Spielberg bracht de Holocaust in beeld in Schindler's List, is dat nu ook een debiel? Lijkt me dat de Holocaust een stuk vervelender is dan een verkrachting.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:45 schreef Toverheks het volgende:
[..]
moet ik hier nog serieus antwoord op geven Ian, denk toch eens na, als je al zo een script gaat verzinnen voor een film, dan ben je al ziek hoor, laat staan het laten Acteren, echt ik kan met me hoofd er niet bij dat je zulke films normaal vind.
Dat is ook een hele beroemde foto.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:50 schreef Coos het volgende:
Begin jaren zeventig zag je in een journaal item over de oorlog in Vietnam een amerikaanse soldaat die van dichtbij met een pistool een Vietnamees door zijn hoofd schoot. Toen zag je zo een dikke straal bloed uit dat gat spuiten.
Dat fragment is in de loop der jaren vaak herhaald maar ik kijk altijd weg. Kan er niet tegen.![]()
Scrut weet ws wel welk fragment ik bedoel.
die foto weet ik ook. die man zat op zijn knieen met de handen vast gebonde op zijn rugquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:50 schreef Coos het volgende:
Begin jaren zeventig zag je in een journaal item over de oorlog in Vietnam een amerikaanse soldaat die van dichtbij met een pistool een Vietnamees door zijn hoofd schoot. Toen zag je zo een dikke straal bloed uit dat gat spuiten.
Dat fragment is in de loop der jaren vaak herhaald maar ik kijk altijd weg. Kan er niet tegen.![]()
Scrut weet ws wel welk fragment ik bedoel.
O wacht, ik herinner me een ander.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:52 schreef Toverheks het volgende:
[..]
die foto weet ik ook. die man zat op zijn knieen met de handen vast gebonde op zijn rug
Nee hij stond gewoon.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:52 schreef Toverheks het volgende:
[..]
die foto weet ik ook. die man zat op zijn knieen met de handen vast gebonde op zijn rug
zit me rot te zoeken, volgens mij had die foto die ik dan bedoel ook een prijs gewonnen.quote:
Wie moeten we dan wél sturen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Misschien als mensen eens wat meer geconfronteerd worden met leed dat ze dan eens wat meer open staan voor het helpen van een ander en eens nadenken voordat ze weer wat tieners naar een oorlogsgebied sturen.
http://pulitzerprize.org/photography/vietnam/quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:56 schreef Toverheks het volgende:
[..]
zit me rot te zoeken, volgens mij had die foto die ik dan bedoel ook een prijs gewonnen.
Nederland? Niemand!quote:
Die had ik er ook al bijgezocht inderdaad, maar ik wist niet of jullie die bedoelde.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
http://pulitzerprize.org/photography/vietnam/
Ok, given. En die andere landen die daadwerkelijk wat met de oorlog te maken hebben? Die mogen wél tieners sturen?quote:
Die hoeven niemand te sturen die hebben de oorlog voor de deur staan. Maar kind-soldaten zijn geen vreemd fenomeen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:58 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ok, given. En die andere landen die daadwerkelijk wat met de oorlog te maken hebben? Die mogen wél tieners sturen?
Robots, bro.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die hoeven niemand te sturen die hebben de oorlog voor de deur staan. Maar kind-soldaten zijn geen vreemd fenomeen.
JA!!!!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:59 schreef Ian_Nick het volgende:
Maarre, Haks, is Spielberg nou ook een zieke mongool volgens jou of niet?
nee die ene man zat op zijn knieen die dood geschoten werd, bah deze foto ken ik ook wat een ellende doen mensen elkaar toch aan.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
http://pulitzerprize.org/photography/vietnam/
Asimov. Maar zelfs die wetten bleken niet onfeilbaar te zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:00 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Robots, bro.
We moeten Robots laten vechten. Niet alleen heb je dan geen menselijke slachtoffers (first law of robotics is immers dat ze geen mensen mogen "beschadigen") maar het ziet er ook nog 's fucking tof uit
Misschien was die man die doodgeschoten wordt wel een enge kinderverkrachter, dan heeft hij het weer verdiend.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nee die ene man zat op zijn knieen die dood geschoten werd, bah deze foto ken ik ook wat een ellende doen mensen elkaar toch aan.
ja dat snapte ik ook niet....met een bejaarde actuer een actiefilm van de jaren 80 (?) herhalenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:01 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Eensch. Vanwege de laatste Indiana Jones, godverdomme.
Vietcong. In 'onze' ogen de vijand.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:02 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Misschien was die man die doodgeschoten wordt wel een enge kinderverkrachter, dan heeft hij het weer verdiend.
The Good Doctorquote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Asimov. Maar zelfs die wetten bleken niet onfeilbaar te zijn.
Als het over Schinders list gaat niet, dat is geschiedenis verfilmd, maar zoals wat teun beschreef die film dat is gewoon ziek, een script verzinnen mer verkrachtingen van volwassene en kinderen en baby`squote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:59 schreef Ian_Nick het volgende:
Maarre, Haks, is Spielberg nou ook een zieke mongool volgens jou of niet?
Onschuldig was hij niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:02 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Misschien was die man die doodgeschoten wordt wel een enge kinderverkrachter, dan heeft hij het weer verdiend.
Weet ik. Ik bedoelde maar te zeggen dat die gast die schiet niet unbedingt de bad guy is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:03 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vietcong. In 'onze' ogen de vijand.
En wat nou als ze dat doen om bepaalde verkrachtersbendes onder onze aandacht te brengen? Zodat er misschien in het echt wat aan gedaan kan worden?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:04 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Als het over Schinders list gaat niet, dat is geschiedenis verfilmd, maar zoals wat teun beschreef die film dat is gewoon ziek, een script verzinnen mer verkrachtingen van volwassene en kinderen en baby`s
Ik zou geen biertje met hem gaan drinken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:04 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Weet ik. Ik bedoelde maar te zeggen dat die gast die schiet niet unbedingt de bad guy is.
onthou 1 ding Ian, niemand verdient het om dood gemaakt te worden, wat degene ook uitspookt niemand verdient het om door een ander gemartelt of gedood te worden, maar dat is een heel ander onderwerp dan zo een film in elkaar flansen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:02 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker een ander onderwerp, aangezien het hier gaat om een foto van iets wat echt gebeurd is en die films in scene gezet zijn. En ben jij niet van mening dat iemand die (god verhoede dat het ooit gebeurd) aan jouw eigen kinderen zit een kogel door zijn harses nodig heeft?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]
onthou 1 ding Ian, niemand verdient het om dood gemaakt te worden, wat degene ook uitspookt niemand verdient het om door een ander gemartelt of gedood te worden, maar dat is een heel ander onderwerp dan zo een film in elkaar flansen.
Waarom, omdat hij iemand gedood heeft die aan de andere zijde streed? Ik zou een dergelijk balletje eens opgooien bij veteranen-dag!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zou geen biertje met hem gaan drinken.
Goeie.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom, omdat hij iemand gedood heeft die aan de andere zijde streed? Ik zou een dergelijk balletje eens opgooien bij veteranen-dag!
het ging om de film die Teun beschreef, niet dat we Gewaarschuwt moeten worden voor verkrachters etc.etc. die film is gewoon gemaakt voor de poen, en ook omdat er toch veel vraag naar is, echt ian je haalt een paar dingen door elkaar of je snapt me niet wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:05 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
En wat nou als ze dat doen om bepaalde verkrachtersbendes onder onze aandacht te brengen? Zodat er misschien in het echt wat aan gedaan kan worden?
Je kan volgens mij niet zo makkelijk gillen dat iemand die een film met verkrachting en moord maakt een debiel is.
Ik nietquote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:06 schreef Ian_Nick het volgende:
En ben jij niet van mening dat iemand die (god verhoede dat het ooit gebeurd) aan jouw eigen kinderen zit een kogel door zijn harses nodig heeft?
Ik zou me gewoon niet erg op m'n gemak voelen tijdens een drinkgelag met iemand die een ander door het hoofd geschoten heeft. Ik ben een rare wat dat betreft.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom, omdat hij iemand gedood heeft die aan de andere zijde streed? Ik zou een dergelijk balletje eens opgooien bij veteranen-dag!
nee Ian, en zoiets heb ik vroeger meegemaakt, en ja op zo een moment wil je wel 60 kogels er door heen jagen, maar de tijd heelt alle wonden en gelukkig niet gedaan, zal geen moord op me geweten willen hebben en denk dat bijna elke ouder er zo over zou denken als ze zoiets mee gemaakt hebben en er na jaren weer eens goed over nadenken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:06 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker een ander onderwerp, aangezien het hier gaat om een foto van iets wat echt gebeurd is en die films in scene gezet zijn. En ben jij niet van mening dat iemand die (god verhoede dat het ooit gebeurd) aan jouw eigen kinderen zit een kogel door zijn harses nodig heeft?
Nee hoor, we zijn het eens met elkaarquote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:07 schreef Toverheks het volgende:
[..]
het ging om de film die Teun beschreef, niet dat we Gewaarschuwt moeten worden voor verkrachters etc.etc. die film is gewoon gemaakt voor de poen, en ook omdat er toch veel vraag naar is, echt ian je haalt een paar dingen door elkaar of je snapt me niet wat ik bedoel.
Ik wel. Wie weet ziet hij nog elke dag die beelden. Wie zegt dat zo iemand geen spijt kan hebben van zijn daden, maar indien hij het nogmaals over mocht doen, exact hetzelfde zou hebben gedaan. Soms heb je weinig keuze en is de wereld niet zo zwart/wit als jij denkt dat ie is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zou me gewoon niet erg op m'n gemak voelen tijdens een drinkgelag met iemand die een ander door het hoofd geschoten heeft. Ik ben een rare wat dat betreft.
De doodstraf is wel onherroepbaar hè. Dat is mijn grote bezwaar ertegen. En dat van de VN.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:11 schreef Laysa het volgende:
Ik heb geen idee waar die film over gaat en heb geen zin om terug te lezen, maar.......Wat mij betreft zijn er best mensen op deze wereld die voor de doodstraf in aanmerking komen.
Wie iets zo ontzettend kostbaars als iemands leven neemt, zal moeten teruggeven...
Mijn mening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |