Lezen. Probeer het. Je kan het wel.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:07 schreef Id_do_her het volgende:
Dat is ooit verplicht geweest en dat werkte niet, daarom dat het nu niet verplicht is.
Ik heb het gelezen, smartass.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:08 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Lezen. Probeer het. Je kan het wel.
Inderdaad. Laten we ook de vrijheid van meningsuiting afschaffen, als we dan toch bezig zijn.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:11 schreef RaymondK het volgende:
Het verkopen van je geloof zou verboden moeten zijn.
Nee, deze stelling is even absurd. Je kunt geloof niet verbieden en je kunt het ook niet verplichten.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:05 schreef Eclaire84 het volgende:
In navolging op Geloof moet worden afgeschaft.
Nee, maar serieus. Is deze stelling absurder dan de stelling van sommige atheisten dat geloof zou moeten worden verboden?
Niet helemaal waar. We hebben nog geen radicaal extremistische atheïsten aanslagen gehad, toch?quote:Deze anti-religie atheisten lijken minstens zo radicaal als extremistische gelovigen in hun opvattingen omtrent wat je wel en wat je niet zou mogen geloven of denken.
Heel. Ik zou dan ook niet voor een verbod zijn, maar voor een verbreding en een waarschuwing. Geloven moet je lekker zelf weten, maar verbied het wel om kinderen te leren dat je meer/ minder bent als je wel/ niet gelooft en zorg dat het hele plaatje duidelijk is.quote:Zij betichten religieuzen van intolerantie jegens andersdenkenden en geven mede deze grond aan als reden voor een verbod op geloof. Hoe paradoxaal is dat?
Dat is ook al gevaarlijk. Mogen gelovigen zich niet politiek organiseren/manifesteren?quote:Op maandag 10 januari 2011 09:09 schreef Spooky4u het volgende:
Geloven moet kunnen, het mag alleen niet een rode lijn zijn voor iedereen.
Dus verbied elke geloofsovertuiging uit de politiek, dat zou voor mij al meer dan voldoende zijn.
Geloof hoort in een gebedshuis of bij jezelf thuis. En niet bij iemand die er niets mee heeft.
Dus religieuze partijen verbieden dan maar?quote:Op maandag 10 januari 2011 09:17 schreef draaijer het volgende:
Ik denk dat geloof in ieder geval niet in de politiek past!
Ik vind dus van niet. Geloof moet binnen 4 muren gehouden worden. Je kunt geen land regeren dmv regels die een ander groot deel van de bevolking niet wil hebben.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:15 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Dat is ook al gevaarlijk. Mogen gelovigen zich niet politiek organiseren/manifesteren?
Zolang een partij leden heeft en op voldoende draagkracht kan rekenen voor een zetel, zou er toch geen reden mogen zijn om deze alleen vanwege het feit dat ze vanuit religieuze normen denken uit te sluiten?
Jaquote:Op maandag 10 januari 2011 09:21 schreef IceBeach het volgende:
[..]
Dus religieuze partijen verbieden dan maar?
Ik geloof dat de meeste oorlogen uit hebzucht en xenophobie geboren worden waarna er religie als geloofwaardig sausje overheen gedrappeerd wordt.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:17 schreef draaijer het volgende:
Ik begrijp dat TT niet letterlijk is en ik ben geen atheïst, maar ik denk wel dat de meeste oorlogen geboren worden door geloof.
Ik geloof dat religie de basis is voor onze set normen en waarden. Ik geloof dat religie de enige manier is waarop die normen en waarden relatief universeel gemaakt worden. Hoe zou je dat uit de politiek willen weren? Wil je dat de politiek zich voortaan helemaal niets meer van normen en waarden aantrekt?quote:Ik denk dat geloof in ieder geval niet in de politiek past!
Een land wordt altijd geregeerd door regels te maken die een ander groot deel van de bevolking niet wil hebben. Een groot deel van de bevolking is voor uitstel van de aanschaf van de JSF, toch gaat het gewoon door. Een groot deel van de bevolking is tegen de verhoging van BTW voor concerten, toch gaat het gewoon door.......quote:Op maandag 10 januari 2011 09:25 schreef Spooky4u het volgende:
Ik vind dus van niet. Geloof moet binnen 4 muren gehouden worden. Je kunt geen land regeren dmv regels die een ander groot deel van de bevolking niet wil hebben.
Zolang het deel van de bevolking dat voor invoering van die regels is, groter is dan het deel dat ertegen is...kan dat prima.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:25 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik vind dus van niet. Geloof moet binnen 4 muren gehouden worden. Je kunt geen land regeren dmv regels die een ander groot deel van de bevolking niet wil hebben.
Nadeel van MultiCulti zullen we maar zeggen.
Ik hoor atheisten weleens zeggen; "Ze moeten branden die Gristenhonden!" en dan denk ik dat ze inderdaad net zo erg of erger zijn.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:35 schreef Fuzzysham het volgende:
De groep atheisten die zo hard afgeven op gelovigen, die hebben toch een enorme plaat voor hun kop! Geloof is niet de oorzaak van oorlogen, maar slechts een middel!
Nee conflicten en oorlog ontstaan uit het jezelf beter voelen dan een ander. "Ik voel mij beter, ik weet het beter"
Zo voelde christenen zich beter dan moslims
Duitsers voelde zich beter dan joden en niet-duitsers.
Kees voelt zich beter dan het nerdje van de klas.
En atheisten zien zichzelf beter dan gelovigen.
Zien atheisten dan niet in dat ze met die instelling geen haar beter zijn?! Je doet precies hetzelfde.
Nee het heet toch vrijheid van godsdienst en niet verbod van godsdienst?quote:Op maandag 10 januari 2011 09:21 schreef IceBeach het volgende:
[..]
Dus religieuze partijen verbieden dan maar?
In principe niet, ware het niet dat religieuzen per definitie geen rechten van de minderheid wensen te respecteren omdat hun geloof nu eenmaal boven al het andere wereldse staat.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:15 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Dat is ook al gevaarlijk. Mogen gelovigen zich niet politiek organiseren/manifesteren?
Zolang een partij leden heeft en op voldoende draagkracht kan rekenen voor een zetel, zou er toch geen reden mogen zijn om deze alleen vanwege het feit dat ze vanuit religieuze normen denken uit te sluiten?
Dictatuur van de meerderheid dus.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:29 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Zolang het deel van de bevolking dat voor invoering van die regels is, groter is dan het deel dat ertegen is...kan dat prima.
Voordeel van DemoCratie zullen we maar zeggen.
En ik denk dat religie het monopolie op normen en waarden claimt terwijl deze toch redelijk unverseel zijn. En juist die religieuze claim heeft een groep onaantastbaren gekweekt, die wegkomen met kindermisbruik, zich verschuilend achter hun masker van heiligheid. Om het maar niet te hebben over het dogmatische karakter van religie die iedere discussie uitsluit, iets wat we (ik iig) niet willen in de politiek.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:28 schreef Kumerian het volgende:
Ik geloof dat religie de basis is voor onze set normen en waarden. Ik geloof dat religie de enige manier is waarop die normen en waarden relatief universeel gemaakt worden. Hoe zou je dat uit de politiek willen weren? Wil je dat de politiek zich voortaan helemaal niets meer van normen en waarden aantrekt?
Volgens mij hoort bij de moderne democratie ook het gegeven dat de meerderheid niet zondermeer de minderheid kan dwingen te leven zoals de meerderheid dat wenst.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:29 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Zolang het deel van de bevolking dat voor invoering van die regels is, groter is dan het deel dat ertegen is...kan dat prima.
Voordeel van DemoCratie zullen we maar zeggen.
En daarom maar verbieden? Omdat jij het niet met ze eens bent?quote:Op maandag 10 januari 2011 09:42 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Om het maar niet te hebben over het dogmatische karakter van religie die iedere discussie uitsluit, iets wat we (ik iig) niet willen in de politiek.
Oh nee hoor, niet zo lang ze de vrijheden van andersdenkenden respecteren... oh wachtquote:Op maandag 10 januari 2011 09:48 schreef Fuzzysham het volgende:
[..]
En daarom maar verbieden? Omdat jij het niet met ze eens bent?
Nee ook partijen die elk inhoudelijke discussie uit de weg gaan hebben bestaansrecht in Nederland.
Als je het met de idealen van een partij eens bent, dan stem je op een ander of blanco. Zo verliezen ze vanzelf hun bestaansrecht en hoeven we niet onze vrijheden te beperken in de wet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |