abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91043823
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:07 schreef Confession het volgende:

[..]

welke school? :') _O-

Laat ook maar :') , jullie krijgen een niet verdiende verkeerde indruk over mij...
jullie pakken het veelste zwaar op, dat zie ik al goed gefrustreerd. Bekijk het gewoon eens zwart wit , ik heb geen zin in gefrustreerde mensen die een hekel hebben aan zogenaamde uitkeringstrekkers..
wat ik duidelijk niet ben maar goed! :)
Nog niet, nee :'). Maar stiekem wou je dat het tegendeel waar was!
Trouwens: hoezo zien wij het naar jouw idee nog niet zwart-wit genoeg? Besef je wel wat je zegt? :P
pi_91043950
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

_O-

Je zet jezelf goed voor schut. Ik zou er maar mee stoppen ^O^
I dont care, just the way it is...
Voorschut.. nee :s)
jullie zijn gewoon boooooos omdat jullie maandag weer moeten werken en meebetalen en uitkeringstrekkers, waar ik niet eens onder behoor.. harstikke gefrustreerd. Jaloers / afgunstig op uitkeringstrekkers waar ik volkomen buiten val... maar jullie maken je harstikke booooooos erover jaaa... sorry dan! ik weet het leven is zooo oneerlijk , dont blame it on me! :*
pi_91043958
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:08 schreef Sosha het volgende:

[..]

Nog niet, nee :'). Maar stiekem wou je dat het tegendeel waar was!
Trouwens: hoezo zien wij het naar jouw idee nog niet zwart-wit genoeg? Besef je wel wat je zegt? :P
Ja uh nee uhhhh maar ik bedoelde dat niet... _O- _O-
pi_91044011
Jaloers op uitkeringstrekkers :')

Mijn God, wat ben ik blij dat ik een studie doe en straks het beroep van mijn dromen ga uitoefenen. Je zal toch maar niet weten wat je wilt en kunt en dan maar een uitkering moeten aanvragen :{
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:13:30 #105
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_91044073
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:03 schreef Confession het volgende:
Nee het gaat mij gewoon om het feit dat zij me zo wilt afschepen , allemaal trouwens...
hun hebben destijds allemaal besloten dat ik niet aan een opleiding mocht beginnnen , en dat ze zeker wisten dat ik er goed aan deed om een tijd te orienteren op wat ik nu wil.... Maar het gaat dus veel slechter. Mijn hele famillie ziet dat in.. maar hun zouden me begleiden en ze wisten zeker dat ik daar beter uit zou komen..Maar in feiten zit ik nog meer in de grond door hun..

baantje? ik wil me graag orienteren op me opleiding, ik weet nog steeds niet wat ik wil.
Ik had liefst gewoon geschikte opleiding, maar dat mocht toen niet aan me nieuwe kans beginnen.
Maar ik mag wel vrijwilligerswerk van ze doen.. dusja ben beetje zat met hun ook.
Laat ik er even van uit gaan dat je serieus bent in dit topic. Voor zo ver ik het begrepen heb is het voor jou niet makkelijk om initiatief te nemen richting een baan of een opleiding. Blijkbaar heb je hier een begeleider bij gekregen die geprobeerd heeft om je te helpen hiermee.

Je geeft zelf aan dat je er niet veel moeite in gestoken hebt en nu ben je verbaasd dat de begeleider je laat zitten. Dat klinkt, naar mijn bescheiden mening, een beetje te gemakkelijk.

Wat me niet duidelijk wordt is waaróm je in deze situatie zit? Als je te maken hebt met lichamelijke of geestelijke beperkingen dan ís er de mogelijkheid van een WAJONG traject, maar ook dán zal je naar vermogen moeten deelnemen aan het arbeidsproces.

Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik een behoorlijke opleiding heb kunnen voltooien en dat ik een behoorlijke baan heb kunnen vinden. (overigens ook na een periode van werkeloosheid in mijn studierichting, waarin ik elk baantje dat ik kon vinden heb aangepakt). Ik bedoel dit niet kwaardaardig, maar ongeveer 42% van mijn salaris wordt door de overheid ingehouden in de vorm van belastingen en sociale premies waarmee mensen zoals jij de mogelijkheid krijgen om begeleid te worden.

Wat wil je nou eigenlijk? Lekker niets doen en tóch geld krijgen? Zo werkte het in Nederland in de jaren 70 tijdens het Kabinet Den Uyl, en we slepen de ellende daarvan nog met ons mee.

Met andere woorden: ga bij jezelf te rade hoe je je toekomst ziet. Je gaat het niet kado krijgen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_91044101
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:12 schreef Sosha het volgende:
Jaloers op uitkeringstrekkers :')

Mijn God, wat ben ik blij dat ik een studie doe en straks het beroep van mijn dromen ga uitoefenen. Je zal toch maar niet weten wat je wilt en kunt en dan maar een uitkering moeten aanvragen :{
^O^ en zo heb je voor jezelf in ieder geval een leuke toekomst verzekerd!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_91044190
Geweldig, topic starter drukt zich nogal ongelukkig uit, en iedereen valt over elkaar heen om opmerkingen erover te maken. Topicstarter voelt zich in het nauw gedreven en drukt haarzelf NOG ongelukkiger uit. En men hapt direkt weer toe.
Uiteindelijk leid dit nergens naar.

Topic starter...GA OPZOEK naar wat je wilt worden/wilt gaan doen. Daar kan niemand hier je zo 1-2-3 bij helpen op deze manier. Das je eerste stap, niet die "uitkering".
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_91044232
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:16 schreef diomedes het volgende:
Geweldig, topic starter drukt zich nogal ongelukkig uit, en iedereen valt over elkaar heen om opmerkingen erover te maken. Topicstarter voelt zich in het nauw gedreven en drukt haarzelf NOG ongelukkiger uit. En men hapt direkt weer toe.
Uiteindelijk leid dit nergens naar.

Topic starter...GA OPZOEK naar wat je wilt worden/wilt gaan doen. Daar kan niemand hier je zo 1-2-3 bij helpen op deze manier. Das je eerste stap, niet die "uitkering".
Ik heb geprobeerd haar te helpen hoor, maar er kwam niet echt veel uit. En als ze liever een uitkering trekt dan dat ze bij de MacDonald's werkt, houdt het voor mij op.
pi_91044558
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:16 schreef Sosha het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd haar te helpen hoor, maar er kwam niet echt veel uit. En als ze liever een uitkering trekt dan dat ze bij de MacDonald's werkt, houdt het voor mij op.
True!!
Maar ik kan me voorstellen dat als er een regel is, die ervoor zorgt dat je recht op geld hebt, dat je toch eens gaat kijken.

TS ziet:
Een kut baan en weinig tijd om te denken wat je wilt.

Gratis geld (waar je recht op zou hebben) en tijd om te denken wat je wilt gaan doen.

Ze moet alleen bedenken dat het belangrijkst is dat ze gaat bedenken wat ze wilt gaan doen en daarbij geld gaat regelen op wat voor manier dan ook.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:23:32 #110
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_91044560
TS is weer een typisch gevalletje 'het ligt aan alles en iedereen, maar niet aan mezelf'
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_91044607
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:23 schreef diomedes het volgende:

[..]

True!!
Maar ik kan me voorstellen dat als er een regel is, die ervoor zorgt dat je recht op geld hebt, dat je toch eens gaat kijken.

TS ziet:
Een kut baan en weinig tijd om te denken wat je wilt.

Gratis geld (waar je recht op zou hebben) en tijd om te denken wat je wilt gaan doen.

Ze moet alleen bedenken dat het belangrijkst is dat ze gaat bedenken wat ze wilt gaan doen en daarbij geld gaat regelen op wat voor manier dan ook.
Dat advies heeft ze hier al gekregen. Baantje aanpakken wat ze kan krijgen, zodat ze onder de mensen blijft en tenminste niet op de bank niets zit te doen. Op die manier leer je jezelf beter kennen en kom je wellicht op ideeën. Ze is immers pas 18, ze heeft nog zo'n enorme groei te gaan! :)
pi_91044917
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:24 schreef Sosha het volgende:

[..]

Dat advies heeft ze hier al gekregen. Baantje aanpakken wat ze kan krijgen, zodat ze onder de mensen blijft en tenminste niet op de bank niets zit te doen. Op die manier leer je jezelf beter kennen en kom je wellicht op ideeën. Ze is immers pas 18, ze heeft nog zo'n enorme groei te gaan! :)
Heb je gelijk in, maar ik denk dat ze tussen de felle antwoorden het juiste antwoord niet meet ziet.
Misschien moetze maar eens gaan terug lezen vanaf het begin en opnieuw een conclusie trekken :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:30:32 #113
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_91044929
hey pssst, is dit een serieus topic?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_91045030
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:30 schreef Waaghals het volgende:
hey pssst, is dit een serieus topic?
ligt eraan van welke kant je hem benaderd.
Als je alleen de eerste post hebt gelezen, dan in ieder geval net zo serieus als die tieten in je avatar.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:53:05 #115
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_91046075
Confession-topics op de zaterdagavond. c_/

Confession, je kunt mensen prima vermaken. Misschien ligt daar wel een verborgen talent! :D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_91046832
Diep van binnen weet ik ooit komt het goed! :D
Maar jullie kunnen/konnen eigelijk weinig conclussies trekken want weten daarvoor te weinig van me af en te weinig feiten, dus had beter alleen to the point , DE vraag kunnen stellen..
Maarja even goed bedankt! B-)

btw, ga wel nog langs maandag voor dat misschien te halen ''uitkeringetje'' :6 :')

nee maar goed!
thank u ! :*

:s)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:21:16 #117
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91047533
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:08 schreef Confession het volgende:
Maar jullie kunnen/konnen eigelijk weinig conclussies trekken
;(
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:25:20 #118
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91047744
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:08 schreef Confession het volgende:
Diep van binnen weet ik ooit komt het goed! :D
Maar jullie kunnen/konnen eigelijk weinig conclussies trekken want weten daarvoor te weinig van me af en te weinig feiten, dus had beter alleen to the point , DE vraag kunnen stellen..
Maarja even goed bedankt! B-)

btw, ga wel nog langs maandag voor dat misschien te halen ''uitkeringetje'' :6 :')

nee maar goed!
thank u ! :*

:s)
Laat het Engels maar achterwege, probeer eerst het Nederlands te beheersen.

Gelukkig voor alle mensen die iets tegen het nodeloos trekken van uitkeringen hebben (inclusief ik), is de overheid zeer actief in het aan het werk schoppen van jonge mensen als ze om een uitkering komen.
pi_91047904
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 21:04 schreef Microtubuli het volgende:
Vanwaar altijd dat gebash hier op uitkeringen?
Als iemand genoegen neemt met een uitkering en niet per sé jaarlijks een nieuwe auto hoeft te rijden is dat toch prima? Laat het aub ieder zijn eigen keus zijn of dat hij een uitkering geniet of liever werkt voor meer brood op de plank.
Flikker toch op. Zolang ik die uitkeringen betaal (met vele anderen) mag ik er een mening over hebben en de mensen die in mijn ogen onterecht MIJN geld opvreten afzeiken.

Als je niet kan werken, of na tig jaar je baan verliest en moeite hebt iets nieuws te vinden: no problem, daar is het vangnet voor. Voor de rest, ga lekker met je handen stront scheppen voor geld ofzo, als je maar iets doet voor het gratis geld.

