Nog niet, ik heb mijn toestel nog niet lang genoeg, ben van plan het ergens in februari te laten doen als ie genoeg branduren heeft gehad.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:17 schreef Xaobotnik het volgende:
Heb je dit zelf gedaan? Ik hoor er echt goede verhalen over, maar ik vind 250 euro voor iemand die gewoon goed kan instellen wel wat overdreven. Waarom is het eigenlijk zo prijzig? Die gasten hebben voor bijv. 50 Euro toch tig keer zoveel klanten, en maken zo toch veel meer omzet?
Ik zei het wat denigrerend, ik weet ook wel dat het meer is dat iemand die goed kan instellen en dat het een soort van vakman is (ik zei niet voor niets dat ik er goede verhalen over hoorde). Maar dan nog. Veel mensen zullen dit niet laten doen voor dit bedrag. Dat bedoel ik. Meer kwantiteit is uiteindelijk meer omzet. En wat loodgieters doen moet je ook niet onderschatten hoor. Overigens heb ik wel eens rekeningen van onder de 50 Euro gehad van mijn loodgieter.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:40 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nog niet, ik heb mijn toestel nog niet lang genoeg, ben van plan het ergens in februari te laten doen als ie genoeg branduren heeft gehad.
Overigens is het niet "iemand die gewoon goed kan instellen" maar iemand die (dure) meetapparatuur heeft en de bijhorende opleiding om deze te gebruiken. Verder is zo iemand daar wel een tijdje mee bezig, moet ook de meetapparatuur regelmatig gecalibreerd worden (ook duur) en komen ze er voor aan huis. Voor 50 euro komt de loodgieter niet eens aan de deur.
Nee, dit is iets heel anders. Zo'n calibratiedisk is leuk, maar is bij lang na niet vergelijkbaar met wat zo'n kerel doet. Zo'n calibratie disk houdt ook geen rekening met beeldverbeteringstechnieken, en doet feitelijk alleen volgens een vooraf ingestelde norm iets. Meestal hoef je niet eens in het diepere kleuren menu. En de kleurverhoudingen hoef je ook zelden iets aan te doen. Kan zo'n disk niets doen aan externe invloeden. Die worden dus niet meegenomen. De calibratie door een dergelijke expert gaat middels meetapparatuur, die waarden combineert die niet met het oog af te stellen zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:05 schreef powah87 het volgende:
dus je gaat me nu vertellen dat iemand jouw tv gaat instellen en daar betaal je 250euro voor?
Koop gewoon een calibration disc.
Vind ik nog een hoop geld... Maar in vergelijking met andere tarieven is 't niet duur. Toch vraag ik me altijd wel af of het t wel waard is, maar dat is natuurlijk ook geheel afhankelijk van het toestel dat je hebt. Een toestel van 600 euro ga je niet nog voor 175,- laten calibreren; dat lijkt mij het niet waard in ieder geval.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:09 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik heb toch even gekeken voor het laten calibreren voor mijn tv.
Ik heb dit gevonden:
http://isf-calibratie.jimdo.com/
Doet het voor 175 Euro, rekent geen reiskosten omdat hij bij mij in de buurt zit. Dat vind ik wel meevallen.
Nee, maar die televisies beschikken ook niet over de instellingsmogelijkheden om het beeld op een dergelijk niveau te krijgen. Verder is de marge erg klein bij kleine televisies.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:39 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Vind ik nog een hoop geld... Maar in vergelijking met andere tarieven is 't niet duur. Toch vraag ik me altijd wel af of het t wel waard is, maar dat is natuurlijk ook geheel afhankelijk van het toestel dat je hebt. Een toestel van 600 euro ga je niet nog voor 175,- laten calibreren; dat lijkt mij het niet waard in ieder geval.
Ik zie het verschil niet kwa design....?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:39 schreef powah87 het volgende:
7675 heeft een ander design en 24watt speakers. Rest is identiek.
antreciet wordt wel vaker als "zilver" bestempeld. Om die kleuren echt goed in te schatten moet je gewoon het toestel zien.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:01 schreef Kenju het volgende:
Ah. Ik keek op Tweakers, en daar lijkt het hetzelfde te zijn. Waar kijk jij? Overigens wordt op Tweakers als kleur 'zilver, zwart' aangegeven.
Ah, goede bron. Waar werk je als ik vragen mag? (Ik wil eigenlijk gewoon weten of je een concullega of collega bent) De It's is het iig nietquote:
Edge LED LCD heeft aan de zijkant van het scherm LED lampen zitten. Direct LED LCD heeft LED lampen achter het scherm zitten die vaak ook apart aan en uit kunnen. Zo kan een deel op het scherm helemaal niet meer oplichten en is echt zwart mogelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:11 schreef Fixers het volgende:
De Philips 7675 is afgeschoten. Din wil het liefste een mat-zwarte behuizing, vooral geen zilver, grijs of wittige dingen en ambilight vond ze ook maar niets. In 't echt vond ik zelf het overigens ook een lelijk dinb. De grijze balk onderaan de Sony Bravia's was maar zo-zo, dan toch maar een zwarte philips of een sharp. Het verkleint wel de keuze wat.
Ik heb nu op het oog de LC-32LE320E van sharp en de PFL 5606 van philips. Grootste verschil in de cijfertjes is het verschil in audio vermogen (10 tegen 20 watt rms vermogen), al heeft de sharp wel weer dolby digital. Is er nog een voordeel van edge-led danwel direct led?
Sommige mensen hebben andere prioriteiten dan een grotere tv dan de buurman hebben.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:16 schreef TC03 het volgende:
Zijn er serieus nog steeds mensen die een 32" TV kopen? Ik zou altijd voor minimaal 37" gaan, ook al zit je er 1 meter vanaf. Hoe groter, hoe mooier.
Wie heeft het over de buurman?quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:27 schreef Fixers het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben andere prioriteiten dan een grotere tv dan de buurman hebben.
Zo kun je dat niet stellen. Het beeld in de bioscoop is groot - en moet dat ook zijn - omdat de kijkafstand groot is. Dat is niet te vergelijken met de kijkafstand thuis. Het gaat niet om de grootte in meters maar over de grootte in graden van het blikveld dat een gegeven schermgrootte op een gegeven afstand oplevert.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wie heeft het over de buurman?
Stel je wilt max. ¤400,- uitgeven aan een TV, dan is 32" inderdaad de beste keus omdat er geen 37" in dat budget te krijgen is. Echter, als je een budget van ¤500-¤600 hebt dan zou ik persoonlijk altijd voor een TV gaan van minimaal 37".
Waarom gaan mensen naar de bioscoop? Omdat je daar een huge beeld hebt van tientallen vierkante meters. Groot = mooi.
De vorige Sony's vond ik ook een mooier design hebben inderdaad, maar echt storend is het niet imho... maar goed, de verschillen tussen man en vrouw hehquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:11 schreef Fixers het volgende:
De Philips 7675 is afgeschoten. Din wil het liefste een mat-zwarte behuizing, vooral geen zilver, grijs of wittige dingen en ambilight vond ze ook maar niets. In 't echt vond ik zelf het overigens ook een lelijk dinb. De grijze balk onderaan de Sony Bravia's was maar zo-zo, dan toch maar een zwarte philips of een sharp. Het verkleint wel de keuze wat.
Ik heb nu op het oog de LC-32LE320E van sharp en de PFL 5606 van philips. Grootste verschil in de cijfertjes is het verschil in audio vermogen (10 tegen 20 watt rms vermogen), al heeft de sharp wel weer dolby digital. Is er nog een voordeel van edge-led danwel direct led?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |