abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:40:13 #101
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_91335437
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:17 schreef Xaobotnik het volgende:
Heb je dit zelf gedaan? Ik hoor er echt goede verhalen over, maar ik vind 250 euro voor iemand die gewoon goed kan instellen wel wat overdreven. Waarom is het eigenlijk zo prijzig? Die gasten hebben voor bijv. 50 Euro toch tig keer zoveel klanten, en maken zo toch veel meer omzet?
Nog niet, ik heb mijn toestel nog niet lang genoeg, ben van plan het ergens in februari te laten doen als ie genoeg branduren heeft gehad.

Overigens is het niet "iemand die gewoon goed kan instellen" maar iemand die (dure) meetapparatuur heeft en de bijhorende opleiding om deze te gebruiken. Verder is zo iemand daar wel een tijdje mee bezig, moet ook de meetapparatuur regelmatig gecalibreerd worden (ook duur) en komen ze er voor aan huis. Voor 50 euro komt de loodgieter niet eens aan de deur.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_91337272
dus je gaat me nu vertellen dat iemand jouw tv gaat instellen en daar betaal je 250euro voor?
Koop gewoon een calibration disc.
pi_91352720
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:40 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Nog niet, ik heb mijn toestel nog niet lang genoeg, ben van plan het ergens in februari te laten doen als ie genoeg branduren heeft gehad.

Overigens is het niet "iemand die gewoon goed kan instellen" maar iemand die (dure) meetapparatuur heeft en de bijhorende opleiding om deze te gebruiken. Verder is zo iemand daar wel een tijdje mee bezig, moet ook de meetapparatuur regelmatig gecalibreerd worden (ook duur) en komen ze er voor aan huis. Voor 50 euro komt de loodgieter niet eens aan de deur.
Ik zei het wat denigrerend, ik weet ook wel dat het meer is dat iemand die goed kan instellen en dat het een soort van vakman is (ik zei niet voor niets dat ik er goede verhalen over hoorde). Maar dan nog. Veel mensen zullen dit niet laten doen voor dit bedrag. Dat bedoel ik. Meer kwantiteit is uiteindelijk meer omzet. En wat loodgieters doen moet je ook niet onderschatten hoor. Overigens heb ik wel eens rekeningen van onder de 50 Euro gehad van mijn loodgieter.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:05 schreef powah87 het volgende:
dus je gaat me nu vertellen dat iemand jouw tv gaat instellen en daar betaal je 250euro voor?
Koop gewoon een calibration disc.
Nee, dit is iets heel anders. Zo'n calibratiedisk is leuk, maar is bij lang na niet vergelijkbaar met wat zo'n kerel doet. Zo'n calibratie disk houdt ook geen rekening met beeldverbeteringstechnieken, en doet feitelijk alleen volgens een vooraf ingestelde norm iets. Meestal hoef je niet eens in het diepere kleuren menu. En de kleurverhoudingen hoef je ook zelden iets aan te doen. Kan zo'n disk niets doen aan externe invloeden. Die worden dus niet meegenomen. De calibratie door een dergelijke expert gaat middels meetapparatuur, die waarden combineert die niet met het oog af te stellen zijn.
pi_91370261
Ik heb toch even gekeken voor het laten calibreren voor mijn tv.
Ik heb dit gevonden:
http://isf-calibratie.jimdo.com/

Doet het voor 175 Euro, rekent geen reiskosten omdat hij bij mij in de buurt zit. Dat vind ik wel meevallen.
pi_91383989
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:09 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik heb toch even gekeken voor het laten calibreren voor mijn tv.
Ik heb dit gevonden:
http://isf-calibratie.jimdo.com/

Doet het voor 175 Euro, rekent geen reiskosten omdat hij bij mij in de buurt zit. Dat vind ik wel meevallen.
Vind ik nog een hoop geld... Maar in vergelijking met andere tarieven is 't niet duur. Toch vraag ik me altijd wel af of het t wel waard is, maar dat is natuurlijk ook geheel afhankelijk van het toestel dat je hebt. Een toestel van 600 euro ga je niet nog voor 175,- laten calibreren; dat lijkt mij het niet waard in ieder geval.
pi_91385652
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:39 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Vind ik nog een hoop geld... Maar in vergelijking met andere tarieven is 't niet duur. Toch vraag ik me altijd wel af of het t wel waard is, maar dat is natuurlijk ook geheel afhankelijk van het toestel dat je hebt. Een toestel van 600 euro ga je niet nog voor 175,- laten calibreren; dat lijkt mij het niet waard in ieder geval.
Nee, maar die televisies beschikken ook niet over de instellingsmogelijkheden om het beeld op een dergelijk niveau te krijgen. Verder is de marge erg klein bij kleine televisies.

Ik denk dat ik het wel ga doen en laat wel even weten of het verschil iets is.
  zondag 16 januari 2011 @ 21:16:36 #107
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_91432441
Ok, hij is vandaag langsgeweest, en ik kan zeggen dat het geld goed besteed is. Hij is ongeveer 2 uur beziggewest (iets langer), en het beeld ziet er een stuk beter uit. Minder flets als het ware. Het verschil is zo groot als het verschil tussen analoog en digitaal. De digitale zenders zien er bijna HD-achtig uit. En in HD zien de kleuren er gewoon een stuk echter uit. Ik had eerst altijd een wat flets idee bij de standaard instelling, zette ik hem in bioscoop-modus bij het film kijken (afhankelijk van wat per film er prettiger uit ziet). Nu ziet het er gewoon altijd goed uit. Gewoon top. 175 Euro was het het wel waard, denk ik.
  maandag 17 januari 2011 @ 07:51:03 #108
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_91449954
Klinkt goed, kan niet wachten tot ik de mijne kan laten calibreren.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_91866732
Ik zie net dat ik bij de ING Rentepuntenshop :') ook een interresant toestel voor (volgens mij) een redelijke prijs kan bestellen. Het gaat om de Philips 32PFL7675H (link naar de specificaties in een PDF brochure). Online zoeken verwijst meestal naar de 7605 modellen ipv, de 7675, maar dat zal wel niet teveel uitmaken.

Met verzend- en adminkosten mee komt de aanschafprijs bij de ing op zo'n 515,- Binnen budget en met alle functies die ik wens plus ambilight. Ik hoor graag wat de meningen zijn over dit toestel.
pi_91868972
7675 heeft een ander design en 24watt speakers. Rest is identiek.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:35:09 #111
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91872891
Best leuk ding inderdaad. Prijs is ook goed. Maar niet super scherp. Je wint een paar tientjes tov de reguliere online winkels. Dus om de prijs zou ik niet per definitie deze keus maken. Ik weet niet hoe het zit met service en garantie? Gewoon direct bij Philips?

Het is geen toptoestel. Het is feitelijk een LG met een Philips-lijst en ambilight. Dit hoeft op zich niet zo verkeerd te zijn, maar het doet mij wel afvragen wat het gekost zou hebben als er een LG-plaatje op had gezeten, en of er niet een LG is die gewoon hetzelfde biedt voor minder geld.

Hij schijnt ook niet zo degelijk gebouwd te zijn. Maar goed, als je perse ambilight wil, is het geen verkeerde keus. Kwa beeld is het redelijk. Maar er zijn andere toestellen in de categorie van 500-600 euro die ik hoger aansla. En kwa beeld komt het niet in de buurt van de plasma's.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:39 schreef powah87 het volgende:
7675 heeft een ander design en 24watt speakers. Rest is identiek.
Ik zie het verschil niet kwa design....?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91874282
De 7605 heeft een donkere antraciet rand. De 7675 heeft geborsteld titanium.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:01:59 #113
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91874776
Ah. Ik keek op Tweakers, en daar lijkt het hetzelfde te zijn. Waar kijk jij? Overigens wordt op Tweakers als kleur 'zilver, zwart' aangegeven.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:37:38 #114
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_91891860
Ah, leuke topic, ben ook aan het kijken voor een nieuwe tv, van 32 inch. Behoorlijk ingewikkeld om de juiste keus te maken en rond de 500 euro te blijven...
You know, I've learned something today
pi_91892591
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:01 schreef Kenju het volgende:
Ah. Ik keek op Tweakers, en daar lijkt het hetzelfde te zijn. Waar kijk jij? Overigens wordt op Tweakers als kleur 'zilver, zwart' aangegeven.
antreciet wordt wel vaker als "zilver" bestempeld. Om die kleuren echt goed in te schatten moet je gewoon het toestel zien.
pi_91893914
ik kijk in de winkel. Waar ik werk.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:47:39 #117
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91894935
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:23 schreef powah87 het volgende:
ik kijk in de winkel. Waar ik werk.
Ah, goede bron. Waar werk je als ik vragen mag? (Ik wil eigenlijk gewoon weten of je een concullega of collega bent) De It's is het iig niet :P
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91895784
Haha nee de It's is het idd niet.

Ik stuur het je wel in een PM.
pi_91913477
De Philips 7675 is afgeschoten. Din wil het liefste een mat-zwarte behuizing, vooral geen zilver, grijs of wittige dingen en ambilight vond ze ook maar niets. In 't echt vond ik zelf het overigens ook een lelijk dinb. De grijze balk onderaan de Sony Bravia's was maar zo-zo, dan toch maar een zwarte philips of een sharp. Het verkleint wel de keuze wat. :)

Ik heb nu op het oog de LC-32LE320E van sharp en de PFL 5606 van philips. Grootste verschil in de cijfertjes is het verschil in audio vermogen (10 tegen 20 watt rms vermogen), al heeft de sharp wel weer dolby digital. Is er nog een voordeel van edge-led danwel direct led?
pi_91913666
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:11 schreef Fixers het volgende:
De Philips 7675 is afgeschoten. Din wil het liefste een mat-zwarte behuizing, vooral geen zilver, grijs of wittige dingen en ambilight vond ze ook maar niets. In 't echt vond ik zelf het overigens ook een lelijk dinb. De grijze balk onderaan de Sony Bravia's was maar zo-zo, dan toch maar een zwarte philips of een sharp. Het verkleint wel de keuze wat. :)

Ik heb nu op het oog de LC-32LE320E van sharp en de PFL 5606 van philips. Grootste verschil in de cijfertjes is het verschil in audio vermogen (10 tegen 20 watt rms vermogen), al heeft de sharp wel weer dolby digital. Is er nog een voordeel van edge-led danwel direct led?
Edge LED LCD heeft aan de zijkant van het scherm LED lampen zitten. Direct LED LCD heeft LED lampen achter het scherm zitten die vaak ook apart aan en uit kunnen. Zo kan een deel op het scherm helemaal niet meer oplichten en is echt zwart mogelijk.
Dat is wat ik er van heb begrepen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:16:52 #121
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_91913840
Zijn er serieus nog steeds mensen die een 32" TV kopen? Ik zou altijd voor minimaal 37" gaan, ook al zit je er 1 meter vanaf. Hoe groter, hoe mooier. ^O^
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_91914572
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:16 schreef TC03 het volgende:
Zijn er serieus nog steeds mensen die een 32" TV kopen? Ik zou altijd voor minimaal 37" gaan, ook al zit je er 1 meter vanaf. Hoe groter, hoe mooier. ^O^
Sommige mensen hebben andere prioriteiten dan een grotere tv dan de buurman hebben.
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:28:51 #123
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_91914643
quote:
18s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:27 schreef Fixers het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben andere prioriteiten dan een grotere tv dan de buurman hebben.
Wie heeft het over de buurman? 8)7

Stel je wilt max. ¤400,- uitgeven aan een TV, dan is 32" inderdaad de beste keus omdat er geen 37" in dat budget te krijgen is. Echter, als je een budget van ¤500-¤600 hebt dan zou ik persoonlijk altijd voor een TV gaan van minimaal 37".

Waarom gaan mensen naar de bioscoop? Omdat je daar een huge beeld hebt van tientallen vierkante meters. Groot = mooi. :Y
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_91918603
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wie heeft het over de buurman? 8)7

Stel je wilt max. ¤400,- uitgeven aan een TV, dan is 32" inderdaad de beste keus omdat er geen 37" in dat budget te krijgen is. Echter, als je een budget van ¤500-¤600 hebt dan zou ik persoonlijk altijd voor een TV gaan van minimaal 37".

Waarom gaan mensen naar de bioscoop? Omdat je daar een huge beeld hebt van tientallen vierkante meters. Groot = mooi. :Y
Zo kun je dat niet stellen. Het beeld in de bioscoop is groot - en moet dat ook zijn - omdat de kijkafstand groot is. Dat is niet te vergelijken met de kijkafstand thuis. Het gaat niet om de grootte in meters maar over de grootte in graden van het blikveld dat een gegeven schermgrootte op een gegeven afstand oplevert.

Vuistregel bij televisie is dat voor SD een optimale beeldindruk wordt verkregen als de kijkafstand ongeveer gelijk is aan 5 à 6 maal de beeldhoogte. Voor HD mag je uitgaan van een optimale kijkafstand van ongeveer 3 à 4 maal de beeldhoogte. Groter is bij televisie niet persé mooier om de simpele reden dat de resolutie vastligt.
pi_91919801
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:11 schreef Fixers het volgende:

De vorige Sony's vond ik ook een mooier design hebben inderdaad, maar echt storend is het niet imho... maar goed, de verschillen tussen man en vrouw heh ;) Ambilight stoor ik me ook altijd mateloos aan. Veel mensen die 't hebben vinden het ook niet zo heel geweldig die ik spreek , maar anderen vinden het 't einde. Beetje persoonlijk dus.

De behuizingen van LG vind ik ook meestal wel netjes; geen rare fratsen ofzo, maar gewoon strak :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')