TS: je bent een smerige uitvreter, met amper tot geen hersens in je pan zo te lezen. Ga als de sodemieter naar de McDonalds en steek die klauwen uit je mouwen!!
pi_91051818
Is het niet gewoon een idee om een Antilliaan op te zoeken en een kind te nemen TS?
  zondag 9 januari 2011 @ 00:49:26 #121
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91052125
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:41 schreef kikoooooo het volgende:
Is het niet gewoon een idee om een Antilliaan op te zoeken en een kind te nemen TS?
Wel eentje die wit poeder dealt dan he, anders heeft ze nog geen cent te makken.
pi_91052349
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:17 schreef Confession het volgende:

[..]

Hard ;( , ahw ja maar daar word ik ongelukkiger van. ik moet hele even nadenken over mn leven. en daar kan ik even geen afwasbaantje bij gebruiken.
En hoe lang moet je nog diep nadenken? Tot je 65 bent?

Helaas werkt het in het echte leven toch niet zo. Zoek een tijdelijk baantje zodat je je rekeningen kunt betalen denk in je vrije tijd na over wat je wil en ga daar dan ook echt voor.
Lekker makkelijk, alle schuld op je studie/werkbegeleider schuiven. Jij hebt zelf zo te lezen ook helemaal niets ondernomen nadat je gestopt bent met je opleiding.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 9 januari 2011 @ 01:05:53 #123
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91052749
Als je jonger bent dan 27 heb je geen recht op een uitkering maar kom je in de wet WIJ terecht. Naar alle waarschijnlijkheid heb je daar via je begeleider al mee te maken gehad.

Als je niet zelf instaat bent om een baantje te vinden dan doet de gemeente dat voor je in ruil voor een bescheiden uitkering (gebaseerd op je leeftijd). Dit weigeren zorgt ervoor dat je kan fluiten naar je geld. Het werk kan vrijwilligerswerk zijn of een ongeschoold minimumloon baantje. De bedoeling is dat je dan werkervaring opdoet en door kan stromen naar een ander baantje of geïnspireerd genoeg raakt voor een opleiding. Als je 18 bent heeft de staat geen verantwoordelijkheid om je geld te geven. Je ouders zijn echter nog wel gedeeltelijk verplicht om je enige vorm van ondersteuning te bieden (onderhoudsplicht) en mogen je pas van je 21ste in de steek laten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_91053317
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 01:05 schreef Ryon het volgende:
Als je jonger bent dan 27 heb je geen recht op een uitkering maar kom je in de wet WIJ terecht. Naar alle waarschijnlijkheid heb je daar via je begeleider al mee te maken gehad.

Als je niet zelf instaat bent om een baantje te vinden dan doet de gemeente dat voor je in ruil voor een bescheiden uitkering (gebaseerd op je leeftijd). Dit weigeren zorgt ervoor dat je kan fluiten naar je geld. Het werk kan vrijwilligerswerk zijn of een ongeschoold minimumloon baantje. De bedoeling is dat je dan werkervaring opdoet en door kan stromen naar een ander baantje of geïnspireerd genoeg raakt voor een opleiding. Als je 18 bent heeft de staat geen verantwoordelijkheid om je geld te geven. Je ouders zijn echter nog wel gedeeltelijk verplicht om je enige vorm van ondersteuning te bieden (onderhoudsplicht) en mogen je pas van je 21ste in de steek laten.
Ik dacht zelfs pas vanaf je 23e, dan ben je officieel toch pas financieel onafhankelijk?
  zondag 9 januari 2011 @ 01:37:14 #125
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_91053805
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 01:20 schreef Sosha het volgende:

[..]

Ik dacht zelfs pas vanaf je 23e, dan ben je officieel toch pas financieel onafhankelijk?
Voor ouders houdt de (voorgezette) onderhoudsplicht al op bij 21 jaar. Daarvoor moeten zij nog het levensonderhoud en de studie betalen van hun kinderen. Kan best zijn dat dit een tiental jaar terug nog op 23 lag, maar dat is nu in ieder geval veranderd. Van je 18 ben je als zelfstandig verantwoordelijk voor de schulden en dergelijke die je aan gaat.

De gemeente weet dit ook, en houdt bij het vaststellen van uitkering, werk/leer aanbod bij jongeren hier ook rekening mee.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')