abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92507617
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:40 schreef mousy31 het volgende:
Simpel minder winst maken, goedkopere versies nemen zoals onze apotheek tegewoordig al doet, krijg regelmatig medicatie ineens van een andere fabrikant.
Het kan allemaal veel goedkoper, als mensen maar eens niet zo inhalig waren, want de directeur moet steeds maar een duurdere auto .....Ik heb t idee dat het kunstmatig zo duur word gehouden...Kijk eens terug voordat die rot euro er was ik betaalde 35euro aan het ziekenfonds nu betaal ik 138 euro per maand aan dezelfde maatschappij
Het oorspronkelijke medicijn is duurder vanwege de ontwikkelingskosten. In de farmaceutische wereld heb je twee soorten fabrikanten: de ontwikkelaars en de pillendraaiers. De tweede groep mag pas aan het werk wanneer de patenten van de eerste groep zijn afgelopen. Dat scheelt een paar honderd miljoen aan investeringskosten.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:22:21 #127
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92509034
quote:
Simpel minder winst maken, goedkopere versies nemen zoals onze apotheek tegewoordig al doet, krijg regelmatig medicatie ineens van een andere fabrikant.
Het kan allemaal veel goedkoper, als mensen maar eens niet zo inhalig waren, want de directeur moet steeds maar een duurdere auto .....Ik heb t idee dat het kunstmatig zo duur word gehouden...Kijk eens terug voordat die rot euro er was ik betaalde 35euro aan het ziekenfonds nu betaal ik 138 euro per maand aan dezelfde maatschappij
En wie gaat dan betalen voor de ontwikkeling van die medicijnen? En voor de ontwikkeling van al de mislukte medicijnen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_92509221
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:26 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Het liefst zou ik geen medicijnen gebruiken, omdat er vaak vele bijwerkingen aan kleven en ze van sommige nog niet eens weten wat die over 10 jaar in je lichaam doen.
en dat is bij "natuurlijke" medicijnen anders :P
quote:
Maar ja soms ben je ze wel nodig ja. Maar ik ben t er dan ook niet mee eens dat ze zo duur zijn, en dat ze dan zoveel winst maken. dat kan eerlijker.
pi_92509334
quote:
dat is niet 1 op 1 te vergelijken omdat er een deel van die 138 op een andere manier via loonbelasting werd betaald
(niet dat het dan nog flink gestegen is)
pi_92516233
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:46 schreef Re het volgende:

[..]

prijzen worden meestal door de overheid bepaald, daarnaast hoe denk je dat die goedkopere versies van medicijnen tot stand komen, hoe zit het daarnaast met innovatie en verbeteringen. En waarom zou een directeur hetzelfde moeten verdienen als iemand die een voorheftruck rijdt... dat is in geen enkel bedrijf normaal
Dus klopt dat ook niet, vaak werkt de gewone arbeider veel harder dan de baas die maar wat achter zn bureau zit.
pi_92516392
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En wie gaat dan betalen voor de ontwikkeling van die medicijnen? En voor de ontwikkeling van al de mislukte medicijnen?
Het bedrijf zelf, anders hadden ze maar een ander beroep moeten kiezen. De wreld zit gewoon heel scheef inelkaar er zou veel meer gelijk getrokken moeten worden.
---------------------------------------------

@Lavenderr communistme is zo slecht nog niet. gelijkheid voor iedereen, dan heeft iedereen te eten en recht op ziekenzorg
pi_92516474
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:04 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Het bedrijf zelf, anders hadden ze maar een ander beroep moeten kiezen. De wreld zit gewoon heel scheef inelkaar er zou veel meer gelijk getrokken moeten worden.

@Lavenderr communistme is zo slecht nog niet. gelijkheid voor iedereen, dan heeft iedereen te eten en recht op ziekenzorg
het bedrijf mag van jouw de kosten voor de ontwikkeling van medicijnen niet doorberekenen aan een klant ?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:17:14 #133
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_92517117
quote:
communistme is zo slecht nog niet. gelijkheid voor iedereen, dan heeft iedereen te eten en recht op ziekenzorg
Ga jij eens in Noord Korea en Cuba vertellen over hoe iedereen te eten heeft onder het communisme? Rusland en China hebben onder het communisme hongersnoden gekend die Ethiopie een kinderfeestje maken. Je hebt idealisme en stompzinnigheid, Hiermee overschrijd je voor mij echt een grens!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 20:22:08 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_92517417
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:01 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Dus klopt dat ook niet, vaak werkt de gewone arbeider veel harder dan de baas die maar wat achter zn bureau zit.
Nou, je weet toch wel beter denk ik . Zo simpel steekt het niet in elkaar hoor.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:21:18 #135
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_92524160
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:01 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Inderdaad, logisch toch. Een kwakzalver en een oplichter deze Jason Vale. Hij hielp wanhopige onschuldige mensen van de wal in de sloot...
wanhopige onschuldige mensen van de wal in de sloot helpen is juist het gene dat de farma-industrie volgens voormalig insider doet.
zij beweert:
-‪Pharma Not in Business of Health, Healing, Cures, Wellness‬

In eerste instantie moeten de aandeelhouders blij gemaakt worden.
Die doelstelling staat haaks op het genezen van mensen.
Het is heel logisch.

Auto's kunnen al lang op water rijden,
Kanker is al lang te genezen.
Er is een geld-systeem mogelijk zonder dat het volk genaaid wordt.

maar de over-lijken-gaande-kanker genaamd hebzucht,
daar is nog geen afdoende middel tegen gevonden.
Huig
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:46:14 #136
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92528735
quote:

[..]

Dan is het bedrijf in no-time kaput. Besef je je dat?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_92531448
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:46 schreef Re het volgende:

[..]

prijzen worden meestal door de overheid bepaald, daarnaast hoe denk je dat die goedkopere versies van medicijnen tot stand komen, hoe zit het daarnaast met innovatie en verbeteringen. En waarom zou een directeur hetzelfde moeten verdienen als iemand die een voorheftruck rijdt... dat is in geen enkel bedrijf normaal
Door de overheid? Die goedkopere versies van medicijnen heb ik uitleg over gegeven in de post bovenaan deze pagina.

Normaal is relatief. Bovendien: wat koopt men van geld? Voedsel, kleding, levensmiddelen, basisbehoeften, allen voortgekomen uit onze planeet. Denk je niet dat 2 mensen die 40 uur per week even hard werken, al dan voor een andere baan, evenveel recht hebben op basisbehoeften? Heeft niet iedereen recht op een even groot aandeel van wat onze planeet te bieden heeft bij even grote werklast?

Ik vind namelijk van wel. Ik hoef niet meer te krijgen dan anderen. Zou niet weten wat ik ermee zou moeten. Ik kan gemakkelijk stellen dat ik op dit moment meer bijdraag aan de algemene gezondheid van de samenleving dan menig persoon hier, moet dan iedereen hier minder krijgen dan ik? Wat maakt mij zo bijzonder dat ik dat verdien? Ik doe slechts wat ik leuk en interessant vind, waarmee ik mezelf als individu en als onderdeel van de samenleving mee ontwikkel. Dat maakt mij niet per se beter dan anderen en dus heb ik ook niet meer recht op kapitaal dan anderen. Maar als jij van wel vind, PM me je rekeningnummer, dan stuur ik je een incasso-opdracht.

quote:

[..]

Dat is niet hoe communisme werkt, mousy. Marxisme lijkt daar meer op, maar ook daarbij is een elite met macht, en dat corrumpeert. Verschil is dat bij Marxisme die elite tijdelijk is om een transitie naar gelijkheid te faciliteren, waarbij communisme dat als vast onderdeel heeft ingebouwd.
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:01:45 #138
153506 Captain_Fabulous
pi_92534522
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:54 schreef Gray het volgende:
Normaal is relatief. Bovendien: wat koopt men van geld? Voedsel, kleding, levensmiddelen, basisbehoeften, allen voortgekomen uit onze planeet. Denk je niet dat 2 mensen die 40 uur per week even hard werken, al dan voor een andere baan, evenveel recht hebben op basisbehoeften?
Zelfs met een uitkering kun je voorzien in je basisbehoeften in dit land, dus dit is nonsens.

quote:
Heeft niet iedereen recht op een even groot aandeel van wat onze planeet te bieden heeft bij even grote werklast?
Ja, als iedereen even hard zou werken. maar dat is dus een utopie. Een stratenmaker werkt ook hard (en kan niet tijdens werktijd Fokken) maar IK heb zaterdag en zondag uren lang ingelogd gezeten voor m'n werk, terwijl die stratemaker vrij had. Ik vind het dus volkomen logisch dat mijn salarisstrookje er veel beter uitziet. En daar kan ik bepaald geen schuldgevoel over hebben!
quote:
Ik vind namelijk van wel. Ik hoef niet meer te krijgen dan anderen. Zou niet weten wat ik ermee zou moeten.
Met twee kinderen weet ik precies wat ik doe met geld. En niet omdat ze bedolven worden onder Playstations, maar omdat we veel geld stoppen in hun ontwikkeling. Lichamelijk en geestelijk.
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:06:34 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92534610
quote:

[..]

Door de overheid? Die goedkopere versies van medicijnen heb ik uitleg over gegeven in de post bovenaan deze pagina.

Normaal is relatief. Bovendien: wat koopt men van geld? Voedsel, kleding, levensmiddelen, basisbehoeften, allen voortgekomen uit onze planeet. Denk je niet dat 2 mensen die 40 uur per week even hard werken, al dan voor een andere baan, evenveel recht hebben op basisbehoeften? Heeft niet iedereen recht op een even groot aandeel van wat onze planeet te bieden heeft bij even grote werklast?

Ik vind namelijk van wel. Ik hoef niet meer te krijgen dan anderen. Zou niet weten wat ik ermee zou moeten. Ik kan gemakkelijk stellen dat ik op dit moment meer bijdraag aan de algemene gezondheid van de samenleving dan menig persoon hier, moet dan iedereen hier minder krijgen dan ik? Wat maakt mij zo bijzonder dat ik dat verdien? Ik doe slechts wat ik leuk en interessant vind, waarmee ik mezelf als individu en als onderdeel van de samenleving mee ontwikkel. Dat maakt mij niet per se beter dan anderen en dus heb ik ook niet meer recht op kapitaal dan anderen. Maar als jij van wel vind, PM me je rekeningnummer, dan stuur ik je een incasso-opdracht.

jij bent de wereld niet, die zit anders in elkaar en vol met jij-bakken

En de prijs van originele medicijnen wordt wel degelijk mede bepaald door de overheid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_92540789
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, je weet toch wel beter denk ik . Zo simpel steekt het niet in elkaar hoor.
k Heb t over lichamelijke arbeid
pi_92540817
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ga jij eens in Noord Korea en Cuba vertellen over hoe iedereen te eten heeft onder het communisme? Rusland en China hebben onder het communisme hongersnoden gekend die Ethiopie een kinderfeestje maken. Je hebt idealisme en stompzinnigheid, Hiermee overschrijd je voor mij echt een grens!
Jammer dan k mag toch zo denken als ik wil. Als het niet jouw waarheid is, tja daar kan k niks aan doen
pi_92540937
quote:

[..]

Mooi gezegt Gray k wou dat ik zo mn ideen kon onderbouwen, maar vaak schiet mn woordenschat tekort. Ik vind het dus ook heel krom dat de een meer krijgt dan de ander, idd we leven allemaal op dezelfde planeet. En hebben recht op even veel
quote:
[..]

Dat is niet hoe communisme werkt, mousy. Marxisme lijkt daar meer op, maar ook daarbij is een elite met macht, en dat corrumpeert. Verschil is dat bij Marxisme die elite tijdelijk is om een transitie naar gelijkheid te faciliteren, waarbij communisme dat als vast onderdeel heeft ingebouwd.
Dan zit ik fout.
pi_92541123
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:21 schreef mousy31 het volgende:

[..]

k Heb t over lichamelijke arbeid
Ik kan hier nog iets over zeggen, mn man is versleten , heeft altijd keihard gewerkt en is nog maar 44. Zn lichaam is kapot en krijgt nu slechts een kleine WAO 70% van 70% van zn laatst verdiende loon.
Hij zit met die slijtage voor de rest van zn leven. Zn directeur heeft veel aan hem verdiend en zijn lichaam is niet versleten omdat hij t zware werk over laat aan zn werknemers. Zn directeur heeft een dik huis een dikke auto en mn man heeft niks. De slijtage aan zn lichaam word niet vergoed. Hij heeft dus letterlijk stank voor dank gekregen voor zn harde werken. Hij heeft o,.a. gewerkt met giftige stoffen wat ook nog zn geheugen heeft aangetast. En krijgt nu maar een klein scheintje waar je nauwelijks van rond kan komen. Hoe krom is dit? Zn directeur heeft een veel hoger loon terwijl hij amper lichamelijk arbeid verricht. En t werk wat hij uitbesteed zelf helemaal niet kan

[ Bericht 2% gewijzigd door mousy31 op 09-02-2011 12:40:52 ]
pi_92541336
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Zelfs met een uitkering kun je voorzien in je basisbehoeften in dit land, dus dit is nonsens.
Dit is nonsens wat jij zegt, van een uitkering van alleen de sociale dienst kan je echt niet rondkomen je krijgt maar 830 eruo per maand wat als je dan in Amsterdam woont waar de huur alleen al veel hoger is dan de uitkering die je krijgt, hoe moet je dan de rest van je vaste lasten betalen en je eten???
quote:
[..]

Ja, als iedereen even hard zou werken. maar dat is dus een utopie. Een stratenmaker werkt ook hard (en kan niet tijdens werktijd Fokken) maar IK heb zaterdag en zondag uren lang ingelogd gezeten voor m'n werk, terwijl die stratemaker vrij had. Ik vind het dus volkomen logisch dat mijn salarisstrookje er veel beter uitziet. En daar kan ik bepaald geen schuldgevoel over hebben!
Een stratenmaker is versleten tegen de tijd dat ie 40 is en zit voor de rest van zn leven met een versleten lichaam, en dat word niet vergoed, mensen die hard lichamelijk werken worden afgekocht met een schijntje.
[quote]
  woensdag 9 februari 2011 @ 12:39:04 #145
153506 Captain_Fabulous
pi_92541373
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:22 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Jammer dan k mag toch zo denken als ik wil. Als het niet jouw waarheid is, tja daar kan k niks aan doen
Tuurlijk mag jij denken wat je wil. En als gedachte experiment is communisme heel mooi. Maar in alle landen die het hebben toegepast, heeft de bevolking een hele zware prijs moeten betalen voor dat experiment.
  woensdag 9 februari 2011 @ 12:41:23 #146
153506 Captain_Fabulous
pi_92541456
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:38 schreef mousy31 het volgende:
Dit is nonsens wat jij zegt, van een uitkering van alleen de sociale dienst kan je echt niet rondkomen je krijgt maar 830 eruo per maand wat als je dan in Amsterdam woont waar de huur alleen al veel hoger is dan de uitkering die je krijgt, hoe moet je dan de rest van je vaste lasten betalen en je eten???
Huurtoeslag, en nog een heleboel meer regelingen die we in dit land kennen.Het sociale vangnet bestaat uit meer dan alleen de kale uitkering. Ik snap dat dit onderwerp aan je hart gaat ivm wat je schrijft over je man, maar blijf wel even op aarde, wat je nu zegt is gewoon niet waar.
pi_92541508
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Tuurlijk mag jij denken wat je wil. En als gedachte experiment is communisme heel mooi. Maar in alle landen die het hebben toegepast, heeft de bevolking een hele zware prijs moeten betalen voor dat experiment.
Dat is omdat het niet eerlijk word toegepast , de baas (dictator) van het land heeft veel meer dan de bewoners dat is al niet gelijk en daarom werkt het dus niet.
  woensdag 9 februari 2011 @ 12:43:25 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92541533
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:32 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ik kan hier nog iets over zeggen, mn man is versleten , heeft altijd keihard gewerkt en is nog maar 44. Zn lichaam is kapot en krijgt nu slechts een kleine WAO 70% van 70% van zn laatst verdiende loon.
Hij zit met die slijtage voor de rest van zn leven. Zn directeur heeft veel aan hem verdiend en zijn lichaam is niet versleten omdat hij t zware werk over laat aan zn werknemers. Zn directeur heeft een dik huis een dikke auto en mn man heeft niks. De slijtage aan zn lichaam word niet vergoed. Hij heeft dus letterlijk stank voor dank gekregen voor zn harde werken. Hij heeft o,.a. gewerkt met giftige stoffen wat ook nog zn geheugen heeft aangetast. En krijgt nu maar een klein scheintje waar je nauwelijks van rond kan komen. Hoe krom is dit? Zn directeur heeft een veel hoger loon terwijl hij amper lichamelijk arbeid verricht.
gaat wel compleet offtopic natuurlijk, dat de directeur geen lichamelijke arbeid levert betekent geheel niets over de zwaarte van zijn functie. Hij heeft ernorm veel verantwoordelijkheden, o.a. om mensen aan het werk te houden en te zorgen dat er daadwerkelijk werk is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_92541604
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Huurtoeslag, en nog een heleboel meer regelingen die we in dit land kennen.Het sociale vangnet bestaat uit meer dan alleen de kale uitkering. Ik snap dat dit onderwerp aan je hart gaat ivm wat je schrijft over je man, maar blijf wel even op aarde, wat je nu zegt is gewoon niet waar.
Het is wel waar wat ik schrijf k weet dat uit eigen ervaring en zie t hier genoeg om me heen, mensen die nooit uit kunnen met hun kinderen omdat alles gewoon veels te duur is, moeders die steeds nee moeten verkopen aan hun kids en ze geen nikes kan geven zoals anderen. En hun kinderen die dan gepest worden omdat ze geen merk kleding hebben
En huurtoeslag is maar een schijntje hoor heb je zelf ooit inh een uitkering gezeten?
Hoe denk je dat een alleenstaande moeder met 5 kids zit? Die komt elke maand dik te kort.
Dan kan je wel zeggen dan had ze niet zoveel kinderen moeten krijgen, nou toen hun vader nogt leefde was er genoeg, maar toen ze alleen kwam te staan had ze bijna niks.
pi_92541657
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:43 schreef Re het volgende:

[..]

gaat wel compleet offtopic natuurlijk, dat de directeur geen lichamelijke arbeid levert betekent geheel niets over de zwaarte van zijn functie. Hij heeft ernorm veel verantwoordelijkheden, o.a. om mensen aan het werk te houden en te zorgen dat er daadwerkelijk werk is
Mijn man heeft zn directeur moeten opleiden.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')