Tjee, wat gaan jullie snel.

Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik mis nog wel wat dingen in hetgeen hier tot nu toe gepost is (vergeeef me als het al wel gemeld was).
Hier is hoe ik denk dat de Mol het zou willen aanpakken bij de verschillende opdrachten. Waaruit dus volgt wie het meest waarschijnlijk de Mol is.
De busAls Mol kon je hier niet zo gek veel mee. De vragen waren zo simpel dat het geven van een fout antwoord erg op zou vallen (de vergissing van Karin leek me oprecht). Het geven van een correct antwoord was ook niet zo erg; het ging maar om tientjes. Meest waarschijnlijk lijkt me echter dat aan de Mol geen vraag gesteld werd. Er werd een vraag gesteld aan Miryanna, Jan, Hanna, Horace en Karin.
Het kiezen om de vraag wel of niet te beantwoorden; hier kun je je als Mol het beste een beetje op de vlakte houden. Het zou erg opvallen als één iemand persé wil dat de vraag wel (fout) beantwoord wordt. Vooral Horace en Soundos willen dat de vraag niet beantwoord wordt, dat is niet iets wat de Mol snel zou doen.
VuurwerkBij het kiezen van het systeem houd je je als Mol op de vlakte. Je draagt uiteraard niks nuttigs bij, probeert wellicht een beetje verwarring te scheppen hier en daar of te doen alsof je het voorgestelde systeem niet snapt.
Bij het uitvoeren van de opdracht heb je als ontvanger de meeste kans om de boel in het honderd te laten lopen (was dat nou paars of blauw?). Hoewel je als zender hier ook een hoop fout kunt doen. Ik gok er toch op dat de Mol waarschijnlijk bij de ontvangers zat.
Ontvangers: Hanna, Jan, Karin, Patrick
Zenders: Anna, Miryanna, Art, Soundos, Horace, Pepijn
Palacio NacionalDe Mol kon hier niet kiezen als hoeveelste hij ging. Tenzij hij zich als eerste aan zou bieden, maar dat is niet zo. Waarom niet? Omdat de Mol
nooit aan de kandidaten zou vertellen dat het laatste mandje leeg is.
Dan is de vraag; wat wil je, als Mol? Je wilt in ieder geval niet dat er geld in de pot komt. Het meest ideale is dus om niks te pakken, maar dat valt op. Als Mol zou ik misschien die vrijstelling plus vraagteken willen pakken; hoe meer kandidaten er in het spel blijven, hoe minder ik als Mol opval. En als Mol weet ik natuurlijk al wat dat vraagteken betekent. Aan de andere vrijstellingen heb ik niet zoveel. Aan jokers heb ik als Mol ook niks, maar het is wel fijn als kandidaten ze hebben. Het betekent namelijk dat de slechte kandidaten (die me niet doorhebben) met jokers een grotere kans hebben om door te gaan, terwijl daardoor wellicht een goede kandidaat naar huis moet.
Pakte niets: Soundos
Pakte geld: Karin, Miryanna
Pakte een vrijstelling: Anna, Hanna, Pepijn
Pakte jokers: Horace, Jan, Art, Patrick
Dus?Op basis hiervan gok ik, puur rationeel gezien, op Patrick. Aan hem werd geen vraag gesteld na de busrit, dus hij kwam niet voor het dilemma te staan tussen enerzijds geld in de pot brengen of anderzijds opvallen door een makkelijke vraag te verknallen. Bij de tweede opdracht was hij een ontvanger. Bij de derde opdracht pakte hij de laatste jokers.
Ook enigszins verdacht: Jan, Pepijn en Hanna
Minst verdacht: Miryanna, Horace, Anna
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2011 13:29:12 ]