rejection of tyranny and injustice," he added.

Ben Ali, who had earlier fired his government and announced early elections, fled the country on Friday after a month of popular revolt that claimed dozens of lives.

Hamas has praised the uprising, saying it represented the will of the Tunisian people.

"We are with our brothers, the people of Tunisia, in choosing their leaders no matter what the sacrifices are," Hamas' Interior Minister Fathi Hammad told reporters.

"This is an application of the people's will after being patient for a long time," he added.
pi_91368408
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 15:18 schreef Monidique het volgende:
Zijn er in Tunesië verschillende etnische groepen? Verdeel en heers werkt vaak.
pi_91368435
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:18 schreef Monidique het volgende:
dat is wel een lastige inderdaad. Wordt het dit volk gegund zichzelf te besturen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91368471
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wie heb je allemaal op het oog?
Wie? Iedereen. Ik denk niet dat de Arabische leiders erg blij zijn nu en absoluut niet blij zijn met een land dat z'n despoot heeft verwijderd en floreert.
pi_91368491
Egypte , Algerije en Libië, daar zou er ook iets kunnen gebeuren.

Maar in Egypte heb je het gevaar van de moslimbroeders dat laat de internationale gemeenschap niet gebeuren. Denk ik...
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:26:48 #264
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91368538
quote:
"We congratulate the Tunisian people for their uprising against the tyrannical regime," Daoud Shihab, a spokesman for the Islamic Jihad group, said on Saturday.
Jippie. Lijkt mij een gezellige club van en voor redelijke mensen.
pi_91368630
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 15:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Tunesië is heel anders dan Palestina.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:29:11 #266
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91368640
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wie? Iedereen. Ik denk niet dat de Arabische leiders erg blij zijn nu en absoluut niet blij zijn met een land dat z'n despoot heeft verwijderd en floreert.
Ach, sowieso hebben types als Mubarak en Kadhafi niet meer lang te gaan. Ik zou daar als burger mijn leven niet voor wagen.
pi_91368647
Het is natuurlijk wel zuur voor de Palestijnen. Iedereen juicht dat de Tunesiërs hun repressieve leider hebben verjaagd, dat er hoop is op vrijheid, jeeh, wat goed allemaal, we zijn zo blij, en ondertussen worden wapens en dollars geleverd aan Israël om de bezetting, die al bijna zo lang duurt als de Tunesische onafhankelijkheid, voort te zetten.
pi_91368654
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het zijn wel clubjes die hebben kunnen floreren dankzij dit soort repressieve regimes. En dat wordt nog wel eens vergeten. De reden dat dit soort clubjes dan ook zoveel aanhang krijgen, is omdat het vaak de enige groeperingen zijn die een vuist durven te maken tegen de regimes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_91368722
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 15:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zijn wel clubjes die hebben kunnen floreren dankzij dit soort repressieve regimes. En dat wordt nog wel eens vergeten. De reden dat dit soort clubjes dan ook zoveel aanhang krijgen, is omdat het vaak de enige groeperingen zijn die een vuist durven te maken tegen de regimes.
Inderdaad

Net als Israel dat Hamas groot heeft gemaakt.
pi_91368730
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ach, sowieso hebben types als Mubarak en Kadhafi niet meer lang te gaan. Ik zou daar als burger mijn leven niet voor wagen.
Nou ja, ik durf niet te spreken voor andere burgers, zeker niet voor onderdrukte burgers, maar het is uiteraard niet zo dat er na Moebarak en Khadafi geen repressie meer is.
pi_91368775
Overigens komen er nu langzaam maar zeker foto's binnen van studentenprotesten uit Marokko van de afgelopen paar dagen.

Er zitten wat bloedige pics tussen die ik jullie zal besparen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:32:46 #272
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91368797
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:26 schreef Morendo het volgende:
Gek genoeg bleven dergelijke 'hartverwarmende' reacties achterwege toen men in Iran in opstand kwam. Voor zover de principes van de Palestijnen die natuurlijk enkel achter de Tunesiërs staan omdat het regime van Ben Ali elke vorm van islamitische fundamentalisme de kop indrukte en omdat ze de Palestijnen niet steunden.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:37:47 #273
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91369015
quote:
Opvolger president Tunesië beëdigd

Parlementsvoorzitter Foued Mebezza is vandaag officieel beëindigd als de tijdelijke opvolger van de gevluchte Tunesische president Zine al-Abidine Ben Ali.

Volgens staatspersbureau TAP heeft het staatshoofd “definitief” de macht verlaten. Vervolgens werd Mebezza aangewezen als waarnemend president. Hij legde de eed af in het parlement.

Mebezza zal als interim-president fungeren totdat er nieuwe verkiezingen worden gehouden. Volgens de grondwet moet dat binnen zestig dagen gebeuren.
pi_91369104
Marokko heeft weinig te vrezen stond in de krant vandaag.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:40:03 #275
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91369109
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:31 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik durf niet te spreken voor andere burgers, zeker niet voor onderdrukte burgers, maar het is uiteraard niet zo dat er na Moebarak en Khadafi geen repressie meer is.
Ik zou dan de straat opgaan na het overlijdensbericht van de dictator. Maar ja, ik ben dan ook een held op (witte) sokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')