Nog niet, neequote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:07 schreef Confession het volgende:
[..]
welke school?![]()
![]()
Laat ook maar, jullie krijgen een niet verdiende verkeerde indruk over mij...
jullie pakken het veelste zwaar op, dat zie ik al goed gefrustreerd. Bekijk het gewoon eens zwart wit , ik heb geen zin in gefrustreerde mensen die een hekel hebben aan zogenaamde uitkeringstrekkers..
wat ik duidelijk niet ben maar goed!
I dont care, just the way it is...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
![]()
Je zet jezelf goed voor schut. Ik zou er maar mee stoppen
Ja uh nee uhhhh maar ik bedoelde dat niet...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:08 schreef Sosha het volgende:
[..]
Nog niet, nee. Maar stiekem wou je dat het tegendeel waar was!
Trouwens: hoezo zien wij het naar jouw idee nog niet zwart-wit genoeg? Besef je wel wat je zegt?
Laat ik er even van uit gaan dat je serieus bent in dit topic. Voor zo ver ik het begrepen heb is het voor jou niet makkelijk om initiatief te nemen richting een baan of een opleiding. Blijkbaar heb je hier een begeleider bij gekregen die geprobeerd heeft om je te helpen hiermee.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:03 schreef Confession het volgende:
Nee het gaat mij gewoon om het feit dat zij me zo wilt afschepen , allemaal trouwens...
hun hebben destijds allemaal besloten dat ik niet aan een opleiding mocht beginnnen , en dat ze zeker wisten dat ik er goed aan deed om een tijd te orienteren op wat ik nu wil.... Maar het gaat dus veel slechter. Mijn hele famillie ziet dat in.. maar hun zouden me begleiden en ze wisten zeker dat ik daar beter uit zou komen..Maar in feiten zit ik nog meer in de grond door hun..
baantje? ik wil me graag orienteren op me opleiding, ik weet nog steeds niet wat ik wil.
Ik had liefst gewoon geschikte opleiding, maar dat mocht toen niet aan me nieuwe kans beginnen.
Maar ik mag wel vrijwilligerswerk van ze doen.. dusja ben beetje zat met hun ook.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:12 schreef Sosha het volgende:
Jaloers op uitkeringstrekkers
Mijn God, wat ben ik blij dat ik een studie doe en straks het beroep van mijn dromen ga uitoefenen. Je zal toch maar niet weten wat je wilt en kunt en dan maar een uitkering moeten aanvragen
Ik heb geprobeerd haar te helpen hoor, maar er kwam niet echt veel uit. En als ze liever een uitkering trekt dan dat ze bij de MacDonald's werkt, houdt het voor mij op.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:16 schreef diomedes het volgende:
Geweldig, topic starter drukt zich nogal ongelukkig uit, en iedereen valt over elkaar heen om opmerkingen erover te maken. Topicstarter voelt zich in het nauw gedreven en drukt haarzelf NOG ongelukkiger uit. En men hapt direkt weer toe.
Uiteindelijk leid dit nergens naar.
Topic starter...GA OPZOEK naar wat je wilt worden/wilt gaan doen. Daar kan niemand hier je zo 1-2-3 bij helpen op deze manier. Das je eerste stap, niet die "uitkering".
True!!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:16 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd haar te helpen hoor, maar er kwam niet echt veel uit. En als ze liever een uitkering trekt dan dat ze bij de MacDonald's werkt, houdt het voor mij op.
Dat advies heeft ze hier al gekregen. Baantje aanpakken wat ze kan krijgen, zodat ze onder de mensen blijft en tenminste niet op de bank niets zit te doen. Op die manier leer je jezelf beter kennen en kom je wellicht op ideeën. Ze is immers pas 18, ze heeft nog zo'n enorme groei te gaan!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:23 schreef diomedes het volgende:
[..]
True!!
Maar ik kan me voorstellen dat als er een regel is, die ervoor zorgt dat je recht op geld hebt, dat je toch eens gaat kijken.
TS ziet:
Een kut baan en weinig tijd om te denken wat je wilt.
Gratis geld (waar je recht op zou hebben) en tijd om te denken wat je wilt gaan doen.
Ze moet alleen bedenken dat het belangrijkst is dat ze gaat bedenken wat ze wilt gaan doen en daarbij geld gaat regelen op wat voor manier dan ook.
Heb je gelijk in, maar ik denk dat ze tussen de felle antwoorden het juiste antwoord niet meet ziet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:24 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dat advies heeft ze hier al gekregen. Baantje aanpakken wat ze kan krijgen, zodat ze onder de mensen blijft en tenminste niet op de bank niets zit te doen. Op die manier leer je jezelf beter kennen en kom je wellicht op ideeën. Ze is immers pas 18, ze heeft nog zo'n enorme groei te gaan!
ligt eraan van welke kant je hem benaderd.quote:
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:08 schreef Confession het volgende:
Maar jullie kunnen/konnen eigelijk weinig conclussies trekken
Laat het Engels maar achterwege, probeer eerst het Nederlands te beheersen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:08 schreef Confession het volgende:
Diep van binnen weet ik ooit komt het goed!![]()
Maar jullie kunnen/konnen eigelijk weinig conclussies trekken want weten daarvoor te weinig van me af en te weinig feiten, dus had beter alleen to the point , DE vraag kunnen stellen..
Maarja even goed bedankt!![]()
btw, ga wel nog langs maandag voor dat misschien te halen ''uitkeringetje''![]()
![]()
nee maar goed!
thank u !![]()
Flikker toch op. Zolang ik die uitkeringen betaal (met vele anderen) mag ik er een mening over hebben en de mensen die in mijn ogen onterecht MIJN geld opvreten afzeiken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:04 schreef Microtubuli het volgende:
Vanwaar altijd dat gebash hier op uitkeringen?
Als iemand genoegen neemt met een uitkering en niet per sé jaarlijks een nieuwe auto hoeft te rijden is dat toch prima? Laat het aub ieder zijn eigen keus zijn of dat hij een uitkering geniet of liever werkt voor meer brood op de plank.
Wel eentje die wit poeder dealt dan he, anders heeft ze nog geen cent te makken.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:41 schreef kikoooooo het volgende:
Is het niet gewoon een idee om een Antilliaan op te zoeken en een kind te nemen TS?
En hoe lang moet je nog diep nadenken? Tot je 65 bent?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:17 schreef Confession het volgende:
[..]
Hard, ahw ja maar daar word ik ongelukkiger van. ik moet hele even nadenken over mn leven. en daar kan ik even geen afwasbaantje bij gebruiken.
Ik dacht zelfs pas vanaf je 23e, dan ben je officieel toch pas financieel onafhankelijk?quote:Op zondag 9 januari 2011 01:05 schreef Ryon het volgende:
Als je jonger bent dan 27 heb je geen recht op een uitkering maar kom je in de wet WIJ terecht. Naar alle waarschijnlijkheid heb je daar via je begeleider al mee te maken gehad.
Als je niet zelf instaat bent om een baantje te vinden dan doet de gemeente dat voor je in ruil voor een bescheiden uitkering (gebaseerd op je leeftijd). Dit weigeren zorgt ervoor dat je kan fluiten naar je geld. Het werk kan vrijwilligerswerk zijn of een ongeschoold minimumloon baantje. De bedoeling is dat je dan werkervaring opdoet en door kan stromen naar een ander baantje of geïnspireerd genoeg raakt voor een opleiding. Als je 18 bent heeft de staat geen verantwoordelijkheid om je geld te geven. Je ouders zijn echter nog wel gedeeltelijk verplicht om je enige vorm van ondersteuning te bieden (onderhoudsplicht) en mogen je pas van je 21ste in de steek laten.
Voor ouders houdt de (voorgezette) onderhoudsplicht al op bij 21 jaar. Daarvoor moeten zij nog het levensonderhoud en de studie betalen van hun kinderen. Kan best zijn dat dit een tiental jaar terug nog op 23 lag, maar dat is nu in ieder geval veranderd. Van je 18 ben je als zelfstandig verantwoordelijk voor de schulden en dergelijke die je aan gaat.quote:Op zondag 9 januari 2011 01:20 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik dacht zelfs pas vanaf je 23e, dan ben je officieel toch pas financieel onafhankelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |