Van de RTL site:quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:24 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem niet snap... Wie wordt er bedoeld met Henk?
Vergeet Nikolaev ook niet. Is een jong talent dat het gaspedaal zeer goed weet te vinden.quote:
ok, duidelijkquote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Van de RTL site:
In een emotionele persconferentie heeft Henk zijn afscheid aangekondigd van de actieve rallysport. De coureur won vorige maand voor de zevende keer de Dakar Rally.
Stoppen
"Ik stop met racen, maar verlaat de sport niet. Ik blijf betrokken bij het team", aldus Henk. "Ik prijs me gelukkig dat ik deze momenten in mijn leven heb gekend, maar niets in het leven is voor altijd. Mijn tijd is voorbij en ben blij dat ik het zo heb kunnen afsluiten. We hebben een uitstekend resultaat geboekt in Dakar en ik kan met een gerust hart stoppen."
Rally
Henk debuteert al in 1990 in de meest prestigieuze woestijnrally. Hij valt uit en in de drie deelnames daarna ziet Henk ook de finish niet. In 1996 haalt hij wel het einde, als zesde. Na een tweede plaats in 1999 pakt Henk een jaar later dan eindelijk de eindzege. Het is het begin van de dominantie van Kamaz in de Dakar Rally. Henk wint de rally niet alleen in 2000, maar ook in 2002, 2003, 2004, 2006, 2010 en 2011. Bovendien is hij met 63 etappezeges veruit de meest succesvolste Dakar-deelnemer ooit.
Henk is Nederlands voor Vladimirquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:43 schreef ArnosL het volgende:
Chagin dus, waarom noemen jullie hem Henk?
Hij heet toch ook Henk?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:43 schreef ArnosL het volgende:
Chagin dus, waarom noemen jullie hem Henk?
Inderdaadquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:26 schreef Sounddragon het volgende:
Omdat de Dakar organisatie is veranderd in een commerciële bende, en de TV rechten ws goudgeld kosten, en er waarschijnlijk gewoon geen TV zenders zijn die dat ervoor over hebben
Als het round the clock uitgezonden zou worden, zouden de sponsoren nóg meer geld mee moeten brengen denk ik, en het is nu al redelijk gek qua inschrijfgelden enzo; je moet echt serieuze sponsors hebben om de Dakar te kunnen rijden, zelfs al rijd je hem semi pro..
Zou wel überkewl zijn als bijvoorbeeld Eurosport of zo'n soort zender hem live zou uitzenden; dan kom ik 2 weken niet achter de TV vandaan
quote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]zin in! Even uitzoeken of er ook andere zenders hier te ontvangen zijn die 't uitzenden dan Sky, want we hebben geen Skybox
Zal es kijken of ik je kan spotten. Jouw een beetje kennende denk ik dat we ongeveer op dezelfde plaats zullen gaan staanquote:
Uit mijn hoofd o.a.:quote:
Bron: Eindhovens Dagbladquote:SON - Gerard de Rooy rijdt in Dakar 2012. De coureur uit Son heeft dat besloten na zijn deelname aan de zesdaagse Oilibya Rally van Marokko. Dat was voor De Rooy de laatste test of zijn rug sterk genoeg zou zijn voor Dakar 2012, die op 1 januari begint.
Vorig jaar viel hij in de eerste etappe van deze prestigieuze woenstijnrally uit met een rugblessure. "Het ging in Marokko vanaf het begin goed. Ik heb geen moment last gehad. De voortekenen bij trainingen in Frankrijk waren al goed, maar een wedstrijd is andere koek. Dan krijg je onverwachts meer klappen te verduren. Gelukkig ben ik er goed doorheen gekomen", aldus De Rooy.
De Rooy beëindigde de rally op een tweede plaats, achter zijn nieuwe Italiaanse teamgenoot Miki Biasion. "Miki heeft het goed gedaan. Wel hebben wij de hele rally voor hem gezeten. Hadden op de laatste dag een voorsprong van 24 minuten. Toen zijn we verkeerd gereden en hebben we een GPS-point gemist. Dat leverde ons een straftijd van 30 minuten op. Maar goed voor ons was dat een wijze les. We zijn weer wakker geschud. Dit gaat ons in de Dakar-rally niet meer gebeuren."
dat is wel de bedoeling ja. De vorige keer kampte hij met rugproblemen, maar dit proberen ze te ondervangen met de nieuwe auto. Door een vrachtwagen met een neus te nemen wordt niet alleen de gewichtsverdeling beter, het zorgt er ook voor dat de drie in de cabine minder klappen hoeven op te vangen.quote:
Het kan zijn dat ik vrijdag al weg ga bij mn logeeradres hier in België, dan ga ik niet, is het tochte ver rijdenquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:52 schreef existenz het volgende:
[..]
Zal es kijken of ik je kan spotten. Jouw een beetje kennende denk ik dat we ongeveer op dezelfde plaats zullen gaan staan
Henk Knuiman ook wel weer toch?quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd o.a.:
Auto's
Tonnie van Deijne Mitsubishi
Erik van Loon Mitsubishi
Bernard ten Brinke Mitsubishi
Vrachtwagens
Gerard de Rooy Iveco
Hans Stacey Iveco
Jan Lammers Ginaf
Frits van Eerd DAF
Peter van den Bosch DAF
Eimbert Timmermans DAF
Motoren
Frans Verhoeven Sherco
Yep, ben foto's nog aan het editenquote:Op maandag 7 november 2011 09:43 schreef Dangel het volgende:
nog mensen bij de plee-proloog geweest?
Het zag er goed uit, maar het is vooral de vraag of de Kamazzen consequent zullen presteren dit jaar. De rijders die er nu rijden hebben dat niet altijd gedaan itt Henk.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:31 schreef Mikkie het volgende:
Ben benieuwd of De Rooy en Stacey weer eens een potje kunnen breken dit jaar!
Inderdaad, Mijn hart gaat al niet erg snel kloppen van IVECO (lesauto trauma) maar dit is echt niet om aan te zien zeg.. Was schijnbaar voor zijn rug doordat je op deze manier meer tussen de wielen zit en de klappen wat minder zijn.quote:Op maandag 14 november 2011 12:50 schreef Mikkie het volgende:
Gisteren de uitzending van de pre-proloog gezien, ben weer helemaal in de stemming. Kwaliteit van de uitzending was niet veel en wat een lelijke trucks van De Rooij zeg, met die kleurstelling van Petronas. En sowieso de truck van Gerard die er maar vreemd uitziet.
Maar ach, als het hard gaat.
Klopt! Er zijn meer teams die hier over aan het nadenken zijn. Als je "minder bang" hoeft te zijn voor de klappen kan je nog beter doorrijden, het scheelt in de blessures en je bent minder moe aan het eind van de dag (en dus frisser voor de volgende)...quote:Op donderdag 17 november 2011 09:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Was schijnbaar voor zijn rug doordat je op deze manier meer tussen de wielen zit en de klappen wat minder zijn.
Als dat ervoor zorgt dat we Gerard de Rooy weer vaker te zien krijgen vind ik het bestquote:Op donderdag 17 november 2011 09:53 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Klopt! Er zijn meer teams die hier over aan het nadenken zijn. Als je "minder bang" hoeft te zijn voor de klappen kan je nog beter doorrijden, het scheelt in de blessures en je bent minder moe aan het eind van de dag (en dus frisser voor de volgende)...
Is er niet ergens een aftelklok?quote:Op donderdag 17 november 2011 09:46 schreef Black_Ninja het volgende:
Maandag gaan ze allemaal de boot opDus voor de echte fans... RICHTING FRANKRIJK!
quote:Op donderdag 17 november 2011 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag was mijn laatste werkdag, zit nu ff 'tussen twee banen in'.
Vertaling voor dit topic: ik zit maandag in Le Havre
Ik weet het niet precies maar het is wel aardig vroeg dat je er moet zijn...quote:Op donderdag 17 november 2011 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is er niet ergens een aftelklok?![]()
Ik heb er écht zin in![]()
![]()
![]()
Hiervoor speciaal je baan opzeggenquote:Op donderdag 17 november 2011 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag was mijn laatste werkdag, zit nu ff 'tussen twee banen in'.
Vertaling voor dit topic: ik zit maandag in Le Havre
quote:Op woensdag 23 november 2011 13:15 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Heel toevallig nog foto's gemaakt?
uiteraard... maar mijn uploader is even wat vervelend, maar beloven dat ik binnen 2 werkdagen weer fotos kan postenquote:Op woensdag 23 november 2011 13:15 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Heel toevallig nog foto's gemaakt?
Leuke foto's!quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
We zijn twee werkdagen later
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
complete verslag hier, denk dat niemand er vrolijk van word als ik hier alle 600 foto's neerknal
wat zou het probleem zijn voor motoren op een boot?quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:43 schreef ArnosL het volgende:
Ziet er erg gaaf uit allemaal!
Worden die motoren tijdens de hele bootreis strak in de vering getrokken eigenlijk? Of hoe doen ze dat anders, want het lijkt met niet echt bevorderlijk voor de veren.
Geen idee eigenlijk, maar mij is het verteld dat het niet zo goed is voor de veren als ze lange tijd in de veren getrokken staan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:45 schreef densmee het volgende:
[..]
wat zou het probleem zijn voor motoren op een boot?
en ze worden wel aardig vastgetrokken inderdaad
Volgens De Gelderlander is de aanvraag er wel: http://www.gelderlander.n(...)nendaal-failliet.ecequote:Op vrijdag 25 november 2011 20:04 schreef jpjedi het volgende:
Damn, hoop dat dit niet waar is: http://www.ttm.nl/nieuws/(...)en-agv-failliet.html
Da's niet zo'n goed nieuws zeg!quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens De Gelderlander is de aanvraag er wel: http://www.gelderlander.n(...)nendaal-failliet.ece
mja, Wuf heeft niet zo heel veel met Ginaf te maken, behalve dan dat hij dealer in die meuk is. Ik denk dat hij vanuit zijn positie weinig kan doen momenteel.quote:Op zondag 27 november 2011 18:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Je zou het wel denken, maar goed als je de Dakar verkiest boven je bedrijf dat zegt misschien wel voldoende...
Als ik in mijn winkeltje spulletjes verkoop die jij produceert, kan ik er weinig aan doen als jij op de fles gaatquote:Op zondag 27 november 2011 21:50 schreef Waffle het volgende:
Van Ginkel is toch fabrieksteam van Ginaf? Lijkt me dat ze er wel wat mee te maken hebben.
Het is een veel gebruikte smerige opzet die veel vrachtwagen/transport-gerelateerde bedrijven gebruiken om de boel niet volledig op de fles te laten gaan bij mindere tijden... Ene kant niet netjes, aan de andere kant; waarom niet..quote:Op zondag 27 november 2011 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Ginaf hangt aan elkaarvan verschillende BV's. Wuf is van Ginaf Service in Ederveen. Ginaf Rally Service is een aparte BV die weer los stata van de rest. En Ginaf Rally Power is een stichting. En al deze 3 toko's staan los van Ginaf Veenendaal, de vrachtwagenfabriek die failliet is.
Ik denk dat het een groter effect heeft voor de deelname van JB Trading in 2013: die truck word daar op dit moment namelijk gebouwd.
Druk, ivm C1000 overnames? Ik zal morgen eens vragen aan een maatje van me. Vaders rijdt ook mee en kent zodoende van Eerd ook weer goed.quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:41 schreef Mikkie het volgende:
[Dakar] Debuut Verstappen nog niet zeker
Iemand die weet waarom Van Eerd niet kan?
Ja, dat is het.quote:Op zaterdag 10 december 2011 02:18 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Druk, ivm C1000 overnames? Ik zal morgen eens vragen aan een maatje van me. Vaders rijdt ook mee en kent zodoende van Eerd ook weer goed.
Hoezo smerige opzet? Dakar heeft in principe niets met productie te maken en service ook niet. Lijkt me verstandig om dat financieel te scheiden... Niets smerig aan.quote:Op maandag 28 november 2011 19:34 schreef existenz het volgende:
[..]
Het is een veel gebruikte smerige opzet die veel vrachtwagen/transport-gerelateerde bedrijven gebruiken om de boel niet volledig op de fles te laten gaan bij mindere tijden... Ene kant niet netjes, aan de andere kant; waarom niet..
na weken lang elke dag veel nieuws is het vandaag wat rustig. Naja, Tim Coronel heeft mij nagedaan en is met zn buggy het water in gereden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoezo smerige opzet? Dakar heeft in principe niets met productie te maken en service ook niet. Lijkt me verstandig om dat financieel te scheiden... Niets smerig aan.
Maargoed, we gaan offtopic. Nog Dakar nieuws?
Afrika Eco Rally? Is nog steeds elk jaar geloof ik, maar niet zo;'n heel groot succes bij gebrek aan media aandacht en 'grote' namen. Doet dit jaar wel een erg gave Porsche 911 mee.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:06 schreef classpc het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die alternatieve rally die i.p.v. Dakar Rally in Afrika werd gereden?
Kostbaar grapje om nu nog af te zeggenquote:Op zaterdag 17 december 2011 13:44 schreef ArnosL het volgende:
http://www.motor.nl/nieuw(...)or-van-der-beek.html
Jammer.
Toch nog veel afhakers voor aanvang.. Jammerquote:Op woensdag 21 december 2011 17:24 schreef Mikkie het volgende:
David Fretigne is er niet bij ivm een blessure. Zonde, goede coureur wel. Nog anderhalve week tot het begin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |