Helaas niet echt nauwkeurig onderzocht. Er is nog een recenter onderzoek, maar deze lijkt niet toegankelijk voor het grote publiek.quote:Due to the small number of studies, the methodological quality of studies, and small sample sizes, no recommendation can be advanced regarding the use of B6-Mg as a treatment for autism.
Goed idee!quote:
Er is gewoon weinig onderzoek naar gedaan, jammer!quote:Studies investigating the effect of vitamin B6 in improving the behaviour of children with autism spectrum disorder have been reported for over three decades. The purpose of this review was to summarize those studies and analyse the effectiveness of vitamin B6 as an
intervention. Only three studies met the inclusion criteria of this review and of these only one study reported adequate data for analysis. Results were inconclusive and sample sizes were small. Therefore the use of vitamin B6 for improving the behaviour of individuals with
autism cannot currently be supported. Further research using larger, well-designed trials is needed
quote:In conclusion, this study suggests that the behavioral improvement observed with the combination vitamin B6-magnesium in PDD/autism is associated with concomitant modifications of Erc-Mg values.
Bedankt, gek dat ik hier overheen heb gelezen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:14 schreef -jos- het volgende:
Die conclusie die je aanhaalt komt uit 2002.
Als ik op autism b6 magnesium zoek komt deze er als een van de eerste uit:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16846101
[..]
Verklaar u nader? Ik snap je namelijk niet helemaal.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:47 schreef Ernemmertje het volgende:
Daar heb ik iig toch niks meer aan
Details bespaar ik je welquote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:49 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Verklaar u nader? Ik snap je namelijk niet helemaal.
Nu ben ik nieuwsgierig.quote:
Zeg dan helemaal niets, Ik ben nl ook behoorlijk benieuwd...quote:
Met PDD/autism bedoelen ze daar PDD/NOS mee?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:14 schreef -jos- het volgende:
Die conclusie die je aanhaalt komt uit 2002.
Als ik op autism b6 magnesium zoek komt deze er als een van de eerste uit:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16846101
[..]
Ja man, je hebt keihard gelijk. Ik zat me te ergeren, en nu nog, aan mn laptop. Het toetsenbord is behoorlijk naar de rambam nl.quote:
Vitamine B6 zorgt o.a. voor de synthese van monoamine-neurotransmitters:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:42 schreef ...Redemotor het volgende:
[..]
Met PDD/autism bedoelen ze daar PDD/NOS mee?
Ergens is het wel logisch lijkt me. vanwege een beschadiging in de hersenen is waar bij mij dus PDD/NOS door veroorzaakt is. Althans, dat word als zeer waarschijnlijk geacht.
De reden heeft dan naar mijn idee deels met een stof te maken die in je hersenen aangemaakt wordt. maar dan teweinig of zo denk ik? Dan kan het idd heel goed mogelijk zijn om dat aan te vullen. Maar goed zeker weet ik t dus ook niet op dit moment.
Wat wel zeker is; Autisme is in zeven categorieen verdeeld waarvan per cat. de symptomen van nauw verwant tot totaal verschillend uiteen lopen. Het begint dus door eerst vast te stellen welke vorm van autisme men heeft en waar het door is ontstaan.
Verder zijn de links die tot nu vermeldt staan wel betrouwbaar, oud is geen reden dat t niet deugt oid.
Sorry hoor maar ik doe 10x langer over een stukje typen dan anders. Mijn probleem is de laptOP nl.
Bij mensen met autisme denken ze dat B6 niet goed door het lichaam wordt opgenomen. Daar is het volgens mij op gebaseerd.quote:Vitamine B6 zorgt voor decarboxylatie van aminozuren, waardoor amines worden verkregen. Veel van deze amines zijn belangrijke neurotransmitters en hormonen. Op deze wijze is vitamine B6 betrokken bij de biosynthese van tenminste vier belangrijke (monoamine) neurotransmitters: serotonine, dopamine, adrenaline en noradrenaline. Vitamin B6 is een essentiėle component in de omzettig van tryptofaan in serotonine. Een lage vitamine B6 status is dus verantwoordelijk met voor lage serotonineniveaus. Een groeiende hoeveelheid bewijs relateert een lage vitamine B6 inname met depressie. Bron: Wikipedia.
Ja, asperger.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:04 schreef ScarFace- het volgende:
Geeft niet hoor Redemotor.
Maar goed TS je hebt autisme?
Zo ja, laat je vitamine B6 waarde meten, als je te laag zit zul je wel bij krijgen, en hou ons op de hoogte!
Bij autisme hebben mensen teveel neurotransmitters, daarom is het standaard medicijn zon beetje risperdal, wat die opname vd neurotransmitters stopt(in essentie)quote:Vitamine B6 zorgt voor decarboxylatie van aminozuren, waardoor amines worden verkregen. Veel van deze amines zijn belangrijke neurotransmitters en hormonen. Op deze wijze is vitamine B6 betrokken bij de biosynthese van tenminste vier belangrijke (monoamine) neurotransmitters: serotonine, dopamine, adrenaline en noradrenaline. Vitamin B6 is een essentiėle component in de omzettig van tryptofaan in serotonine. Een lage vitamine B6 status is dus verantwoordelijk met voor lage serotonineniveaus. Een groeiende hoeveelheid bewijs relateert een lage vitamine B6 inname met depressie. Bron: Wikipedia.
Weet je zeker dat er teveel neurotransmitters worden aangemaakt, of staat het niet meer in verhouding o.i.d?quote:Op maandag 10 januari 2011 07:36 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Bij autisme hebben mensen teveel neurotransmitters, daarom is het standaard medicijn zon beetje risperdal, wat die opname vd neurotransmitters stopt(in essentie)
Verder is bij mensen met depressie ook vaak een te hoge hersenactiviteit aanwezig, ipv te laag, immers men piekert teveel.
Mja dat zal per "depressieve" persoon verschillen
Hmm.. ik heb een tijdje een SSRI (Sertraline) gehad. Ik had daar toen wel baat bij, maar ik was ook redelijk depressief toen.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:34 schreef ScarFace- het volgende:
Jep(men; de wetenschappers) denkt dat autistische mensen teveel serotonine en dopamine aanmaken evenals mensen met schizofrenie.
Vandaar ook medicatie die ook gebruikt word voor schizofrenie.
Maar wel een stuk lagere dosis en andere medicatie helpt ook wel zolang je het maar bij downers houd. Geen SSRI dus, wat menig psychiater zonder aarzelen voorschrijft ook voor mensen met autisme, dat is geen goed idee naar mijn idee.
Ow. Tja. Ik nietquote:Op maandag 10 januari 2011 18:20 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Hmm.. ik heb een tijdje een SSRI (Sertraline) gehad. Ik had daar toen wel baat bij, maar ik was ook redelijk depressief toen.
Ik ga het Vit. B6 verhaal in ieder geval bespreken.
Ga gewoon naar de HA en vraag om een bloedafname en een test op alle vitaminen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:30 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Kickje!![]()
Ik heb het inmiddels met een psychiater besproken, maar ze had hier helaas nog nooit van gehoord.
Ben nu aan het twijfelen of ik er toch aan ga beginnen of niet.
Het is ook nog zoeken naar de juiste dosis; de hoeveelheid (mg), welke vorm (magnesiumoxide, citraat etc.) en de verhouding tussen B6/Mg.
Ga gewoon naar de HA en vraag om een bloedafname ; test, als het uberhaubt mogelijk is.
Dacht het wel er zijn ook injecties voor mensen met te weinig vitaminen(-opname)
Jammer dat er niet meer onderzoek is gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |