abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91019025
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer, dus ik ging langs bij de Saturn.
Daar hadden ze een nieuwe "Apple"-hoek ingericht met alleen Apple notebooks, ipod, ipad, etc.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik zou moeten kiezen voor een Apple ipv een reguliere PC?
Ik vind de prijzen tamelijk hoger liggen dan die van een PC, en omdat het er alleen maar gelikter uitziet, ben ik niet van plan om er een te gaan kopen.

Kortom, ik ben op zoek naar argumenten waarom mensen een Apple kopen. Heeft dat puur met imago/design te maken, of zijn er meer zaken?

Bvd
webby
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_91019101
Het besturingssysteem en de programma's eromheen.
pi_91019109
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:38 schreef webbyplus het volgende:
puur met imago/design te maken
Opgelost, slotje.
pi_91019133
Het heeft een andere manier van werken (door het OS), waardoor sommige mensen dat prettiger vinden boven Windows.
Verder heeft het een hele hoop eyecandy en het is hip.

Uiteindelijk is het een kwestie van smaak en waar je aan gewend bent. Als jij het nut van een Apple niet inziet, moet je het niet kopen.. Mocht je het wel lekker vinden werken, dan moet je het zeker kopen.
dat dus.
pi_91019271
Ok, dus:
- Verschillend OS
- Imago
- (software/hardware)Design

Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en daar hebben ze echt geen ene Apple staan. Bij wat voor bedrijven werken jullie, en wordt daar wel gebruik gemaakt van Apple??
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:50:09 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_91019359
Het OS maakt steeds minder uit, het meeste doe je tegenwoordig toch online en met zowel Windows, OSX en Linux kan je Office-bestanden bewerken. Ik draai nu al een jaartje alleen Ubuntu (Linux) en kan alles doen wat ik wil. Het is puur een persoonlijke keuze dus.
pi_91019369
Op mn oude school maakten ze altijd gebruik van Macbook's, op Windows :'(
pi_91019470
Apple werkt maar met een aantal stukken hardware. Windows daarintegen met duizenden hardware, zo niet miljoenen. Het is logisch dat Apple dus ietjes soepeler loopt, aangezien ze maar met een beperkt aantal stukken hardware werken. Dat windows minder soepel loopt heeft vaker met de hardware te maken, dan met de software, zeker in de tijd van Windows7!

Verder timmert Apple zijn software volledig dicht, waardoor je weinig kunt aanpassen. Windows is hier een stuk vrijer in.

Je moet het zien als Dublo/Lego = Apple/Windows. Bij Duplo wordt alles simpel gehouden en daar ondervind je dus beperkingen van. Lego is iets moeilijker, maar vrijwel alles is mogelijk.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_91019522
Omdat Mac OS en omdat trackpad.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:06:59 #10
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_91019927
Ik heb toch het idee dat een mac voor thuisgebruik vooral ook een status dingetje is (met name imacs).

Ik ken een mensen die alleen beetje internetten en mp3tjes luisteren op een macbook (voor "slechts" 1000 euro). :{
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_91020743
Ziet er mooier uit
OS is vele malen beter dan Windows
Trackpad (alleen het Trackpad is reden genoeg om er 1 te halen)
Apple
pi_91020751
Apple - Geen virussen.
Apple - OS X en Windows allebeide draaien als je wilt.
Apple - Grotere gebruikersvriendelijkheid.
Windows - Veel meer Games.

Alle software die je nodig zou hebben is er voor beide systemen voor windows is er vaak keuze uit meerdere app's maar het is er voor beide.

Tevens zijn Mac's vaak duurder door de componenten die er in zitten, elke keer vragen we weer aan mensen die Apple te duur vinden in vergelijking met een PC om een systeem samen te stellen met dezelfde specs en kwaliteit van beeldscherm, en dan komt er nooit een goede reactie terug. Tel daar bij op het touchpad en inderdaad de geliktheid van het ontwerp en je weet waarom Apple geen instapmodellen heeft van 500,-

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:53 schreef Rechterbal het volgende:
Verder timmert Apple zijn software volledig dicht, waardoor je weinig kunt aanpassen. Windows is hier een stuk vrijer in.
Dan kun je vast wel een paar dingen noemen die niet aan te passen zijn bij Apple software maar wel bij windows.
pi_91020783
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:06 schreef doppelgänger het volgende:
Ik heb toch het idee dat een mac voor thuisgebruik vooral ook een status dingetje is (met name imacs).

Ik ken een mensen die alleen beetje internetten en mp3tjes luisteren op een macbook (voor "slechts" 1000 euro). :{
Maar die mensen hoeven geen rekening te houden met virussen, of hun firewall. Dat is voor een hoop mensen wel wat extra geld waard.
pi_91020805
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:33 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Maar die mensen hoeven geen rekening te houden met virussen, of hun firewall. Dat is voor een hoop mensen wel wat extra geld waard.
Inderdaad. Ik heb hier ook een MacBook pro van 1150 euro en daar internet ik alleen een beetje op. Het is gewoon heerlijk.

Probeer Apple en je wilt nooit meer terug naar Windows.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:35:12 #15
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_91020820
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:34 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:36:04 #16
141482 Q.
JurassiQ
pi_91020855
quote:

[..]

+1.
For great justice!
pi_91020871
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:35 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Inderdaad, kijk eens hoeveel mensen van Windows naar Apple gaan en het een verademing vinden, kijk nu eens naar mensen die van Apple naar Windows gaan en er blij mee zijn. (die laatste ben ik zelfs in het echt nog niet eens tegengekomen.
pi_91020905
quote:

[..]

14.gif
pi_91020945
quote:
dat is niet waar. internetten en kutten doe ik veel liever op mn pc. muziek maken en videobewerken e.d. doe ik wel liever op de mac :P
pi_91020992
quote:

Nou ik zal als eerste maar zeggen dat ik het daar dus helemaal niet mee eens ben. Wat een klote OS zeg. Natuurlijk zal het na een tijdje wel wennen maar beter dan Windows? En er zijn trouwens ook gewoon virussen voor je Apple hoor.

Het ligt er ook maar net aan wat voor gebruiker je bent, niet iedereen heeft evenveel baat bij een Apple.
pi_91021006
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:06 schreef doppelgänger het volgende:

ja vaak kunnen mensen net zo goed een goedkope laptop halen
pi_91021045
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:39 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Nou ik zal als eerste maar zeggen dat ik het daar dus helemaal niet mee eens ben. Wat een klote OS zeg. Natuurlijk zal het na een tijdje wel wennen maar beter dan Windows? En er zijn trouwens ook gewoon virussen voor je Apple hoor.

Het ligt er ook maar net aan wat voor gebruiker je bent, niet iedereen heeft evenveel baat bij een Apple.
Virussen voor Apple....

Bewijs je graag, en kom dan niet aan met een trojan horse die de gebruiker zelf moet activeren waarbij hij zijn software van piratebay gedownload heeft.

Verder zijn we ook wel benieuwd wat er dan zo kut is aan OS X.
pi_91021096
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:40 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Virussen voor Apple....

Bewijs je graag, en kom dan niet aan met een trojan horse die de gebruiker zelf moet activeren waarbij hij zijn software van piratebay gedownload heeft.

Verder zijn we ook wel benieuwd wat er dan zo kut is aan OS X.
http://www.apple.com/down(...)rmachomeedition.html lijkt mij wel genoeg bewijs dat er virussen bestaan voor apple-meuk :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:42:13 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_91021109
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:50 schreef remlof het volgende:
Het OS maakt steeds minder uit
Onzin.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:43:05 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_91021133
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

http://www.apple.com/down(...)rmachomeedition.html lijkt mij wel genoeg bewijs dat er virussen bestaan voor apple-meuk :)
Niet bepaald.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')