M'n IQ is iets lager, maar ben niet trots op m'n werkquote:Op maandag 10 januari 2011 12:07 schreef Chicolate het volgende:
Even tussendoor, met je hersens niet gebruiken bedoel ik niet dat je een lagere opleiding doet dan je zou kunnen. Je kan je hersenen ook op andere vlakken gebruiken dan je werk en opleiding. Het domme is voor mij vooral heel erg lui zijn, je leven lang vakken vullen met een IQ van 160 en daar ongelooflijk trots op zijn.
Ik heb niet het idee dat VMW en loveli in mijn criteria dom zijn. En dat zeg ik niet om een rel te voorkomen.
In de vriendengroep van mn jongste broertje is het echt ongelooflijk stoer om niet te leren. Dat hebben de minder intelligente jongens verzonnen, en dreigen de jongens die nu nog vwo/havo doen over te nemen. En dan opmerkingen als "ja ik ga écht geen hbo doen hoor, dat is voor nerds". Sorry, maar die jongens vind ik domquote:Op maandag 10 januari 2011 12:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar dat doet toch niemand?. Verder ben je imho niet verplicht hersens waar je niet om gevraagd hebt te gebruiken
. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Zolang je maar zelf opdraait voor de gevolgen van het niet gebruiken van je hersenen.
Ik houd ook van films en muziekquote:Op maandag 10 januari 2011 12:17 schreef V1z0R het volgende:
Stelde het eigenlijk ook niet als eis, was alleen een beetje flauw van de 13 in een dozijn SPWers die houden van films, muziek en uitgaan...
Zocht gewoon wat meer diepgang dan dat ik de laatste tijd was tegen gekomen.
Nu dus iets met een plasticindustrie medewerkster die gek is van voetbal en 'shopppen'
Dat van die gezamelijke interesses...........dat staat als allerhoogste op mijn eisenpakket. En nu ben ik even heel serieus. Want als je met iemand oud wilt worden, dan is dat imo het allerbelangrijkst.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ben ik met je eens!Ik heb het idee dat er vaak een soort eisenpakketje gesteld wordt aan een eventuele partner (zo'n kledingstijl, zo'n heetheids-quotetiënt, zo'n opleiding, etc.), maar dat interesses vaak maar tot op bepaalde hoogte worden meegenomen ofzo? Dan krijg je zo'n ouderwetse man/vrouw dichotomie, waarin bepaalde trekken/hobbies worden gezien als 'nouja da's typisch voor vrouwen' en andersom voor mannen.
Wat natuurlijk bull is, veelal.
Dat is waarquote:Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef Chicolate het volgende:
[..]
In de vriendengroep van mn jongste broertje is het echt ongelooflijk stoer om niet te leren. Dat hebben de minder intelligente jongens verzonnen, en dreigen de jongens die nu nog vwo/havo doen over te nemen. En dan opmerkingen als "ja ik ga écht geen hbo doen hoor, dat is voor nerds". Sorry, maar die jongens vind ik dom.
Gelukkig kent slim vele vormen, net als dom.
Belangrijker dan rughaar?quote:Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat van die gezamelijke interesses...........dat staat als allerhoogste op mijn eisenpakket. En nu ben ik even heel serieus. Want als je met iemand oud wilt worden, dan is dat imo het allerbelangrijkst.
En ik van voetbal en shoppenquote:Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik houd ook van films en muziek.
Eens!quote:Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat van die gezamelijke interesses...........dat staat als allerhoogste op mijn eisenpakket. En nu ben ik even heel serieus. Want als je met iemand oud wilt worden, dan is dat imo het allerbelangrijkst.
Overigens ben ik daar bij mijn nichtje van 11 ook wel een beetje bang voor.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef Chicolate het volgende:
[..]
In de vriendengroep van mn jongste broertje is het echt ongelooflijk stoer om niet te leren. Dat hebben de minder intelligente jongens verzonnen, en dreigen de jongens die nu nog vwo/havo doen over te nemen. En dan opmerkingen als "ja ik ga écht geen hbo doen hoor, dat is voor nerds". Sorry, maar die jongens vind ik dom.
Gelukkig kent slim vele vormen, net als dom.
Wat is TTO?quote:Op maandag 10 januari 2011 12:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Overigens ben ik daar bij mijn nichtje van 11 ook wel een beetje bang voor.
Ze zit nu in groep 8 en gaat gymnasiumadvies krijgen, mogelijk gaat ze zelfs TTO doen.
Maar ze zou best eens een lastige puber kunnen worden en daarmee haar gymnasium kunnen verknallen. Zou zo zonde zijn.
maar als iemand dat IQ van 160 heeft en gelukkig is met het feit dat hij vakken vult, wie ben jij dan om hem te veroordelen?quote:Op maandag 10 januari 2011 12:07 schreef Chicolate het volgende:
Even tussendoor, met je hersens niet gebruiken bedoel ik niet dat je een lagere opleiding doet dan je zou kunnen. Je kan je hersenen ook op andere vlakken gebruiken dan je werk en opleiding. Het domme is voor mij vooral heel erg lui zijn, je leven lang vakken vullen met een IQ van 160 en daar ongelooflijk trots op zijn.
Ik heb niet het idee dat VMW en loveli in mijn criteria dom zijn. En dat zeg ik niet om een rel te voorkomen.
dat denk ik ook. Ik heb de havo gedaan, en daar zesjes gehaald. had absoluut geen zin om te leren, volleybalde liever 5x in de week, met daarnaast 2x muziekles en 1x paardrijden....Daarna ben ik een jaar naar het buitenland gegaan, en dat heeft me een andere persoon gemaakt. Als ik het vwo gedaan had, was ik niet naar het buitenland gegaan, en niet de persoon geweest die ik nu ben denk ik...en was ik denk ik ook niet op die plaats uitgekomen waar ik nu zit.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Joh Vik, dat komt vaak heus wel goed, uiteindelijk. Mijn gedachte is dat iedereen ooit terechtkomt waar 't zou moeten. Of je nou met je Gymnasiumdiploma dolgelukkig wordt als banketbakker, of met je VMBO-diploma je keihard omhoogwerkt tot de top van het bedrijfsleven. Je middelbare school is zo'n beetje de minst belangrijke graadmeter voor de rest van je leven. Qua niveau dan, het kan natuurlijk wel uitmaken of je nou een gelukkige tijd hebt gehad op die school of niet. Dus gun haar eerst dat eens, en maak je dan zorgen om haar diploma.
/jufrant
da's denk ik omdat je je al rot voelt. Probeer er het beste van te maken Tink, de vrijheid lurkt als je weer beter bentquote:Op maandag 10 januari 2011 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
Drie dagen gedwongen in een huis met mijn familie en ik krijg echt moordneigingenEn dan moet ik nog minimaal een week voor ik weer naar buiten mag
Voel me echt opgesloten en dan moet ik ook nog twee kleine zieke kinderen vermaken en hun problemen oplossen (als schoolboeken kwijtraken
). Wat heb ik er vreselijk de pest in.
als er groenten in je nasi zitten, vind ik dit een mooi lijstje. Als er geen groenten in je nasi zitten, vind ik dit geen mooi lijstje. En met groenten bedoel ik, veel groenten..quote:Op maandag 10 januari 2011 12:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn lijstje vandaag:
O: Twee boterhammen kaas/komkommer, glas optimel
S: drie uur lang luisteren naar kappersdamesverhalenmaar nu weer krullen in m'n haar
L: Krentebol kaas, boterham kipkerriesalade, thee
T: Appel, mandarijn, koffie verkeerd
D: Nasi met kip
T: Yoghurt met iets
Er gaat een groot pak nasigroentemix door, met kool en prei en taugé en ui en andere shizzle (800 gram), dus dat zit wel goedquote:Op maandag 10 januari 2011 12:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
als er groenten in je nasi zitten, vind ik dit een mooi lijstje. Als er geen groenten in je nasi zitten, vind ik dit geen mooi lijstje. En met groenten bedoel ik, veel groenten..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |