Buiten nog dat ATON aan haalt dat de moraal, afhankelijk is van waar en in welke tijd (Zeistgeist).quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:36 schreef Integrity het volgende:
[..]
Da's wel heel zwart-wit gezegd. Er zijn echt mensen die goed doen voor een ander. Zuivere altruïsme bestaat zeker wel. Er zijn altijd mensen die een eigenbelang erin zien en het zo vertalen. Gek genoeg zijn dat ook de mensen die moeite hebben om andere mensen te vertrouwen.
Vind ik een hele redelijke verklaringquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Buiten nog dat ATON aan haalt dat de moraal, afhankelijk is van waar en in welke tijd (Zeistgeist).
Men heeft niet zo lang geleden onderzoek gedaan naar zuiver altruïsme. En wat blijkt, het heeft een evolutionair nut. Altruisme, kan dus prima worden verklaard met evolutie. Een soort overleeft nu eenmaal beter als sommige exemplaren zich geheel belangeloos opgeven voor de soort.
zodat ze met vliegtuigen tegen torens aan kunnen knallen? of abortusklinieken opblazen? meh.quote:Dat gevoel voor goed en kwaad noemt men een geweten. Sommige mensen hébben dat niet en die worden best gelovige.
Zullen we wedden? Ik denk dat ik de soera's en de hadith versen wel ken.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:12 schreef Light7 het volgende:
Punchdrunk; als antwoord op je belediging (wat sugereert dat jij in ieder geval wel een geloof nodig hebt, omdat je anderen heel makkelijk kan generaliseren en beledigen, waardoor je in de categorie valt slechte mensen (alhoewel ik niet geloof dat er slechte mensen zijn, maar verdwaalde mensen) die slechte dingen doen.
De Islam staat terrorisme niet toe en toont geen enkele vorm van tolerantie jegens terrorisme. Zelfs in de letterlijke betekenis van het woord Islam vinden we verwijzingen naar vrede. Letterlijk betekent Islam namelijk onderwerping of overgave en moslim betekent degene die zich heeft onderworpen. Daarnaast is het woord Islam afgeleid van de stam seleme, wat vrede betekent. In religieus opzicht wordt een moslim dan ook gedefinieerd als iemand die zich vanuit een diepgaand geloof heeft overgegeven aan God en als gevolg daarvan vrede in zichzelf, zijn of haar sociale en natuurlijke omgeving heeft gevonden.
Ik dacht eerst nog even dat het voorbehouden was aan abrahamistische godsdiensten, maar aangezien hindoeisten en boeddhisten elkaar af en toe ook aardig naar het leven staan is dat dus blijkbaar niet iets exclusiefs voor de scheppende abrahamistische god.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:19 schreef Light7 het volgende:
" Mijn conclussie : hoe geloviger men wordt hoe meer men zijn gezond verstand verliest. En dat geldt zeker voor de religies die hun wortels hebben in de Bijbel. En de Islam hoort daar ook bij.
Je zou bijna denken dat het door de mens zelf komt en niet persé door een geloof. Mensenwerk dus.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:22 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik dacht eerst nog even dat het voorbehouden was aan abrahamistische godsdiensten, maar aangezien hindoeisten en boeddhisten elkaar af en toe ook aardig naar het leven staan is dat dus blijkbaar niet iets exclusiefs voor de scheppende abrahamistische god.
Ja, als je overal een karikatuur van maakt is het makkelijk schreeuwen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zullen we wedden? Ik denk dat ik de soera's en de hadith versen wel ken.
Iedereen die geen dhimmi wil worden mag dood, en dat mag best een beetje pijnlijk indien nodig.
En mij is de regel uit de koran ook bekend dat je verplicht bent te liegen over de islam tegen elke ongelovige, tot het moment dat de islamieten in de meerderheid zijn.
Lees eens opnieuw Aton zijn posting, dan zul je misschien de logica van je religie doorzien waar terreur wordt aangemoedigd. Maar waarschijnlijkj kijk je liever de andere kant op zoals alle gelovigen. Het verschil zit er hem in dat mensen die zelfmoord plegen, drinken enz.. dat doen uit eigen beslissing naar zichzelf toe. Terwijl de Islam terreur predikt naar anderen toe.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:19 schreef Light7 het volgende:
Religie kan de geestelijke gezondheid schaden"
Klopt, als je gelooft zonder enige logica en kennis kan het schadelijk zijn. Maar weet je wat nog gevaarlijker kan zijn; beweren dat je geen God nodig hebt (en hem niet accepteren) omdat je alles zelf kan en alles zelf weet. Waardoor men geestelijk verkneld raakt en het nut in het leven niet meer inzien, ze kunnen de vragen die opkomen niet meer onderdrukken met feestjes,geld,alcohol etc en raken in ernstige depressie. (doodsoorzaak nummer 2 over 10 jaar; zelfmoord)
Als laatst wil ik nog zeggen wat de meeste Profeten hebben gezegd zoals Jezus en Mohammed (vrede zij met hen): ' O God, straf hen niet, want zij zijn onwetend'
Verlies je hoop vooral niet; want God zegt tig keer in zijn Heilige Boeken; ondanks alles; Ik ben Barmhartig, Vergevensgezind!
Hou je goed!
Karikatuur? Je gelooft jezelf ook nog blijkbaar. Liegen tegen ongelovigen is één van de voorschriften. Daar kan je niet onderuit. Of denk (hoop) je dat men nog onwetend is over wat er in de Koran staat?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, als je overal een karikatuur van maakt is het makkelijk schreeuwen.
Het is helemaal niet nodig om ergens een karikatuur van te maken. De koran en hadith zijn helder genoeg over ongelovigen, islam en wereld heerschappij.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:02 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, als je overal een karikatuur van maakt is het makkelijk schreeuwen.
Je houdt er dus eenzelfde lezing op na als de meest fundi moslims? Dan kan ik me je bezwaren nog wel voorstellen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:11 schreef nostradama het volgende:
[..]
Karikatuur? Je gelooft jezelf ook nog blijkbaar. Liegen tegen ongelovigen is één van de voorschriften. Daar kan je niet onderuit. Of denk (hoop) je dat men nog onwetend is over wat er in de Koran staat?
Oh, typisch dat de meeste moslims het niet zien zoals jij dat doet. Maar dat zal ook wel weer met die taqiyya te maken hebben. *prompt alu-hoedje opzet*quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet nodig om ergens een karikatuur van te maken. De koran en hadith zijn helder genoeg over ongelovigen, islam en wereld heerschappij.
Wist je overigens dat volgens de islam een vrouw net zo veel waard is als 2 geiten?
Dat is dan weer mij pre, wat ik mis aan detail kennis over de bijbel maak ik weer ruimschoots goed met het feit dat ik me aardig ingelezen heb in een aantal andere religies.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:11 schreef nostradama het volgende:
Karikatuur? Je gelooft jezelf ook nog blijkbaar. Liegen tegen ongelovigen is één van de voorschriften. Daar kan je niet onderuit. Of denk (hoop) je dat men nog onwetend is over wat er in de Koran staat?
Heb je het nou over die zelfde mohammed van die slachtpartijen en die moorden?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:14 schreef Light7 het volgende:
En als je iets over de Profeet Mohamemds (vrede zij met hem) wist, zou je dit niet zeggen. Je bent alleen een stereotypen die heel veel kan beweren met heel weinig kennis. wij noemen dat een onwetende die denkt datie veel weet, en dat maakt hem onwetend. (dat is wta Socrates ook heeft gezgd)
Leuk van dit recent onderzoek, maar dat weet men toch al jaren. In de natuur hebben we toch voorbeelden genoeg. Waarom zou het dan niet op de mens van toepassing zijn?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Buiten nog dat ATON aan haalt dat de moraal, afhankelijk is van waar en in welke tijd (Zeistgeist).
Men heeft niet zo lang geleden onderzoek gedaan naar zuiver altruïsme. En wat blijkt, het heeft een evolutionair nut. Altruisme, kan dus prima worden verklaard met evolutie. Een soort overleeft nu eenmaal beter als sommige exemplaren zich geheel belangeloos opgeven voor de soort.
Lees de tekst van Aton en geef daar eens kommentaar op. Jou tekstje geeft een schijn van de waarheid.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:14 schreef Light7 het volgende:
Terwijl de Islam terreur predikt naar anderen toe. = lees mijn tekst goed; als je het hebt over een bril.
Mensen straffen doen mensen niet ( en daarom worden wij daarin ook niet gestimullerd om dat te doen), maar dat doet God.
En als je iets over de Profeet Mohamemds (vrede zij met hem) wist, zou je dit niet zeggen. Je bent alleen een stereotypen die heel veel kan beweren met heel weinig kennis. wij noemen dat een onwetende die denkt datie veel weet, en dat maakt hem onwetend. (dat is wta Socrates ook heeft gezgd)
Oh ja, ik was even vergeten dat een tekst altijd maar voor één uitleg vatbaar is. God, is dit het topic voor salafistische atheïsten ofzo?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:22 schreef Daniel1976 het volgende:
Het beeld van de islam, het beeld, man lees dat fucking boek zelf eens ofzo.
Het gaat niet om het beeld. Het gaat om wat er in dat boek staat.
De bijbel is al een verwerpelijk is, maar de koran gaat daar nog eens dunnetjes overheen.
En dát is nu eens een waarheid als een huis!! had ik ook al eens gelezen. Betere definitie is er niet. :-)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:01 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
zodat ze met vliegtuigen tegen torens aan kunnen knallen? of abortusklinieken opblazen? meh.
volgens mij las ik ooit ergens een quote, iets in de trant van: "zonder religie heb je goede mensen die goede dingen doen, en slechte mensen die slechte dingen doen. maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, DAAR heb je een godsdienst voor nodig."
Tuurlijk weten we dat al jaren. Het mooie voorbeeld van het vogeltje wat om het hardst begint te zingen als er roofvogels aankomen. Hierdoor wordt het vogeltje waarschijnlijk wel opgegeten. Maar hij beschermt hiermee de rest van de soort die tijd heeft om weg te komen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:22 schreef ATON het volgende:
Leuk van dit recent onderzoek, maar dat weet men toch al jaren. In de natuur hebben we toch voorbeelden genoeg. Waarom zou het dan niet op de mens van toepassing zijn?
Ik lees wat er in het boekske staat, niet meer en niet minder. En daar hoef je geen karrikatuur van te maken want het is regelrecht een gruwelverhaal. Of ga je net zoals de Christenen Allah zijn straffen en Mohammed zijn richtlijnen vergoeilijken omdat de wegen ondoorgrondelijk zijn van Allah en hij alleen het beste met ons voorheeft en wie stout is de roede verdient en dat ze dan die roede aan zichzelf hebben te danken?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je houdt er dus eenzelfde lezing op na als de meest fundi moslims? Dan kan ik me je bezwaren nog wel voorstellen.
.... en dat merken we tegenwoordig hier dagelijks !!!quote:En mij is de regel uit de koran ook bekend dat je verplicht bent te liegen over de islam tegen elke ongelovige, tot het moment dat de islamieten in de meerderheid zijn.
Het lijkt mij heel simpel, als Light7 de koran uitlegd zoals hij wil, mag dat best, maar dan hebben we het niet meer over de islam. Dan hebben we het over Light7's persoonlijke twist aan de islam.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:27 schreef nostradama het volgende:
[..]
Ik lees wat er in het boekske staat, niet meer en niet minder. En daar hoef je geen karrikatuur van te maken want het is regelrecht een gruwelverhaal. Of ga je net zoals de Christenen Allah zijn straffen en Mohammed zijn richtlijnen vergoeilijken omdat de wegen ondoorgrondelijk zijn van Allah en hij alleen het beste met ons voorheeft en wie stout is de roede verdient en dat ze dan die roede aan zichzelf hebben te danken?
Ik heb hier ook nog een gruwelijk boek in m'n kast staan. "Jachtveld" van Lee Child. Je punt?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:27 schreef nostradama het volgende:
[..]
Ik lees wat er in het boekske staat, niet meer en niet minder. En daar hoef je geen karrikatuur van te maken want het is regelrecht een gruwelverhaal.
Ja, stiekem smeden ze duistere plannetjes op verborgen zolderkamertjes tegen het grote boze westen. En als iemand ze dan vraagt wat ze geloven mompelen ze wat of doen ze zich voor als gematigd. Maar ondertussen!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:27 schreef ATON het volgende:
Daniel:
[..]
.... en dat merken we tegenwoordig hier dagelijks !!!
Salafistische atheïsten dus. Want jouw lezing blijft natuurlijk gevrijwaard van persoonlijke 'twists'.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het lijkt mij heel simpel, als Light7 de koran uitlegd zoals hij wil, mag dat best, maar dan hebben we het niet meer over de islam. Dan hebben we het over Light7's persoonlijke twist aan de islam.
Wat hem voor een echte islamiet al een ongelovige maakt.
http://www.freethinker.nl(...)view&id=21&Itemid=29quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb hier ook nog een gruwelijk boek in m'n kast staan. "Jachtveld" van Lee Child. Je punt?
Mijn moslim vrienden in Irak, Egype en Saudi Arabie zeggen: Er is maar 1 islam.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Salafistische atheïsten dus. Want jouw lezing blijft natuurlijk gevrijwaard van persoonlijke 'twists'.
Wat voor stempel? Waar heb jij nu in het dagelijks leven precies last van?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
http://www.freethinker.nl(...)view&id=21&Itemid=29
Dat een heleboel mensen leven volgens deze kolder. En dat is dan nog hun goed recht. Maar dat ze zo'n stempel op de wereld drukken is verwerpelijk.
mooi afleidingsmanoeuverquote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb hier ook nog een gruwelijk boek in m'n kast staan. "Jachtveld" van Lee Child. Je punt?
Ik val jou nergens persoonlijk aan, dat je het 2 keer op de man probeert te spelen daaruit concludeer ik dat je een beetje klem zit in je ideologie.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:32 schreef Light7 het volgende:
"Het lijkt mij heel simpel, als Light7 de koran uitlegd zoals hij wil, mag dat best, maar dan hebben we het niet meer over de islam. "
Je concludering zou kloppen, maar als je argumentatie en aannemingen niet kloppen dan zak je inelkaar. ik heb namelijk de Koran niet uitgelegd naar hoe ik wil. Nogmaals , de Koran is glashelder, maar jou ogen zijn dat niet meer.
Ah, dat handjevol machtsgeile mannetjes. En zij zijn representatief voor de islam omdat ze dat zelluf zeggen? Neem je ze zo serieus, ja?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mijn moslim vrienden in Irak, Egype en Saudi Arabie zeggen: Er is maar 1 islam.
En nee die zijn niet christelijk ofzo.
dat mag idd. niet tenzij het is voor het goede doel : islamisering voor Allah. Dit werd trouwens door een Iman op TV verkondigt ook. Gelukkig heb ik een goed geheugen op dat gebiedquote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:29 schreef Light7 het volgende:
"En mij is de regel uit de koran ook bekend dat je verplicht bent te liegen over de islam tegen elke ongelovige, tot het moment dat de islamieten in de meerderheid zijn."
Liegen is verboden in de Islam tegenover wie dan ook(als je de overleveringen had gelezen zou je dat weten).
De gedachte dat dat mag, is je eigen invulling die je er zelf aan hebt geplakt (je weet zelf niet beter denk ik , vandaar)
wat is dan wel representatief voor de Islam?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, dat handjevol machtsgeile mannetjes. En zij zijn representatief voor de islam omdat ze dat zelluf zeggen? Neem je ze zo serieus, ja?
Tijd om bij moslims razzia's te gaan doen. Misschien hebben ze wel radiozenders op zolder staan om contact te houden met die strak georganiseerde Al Qaida.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:36 schreef nostradama het volgende:
[..]
dat mag idd. niet tenzij het is voor het goede doel : islamisering voor Allah. Dit werd trouwens door een Iman op TV verkondigt ook. Gelukkig heb ik een goed geheugen op dat gebied
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |